معرفی و دانلود کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند

عکس جلد کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند

کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند به قلم رافائل ژیوردانو، در قالب رمانی روانشناسی زندگی زنی 30 ساله به نام رومن را به تصویر می‌کشد که تحلیل‌گر رفتارهای افراد مختلف است و بعد از ملاقات با هر شخص یک مسمومیت رفتاری انسان‌ها را توصیف می‌کند؛ اثری که با راهکارهای فوق‌العاده‌اش در جهت بهبود رفتار و روابط شخصی گام برمی‌دارد.

درباره‌ی کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند:

رافائل ژیوردانو (Raphaelle Giordano) در کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند (Le jour où les lions mangeront de la salade verte) به شما یاد می‌دهد، شیری که در وجودتان است را تحت سلطه‌ی خود دربیاورید! می‌توان گفت یکی از موضوعات جالب و قابل توجهی که جایگاه خود را در دنیای ادبیات پیدا کرده است، بررسی رفتار و گفتگوی روزمره‌ی انسان‌ها از دیدگاه روانشناسی است. نویسندگان برجسته‌ی بسیاری چون اروین د. یالوم و... تحلیل‌های روانشناسی و داستان‌گویی را با هم تلفیق کرده و آثاری پرکشش و جذاب خلق کرده‌اند. ژیوردانو نیز در کتاب حاضر از این شیوه استفاده کرده است و به موضوع مسمومیت‌های رفتاری انسان در قالب داستانی گیرا می‌پردازد. هدف او این است که رفتارهای مضر و مسموم انسان‌ها را شناسایی کند و زندگی افراد را به دنیایی شادتر و سالم‌تری تبدیل کند.

خودخواهی بسیار و به تبع آن خودمحوری، احساس برتری، میل به مسلط شدن به دیگران، گرایش بیش از اندازه به قدرت، تنگ نظری، هتک حرمت شخصیت افراد، تمایل به خشونت، قضاوت کردن، حق به جانب‌گری و... آسیب‌های رفتاری هستند که کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند به آن‌ها اشاره می‌کند.

کتاب حاضر یک شخصیت اصلی دارد. زنی جذاب و جوان به نام رومن، که مدیریت انجمنی را بر عهده دارد که مربوط به مسمومیت‌های رفتاری است و سخنرانی‌های متعددی هم در این باره ارائه می‌دهد. راوی فصل اول رومن است اما از فصل دوم به بعد با ورود دو شخصیت جدید راوی کتاب تغییر می‌یابد. رومن پس از ملاقات با افراد جدید، رفتار آن‌ها را تحیلی و آنالیز می‌کند.

بن مایه‌ی اصلی داستان، بهره‌مند بودن از زندگی سالم و شاد است که ژیوردانو برای دومین بار بعد از کتاب پرفروش اولش به آن می‌پردازد. نقطه قوت این اثر تسلط نویسنده به آموزه‌های روانشناسی‌ست که کتاب حاضر را به تلفیقی از رمان و مباحث روانشناسی تبدیل می‌کند و به عنوان کتابی هم در جهت رشد شخصیتی و هم رمان شناخته می‌شود.

کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های روانشناسی علاقه دارید، خواندن این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

با رافائل ژیوردانو بیشتر آشنا شویم:

رافائل ژیوردانو نویسنده، نقاش و هنرمند فرانسوی در 19 آوریل سال 1974 در فرانسه متولد شد. او در حوزۀ فنون ارتباطات و مدیریت استرس آموزش‌هایی دیده و موفقیت نخستین رمانش که بی‌ارتباط با مسائل روان‌شناسی نیست، ناشی از همین مهارت‌های او بوده است. رافائل در رشتۀ هنرهای کاربردی از مدرسۀ عالی استین فارغ‌التحصیل شد.

