معرفی و دانلود کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی

عکس جلد کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی
قیمت:
۱۰۰۰۰ 5000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی

کار گروهی مثل درست کردن سوپی خوشمزه است که رهبر آن باید به‌عنوان سرآشپزی ماهر، همراه با اعضای تیم، بهترین عطر و طعم را برای آن خلق کند. در کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی اثر جان گوردون با رازهای تأثیرگذاری بر تیمتان و به‌کارگیری چاشنی‌هایی چون عشق و مثبت‌اندیشی آشنا می‌شوید. نویسنده‌ی پرفروش این کتاب شما را گام‌به‌گام تا یادگیری اصول کار گروهی همراهی خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی

کسی که محتویات یک دیگ پر از سوپ را مخلوط می‌کند، در حقیقت با افزودن، کم و زیاد کردن مواد غذایی، مدت‌زمان پخت و متغیرهای دیگر روی کیفیت و طعم آن تأثیر مستقیم می‌گذارد. حالا اگر بخواهیم از همین مثال ساده به‌عنوان نمادی از قدرت تأثیرگذاری خود در کسب‌وکارمان استفاده کنیم، تازه می‌رسیم به ایده‌ی جذابی که نگارش این کتاب بر پایه‌ی آن بنا شده است. جان گودون (Jon Gordon) در کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی (Soup: A Recipe to Nourish Your Team and Culture) قصد دارد به شما بگوید چطور می‌توانید با چاشنی‌هایی چون خوش‌بینی، اشتیاق و اعتماد، تیم خودتان را رهبری کنید؛ درست همان‌طور که یک آشپز حرفه‌ای سعی دارد سوپ ویژه‌ی خودش را به بهترین نحو عمل بیاورد و طبخ کند.

نویسنده در این اثر سعی داشته گسترش محدوده‌ی تاثیرگذاری‌‌تان را به عنوان رهبر تیمی سازنده به شما بیاموزد. این درست به این معناست که شما با خلق تیم خودتان و ایده‌ها و تسلطی که بر کارتان دارید، ویژگی‌های سازمان خود را رقم می‌زنید. به بیان دیگر این کتاب به شما کمک می‌کند تا به زندگی دیگران و تیمتان طعم و رنگ تازه‌ای ببخشید. درحقیقت با به‌کارگیری دستورالعمل‌های کتاب که بر اساس استانداردهای جهانی برای کسب‌وکار شما ارائه شده، به توانمندسازی کارکنانتان و الهام‌بخشی شخصیت خود کمک خواهید کرد.

شاید از خود بپرسید چرا جان گوردون به جای به‌کارگیری تمثیل‌های دیگر، از نماد سوپ استفاده کرده است؟ ماجرا به روزگار کودکی‌اش بازمی‌گردد. او درحقیقت خاطرات سوپ‌های نوستالژیک مادربزرگش را به یاد می‌آورد که فقط یک غذای معمولی نبودند، بلکه در تک‌تک ذرات این غذاها عشق و محبت او که در مراحل پخت غذا در به کار می‌گرفت، احساس می‌شد. و دقیقاً همین عشق ورزیدن و تسلط او بر کارش بود که نتیجه‌ی آشپزی او را با خیلی از سوپ‌های دیگر متفاوت می‌کرد. بنابراین وقتی از عمق وجودمان به کار و زندگی خود عشق بورزیم، نتیجه‌ی این توجه و دلسوزی را بر خود و دیگران مشاهده خواهیم کرد و بی‌شک محصول نهایی این تلاش با آنچه دیگران ممکن است خلق کنند، متفاوت می‌شود.

کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی ترجمه‌ی نوید اصلانی است که انتشارات شادن پژواک آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی

  • در دنیایی که رهبران به یک میلیون جهت مختلف کشیده می‌شوند، سوپ به ما یادآوری می‌کند که برای ایجاد روابط متقابل و داشتن سازمان و تیم برنده باید وقت بگذاریم. (Margaret Kelly)

  • کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی، در قالب یک مثال سرگرم‌کننده به شما کمک می‌کند بفهمید چگونه می‌توانید دیگران را پرورش دهید تا به‌عنوان یک تیم بزرگ شوید و رشد کنید. (مارک باترسون - کشیش و نویسنده آمریکایی)

  • کتاب سوپ مواد اولیه و کلیدی را برای ایجاد فرهنگ سازمانی ارائه می‌دهد و نمونه دیگری از چگونگی فراتر رفتن از تفکر رایج است. (سام پرستی - مدیر بسکتبال آمریکایی)

  • مردم اهمیت دارند و نحوه رهبری آن‌ها مهم است. به همین دلیل است که من این کتاب جان گوردون را توصیه می‌کنم. کتابی که دستورالعمل داشتن یک تیم را ارائه می‌دهد. (کریس بروگان - نویسنده، روزنامه‌نگار، مشاور بازاریابی و سخنران آمریکایی)

  • یک دستورالعمل عالی جهت موفقیت برای هر کسی در هر موقعیتی. (آمازون)

کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی مناسب چه کسانی است؟

اگر در پی موفقیت کاری، تحصیلی و حتی خانوادگی هستید، با خواندن این کتاب می‌توانید روی خودتان و دیگران سرمایه‌گذاری کرده و روحیه‌ی کار گروهی‌ را در وجود خود تقویت کنید.

