معرفی و دانلود کتاب زنان برتر از ما: چطور در زندگی شخصی و حرفه‌ای بلندپرواز باشیم

عکس جلد کتاب زنان برتر از ما: چطور در زندگی شخصی و حرفه‌ای بلندپرواز باشیم
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زنان برتر از ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زنان برتر از ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زنان برتر از ما: چطور در زندگی شخصی و حرفه‌ای بلندپرواز باشیم

جنی چاماس در کتاب زنان برتر از ما، این فشار اجتماعی و تاریخی که زنان نمی‌توانند هم‌زمان در زندگی فردی و حرفه‌ای عملکرد خوبی داشته باشند را مورد بحث قرار می‌دهد و راهکارهایی پیشنهاد می‌کند تا زن‌ها بتوانند بر این شرایط غلبه نمایند. چاماس که خود سال‌ها در همین وضعیت گرفتار بوده، به زنان کمک می‌کند بتوانند بین زندگی شخصی و حرفه‌ای خود تعادل برقرار کنند تا همچنان که همسر یا مادر خوبی هستند، در شغل‌شان هم جاه‌طلب، بلندپرواز و موفق بمانند.

درباره‌ی کتاب زنان برتر از ما

در قرن بیستم با تغییر رویکردها، وضعیت زنان در بسیاری از کشورها تغییر کرد. زن‌ها به برخی از حقوقشان دست یافتند، توانستند به مناصب شغلی بهتر و سطوح بالاتری برسند و تا حدودی کنترل زندگی‌شان را خود به دست بگیرند. بااین‌وجود اما شرایط آن‌ چنان‌ که انتظار می‌رفت ایده‌آل نشد. امروز، در قرن بیست‌ویکم، زنان حتی در کشورهای توسعه‌یافته و جهان اولی هم برای کار نکردن و خارج شدن از عرصه‌ی اجتماع تحت‌فشار هستند. جامعه زنان شاغل را لحظه‌ای رها نمی‌کند و به هر نحوی سعی می‌کند وادارشان کند از کار دست بکشند یا جاه‌طلب نباشند.

معمولاً این فشارها زندگی شخصی زنان را نشانه می‌رود؛ اینکه زن‌های شاغل نمی‌توانند همسر و مادر خوبی باشند، یا کار باعث می‌شود از تربیت بچه‌ها و مادری غافل شوند. این فشار چنان سهمگین است که خیلی از زنان را دچار عذاب‌وجدان می‌کند و باعث می‌شود از بلندپروازی دست بکشند. حتی گاهی ممکن است کار را رها کنند تا همسر و مادری تمام‌وقت شوند. اما چطور می‌توان در برابر این فشارهای غیرمنصفانه تاب آورد؟ جنی چاماس (Jenny Chammas)، کوچ و مربی‌ای است که تخصصش در همین زمینه است. او در کتاب زنان برتر از ما (Ambitieuse et épanouie) تلاش می‌کند این پدیده را توضیح دهد و راهکارهایی پیش پای زنان بگذارد تا بتوانند بر این شرایط پیروز شوند. این امر گرچه کار سختی است، اما نشدنی نیست.

جنی چاماس که خود مادر دو فرزند است، سال‌ها پیش توانسته بود به موقعیت مدیر فروش شرکت بزرگ H&M برسد. باوجوداینکه در آنجا سمَت مهمی داشت و مدیر بلندپایه و موفقی بود، اما به شکل عجیبی در مورد خانواده‌اش تحت‌فشار بود. چاماس به‌خوبی می‌فهمید که این فشارها نمی‌گذارد در شغلش بلندپرواز و آینده‌نگر باشد. او در نهایت تصمیم گرفت از کارش استعفا دهد تا به حوزه‌ی دیگری وارد شود: کوچینگ.

هدف اصلی جنی چاماس از ورود به عرصه‌ی کوچینگ کمک به زنان بود تا بتوانند در کارشان جاه‌طلب بمانند و به خاطر فشار کارشان را رها نکنند. چاماس با کتاب زنان برتر از ما، قصد دارد به زنان کمک کند بین زندگی شخصی و حرفه‌ای‌شان تعادل برقرار سازند و هرگز یکی از این دو را فدای دیگری نکنند. او معتقد است می‌توان هم‌زمان هم مادر و همسر خوبی بود و هم کارمند و مدیری فوق‌العاده. او کتابش را به سه بخش تقسیم می‌کند: من، زندگی حرفه‌ای و زندگی شخصی. او در هر بخش استراتژی‌ها و روش‌هایی پیشنهاد می‌دهد که به زنان یاری می‌رسانند وضعیت خود و دنیای اطرافشان را بهتر درک کنند و تصمیم‌های بهتری بگیرند.

چاماس در این فصول بر روی موضوعات مهمی دست می‌گذارد و احساساتی که اکثر زنان شاغل تجربه می‌کنند را شفاف توضیح می‌دهد؛ مثل احساس گناه، انتظار از دیگران، کمال‌گرایی، خودویرانگری، مقایسه‌ی خود با دیگران و کمبود زمان. او می‌خواهد راهنمایی‌شان کند تا بتوانند این وضعیت‌ها را کنترل کنند.

