معرفی و دانلود کتاب سوسویی در تاریکی

عکس جلد کتاب سوسویی در تاریکی
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سوسویی در تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سوسویی در تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سوسویی در تاریکی

تریلی جنایی، جذاب و مهیج! کتاب سوسویی در تاریکی، نوشته‌ی استیسی ویلینگهام داستان زنی را روایت می‌کند که در نوجوانی درگیر یک قتل سریالی بوده و در بزرگسالی نیز به‌عنوان روانشناس با سلسله‌ی دیگری از قتل‌های زنجیره‌ای روبه‌رو می‌شود. این رمان معمایی و روانشناختی تاکنون به 17 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و از پرفروش‌‌ترین‌های نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب سوسویی در تاریکی

برای درک این داستان باید به دو دوره‌ی زمانی سفر کنید. یک‌بار به سال 1999، وقتی کلوئی دیویس، نوجوانی دوازده‌ساله است که همراه خانواده در لوئیزیانا زندگی می‌کند. در این زمان با گم شدن شش دختر نوجوان، احتمال وجود یک قاتل سریالی مردم شهر را در حیرت فرو می‌برد؛ اما آنچه کلوئی را بیش از این‌ها شگفت‌زده می‌کند، خبر بازداشت پدرش به جرم قتل همین شش دختر نوجوان است. تا اینجا با نوجوانی روبه‌رو هستیم که به حقایق هولناکی درمورد خانواده‌اش پی برده است؛ اما این فقط مقدمه‌ای‌ست برای سلسله قتل‌های دیگری که در سال 2019 رخ می‌دهند. استیسی ویلینگهام (Stacy Willingham) در کتاب سوسویی در تاریکی (A flicker in the dark) رمانی پرهیجان و پرکشش آفریده که تا آخرین صفحه‌ی کتاب، نمی‌توانید آن را زمین بگذارید.

در سال 2019، کلوئی دیگر آن دخترک نوجوان سابق نیست. اگرچه هنوز هم در لوئیزیانا زندگی می‌کند اما اکنون روان‌شناس شده و مدت‌هاست خاطرات سیاه گذشته را فراموش کرده. درست در همان روزهایی که دارد برای مراسم ازدواجش آماده می‌شود، ناپدید شدن یک دختر نوجوان او را به یاد گذشته‌اش می‌اندازد. ناپدید شدن دخترهای نوجوان ادامه پیدا می‌کنند و این‌طور که به‌نظر می‌رسد، گویا قاتل دیگری پیدا شده و قرار است وقایع شوم بیست سال پیش را تکرار کند.

کتاب سوسویی در تاریکی از موفق‌ترین آثار ژانر جنایی است که پس از انتشار، به‌سرعت به یکی از پرفروش‌ترین‌های دنیای کتاب بدل شد. پایان غیرمنتظره به همراه پیچیدگی‌های غافل‌گیرکننده‌ی داستان از عوامل موفقیت این کتاب بوده است. استیسی ویلینگهام از نگاه کلوئی جنبه‌های روان‌شناختی وقایع را بررسی کرده و شما را با عمیق‌ترین لایه‌های روانی شخصیت‌ها آشنا می‌کند. این نویسنده‌ی پرفروش با نگارش اثر حاضر ثابت کرد که قرار است راه جنایی‌نویسان برجسته‌ای مانند آگاتا کریستی را ادامه بدهد.

مخاطب داستان را از زبان اول شخص می‌خواند و از زاویه‌ی دید کسی می‌بیند که پدر خودش قاتل بوده و درحال‌حاضر به‌عنوان یک روان‌شناس درگیر پرونده‌ی قتل‌ها شده است. درحقیقت کلوئی با جست‌و‌جوی قاتل نه‌تنها سعی می‌کند از قتل‌های احتمالی در آینده جلوگیری کند، بلکه در تلاش است تا گذشته‌ی خود را هم به‌ این شکل بازخوانی کند. شاید به این شکل التیامی برای زخم‌های کهنه‌ی روحی‌اش پیدا کند.

این کتاب پرماجرا و خواندنی را انتشارات نون با برگردان سحر قدیمی به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب سوسویی در تاریکی

  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیوریوک‌تایمز
  • از کتاب‌های منتخب ژانر تریلر Book of the Month
  • برترین کتاب جنایی، معمایی سال در وبسایت آمازون
  • از کتاب‌های منتخب پاییز و زمستان مجله‌ی دیپ‌سوث
  • نامزد بهترین کتاب تریلر و معمایی وبسایت گودریدز سال 2022
  • نامزد بهترین کتاب اول نویسنده‌ به انتخاب گودریدز در سال 2022
  • و...

