معرفی و دانلود کتاب ذهن زلال: کتابچه راهنما برای زباله زدایی از جمجمه و پرورش اندیشه‌های ناب

عکس جلد کتاب ذهن زلال: کتابچه راهنما برای زباله زدایی از جمجمه و پرورش اندیشه‌های ناب
قیمت:
۲۸۰۰۰ 14000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهن زلال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن زلال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهن زلال: کتابچه راهنما برای زباله زدایی از جمجمه و پرورش اندیشه‌های ناب

تصور کنید ذهن شما یک رودخانه است که به مرور زمان مقدار زیادی گِل‌ولای درون آن نفوذ کرده. چطور می‌توانید آن را از آلودگی پاک کنید؟ کتاب ذهن زلال اثر جیمی اسمارت شما را با شیوه‌های شفافیت ذهن آشنا می‌کند و به‌ کمک آن می‌آموزید که درون خودتان را از هرگونه ناخالصی پاک کنید.

درباره‌ی کتاب ذهن زلال

ذهن ما به یک رود بزرگ و روان شباهت دارد که هر لحظه چیزی درون آن می‌افتد. شاید جلوگیری از ورود چیزهای مختلف در ذهن امکان‌پذیر نباشد، اما اینکه چطور اضافات را از آن بیرون بریزید و ذهن خودتان را شفاف و زلال نگاه دارید، به اختیار شماست!

جیمی اسمارت (Jamie smart) در کتاب ذهن زلال (The little book of clarity) به شما می‌آموزد که چطور جمجمه‌ی‌تان را از زباله‌ها پاک کنید به امور مهم مشغول شوید. نویسنده به شما می‌گوید که کاهش اضطراب و جاری شدن آرامش در زندگی کاری، شخصی و ... در گروی پاک کردن ذهن و جلا دادن به آن است و درست در همین نقطه بهره‌وری شما در انجام هر فعّالیتی بیشتر می‌شود.

در کتاب ذهن زلال با مفاهیم جدید و کاربردی‌ای آشنا می‌شوید و می‌فهمید که اندیشیدین درون‌زاد چیست، چه مزیتی دارد و چگونه حال‌وهوای زندگی شما را تغییر می‌دهد. نویسنده در لابه‌لای خطوط کتاب این حقیقت را گوشزد می‌کند که هرچه ذهنتان را از فکرهای بیهوده خالی کنید، دستاوردهای بیشتری خواهید داشت و شادی و آرامش را تجربه می‌کنید. شاید بتوان گفت زمانی که ذهن‌ خود را با مسائل بی‌ارزش پر می‌کنید، درست شبیه آن است که ظرف بزرگی را به جای پر کردن با گردوهای سالم و خوشمزه، ابتدا با انبوهی از شن‌وماسه پر کنید و دیگر جایی برای قرار دادن گردوها درون آن باقی نماند!

با خواندن کتاب ذهن زلال اثر ماندگار جیمی اسمارت چند نکته‌ی کلیدی و مهم را دریافت می‌کنید:

  • افسار نیروی بینش و تغییر را به دست می‌گیرید،
  • هویت حقیقی و بینش ذاتی خودتان را کشف می‌کنید،
  • روابط و پیوندهای شخصی و کاری‌تان را محکم‌تر می‌کنید،
  • و در نهایت، هدف‌های سمی و اضافات ذهنی‌تان را دور می‌ریزید و به‌ دنبال آرزوهای والا و عالی می‌روید.

