معرفی و دانلود کتاب من ذهن آگاه هستم: 25 درس برای شاد زیستن و رهایی از اضطراب و افسردگی

عکس جلد کتاب من ذهن آگاه هستم: 25 درس برای شاد زیستن و رهایی از اضطراب و افسردگی
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من ذهن آگاه هستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من ذهن آگاه هستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من ذهن آگاه هستم: 25 درس برای شاد زیستن و رهایی از اضطراب و افسردگی

با وجود تکنیک‌ها و راهکارهای عملی کریستف آندره در کتاب من ذهن آگاه هستم، برای احساس شادی بی‌انتها و رهایی از اضطراب‌های معمول زندگی، به هیچ کتاب روان‌شناختی و جلسه‌ی مشاوره‌ای نیاز نخواهید داشت. این کتاب خودیاری که به مدت صد هفته، از پرفروش‌ترین کتاب‌های فرانسه بوده، طی بیست‌و‌پنج درس کاربردی، با آموزش مدیتیشن و ذهن‌آگاهی، طعم خوشبختی حقیقی و آزادی از قیدوبند افسردگی‌ و نگرانی‌ها را به شما خواهد آموخت.

درباره‌ی کتاب من ذهن آگاه هستم

بسیاری از انسان‌ها، بدون این‌که بدانند، بخش گسترده‌ای از ساعات روزانه و انرژی روحی و جسمی خود را صرف نگرانی‌های بی‌مورد و فکر کردن به رخدادهای گذشته می‌کنند. گاهی نیز خود را درگیر اتفاقاتی می‌کنند که احتمال می‌دهند در آینده برایشان رخ خواهد داد. از آن‌جایی که نه گذشته را می‌توان تغییر داد و نه می‌شود وقایع آینده را به‌طور دقیق پیش‌بینی کرد، این افراد در حقیقت انرژی و زمان خود را صرف مسئله‌ای می‌کنند که از کنترل و اختیار آن‌ها خارج است. خوشبختانه کریستف آندره (Christophe André) به کمک چنین افرادی آمده و با راهنمایی‌هایی که در کتاب من ذهن آگاه هستم (Méditer, jour après jour) ارائه کرده، ایشان را به سوی کسب آرامش بیشتر و رهایی از دغدغه‌های بی‌مورد سوق می‌دهد.

کلیه‌ی آموزه‌های کتاب حاضر، حول محور مفهومی به نام «ذهن‌آگاهی» مطرح شده‌اند. ذهن‌آگاهی مرحله‌ای از آگاهی است که طی آن به تمامی احساسات خود، اعم از مثبت و منفی، آگاهی خواهید داشت. این شناخت و آگاهی به شما کمک می‌کند با تمرکز بر یکی از عواطف خود، آن را تقویت کنید و برعکس، با تمرکز بر احساسی دیگر، آن را از صفحه‌ی ضمیر خود پاک کنید. برای رسیدن به چنین مرحله‌ای می‌توانید از مدیتیشن کمک بگیرید و تمرینات عملی آن را به کار ببندید. توجه داشته باشید که ثمربخشی مدیتیشن و دستیابی به مرحله‌ی ذهن‌آگاهی، مستلزم صرف زمان و تکرار و مرور مداوم تمرینات است. تنها از این طریق می‌توانید تأثیر چشمگیر آن را بر زندگی و بهبود رنج‌های روانی خود ببینید. به عبارت دیگر، ذهن‌آگاهی و مراقبه نوعی سبک زندگی هستند و هرگاه به یکی از عادت‌های روزمره‌ی شما بدل شوند، اثرات شگفت‌انگیز خود را آشکار می‌کنند.

کریستف آندره گام‌به‌گام در کتاب من ذهن آگاه هستم در کنار شماست و آموزش‌های کارآمدی را در زمینه‌ی کنترل تنفس، آگاهی از صداهای اطراف در حین مراقبه و تمرکز بر بدنتان به شما عرضه خواهد کرد. همچنین به شما نشان می‌دهد چطور از افکار مزاحمی که در هر لحظه به ذهنتان هجوم می‌آورند از خودتان دفاع کنید و راه نفوذ آن‌ها را به ذهن خود ببندید. آن‌چه که در نهایت می‌آموزید، این است که در لحظه‌ی کنونی زندگی کنید و فارغ از رخدادهای گذشته و آینده، تنها به خوشبختی و شادی خود در همین لحظه بیندیشید. همچنین بر ذهن خود کنترل داشته باشید و تمرکز خود را بر موضوعاتی قرار دهید که حال خوب و احساس بهتری را برایتان به ارمغان می‌آورند.