نکوداشت‌های کتاب سوسویی در تاریکی

  • کتابی که نمی‌خواهید آن را زمین بگذارید. (سایت Red Carpet Crash)
  • در اولین کتاب استیسی ویلینگام به هیچ‌کس اعتماد نکنید. تریلری مهیج و پرپیچ‌وخم. (پیتر سوانسون، نویسنده)
  • فوق‌العاده هوشمندانه و سرگرم‌کننده... پایان‌بندی ویلینگام هم‌زمان غافلگیرکننده و باورکردنی است. (واشنگتن پست)
  • کتابی عالی که می‌توانید به مجموعه‌ی کتاب‌های تریلر روانشناختی-رمزآلود خود اضافه کنید، با شخصیتی فراموش‌نشدنی که گذشته‌ او را تسخیر کرده است. (مجله‌ی لایبرری)

اقتباس تلویزیونی از کتاب سوسویی در تاریکی

شبکه اچ‌بی‌او مکس امتیاز این رمان را خریده و قرار است سریالی با بازی اِما استون از روی آن ساخته شود.

کتاب سوسویی در تاریکی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران رمان‌های جنایی و پلیسی هستید، حتماً مجذوب کتاب سوسویی در تاریکی خواهید شد. خواندن این داستان را به تمامی علاقمندان کتاب‌های روانشناختی و ترسناک پیشنهاد می‌کنیم.

با استیسی ویلینگهام بیشتر آشنا شویم

استیسی ویلینگهام در سال 1991 در آمریکا متولد شد. او فارغ‌التحصیل رشته‌های روزنامه‌نگاری و نویسندگی خلاق است. ویلینگام پیش از اینکه نویسنده شود، چند سالی در شرکت‌های مختلف به عنوان کپی‌رایتر و استراتژیست برند مشغول به کار بود. اولین کتاب او، تریلر «سوسویی در تاریکی» با اقبال غیرمنتظره‌ای موجه شد و از طرف چند نشریه‌ی معتبر در لیست بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار گرفت. استیسی ویلینگهام در حال نوشتن کتاب دیگری است که «همه‌ی چیزهای خطرناک» نام دارد. این کتاب نیز در ژانر تریلر و جنایی است و در سال 2023 منتشر خواهد شد.

در بخشی از کتاب سوسویی در تاریکی می‌خوانیم

ما زن‌ها در طول روز با روش‌های ظریفی، ناخودآگاه از خودمان مراقبت می‌کنیم؛ در برابر سایه‌ها، در برابر متجاوزان نامرئی. از حکایت‌های عبرت‌انگیز تا افسانه‌های شهری. راستش آن‌قدر ظریفانه این کار را می‌کنیم که خودمان هم متوجه نمی‌شویم.

ترک کردن محل کار قبل از تاریک شدن هوا. با یک دست کیفمان را به سینه می‌چسبانیم و کلیدها را در میان انگشتان دستِ دیگر محکم می‌گیریم، مثل یک تپانچه، و لخ‌لخ به طرف اتومبیلمان می‌رویم که از نظر تاکتیکی زیر چراغ خیابان پارک کرده‌ایم چون شاید نتوانیم قبل از تاریک شدن هوا محل کارمان را ترک کنیم. به اتومبیل که می‌رسیم قبل از باز کردن قفل نگاهی به صندلی عقب می‌اندازیم. گوشی‌هایمان را محکم گرفته‌ایم و انگشت اشاره‌مان آماده برای شماره‌گیریِ 911. بعد سوار می‌شویم. درها را قفل می‌کنیم. وقت تلف نمی‌کنیم. سریع راه می‌افتیم.

از پارکینگ جنب دفتر کارم بیرون می‌روم و به طرف بیرون شهر می‌رانم. پشت چراغ قرمز توقف می‌کنم و به آینه‌ی جلو نگاهی می‌اندازم عادت است به نظرم و از دیدن قیافه‌ام جا می‌خورم. قیافه‌ام آشفته است. هوای بیرون شرجی است، آن‌قدر شرجی که پوستم چرب و لغزنده شده. نوک موهای قهوه‌ای‌رنگم که معمولاً لخت است، فِر خورده. فقط تابستان لوئیزیانا می‌تواند این فرخوردگی را ایجاد کند.

تابستان لوئیزیانا... چه عبارت پرمایه‌ای.

من اینجا بزرگ شدم. خب، البته نه اینجا، نه در بیتن روژ. در شهر کوچکی به اسم بروبریج بزرگ شدم؛ پایتخت خرچنگ خاردار جهان. به دلایلی به این تمایز افتخار می‌کنیم، همان‌طور که اهالی کاوکر سیتی در کانزاس حتماً به توپ کلافِ پنج‌هزارپوندی‌شان افتخار می‌کنند. اندک معنایی به شهر بی‌معنایشان می‌دهد.

