معرفی و دانلود کتاب صوتی فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم

عکس جلد کتاب صوتی فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم
قیمت:
۳۸۰۰۰ 19000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم

با استفاده از نظریه‌های علمی عصب‌شناسی، کریس بیلی در کتاب صوتی فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم، نشان می‌دهد که چرا و چگونه توجه خود را به اهداف بزرگ زندگی و وظایف روزمره جلب می‌کنیم. این کتاب پرفروش یک راهنمای عملی برای بهره‌وری بیشتر در جهانی پر از حواس‌پرتی‌ها است.

درباره‌ی کتاب صوتی فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم

شاید در طول تاریخ هیچ‌وقت به‌اندازه‌ی این دوران عوامل متعددی برای حواس‌پرتی وجود نداشته است. اگر به عصری که در آن زندگی می‌کنیم نگاه کنید، توجه ما در طول شبانه‌روز غرق مسائل زیاد و متفاوتی می‌شود و همین اتفاق بخش زیادی از تمرکز و توجه ما را دچار مشکل می‌کند. کریس بیلی (Chris Bailey) در کتاب فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم (Hyperfocus: how to manage your attention in a world of distraction) راهکارهایی را برای مبارزه با این حواس‌پرتی‌ها ارائه کرده است. از نظر او با کسب توانایی مدیریت توجه می‌توان بهره‌وری بیشتری در مسائل مختلف داشت. جدیدترین تحقیقات عصب‌شناسی نشان می‌دهد که اگر از توجه خود استفاده‌ی موثری بکنیم، دو توانایی قدرتمند مغز را در اختیار خواهیم داشت.

حالت فراتمرکز و حالت تمرکز پراکنده، دو حالت قدرتمند ذهن هستند که کریس بیلی شیوه‌ی مدیریت آن‌ها را در کتاب صوتی فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم شرح می‌دهد. فراتمرکز پایه‌ای برای بهره‌وری بالا است و باعث متمرکز شدن ما روی یک مسئله‌ی خاص می‌شود و حالت تمرکز پراکنده، قدرت خلاقیت است که امکان اتصال ایده‌های جدید را فراهم می‌کند. راهکارهای کریس بیلی در این کتاب صوتی دسترسی ما را به هردوی این حالت‌های ذهنی افزایش می‌دهد و کمک می‌کند بتوانیم توجه عمیق‌تری به مسائل داشته باشیم. ازنظر او با افزایش توجه و مدیریت این حالت‌های مختلف ذهنی است که می‌توانیم واضح‌تر فکر کنیم و زندگی آگاهانه‌تری داشته باشیم.

برای داشتن خلاقیت و تمرکز هم‌زمان یا کسب توانایی حرکت کردن بین حالت‌های متمرکز و خلاق باید انواع حواس‌پرتی‌ها و تداخل‌ها را شناسایی و از محیط حذف کنیم. کار کردن در محیطی که کمترین میزان حواس‌پرتی را داشته باشد اجازه می‌دهد توجه بیشتری به حالت‌های مختلف ذهنی خود داشته و بتوانیم به‌راحتی بین این حالت‌ها حرکت کنیم. کریس بیلی در کتاب صوتی فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره‌وری بیشتری داشته باشیم کنترل انگیزه‌ها را برای بالابردن بهره‌وری ضروری می‌داند.

تغییر تفکر ما نسبت به مفهوم توجه باعث می‌شود شناخت بهتری نسبت به کمبودها، توانایی‌ها و چیزهایی که تهدیدش می‌کنند پیدا کنیم. کتاب صوتی فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم نشان می‌دهد که هرچه موثرتر مسئولیت توجه را به عهده بگیریم بهتر می‌توانیم جنبه‌های مختلف زندگی خود را مدیریت کنیم. پس اگر می‌خواهید یک تکان اساسی به زندگی خودتان بدهید و مدیریت تمرکز و ذهنتان را در اختیار بگیرید، با آموزه‌های این کتاب صوتی همراه شوید.

این کتاب را فاطمه تقی‌پناهی ترجمه کرده و نسخه‌ی صوتی آن با صدای بهزاد مصحفی توسط انتشارات راوشید منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم

  • یک کتاب جذاب... کتاب فراتمرکز کمک کرد تا محدودیت‌های فضای توجهی خود را تشخیص داده و اطرافم را به‌جای مساعدی برای تمرکز تبدیل کنم... کریس بیلی می‌آموزد که چگونه وظایف خود را بررسی، اولویت‌ها را تعیین کنید و وقفه‌ها را به حداقل برسانید. (نیویورک تایمز)

  • در این کتابچه‌ی راهنمای عملی و عمیقا کاربردی، کریس بیلی حواس‌پرتی را به‌عنوان طاعونی که دنیای تجارت و تقریبا تمام جنبه‌های زندگی مدرن را مبتلا کرده است شناسایی می‌کند... این کتاب برای محیط‌های کاری ضروری است. (پابلیشرز ویکلی)

  • کتاب فراتمرکز به بهترین شکل واقعیت‌ها و موانع را آشکار می‌کند تا بهترین تمرین‌های مدیریت توجه آگاهانه و ظریف را ارائه کند... این کتاب یک گزارش فوق‌العاده، آگاهی‌بخش و مبتنی بر علم است که نشان می‌دهد چه چیزی توجه ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. (دیوید آلن، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «به سرانجام رساندن کار‌ها»)