با جان گوردون بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و سخنران آمریکایی از دانشگاه کرنل فارغ‌التحصیل شد و در حال حاضر درمورد مسائلی همچون مدیریت، فرهنگ، فروش و کار تیمی فعالیت می‌کند. او و مؤسسه مشاوره‌اش به پرورش و تربیت مدیران، شرکت‌ها و تیم‌های مثبت‌اندیش نیز می‌پردازند. کتاب‌های پرفروش و سخنرانی‌های جان گوردون تابه‌حال الهام‌بخش خوانندگان و مخاطبان بسیاری در سرتاسر دنیا بوده است.

وی تاکنون آثار گوناگونی در زمینه‌ی موفقیت و خودسازی نوشته که از آن میان می‌توان به کتاب‌های «اتوبوس انرژی»، «شما ابتدا در رخت‌کن پیروز می‌شوید»، «نجار»، «سگ مثبت»، «قدرت یک تیم مثبت»،«دانه‌ی قهوه» و «مثبت فکر کن» و... اشاره کرد. برخی از این آثار در لیست کتاب‌های پرفروش دنیا قرار دارند.

جملات برگزیده‌ی کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی

  • تیم‌تان را با رهبری و دانشِ سطحِ عالی تغذیه کنید تا برای بهترین شدن به آن‌ها کمک کنید.
  • کسی‌که دیگ را هم می‌زند مهم‌ترین جزء سوپ است. نهایت تلاش‌تان را بکنید و با عشق دیگ را هم بزنید!
  • نمی‌شه ملاقه‌ی کسِ دیگری را در دست گرفت و هم‌زد. باید به آن‌ها انگیزه بدی، تشویق کنی، اختیارات بدی.
  • روابط موادِ تشکیل‌دهنده‌ای هستند که به زندگی و کار معنا، طعم و بافت می‌بخشند و برای درست کردنِ سوپی عالی لازم‌اند.
  • ما باید به اصل و ریشه‌هایمان برگردیم و یادمان باشد که رابطه همان عنصرِ سازنده‌ و ستونِ خانواده‌ها، تیم‌ها و سازمان‌های سطح بالاست.

در بخشی از کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی می‌خوانیم

مامان‌بزرگ، که از روی لباس‌های مجلل و فاخِر نانسی متوجه شده بود که اهل کسب‌وکار است، از نانسی درباره‌ی کسب‌وکارش پرسید، اما واقعاً دوست داشت با خودِ شخص آشنا شود. مامان‌بزرگ می‌دانست هر کسی‌که شاغل باشد نه‌تنها با کیف‌دستی‌اش به سرِ کار نمی‌رود بلکه رویاهای دوران کودکی، خاطراتِ خانوادگی، پیشینه، زندگی شخصی و مشکلاتش را نیز با خود به سرِ کار می‌برد. مامان‌بزرگ به نقاب یا ظاهرسازی علاقه‌ای نداشت. او می‌خواست به عمق روح و روانِ اشخاص برسد و غالباً هم موفق می‌شد. در عرض 10 دقیقه می‌توانست شخصی را آنقدر خوب بشناسد که بیشتر مردم طی 10 سال هم نمی‌توانستند به آن شناخت برسند. او با آغوشِ باز، گرمای محبتش و لبخندش افراد را خلع‌ سلاح می‌کرد. نانسی هم در کمال تعجب دید که چقدر در کنارِ مامان‌بزرگ احساس راحتی می‌کند. او با مامان‌بزرگ درباره‌ی دو پسرش که در تیم راگبی دبیرستان بازی می‌کنند، درباره‌ی دخترِ کلاس هفتمی‌اش که عاشق خوانندگی و رقص است، درباره‌ی شوهر دوست‌داشتنی و حمایتگرش که اخیراً پس از 20 سال خدمت از نیروی پلیس بازنشسته شده است و درباره‌ی کارش در مقام مدیرعاملیِ شرکتِ سوپ (Soup) حرف زد.

