معرفی و دانلود کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی: راه‌های ساده برای نوآوری در رویکرد بازاریابی شما

عکس جلد کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی: راه‌های ساده برای نوآوری در رویکرد بازاریابی شما
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی: راه‌های ساده برای نوآوری در رویکرد بازاریابی شما

مجموعه‌ای روش‌مند و تحلیلی درباره‌ی یکی از مهم‌ترین ابزارهای موفقیت در کسب‌وکار؛ کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی که گروهی از نویسندگان آن را گردآوری کرده‌اند، با روش‌های نوآورانه و خلاق به شما کمک می‌کند تا با آگاهی کامل راهبردهای بازاریابی سازمان خود را با اتکا به فرآیندهای بازاریابی محتوایی تکمیل کنید و در کسب‌وکارتان به‌کار بگیرید.

درباره‌ی کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی

در چند دهه‌ی گذشته بازاریابی دیجیتالی جای روش‌های سنتی بازاریابی را گرفته و به عنوان اصلی‌ترین محور کسب‌وکار در تمام دنیا شناخته می‌شود؛ گسترش اینترنت در دورافتاده‌ترین نقاط دنیا، توسعه‌ی گجت‌های الکترونیک و افزایش کاربران تلفن همراه باعث شده تا این روش بازاریابی بیش از پیش در استراتژی‌های تجاری شرکت‌ها جای بگیرد و نقش اساسی را در توسعه‌ی برنامه‌های سازمان ایفا کند. در این میان بازاریابی محتوایی به عنوان موتور محرکه‌ی بازاریابی دیجیتال مهم‌ترین روشی است که می‌تواند در راستای به ثمر رسیدن راهبردهای بازاریابی استفاده شود و به‌همین‌دلیل دیگر هیچ کسب‌وکاری را نمی‌توان بدون فعالیت در این عرصه، یک کسب‌وکار فعال برشمرد.

کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی (content marketing handbook) که توسط گروه نویسندگان در پروژه‌ی «کارشناس بازاریابی محتوایی» با حمایت کمیسیون اروپا تهیه و منتشر شده است، اطلاعاتی نو و کاربردی در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی ارائه می‌کند. بنابراین به این شکل توانسته ابزارها، روش‌ها و فرآیندهای بازاریابی مدرن را در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ترویج کند.

مطالعه‌ی این کتاب به شرکت‌های نوپا و حتی سازمان‌های بزرگ می‌آموزد که چگونه از طریق بازاریابی محتوایی معلومات و اطلاعات حرفه، محصولات و خدمات خود را با جامعه‌ی هدف به اشتراک بگذارند و تلاش کنند در بازار بزرگ رقابتی امروز سهمی داشته باشند؛ این کتاب به صورت خلاقانه و روش‌مند، فاصله گرفتن از شیوه‌های سنتی بازاریابی و تبلیغات را آموزش داده و توضیح می‌دهد در شرایطی که هر بازار روزبه‌روز اندازه‌ی بزرگ‌تری پیدا می‌کند، چطور می‌توان با روایت داشته‌ها و حرف‌های جدید جای خود را در این عرصه یافت و به تثبیت رساند.

کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی توسط مرتضی چرخ زرین ترجمه شده و در آن گروهی از نویسندگان شناخته‌شده در عرصه‌ی بازاریابی محتوایی همچون پلور مازوکا (Piotr Maczuga) و کارولینا سیکورسکا (Karolina Sikorska) با هدف به کار گرفتن و عملی کردن برنامه‌های بازاریابی محتوایی، مقالات خود را منتشر کرده‌اند. آن‌ها در این کتاب بر این نکته تأکید می‌کنند که اگرچه برنامه‌ریزی و تحقیق در این عرصه جایگاه مهمی دارد اما اگر یک سازمان نتواند از برنامه‌ریزی‌های خود به نحو احسن در جهت بازار استفاده کند، نخواهد توانست صدای خود را به گوش مشتری برساند و در نهایت به موفقیت نیز نخواهد رسید.

در این کتاب تأکید شده که راهکارهای آزمون و خطا شده و کارآمد با مخاطب در میان گذاشته شود؛ چرا که در بسیاری از سازمان‌ها هنوز آمادگی لازم برای اجرای سامانه‌های بازاریابی مدرن وجود ندارد و اگر راهکاری با آزمون و خطای بسیار در آن‌ها پیاده‌سازی شود ممکن است به دلیل ناآشنا بودن کارکنان با این روش‌‌ها به نتیجه نرسد و در نهایت باعث دلسردی مجموعه شود؛ بنابراین تلاش شده در کنار نوآوری در ارائه مباحث، آن دسته از اطلاعات به اشتراک گذاشته شود که بتواند در مدت زمانی معین سازمان‌ها را با خود همراه کند و باعث سردرگمی کارکنان نشود.

