معرفی و دانلود کتاب صوتی سوسویی در تاریکی

عکس جلد کتاب صوتی سوسویی در تاریکی
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سوسویی در تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سوسویی در تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سوسویی در تاریکی

کتاب صوتی سوسویی در تاریکی، رمانِ پرفروش نیویورک تایمز در ژانر معمایی و جنایی و اثری از استیسی ویلینگهام است. ویلینگهام در این کتاب به شرح داستانِ زندگیِ کلوئی دیویس می‌پردازد که اکنون روانشناسی موفق و در شرف ازدواج است ولی خاطرات آزاردهنده‌ای که از گذشته دارد، هر از چند گاهی با تلنگری به ذهنش هجوم می‌آورند. اما به نظر می‌آید که این‌بار تنلگرها چیزی بیش از یک یادآوری ساده هستند. آیا گذشته‌ی تلخی که پشت سر گذاشته، در حال تکرار شدن است؟

درباره‌ی کتاب صوتی سوسویی در تاریکی

استیسی ویلینگهام (Stacy Willingham) در کتاب صوتی سوسویی در تاریکی (A Flicker in the Dark) راوی داستانی مهیج و رمزآلود برای ماست. تابستانِ سال 1999 است و کلوئی دیویس که دوازده سال بیشتر ندارد، همراه خانواده‌اش در لوئیزیانای آمریکا زندگی می‌کند. در آن تابستانِ پرماجرا، شش دختر نوجوانِ آن شهر ناپدید می‌شوند. پلیس به پدر کلوئی مظنون شده و او را دستگیر می‌کند. پدرش در بازجویی‌ها به قتل آن دختران اعتراف می‌کند و در دادگاه به حبس ابد محکوم می‌شود. کلوئی و خانواده‌ای که در آستانه‌ی فروپاشی است، برای آن که بتوانند دوام بیاورند و به زندگی ادامه دهند، آن منطقه را ترک می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سوسویی در تاریکی

بیست سال از آن تابستانِ جهنمی گذشته است. کلوئی اکنون تبدیل روان‌شناسی موفق شده و در گوشه‌ی دیگری از آن شهر زندگی می‌کنند. او در آستانه‌ی ازدواج قرار دارد و همه‌چیز آماده است تا یک زندگی تازه را آغاز کند. اما ناگهان دختری نوجوان در شهر گم می‌شود و پس از او دختری دیگر و باز دختری دیگر... کابوس شبانه‌ی کلوئی در روز روشن در مقابل چشمانش تکرار می‌شود اما آیا این اتفاق‌ها صرفاً تصادفی هولناک و زاییده‌ی اوهام اوست یا قاتلی که بیست سال پیش آن جنایات وحشتناک را انجام داد به شهر برگشته است؟

سوسویی در تاریکی اولین اثر استیسی ویلینگهام است. او پیش از آنکه به نویسنده‌ای پرفروش تبدیل شود، کپی‌رایتر و استراتژیست برند برای آژانس‌های بازاریابی مختلفی بود. ویلینگهام دانش‌آموخته‌ی روزنامه‌نگاری و نویسندگی است. سوسویی در تاریکی پس از انتشار در سال 2022، بلافاصله به اثری موفقیت‌آمیز تبدیل شد و جوایز و افتخارات متعددی را برای ویلینگهام به ارمغان آورد. این کتاب به بیش از هفده زبان ترجمه شده و توسط منتقدان و مخاطبان بسیاری در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سوسویی در تاریکی

استیسی ویلینگهام در کتاب صوتی سوسویی در تاریکی، از زبان راوی اول شخصِ خود، داستانی معمایی و روان‌شناختی را در برابر مخاطب قرار می‌دهد. شخصیت‌های اثر او پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی‌اند و به حرف و عمل آن‌ها نمی‌توان اعتماد کرد. زبان داستان ساده و سیر رویدادها، سیال و روان است و پایانی غافلگیرکننده و غیرمنتظره دارد و این درست همان چیزی است که از یک اثر شنیدنی انتظار داریم! ویلینگهام بی‌تردید در اولین اثر خود، کاری بزرگ کرده است. او تمام عناصر آثار هیجان‌انگیز و معمایی را به کار برده اما داستانش عاری از کلیشه‌های مضحک و آزاردهنده‌ی این ژانر است. رفت‌وبرگشت‌ها و نوسان ذهن راوی میان گذشته و حال، به هیجان و تنشی که از چنین داستان‌هایی انتظار می‌رود، می‌افزاید. شخصیت‌های داستان ویلینگهام به‌اندازه‌ای غیرقابل اعتمادند که حتی ممکن است پارانویای کلوئی را دلیلی بر قاتل بودنِ خودِ او بدانید! سوسویی در تاریکی تریلری روان‌شناختی است که روایت آن درعین‌حالی که گاه کند پیش می‌رود، مخاطب را تا پایان، مشتاقانه همراه خود می‌کند.