مامان‌بزرگ گفت: «آن شرکت را خیلی‌خوب می‌شناسم. وقتی بچه‌هام کوچکتر بودند و وقت کافی برای درست کردنِ سوپِ خودم نداشتم، یکی از سوپ‌های کنسرویِ شرکتِ شما را باز می‌کردم. حالا هر دوی ما در کسب‌وکارِ سوپ فعالیت می‌کنیم. معرکه نیست!؟» پیتر، با هیجان، گفت: «می‌دانستم شما را قبلاً جایی دیدم. خیلی به مغزم فشار آوردم تا یادم آمد که در مجله‌ی تایمز (Times) مقاله‌ای درباره‌تان خواندم. در آن مقاله نوشته بود که شما سعی داشتید تا تغییراتی اساسی در شرکت سوپ ایجاد کنید. بعد از اینکه مقاله را خواندم، از طرفدارانتان شدم. واقعاً برای من باعث افتخاره که به رستورانِ ما تشریف آوردید.» نانسی گفت: «لطف داری، پیتر. ممنونم. ما داریم تمام تلاشمان را می‌کنیم.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: گرسنه
فصل دوم: سوپ‌خوریِ مامان‌بزرگ
فصل سوم: مامان‌بزرگ
فصل چهارم: نانسی
فصل پنجم: یک کاسه‌ دیگر
فصل ششم: مهم کسی است که دیگ را هم می‌زند!
فصل هفتم: معلم‌ها همه‌جا هستند
فصل هشتم: سوپ = فرهنگ
فصل نهم: فرهنگِ سطح بالا بودن
فصل دهم: کابوس
فصل یازدهم: رهبری با خوش‌بینی
فصل دوازدهم: رهبری یعنی انتقالِ باورها
فصل سیزدهم: با بدبینی مقابله کن
فصل چهاردهم: آزمونِ آینه
فصل پانزدهم: نانسی دیگ را هم می‌زند
فصل شانزدهم: کسانی را استخدام کنید که هیچ هدفی را غیرممکن نمی‌دانند
فصل هفدهم: چشم‌اندازی متحدکننده
فصل هجدهم: چشم‌انداز را ترویج بده
فصل نوزدهم: اعتماد بساز
فصل بیستم: شلوغی
فصل بیست‌ویکم: نظرسنجی
فصل بیست‌ودوم: ارتباطات را تقویت کنید
فصل بیست‌وسوم: حفره‌ها را پر کنید
فصل بیست‌وچهارم: شفافیت و درستی را به فرایند اضافه کنید
فصل بیست‌وپنجم: مثل اعضای خانواده با آن‌ها رفتار کنید
فصل بیست‌و‌ششم: عشق
فصل بیست‌و‌هفتم: شایعات
فصل بیست‌و‌هشتم: مقیاس جدید اندازه‌گیری
فصل بیست‌و‌نهم: روابط
فصل سی‌ام: سوپ را باید دور هم خورد و از آن لذت برد
فصل سی‌و‌یکم: قواعد بدون رابطه به آشوب منجر می‌شود
فصل سی‌و‌دوم: تنش و شلوغی دشمنانِ ما هستند
فصل سی‌و‌سوم: روابطِ متعهدانه
فصل سی‌و‌چهارم: تشویق، انگیزه، دادن اختیارات و مربی‌گری
فصل سی‌و‌پنجم: تیمی از همزن‌های دیگ
فصل سی‌و‌ششم: پیشنهاد
فصل سی‌و‌هفتم: فرصتی دیگر
فصل سی‌و‌هشتم: روز تعهد
فصل سی‌و‌نهم: تک‌خور نباشیم
فصل چهل‌ام: چهارشنبه‌های موفقیت
فصل چهل‌و‌یکم: قدردان باشید
فصل چهل‌و‌دوم: برنامه‌ای اساسی برای سپاسگزاری
فصل چهل‌و‌سوم: خدمات عالی
فصل چهل‌و‌چهارم: رهبری با الگو بودن
فصل چهل‌و‌پنجم: شبِ چهارشنبه
فصل چهل‌و‌ششم: اشتیاق
فصل چهل‌و‌هفتم: سوپ داغ
فصل چهل‌و‌هشتم: سوپ خوشمزه‌تر
فصل چهل‌و‌نهم: تصمیم
فصل پنجاهم: پیشنهادی که نتوانستند رد کنند
فصل چهل‌و‌یکم: قدرت روابط
فصل چهل‌و‌دوم: اتحاد
فصل چهل‌و‌سوم: کتاب آشپزی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی
نویسنده
مترجمنوید اصلانی
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات139
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۰۰۰ 5000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی

برای دریافت کتاب سوپ: دستور پختی برای تغذیه‌ی تیم و فرهنگ سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.