کتاب زنان برتر از ما را انتشارات شمعدونی با ترجمه‌ی محیا احمدی پور منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی زندگی بهتر

کتاب‌های زندگی بهتر (Vivre mieux)، مجموعه آثاری هستند که می‌کوشند به خواننده کمک کنند درک بهتری از روان، بدن و توانایی‌های خود به دست آورد و بتواند خود را درست‌تر مدیریت کند. این سری کتاب‌ها عمدتاً سه هدف اساسی را دنبال می‌کنند: معتبر بودن در حوزه‌های خاص خود، انتقال صریح دانش و ارائه‌ی تمرین یا شیوه‌ی درمانی متناسب. انتشارات شمعدونی ناشر این مجموعه است و تاکنون ذیل آن، کتاب‌هایی همچون «با کفش من راه برو»، «منِ مضطرب» و «یادم تو را فراموش» را ترجمه و منتشر کرده است.

کتاب زنان برتر از ما برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به همه‌ی زنان توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید بین کار و زندگی شخصی خود تعادل برقرار کنید و در هر دو موفق باشید، این کتاب را مطالعه کنید.

با جنی چاماس بیشتر آشنا شویم

جنی چاماس، مربی، کوچ، سخنران و مؤلف فرانسوی است. او ابتدا از ساینس‌پوی تولوز در رشته‌ی رسانه و ارتباطات فارغ‌التحصیل شد و بعدتر مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشته‌ی مدیریت گرفت. چاماس چندین سال به‌عنوان بازاریاب و مدیر فروش فعالیت می‌کرد. در سال 2018، از مؤسسه‌ی لایف اسکول، مدرک مربی‌گری گرفت و از آن سال تاکنون در حوزه‌ی کوچینگ کار می‌کند. او عمدتاً بر مسائل زنان متمرکز است و می‌کوشد به آن‌ها کمک کند در کار و زندگی موفق شوند. چاماس بنیان‌گذار و مدیر مؤسسه‌ی Coachappy و میزبان پادکست پرطرفدار و محبوب Femme Ambitieuse است. کتاب «زنان برتر از ما» تنها اثر منتشرشده‌ی اوست.

در بخشی از کتاب زنان برتر از ما: چطور در زندگی شخصی و حرفه‌ای بلندپرواز باشیم می‌خوانیم

گاهی زندگی شخصی خود را فدای بلندپروازی‌های حرفه‌ای می‌کنید. باور عمومی این است که برای ما زنان، پیوند زندگی شخصی موفق با داشتن حرفه‌ای بلندپروازانه دشوار است. رسانه‌ها و مطبوعات نیز در این‌باره صحبت می‌کنند و همواره این موضوع نقل محافل دوستانه شما است. از طرفی گاهی فکر می‌کنید این تقدیری است که باید با آن زندگی کنید. چنین افکار و صحبت‌هایی اغلب موجب بروز هیجان‌هایی ناخوشایند همچون ناامیدی، اضطراب و ترس می‌شوند که هنگام مواجهه با آن‌ها احساس درماندگی می‌کنید.

از سوی دیگر، این افکار بر روابط زناشویی و زندگی خانوادگی نیز تأثیرگذار است. شاید از این‌که بیش از حد کار می‌کنید و مادر صبوری نیستید احساس گناه می‌کنید و مدام زندگی آرام‌تر و متعادل‌تری را متصور می‌شوید که در آن به خود افتخار می‌کنید.

اما بروز هیجان‌های ناخوشایند بدترین اتفاقی است که می‌تواند رخ بدهد. اگر این احساسات را بپذیرید، زندگی خود را چگونه رقم خواهید زد؟ وقتی آن‌ها را بپذیرید و به‌رغم تمام مشکلات از حرکت باز نایستید، می‌توانید به شکوفایی و پیشرفت دست پیدا کنید و تعادلی مناسب در زندگی برقرار کنید.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
درباره نویسنده
با خود از «بلندپروازی» صحبت کرده اید؟
چگونه این کتاب و ابزارهایش را به کار بگیریم
بخش اول: من
فصل 1: کمبود زمان
فصل 2: تعیین اولویت ها
فصل 3: صرفه جویی در زمان
فصل 4: حضور
فصل 5: مقایسه خود با دیگران
فصل 6: دیگران به چه فکر می کنند
فصل 7: اعتماد به نفس
بخش دوم: زندگی حرفه‌ای
فصل 8: تعیین و رسیدن به اهداف
فصل 9: تصمیم گیری
فصل 10: شغل خود را دوست بدارید
فصل 11: قدرشناسی از خود
فصل 12: سندرم ایمپاستر (خودویرانگری)
فصل 13: کمال گرایی
فصل 14: اثبات خود
بخش سوم: زندگی شخصی
فصل 15: احساس گناه
فصل 16: انتظار از دیگران
فصل 17: اقدام یا تحمل
فصل 18: مسئولیت هیجان های خود را بپذیرید
فصل 19: تعادل
فصل 20: به خودتان افتخار کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زنان برتر از ما: چطور در زندگی شخصی و حرفه‌ای بلندپرواز باشیم
نویسنده
مترجممحیا احمدی پور
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-622-7044-37-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زنان برتر از ما

فائزه راد
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
کتاب 'زنان برتر از ما' یک منبع الهام‌بخش برای همه‌ی زنانی است که می‌خواهند با درست برنامه‌ریزی کردن، اهداف خود را دنبال کرده و به نتایج مطلوب دست یابند. این کتاب با داستان‌ها و تجربیات الهام‌بخش، مسیر را برای کم‌ نیاوردن و تحقق اهداف و آرزوهای زندگی ارائه می‌دهد.
Elham Effati
۱۴۰۲/۱۱/۱
خوندنش رو به تمام خانمهای شاغل، مخصوصا مادران شاغل توصیه میکنم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب زنان برتر از ما

برای دریافت کتاب زنان برتر از ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.