کتاب سوسویی در تاریکی را سمر میرزاخانی نافچی به فارسی ترجمه کرده و نشر افرا آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی گویای این کتاب را به همت نشر صوتی نوین کتاب گویا و با خوانش منیژه قاسمی‌فرد می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی سوسویی در تاریکی

  • قرار گرفتن در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • قرار گرفتن در فهرست کتاب‌های برگزیده‌ی ژانر جنایی و معمایی Amazon
  • قرار گرفتن در فهرست کتاب‌های برگزیده‌ی ژانر تریلر Book of the Month
  • قرار گرفتن در فهرست کتاب‌های برگزیده‌ی پاییز و زمستان مجله‌ی Deep South
  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب اول یک نویسنده در سال 2022
  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب معمایی و هیجان‌انگیز در سال 2022
  • و...

نکوداشت‌های کتاب صوتی سوسویی در تاریکی

  • سوسویی در تاریکی کتابی است که پس از شروع، نمی‌خواهید آن را زمین بگذارید. (سایت Red Carpet Crash)
  • کتاب سوسویی در تاریکی اثری بسیار سرگرم‌کننده و هوشمندانه با پایانی غیرمنتظره و غافلگیرکننده است. (The Washington Post)
  • سوسویی در تاریکی اثری است که می‌توانید آن را به فهرست کتاب‌های معمایی و روان‌شناختی خود اضافه کنید. (Library Journal)
  • استیسی ویلینگهام به‌شیوه‌ای ماهرانه روایت اول شخص مضطرب خود را با فلاش‌بک‌هایی به گذشته برمی‌گرداند و بر هیجانِ اثرش می‌افزاید... ویلینگهام نویسنده‌ای است که آثارش را باید تماشا کرد. (Publishers Weekly)
  • سوسویی در تاریکی، اولین کتاب استیسی ویلینگهام، رمانی هیجان‌انگیز و پر از فراز و فرود است که در آن نمی‌توانید به هیچ کسی اعتماد کنید. (پیتر سوانسون، نویسنده‌ی اثر پرفروش «هشت قتل حرفه‌ای»)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب صوتی سوسویی در تاریکی

امتیاز رمان سوسویی در تاریکی توسط شبکه‌ی اچ‌بی‌او مکس خریداری شده و قرار است سریالی توسط این شبکه با همکاری شرکت فیلم‌سازیِ اما استون به نام Fruit Tree و همین‌طور بازی او در آن سریال ساخته شود.

کتاب صوتی سوسویی در تاریکی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آثار روان‌شناختی علاقه‌مند هستید و از شنیدنِ رمان‌های معمای و جنایی لذت می‌برید، کتاب صوتی سوسویی در تاریکی برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی سوسویی در تاریکی می‌شنویم

حالا که به تمام کارهایی که از آن زمان انجام داده‌ام نگاه می‌کنم – کارهایی که باعث می‌شود این‌طور به‌نظر برسد که از پس خودم برمی‌آیم – متوجه می‌شوم که آن‌ها معادل آرایش سطحی یک کبودی یا بستن تسبیح دور مچ دستی زخمی است؛ اینکه خودم هم نمی‌دانم چرا وقتی همسایگانم قلاده‌به‌دست از جلوی خانه‌ام عبور می‌کنند این‌قدر به پذیرش آن‌ها اهمیت می‌دهم، اینکه یک تاب بدون پشتی به سقف ایون بسته شده است و لایه‌ی زرد و چرب و گرد گرفته‌ی همیشگیِ آن تظاهر به اینکه کسی اصلاً روی آن می‌نشیند را غیرممکن می‌کند، اینکه باغچه‌ای را مشتاقانه خریداری و گلکاری کردم و تا حد مرگ نادیده‌اش گرفتم. پیچک‌های قهوه‌ای کم‌پشتِ سرخس‌های دوقلوی آویزانم شبیه به استخوان‌های برآمده‌ی حیوانی کوچک شده‌اند که در کلاس زیست پایه‌ی هشتم موقع تشریح یک جغد پیدا کردم. پادری قهوه‌ای و خشن جلوی ورودی که روی آن خوش آمدید! نوشته شده و صندوق پستی برنزی‌ای که به شکل یک پاکت‌نامه‌ی بزرگِ کج است و به طرزی دیوانه‌کننده غیرکاربردی است نشان از نادیده گرفته شدن باغچه‌ام توسط من است. شکاف صندوق پست به‌قدری کوچک است که یک دست کامل از آن رد نمی‌شود چه برسد به چند کارت‌پستال از طرف همکلاسی‌های سابق که وقتی فهمیدند مدرک تحصیلی‌شان چندان امیدوارکننده نیست به مشاور املاک تغییر شغل دادند.