یکی از ارکان اصلی ذهن‌آگاهی «پذیرش» است. به این معنا که به تمامی هیجانات مثبت و منفی خود واقف باشید و آن‌ها را به‌عنوان بخشی از وجود خود بپذیرید. تنها پس از این پذیرش است که می‌توانید تأثیر هیجانات منفی را خنثی کنید و اثرات هیجانات مثبت را دوچندان نمایید. برخی گمان می‌کنند جنگیدن با احساسات منفی، راه پیروزی بر آن‌هاست، اما در حقیقت چنین مبارزه‌‌ای تنها انرژی شما را هدر می‌دهد. اگر بیاموزید که به‌جای کلنجار رفتن با عواطف منفی خود، آن‌ها را بپذیرید، توانایی بیشتری برای حذف آن‌ها از ذهن و روان خود خواهید داشت.

توجه داشته باشید که ذهن‌آگاهی و فراگیری آن به امکانات ویژه‌ای نیاز ندارد و شما در هر مکانی می‌توانید آن را به کار ببندید، فرقی ندارد در اتوبوس نشسته باشید یا در کنج دنج خانه‌ی خود. به این خاطر که ذهن‌آگاهی نه‌تنها شما را برای همیشه از شر دغدغه‌های بی‌مورد خلاص خواهد کرد، بلکه صدها خصلت خوب از جمله اعتمادبه‌نفس بالا، آرامش همیشگی و حتی درک بهتر انسان‌های اطرافتان را در شما پدید می‌آورد. بهتر است هرچه سریع‌تر بهانه‌ها را کنار بگذارید و درست در همین لحظه، نخستین درس ذهن‌آگاهی را از کتاب من ذهن آگاه هستم بیاموزید. کریستف آندره تا بروز نخستین نشانه‌های جادویی ذهن‌آگاهی در زندگی‌تان، در کنار شما خواهد بود.

کتاب حاضر پیش از آن‌که روبه‌روی شما قرار بگیرد، به انسان‌های بسیاری در سراسر جهان یاری رسانده. در کشور فرانسه به چاپ دهم رسیده و دویست‌و‌پنجاه‌هزار نسخه از آن در اختیار مخاطبان کتاب‌های خودسازی قرار گرفته است. نسخه‌ی فارسی این اثر خواندنی، با برگردان محیا احمدی‌پور از نسخه‌ی فرانسوی آن ترجمه و به کوشش نشر شمعدونی به شما ارائه شده است.‌

در نکوداشت کتاب من ذهن آگاه هستم

  • کتابی روشنگرانه و بی‌همتا که در بزنگاه‌های زندگی به یاری‌تان خواهد آمد. (فردریک لنوآر، شبکه‌ی France Culture)

کتاب من ذهن آگاه هستم برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه از مخاطبان پروپاقرص کتاب‌های خودیاری، مدیتیشن، مراقبه و آثاری از این‌دست هستید، بی‌شک از مطالعه‌ی کتاب من ذهن آگاه هستم نیز فواید بسیاری را نصیب خود خواهید کرد؛ اثری مملو از تکنیک‌های عملی برای تجربه‌ی نشاط و آرامش عمیق در زندگی.

با کریستف آندره بیشتر آشنا شویم

کریستف آندره (زاده‌ی 1956)، نویسنده و روان‌پزشک فرانسوی است که در حوزه‌های اختلال اضطراب، افسردگی، هیجانات فردی و درمان شناختی و رفتاری مطالعات گسترده‌ای داشته. این متخصص روان‌درمانی حدود پانزده سال در شهر تولوز به فعالیت مشغول بوده و سال‌های بسیاری را به فعالیت‌های درمانی در بخش روان‌‌درمانی شناختی-رفتاری بیمارستان دانشگاه سنت آن (Sainte-Anne) پرداخته است. او در روش خاص خود، از مراقبه و مدیتیشن برای درمان مراجعان بهره می‌برد.

کریستف آندره، نخستین بار ذهن‌آگاهی را به‌عنوان یکی از روش‌های درمان مطرح کرد. او توانست در سال 2016، جایزه‌ی ژان برنارد را از سوی آکادمی تحقیقات پزشکی دریافت نماید. کتاب «اسرار روان‌درمانگرها» عنوان اثر دیگر اوست.