نویسندگان کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی همچنین به کمک بازتاب دادن یک پژوهش جهانی، شیوه‌های فعلی بازاریابی در جهان را بررسی کرده‌اند تا مختصات صحیحی را از روند بازارهای جهانی به مخاطب ارائه کنند؛ آن‌ها همچنین با بررسی ابزارهای بازاریابی مدرن محتوایی همچون فن‌آوری‌های پخش آنلاین، کسب‌وکارها را به تولید و توزیع محتوای متنوع در بستر اینترنت تشویق و در نهایت اشتباهات اجتناب‌ناپذیر و برخی شیوه‌های موفق در این زمینه را معرفی کرده‌اند.

این کتاب را انتشارات برآیند به‌چاپ رسانده و منتشر کرده است.

کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب در درجه‌ی اول برای تمام کارکنان بخش‌های بازاریابی و مدیران ارشد و میانی سازمان‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ یک راهنمای اثربخش است؛ همچنین تولیدکنندگان محتوا، نویسندگان و فعالان تجارت الکترونیک نیز از این کتاب استفاده خواهند کرد.

در بخشی از کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی می‌خوانیم

در فعالیت‌های بازاریابی محتوایی از دو روش مختلف می‌توانید استفاده کنید. اگر هدف تولید سرنخ باشد، این مسئله قابل‌فهم‌تر است.

مدل الف، قبل از تولید سرنخ. در این مدل، وعده‌ی دسترسی به محتوای جالب را به گیرنده می‌دهید و با نمونه‌ها یا دیگر مطالب او را وسوسه می‌کنید. این نمونه‌ها اغلب تکه‌هایی از یک کل بزرگ‌تر مثل کتاب الکترونیکی، ویدئو و مانند این‌هاست که گیرنده در ازای دریافت آن، جزئیات تماس خود را به شما می‌دهد. در این حالت، اصل بازاریابی برون‌گراست. تمام هم‌وغم مدیر بازاریابی این است که گیرنده را با روش‌های سنتی گیر بیندازد و ترغیبش کند که اطلاعات تماس خود را پیشاپیش در اختیار او قرار دهد. این مدل برای کارهایی که مهلت کوتاهی دارند، مناسب است؛ اما برای ایجاد اجتماع مفید نیست و نسبتاً پرهزینه است. فقط لازم است ترافیک زیادی روی وب‌سایت ایجاد کنیم تا بتوانیم سرنخ‌های لازم را جمع‌آوری کنیم. کار ساده‌ای است؛ اما هزینۀ زیادی دارد.

مدل ب، پس از تولید سرنخ. در این مدل هدف اصلی شما این است که محتوای مناسب و جالب تهیه کنید و مخاطبان محتوای شما را با افراد بیشتری به اشتراک بگذارند. بعد از اقدامات بازاریابی برون‌گرای اولیه، بازاریابی درون‌گرا شروع می‌شود. با این مدل می‌توانید راهبردهای بلندمدت را اجرا کنید. سرنخ‌ها کیفیت بهتری دارند؛ زیرا گیرنده‌ی اطلاعات تماس خود را داوطلبانه در اختیار شما قرار می‌دهد؛ حتی اگر به محتوای شما دسترسی نداشته باشد. این مدل هزینه‌های بازاریابی شما را کاهش می‌دهد؛ زیرا فعالیت‌های اصلی بر بازاریابی درون‌گرا متمرکز هستند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
فصل اول: پیشگفتار
فصل دوم: مقدمه ای بر بازاریابی محتوایی
فصل سوم: اهداف و مزایا و استراتژی بازاریابی محتوایی
فصل چهارم: ابزارها و تاکتیک های بازاریابی محتوایی
فصل پنجم: تعریف استراتژی بازاریابی محتوایی
فصل ششم: بهترین شیوه های بین المللی استفاده از بازاریابی محتوایی
فصل هفتم: نتایج نظرسنجی انجام شده در چهار منطقه‌ی شرکت کننده در پروژه
فصل هشتم: روند‌های آتی و پیش بینی ها
ضمیمه
فهرست اصطلاحات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای بازاریابی محتوایی: راه‌های ساده برای نوآوری در رویکرد بازاریابی شما
نویسنده
مترجممرتضی چرخ زرین
ناشر چاپیانتشارات برآیند
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-600-6466-61-3
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی

برای دریافت کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.