دوباره شروع به راه رفتن می‌کنم و در همین لحظه تصمیم می‌گیرم آن پاکت‌نامه‌ی احمقانه را دور بیندازم و مثل بقیه از یک صندوق پستی معمولی استفاده کنم. همچنین در همین لحظه متوجه می‌شوم که خانه‌ام مرده به نظر می‌رسد. در این کوچه تنها خانه‌ای است که نور چراغ پنجره‌ها را روشن نکرده و سوسوی نور تلویزیون از پشت پرده‌های بسته دیده نمی‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
سرآغاز
40 دقیقه
قسمت اول
52 دقیقه
قسمت دوم
46 دقیقه
قسمت سوم
37 دقیقه
قسمت چهارم
38 دقیقه
قسمت پنجم
43 دقیقه
قسمت ششم
44 دقیقه
قسمت هفتم
54 دقیقه
قسمت هشتم
56 دقیقه
قسمت نهم
58 دقیقه
قسمت دهم
56 دقیقه
قسمت یازدهم
61 دقیقه
قسمت دوازدهم
42 دقیقه
قسمت سیزدهم
59 دقیقه
قسمت چهاردهم
42 دقیقه
قسمت پانزدهم
37 دقیقه
قسمت شانزدهم
54 دقیقه
قسمت هفدهم
38 دقیقه
قسمت هجدهم
45 دقیقه
قسمت نوزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سوسویی در تاریکی
نویسنده
مترجمسمر میرزاخانی نافچی
راویمنیژه قاسمی فرد
ناشر چاپیانتشارات افرا
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سوسویی در تاریکی

Fariba
۱۴۰۲/۹/۲۷
یک داستان جنایی معمایی متوسط بود. در یک سوم اول کتاب میشه حدس زد که قاتل کیه. با این حال درگیری‌های درونی قهرمان و تلاشش برای حل معما همچنان ادامه داره. این خانم قهرمان داستان خیلی کارهاش و حرفایی که میزنه و چند برابر اون حرفهایی که باید بزنه ولی نمیزنه روی اعصابه. صدای راوی مناسب تک راوی بودن برای داستان نیست خیلی قسمتها بدون احساس لازم روایت میشه و من نتونستم با اجرا ارتباط برقرار کنم. خود داستان هم اگرچه بعضا پیچیدگی‌هایی داشت ولی به طور کلی جذابیت داستانهای معمایی قوی مثل اگر فردا بیاید. آرامش ابدی سارا. زن دوم و... را نداشت. کتاب توصیفهای زیاده از حدی داره و هر چند سعی شده تا اخر داستان  گمراهتون کنه ولی نویسنده موفق نبوده. و باز هم تاکید میکنم اگر چندتا راوی روایت کتاب رو انجام میدادن و یا از گوینده‌های باتجربه تری استفاده میشد بهتر بود. اگر داستانهای جنایی هیجان‌انگیز و شوکه‌کننده‌ی زیادی خوندید، شاید این کتاب براتون پیش‌پا افتاده باشه ولی اگر  هر‌از‌گاهی برای تنوع یه رمان جنایی میخونید، ممکنه از این کتاب خوشتون بیاد لازم به ذکره که سانسور هم زیاد  داشت ولی طوری سانسور شده بود که میتونستی حدس بزنی .
Kiyana
۱۴۰۳/۱/۱۵
کتاب بدی نیست ولی بعضی جاها واقعا به اینکه کلوئی عقل داره شک می کنم ولی در کل کتاب خوبیه راوی بعضی جاها بی احساس روایت میکنه
Sanaz Darbandi
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
داستانی معمایی جنایی با جنبه‌های روانشناسی، بسیار لذت بردم تا اخر داستان نمیشد به طور کامل حدس زد که قاتل کیه ممنونم کتابراه
تانی حیدری
۱۴۰۳/۱/۲۷
اصلا نتونستم با صدای راوی ارتباط برقرار کنم. به نظرم اگه کتاب هیجانی هم داشت با بی احساسی راوی از بین رفت
رویا +
۱۴۰۲/۱۰/۴
داستان بیشتر از پیچیده بودن، حرص در بیاره! این خانم با این آی کیو چطور روانشناس شده خدا داند! روایت داستان خوبه.
دیانا حکیمیان
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خوب بود. در دسته کتاب‌های جنایی خوب بود
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سوسویی در تاریکی

برای دریافت کتاب صوتی سوسویی در تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.