بروبریج جمعیتی کمتر از ده‌هزار نفر دارد که یعنی آدم‌ها خوب همدیگر را می‌شناسند، مخصوصاً مرا.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سوسویی در تاریکی
نویسنده
مترجمسحر قدیمی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-622-7566-67-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سوسویی در تاریکی

Kasra MK
۱۴۰۲/۱/۱۲
اینهمه تعریف از کتابو متوجه نشدم توی کامنتا، لطفا فقط بخاطر امتیاز گرفتن کامنت نزارین «عالی بود»، اگه تو این ژانر زیاد کتاب خونده باشین میفهمین که واقعا کتاب در سطح متوسط بود، توضیحات اضافه‌ی زیادی داشت در حدی که حتی ده صفحه هم میزدی جلو چیزیو از دست نمیدادی...
الهه نیک
۱۴۰۱/۱۰/۲۹
نتونستم از خوندنش دست بکشم و یک روز تمومش کردم. هم ادبیات قوی داشت و هم موضوع جالب و پرکشش بود. البته از یه جایی به بعد قاتل رو میشد حدس زد ولی چرایی اتفاقات شما رو میکشونه برای ادامه داستان.
در مجموع من امتیاز خیلی خوب رو به کتاب میدم.
mahan احمدی
۱۴۰۲/۵/۱۵
داستانی در دوره زمانی یک زن، گذشته که شخص نوجوان بوده و درگیر قتل‌های سریالی در محل زندگیش بوده، و زمان حال که فرد روانشناس شده، و در حال برگزاری مراسم ازدواجش است و مجدد ناپدید شدن دخترهای نوجوان شروع میشود
الهام کریمی
۱۴۰۲/۴/۸
داستان جذابی بود فقط حیف که احساس میکنم قبلا جایی مشابه اون رو خوندم، هر چی فکر میکنم یادم نمیاد
اما در کل غافلگیری‌های خوبی داشت و منم که عاشق این ژانر هستم تا آخر باهاش همراه بودم کتاب رو زمین نگذاشتم (گوشی رو😄)
محمد زحمتکش حسین زاده
۱۴۰۲/۱/۱۴
کتاب بدی نبود از اول داستان که کاملا مشخص بود قاتل کیه مطمئن باشین قاتل اونیکه نویسنده سعی داره به شما بقبولاند نیست ولی روی هم رفته جالب بود که یک روان درمانگر خودش مشکل روانی داره
نکیسا ط
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
داستان پر از پیچ و خم و رازهایی است که روای ندانسته به اشتباه تعبیر میکند و قتلهایی که حتی میتوان به روای نسبت داد اما در انتها حقیقت ماجرا عریان میشود و همه چیز را تغییر میدهد.
نسیم
۱۴۰۲/۹/۱۳
با وجود اینکه اطلاعات خیلی کمی در مورد قاتل می‌داد ولی حدس زدن قاتل سخت نبود.
ماجرا واقعا درگیر کننده بود و همزادپنداری با شخصیت‌ها خیلی روان:)
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۵/۲۰
داستان خیلی قشنگی داشت از زاویه‌ی خانواده‌ی درگیر با عضو قاتلشون اونم زنجیره ایی بسیار ظریف تمام اتفاقات گذشته و حال رو موشکافی و پایان بندی کرد لذت بردم
لیلا فرضی
۱۴۰۲/۱/۳۱
خوب بود
بارها شک میکنید و دوست دارید بدونید که قاتل هستش
این جذابش کرده بود
من دوسش داشتم
و چقدر برای پدرش ناراحت شدم
۲۰ سال در زندان......
پریسا شیخ بهایی
۱۴۰۲/۱/۱۳
کتاب در سطح متوسطی است. توضیحات زیادی داره و آخر داستان هم سرهم بندی کرده خیلی سوالات رو بی جواب گذاشت و همچنین قاتل رو خیلی راحت میشد حدس زد.
Zmoghani
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
واقعا عالی بود، جزییات خیلی عالی نوشته شده بود، تا آخرین صفحات طول میکشه تا قاتلو کشف کنید، واقعا کتاب عالی‌ای بود و توصیه میکنم
آرام
۱۴۰۱/۱۱/۴
من عاشق ژانر‌های معمایی هستم
تا صفحات آخر شما رو شگفت زده می‌کنه
پایان هم عالی بود و حدس زدنش کار سختی بود
صدیقه نصراللهی
۱۴۰۲/۱/۱۷
شیوه نگارش کتاب بسیار خسته کننده و کسالت آور است. سعی شده با کش دادن مطالب به نوعی هیجان را زیاد کند اما بسیار خسته کننده است.
Fateme Edrissi
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
خیلی جاها بس که حرف‌ها بی دلیل تکرار میشود خسته کننده بود
اما پایان غافلگیر کننده‌ای داشت
سپاس از کتابراه
الهام. ت
۱۴۰۲/۲/۲
بعضی جاها توضیحات زیادی و غیر ضروری داشت غیر از این واقعا خوب بود
مشاهده همه نظرات 24

راهنمای مطالعه کتاب سوسویی در تاریکی

برای دریافت کتاب سوسویی در تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.