اگر دوست دارید از غل‌وزنجیرهای زندگی اجتماعی رها شوید و به سکون و آرامش برسید، با جیمی اسمارت و رهنمودهای عالی او در کتاب ذهن زلال همراه شوید. کتاب حاضر را فاطمه قماشچی به فارسی برگردانده و ترجمه‌ی او به کوشش نشر راوشید به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب ذهن زلال

  • این کتابچه‌ی راهنما شما را با آنچه که در حقیقت هستید آشنا می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که می‌توانید هر چه می‌خواهید باشید! (دکتر کن منینگ، مدیر مؤسسه‌ی اصول بینش)

  • جیمی اسمارت با کتاب ستودنی خود، یک موهبت بی‌نظیر را به دیگران می‌دهد. او با این کار توانسته زندگی هزاران نفر را در سراسر دنیا نجات دهد. (پروفسور ولادکا لوپیک، نویسنده کتاب تغییر مدیریت)

  • جیمی اسمارت در کتاب ذهن زلال منبع واقعی شادی، انعطاف‌پذیری و بهره‌وری را در اختیار همگان قرار می‌دهد. هر کسی که به‌ دنبال یک راهنما برای کسب خرد است، باید این اثر را بخواند. (سایمون هزلدین، سخنران بین‌المللی)

  • اگر می‌خواهید موفقیت‌های تجاری را در آینده تجربه کنید، حتماً باید در شیوه‌ی تفکر خودتان، تغییرات عمیق ایجاد کنید. جیمی اسمارت یک فرصت استثنایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در میان پیچیدگی‌های زندگی بهتر حرکت کنید. (جیمز لوکاک، مدیرعامل برگزیده از نظر مجله‌ی تایمز)

کتاب ذهن زلال برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از آشفتگی‌های ذهنی و سردرگمی در کارهایتان خسته شده‌اید، این کتاب راهنمای بی‌نظیری برای غربال کردن ذهن و دستیابی به آرامش است. خواندن این کتاب را به همه‌ی کسانی که به‌دنبال آرامش، شادی و موفقیت در زندگی خود هستند پیشنهاد می‌کنیم.

با جیمی اسمارت بیشتر آشنا شویم

جیمی اسمارت از جمله سخنرانان، مربیان و مشاوران برجسته‌ی دنیاست که همواره در مسیر راهنمایی افراد حرکت کرده. این متخصص برجسته به مدت سیزده سال است که مسیر شادی و موفقیت را به دیگران نشان می‌دهد. کتاب ذهن زلال شاخص‌ترین اثر این نویسنده به شمار می‌رود.

جملات برگزیده‌ی کتاب ذهن زلال

  • روش تغذیه اطلاعات کاملاً واضح است: از توجهِ گیرندگان خود تغذیه می‌کند. (هربرت سایمون، اقتصاددان، برنده جایزه نوبل اقتصاد، سال 1978)

  • هیچ‌کس به اندازه کسی که به دروغ فکر می‌کند آزاد است، اسیر نیست. (یوهان ولفگانگ فون‌گوته، شاعر، نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس و فیلسوف)

  • ما نمی‌توانیم چیزی به مردم بیاموزیم، فقط می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم تا آن را در درون خود کشف کنند. (گالیلئو گالیله، ستاره‌شناس، فیزیک‌دان و ریاضی‌دان)

  • ما باید شهامت خلاص شدن از شر زندگی از قبل برنامه‌ریزی‌شده را داشته باشیم تا زندگی را که در انتظارمان است، به دست آوریم. (جوزف کمبل اسطوره‌شناس، نویسنده و سخنران)

در بخشی از کتاب ذهن زلال می‌خوانیم

برای درک تفاوت بین درک عقلانی و درک بصیرتی، سگی را تصور کنید که دائماً دنبال دم خود می‌رود. حالا بیایید تصور کنیم که سگ، من و شما را به‌عنوان مشاور استخدام می‌کند. از سگ می‌پرسیم که به چه چیزی نیاز دارد و او چیزی شبیه به این می‌گوید: «این چیزی است که من نیاز دارم: اول اینکه به‌سرعت بیشتری نیاز دارم زیرا چیزی که دنبال می‌کنم بسیار سریع است. به نظر می‌رسد همیشه می‌تواند از من پیشی بگیرد. دوم اینکه من به‌چابکی بیشتری نیاز دارم زیرا این چیز نیز بسیار زیرک است. حتی وقتی روی آن می‌روم، قبل از اینکه بتوانم آن را بگیرم از من فرار می‌کند. سوم، من به ‌راهبرد بهتری نیاز دارم زیرا هر کاری که می‌کنم همیشه یک‌قدم جلوتر از من به نظر می‌رسد. تقریباً انگار می‌داند به چه فکر می‌کنم! در نهایت، به زمان بیشتری نیاز دارم. من در حال حاضر ساعت در روز روی این موضوع کار می‌کنم و به نظر می‌رسد کافی نیست؛ بنابراین این چیزی است که من نیاز دارم: سرعت بیشتر، چابکی بیشتر، ‌راهبرد بهتر و زمان بیشتر.»