ژیوردانو در مرحله‌ای از زندگی خود مدیریت سازمان Emotone را عهده‌دار شد. Emotone سازمانی است که کارهای هنری و ساخت تیم خلاق، مدیریت استرس و آموزش روش‌های خلاقیت و نوآوری را انجام می‌دهد. از دیگر آثار رافائل می‌توان به من می‌خواهم ذن شوم، رازهای دکتر کولزن و دفتر مربی‌گری صدردصد خوشبختی من اشاره کرد.

در بخشی از کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند می‌خوانیم:

«می‌دانم. با او بد برخورد کردم. شاید خیلی خیلی بد. اگر من کارم به اینجا رسید، او تقصیری ندارد... آن‌موقع حالم خیلی بد بود و فقط می‌خواستم مسئولیت بلایی را که سرم آمده به گردنش بیندازم! احساس می‌کردم از اینکه این چند سال گذشته از من فاصله گرفته خیلی از دستش ناراحتم. تمام دوران بچگی‌مان، مثل انگشت‌های یک دست همیشه با هم بودیم! حتی دوران تحصیلمان. اما کمی بعد، همۀ فکر و ذکرش شد کارش. دیگر هیچ‌کس جلودارش نبود! البته برای من هم یک مدت همین‌طور پیش رفت. اما دنیای مد، زود تغییر می‌کند. در یک آن می‌بینی در ورطۀ جهنم زندگی گرفتار شده‌ای. دیگر تلفنت خیلی ‌کم زنگ می‌خورد. به‌ندرت کسی با تو قرارداد می‌بندد. احساس می‌کنی در سیاه‌چاله‌های فراموشی افتاده‌ای، بدتر از همۀ این‌ها، جدایی دردناک و خیانت کسی بود که فکر می‌کردم مرد زندگی‌ام است! احساس کردم به اعماق گردابی کشیده شده‌ام و برادرم داشت موقعیتم را به شوخی و مسخره می‌گرفت. نتوانستم تحمل کنم...»

از این گفت‌وگو، رومن مطمئن شد که ژولی دیگر خیلی برادرش را مقصر سقوط خودش نمی‌داند. همین قدم بزرگی بود. البته رومن هم کم از مکسیمیلیان تعریف نکرده بود. از پیوستنش به برنامه و پیشرفت‌های باورنکردنی‌ای که در حال انجامشان بود... رومن همه را پشت‌سرهم گفته بود. آیا ژولی متوجه علاقۀ او به برادرش شده بود؟ رومن امیدوار بود که این‌طور نباشد. هدف از ملاقاتش این بود که به او بفهماند چقدر به نفعش است برادرش در کنارش باشد و آدم دوست‌داشتنی و مهربانی مثل او دستش را بگیرد و کمکش کند تا دوباره همه‌چیز را از نو بسازد.

«هرکسی حق دارد شانسی برای جبران داشته باشد، نه؟»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند
نویسنده
مترجممعصومه خطیبی بایگی
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات318
زبانفارسی
شابک978-600-9876-43-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند

میلاد حیدری
۱۴۰۱/۶/۳۰
یکی از ویژگی‌های نویسنده کتاب، بیان مفاهیم روانشناسی در قالب یک رمان هست‌.
در این سبک روایت، میشه به آثار میلان کوندرا اشاره کرد.
مریم قصبه
۱۴۰۰/۵/۱۵
جذابترین کتابی که بسیارآموزشی ودرعین حال ریتم رمانتیک و احساسی بسیازیبابی داشت، دوست دارم این کتاب روبرای کتابخانه‌ی منزل هم تهیه کنم👌👌👌
سارا سوری
۱۴۰۰/۶/۱۶
نسبت به کتاب زندگی دومت‌.. ضعیف تر بود. من اون کتاب رو بیشتر دوست داشتم ولی خب از خوندن این کتاب هم پشیمون نیستم
Sara MTR
۱۴۰۱/۲/۲۹
آموزنده بود. من از خوندنش لذت بردم.
محمد جنگی زاده
۱۴۰۰/۵/۳
کتابراه عالی هست
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند

برای دریافت کتاب روزی که شیرها کاهو می‌خورند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.