در بخشی از کتاب من ذهن آگاه هستم: 25 درس برای شاد زیستن و رهایی از اضطراب و افسردگی می‌خوانیم

حذف افکار، عملی بیهوده است؛ از این روی، ما اغلب سعی می‌کنیم اثرات جهشی را بیشتر تداعی کنیم. واضح است که عملی کردنِ این عبارت که «من می‌روم تا افکارم را مشاهده کنم»، کاری دشوار است؛ زیرا احساس می‌کنیم که هرگز چنین چیزی ممکن نخواهد شد. دلیل اصلی آن نیز این است که ما بیش از حد خود را درگیر کرده‌ایم؛ یعنی غرق در افکارمان شده‌ایم، تا جایی که فکر می‌کنیم آن‌ها واقعیت دارند.

ذهن‌آگاهی این مسئله را به‌خوبی برای ما روشن می‌کند؛ در حقیقت، نکته کلیدی این است که سعی نکنید افکارتان را متوقف کنید و از طرفی هم دنباله‌رو آن نباشید، بنابراین باید سعی کنید که ذهنتان را پرورش دهید.

اکنون نوبت آن است که بیشتر به زمان حال بپردازیم، باید لحظه حال را دریابیم، به آن چنگ بزنیم و روی آن متمرکز شویم؛ فراموش نکنید که تنفس، گوش سپردن به صداها و درک حواس جسمانی می‌تواند در این حوزه به ما کمک کند. در واقع، برای آنکه بتوانیم حرکت افکار خود را نظاره کنیم باید در حالت درستی قرار بگیریم. به این ترتیب، وقتی مشغول کار دیگری هستیم، مثلاً روی تنفس خود تمرکز کرده‌ایم، یک لحظه متوجه می‌شویم که مغلوب افکارمان شده‌ایم؛ در واقع ما مشغول تنفس بوده‌ایم، اما ناگهان «فکر ما جای دیگری رفته است» و ما هم بدون آنکه متوجه شده باشیم، آن را دنبال کرده‌ایم.

البته جای هیچ نگرانی نیست، با کمی تمرین می‌توانید افکار خود را سر و سامان بدهید، آن هم درست وقتی که تلاش می‌کنید از آن‌ها فاصله بگیرید. اکنون به یکی از تمرین‌های ذهن‌آگاهی می‌پردازیم. در این تمرین سعی داریم حضور ذهن کامل داشته باشیم و به حرکات تنفسی و صداهایی که می‌شنویم نیز توجه نشان دهیم، اما در همین حین ممکن است ناگهان عملی یا خواسته‌ای ما را تحریک کند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
آشنایی با نویسنده: دکتر کریستف آندره
درآمد
1: آگاهی یافتن: نگرشی ذهنی
زندگی در زمان حال
نفس کشیدن
در جسم خود جای بگیرید
چشمان خود را ببندید
و گوش دهید
نظاره‌گر افکار خود باشید
به هیجان‌هایتان فرصت ابراز بدهید
پرورش توجه در راستای افزایش آگاهی
حضور، مهم‌ترین مسئله
2: زندگی کردن با چشمان بازِ ذهن: فلسفه‌ای در زندگی روزمره
چیزهای پیش ‌پاافتاده را هم ببینید
نادیده‌ها را ببینید
مسائل مهم را نادیده نگیرید
عمل کردن و عمل نکردن
شامه ذهن خود را تیز کنید
فهم و پذیرش خود واقعی
3: پشت‌سر گذاشتن توفان‌ها: پناهگاهی برای لحظه حال
خود را از زندان ذهن رها کنید
رها کردن
حضورتان را در جهان هستی حفظ کنید
پیش برو، حتی با وجود زخم‌هایت
فرصت دادن به رمز و راز
ببین خوشبختی چه آرام نمایان می‌شود
4: گشایش و بیداری: مهم‌ترین سفر زندگی
کار کردن
سِیر کردن
دوست داشتن
گسترش و انحلال خود را تجربه کنید
پرواز: آگاهی جهانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من ذهن آگاه هستم: 25 درس برای شاد زیستن و رهایی از اضطراب و افسردگی
نویسنده
مترجممحیا احمدی پور
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-704418-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من ذهن آگاه هستم

So
۱۴۰۲/۱۰/۶
فوق العاده س. قطعا نیاز هست که بار دوم و سوم و.. هم خوانده شود. دیدگاه دیگری در رابطه با بیداری که جذاب و کمک کننده است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب من ذهن آگاه هستم

برای دریافت کتاب من ذهن آگاه هستم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.