  • کریس بیلی بینش‌های کاربردی مبتنی بر داده‌های علمی را برای مدیریت تمرکز ارائه می‌کند. (آدام گرانت، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «ببخش و بگیر»)

  • بهترین برنامه‌ریزی برای بهره‌وری به استراتژی نیاز دارد و کتاب فراتمرکز به شما استراتژی‌های فراوانی می‌دهد. وقتی این کتاب را می‌خوانید برای انجام مهم‌ترین کارهای خود آماده می‌شوید. (کریس گیلبو نویسنده‌ی کتاب پرفروش «استارت‌آپ 100 دلاری»)

کتاب صوتی فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که ترجیح می‌دهند استفاده‌ی بهینه‌تری از وقت و انرژی خود داشته باشند می‌توانند از راهکارهای این کتاب استفاده کنند. اگر حس می‌کنید توانایی تمرکز خود را از دست داده‌اید یا نیاز دارید به مسائل توجه خاصی داشته باشید شنیدن این کتاب به شما توصیه می‌شود.

با کریس بیلی بیشتر آشنا شویم

کریس بیلی، کارشناس بهره‌وری و سود در سال 1989 در کشور کانادا به دنیا آمد. علاقه‌ی بیلی به حوزه‌ی بهره‌وری تحت تاثیر خواندن کتاب «به سرانجام رساندن» اثر دیوید آلن شکل گرفته است. کتاب پرفروش بیلی «پروژه بهره‌وری» است که به یازده زبان ترجمه شده است. یکی از کارهای مهم او راهنمایی شرکت‌ها و سازمان‌های سرتاسر جهان درزمینه‌ی افزایش بهره‌وری است.

در بخشی از کتاب صوتی فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم می‌شنویم

فضای توجه یا دامنه‌ی توجه اصطلاحی است که از آن برای تعیین میزان ظرفیت ذهنی موجود برای تمرکز و پردازش امور در لحظه استفاده می‌کنم. فضای توجه، همان چیزی است که ما در هرلحظه از آن آگاه هستیم، به‌مانند تراشه یا حافظه‌ی موقتی در مغز است که از آن برای ذخیره‌ی موقت اطلاعات هنگام پردازش استفاده می‌کنیم.

فضای توجه به ما امکان می‌دهد که اطلاعات را به‌صورت هم‌زمان و در حین اجرا نگه‌داری، دست‌کاری و به هم مرتبط سازیم. هنگامی‌که انتخاب می‌کنیم به چه چیزی توجه کنیم، آن اطلاعات در حافظه‌ی کوتاه‌مدت ما قرار می‌گیرد و فضای توجه، اطمینان از فعال بودن آن را ضمانت می‌کند تا بتوانیم به کار با آن ادامه دهیم. تمرکز و فضای توجه هر دو مسئول بیشتر تجربه‌های آگاهانه و هوشیارانه‌ی ما هستند. اگر مغز را به یک رایانه تشبیه کنیم؛ فضای توجه، همان حافظه‌ی با دسترسی تصادفی یا RAM آن است. (به بیان فنی، پژوهشگران به این فضا عنوان «حافظه‌ی فعال» اطلاق می‌کنند، و اندازه‌ی این فضا به‌عنوان «ظرفیت حافظه‌ی فعال» در نظر گفته می‌شود.)

ما در کتاب فراتمرکز به فضای توجه بیش از این خواهیم پرداخت. با توجه به این‌که فضای موردنظر، بسیار کوچک است و فقط می‌تواند در هر بار چند مورد را در خود جای دهد، لازم است که به‌خوبی آن را مدیریت کنیم. حتی هنگامی‌که مشغول خیال‌پردازی هستیم و روی چیز خاصی تمرکز نکرده‌ایم، هم فضای توجه خود را پر کرده‌ایم. هنگامی‌که روی مکالمه‌ای تمرکز می‌کنیم، آن مکالمه فضای توجه ما را به‌صورت کامل پر می‌کند (حداقل در صورت جذاب بودن).

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
مقدمه
13 دقیقه
فصل 0: چرا تمرکز مهم است
11 دقیقه
فصل 0.5: چگونه بهتر روی این کتاب تمرکز کنیم
17 دقیقه
فصل 1: خاموش کردن حالت خودکار
58 دقیقه
فصل 2: محدودیت‌های توجه
53 دقیقه
فصل 3: قدرت فراتمرکز
86 دقیقه
فصل 4: مهارکردن حواس‌پرتی‌ها
46 دقیقه
فصل 5: ایجاد عادت فراتمرکز
59 دقیقه
فصل 6: حالت خلاقانه‌ی پنهان مغز
27 دقیقه
فصل 7: شارژ کردن مجدد توجه
25 دقیقه
فصل 8: اتصال نقطه‌ها
41 دقیقه
فصل 9: گردآوری نقطه‌ها
39 دقیقه
فصل 10: همکاری باهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم
نویسنده
مترجمفاطمه تقی پناهی
راویبهزاد مصحفی
ناشر صوتیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۳۸۰۰۰ 19000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم

برای دریافت کتاب صوتی فراتمرکز: در دنیایی پر از حواس‌‌‌ پرتی‌‌‌‌ها چگونه بهره ‌‌‌وری بیشتری داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.