من و شما هر دو می‌دانیم که تمام چیزی که سگ واقعاً به آن نیاز دارد اینست که بفهمد دم خودش را تعقیب کرده است. اما اگر این را به او بگوییم، سگ به دو حالت ممکن است پاسخ دهد. اگر او با بصیرت آنچه را که به او می‌گوییم بفهمد، و واقعاً آن را درک کند، به‌وضوح آرام می‌شود، آهی می‌کشد و شاید حتی بخندد. از طرف دیگر، اگر سگ دارای درک عقلانی اما بدون بصیرت باشد، ممکن است چیزی شبیه به این بگوید: «بسیار خوب بنابراین شما به من می‌گویید که این دم من است. فهمیدم، بنابراین باید به‌خاطر داشته باشم که آن را تعقیب نکنم، درست است؟ باشد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
نکوداشت‌ها
پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: اصول اساسی
1. سوءبرداشت: تلۀ پنهان
چرخ همستر نامرئی
2. قدرت بصیرت
3. ادراک چگونه ساخته می‌شود
4. قدرت اصول
اصول پرواز
تنظیمات پیش‌فرض
حساس به شرایط
5. دستگاه ایمنی روان
نوک کوه یخ
تفکر آلوده به ترس
دستگاه ایمنی روان
نوارهای لرزاننده
6. الگوهای تفکر مرسوم
رودخانه همچنان جاری است
7. اضطراب: سرچشمه و درمان
سرچشمه استرس
نور اینجا بهتر است
راه‌حل استرس
8. نیروی نهایی
توهمات
منظومه شمسی
نظریه میکروب
پرواز
9. زلالی و آرامش ذاتی ذهن
درک شما از نحوه عملکرد زندگی
شما از زلالی و آرامش ذاتی برخوردارید
10. خلاقیت و نوآوری مخرب
نوآوری مخرب
شکاف
11. اصالت: هویت واقعی شما
12. شهود: حرکت با حکمت
13. اهداف سمی و آرزوهای واقعی
پتوی امنیتی دو میلیون پوندی
14. قدرت حضور
حضور داشتن
ذهن زلال، زمان بیشتر
15. تاب‌آوری
زندگی مشکلی نیست که باید آن را حل کرد
16. ارتباط و روابط
طوری گوش دهید که تحت‌تأثیر قرار بگیرد
دو دنیا درون یکی
بخش سوم: راه پیش رو
17. فقط یک مشکل وجود دارد
18. پنی‌سیلینِ ذهن
آسانسور بی‌نهایت
پنی‌سیلین برای ذهن
مورفین خودسازی
19. کاری نکنید
20. توهم رهبری
سراب بزرگراه
ای کاش می‌دانستم چگونه…
شکستن منحنی زنگوله‌ای
21. به‌دست‌آوردن زندگی که دوستش دارید
جستجو به پایان رسیده است
یک مثال عملی
قدرت اصول
22. استفاده از هرج‌ومرج، پیچیدگی و عدم‌قطعیت
تغییر موج کنونی
اقتصاد تجربه‌گرا
فاکتور بحرانی موج چهارم
23. هنر تغییر پایدار
واقعیت‌های جداگانه
24. عمل متأثر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهن زلال: کتابچه راهنما برای زباله زدایی از جمجمه و پرورش اندیشه‌های ناب
نویسنده
مترجمفاطمه قماشچی
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-5767-33-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۸۰۰۰ 14000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهن زلال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ذهن زلال

برای دریافت کتاب ذهن زلال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.