معرفی و دانلود کتاب شاگرد شمس بودن

عکس جلد کتاب شاگرد شمس بودن
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاگرد شمس بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاگرد شمس بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاگرد شمس بودن

هاکان منگوچ، نویسنده و نوازنده‌ی ترک‌تبار، این بار در کتاب شاگرد شمس بودن، راه و روش زندگی بر مبنای اندیشه‌های شمس را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. او شمس را الگویی بزرگ می‌داند که پیروی از اصولش، سعادت و خوشبختی را برای ما رقم می‌زند. این نویسنده شفابخشی لبخند را یادآور می‌شود و مخاطب را از دام کمال‌گرایی رهایی می‌بخشد.

درباره‌ی کتاب شاگرد شمس بودن

محور کتاب شاگرد شمس بودن (Her Şey Vaktini Bekler: Şems’in Öğrencisi Olmak) بر مبنای آموزه‌های شمس تبریزی، استاد عالی‌قدر مولاناست. هاکان منگوچ (Hakan Mengüç) با الهام از تعالیم شمس، به مخاطب کمک می‌کند تا مسیر حرکت خود را، با زیبایی و درستی و درعین‌حال با آرامش و لذت پیش ببرد. در این کتاب یاد می‌گیریم که اگر در مسیر خوشبختی و شادی به همدیگر کمک کنیم، شادتر و خوشبخت‌تر می‌شویم. می‌آموزیم که به‌قدر نیازْ مصرف کنیم و ذهن و روحمان را با تلنبار کردن اطلاعاتْ سنگین نکنیم تا انرژی‌مان به هدر نرود. و یاد می‌گیریم زندگی در این عالم همراهی اضداد است و ضدها در کنار هم هستی را زیبا و کامل می‌کنند.

شمس استادی صادق و روراست است، بنابراین شاگردی در محضر او نیاز به راستی و درستی دارد. شمس به همراه مولانا دو فردی هستند که بیشترین تأثیرها را بر جهان معنوی و عالم اندیشه گذاشته‌اند. کتاب شاگرد شمس بودن این امکان را برایمان فراهم می‌آورد تا با خود حقیقی‌مان روبه‌رو و از خاکسترهایمان دوباره متولد شویم.

معرفی و دانلود کتاب شاگرد شمس بودن

هاکان منگوچ از رهگذر اندیشه‌های شمس، اتصال و رها کردن را به ما یاد می‌دهد. تشخیص زمانِ رها کردنِ یک امر یا یک شخص، توانایی‌ای است که نشان از پختگی ما دارد. ما به نظم و انضباط و جسارت زیادی نیاز داریم تا لایق شاگردی در این مکتب گردیم. گرچه ما شمس را تنها در کنار نام مولانا می‌شناسیم و اطلاعات دقیق و جزئی از وی نداریم، اما باید بدانیم با همه‌ی تأثیری که این دو حکیمِ بزرگ بر هم نهاده‌اند، راهشان بسیار از هم متفاوت بوده است. مولانا مانند ماه است و شمس مانند خورشید. هاکان منگوچ راه اتصال به خورشید، این منبعِ نورِ لایتناهی را به ما نشان می‌دهد؛ حال یا سوختن را تاب می‌آوریم و دگرگونه می‌شویم، یا از ترسِ خاکستر شدن عقب می‌کشیم.

کتاب شاگرد شمس بودن داستان‌هایی جذاب و حکایت‌گونه از شمس نقل می‌کند و بدون آنکه مستقیماً پند و اندرز بدهد، قضاوت را به عهده‌ی ما می‌گذارد. هاکان منگوچ که خود پیروِ راه شمس است و از ارزش‌های او الهام گرفته، نوری را که به آن دست یافته با ما به اشتراک می‌گذارد. پس از خواندن کتاب، دیگر بیشتر از همیشه، با استقامت بیشتر و آگاه‌تر و هوشمندانه‌تر قدم خواهیم برداشت و همواره در ذهن داریم که یک ‌لحظه غفلت و حیرانی باعث می‌شود بال‌ها‌یمان بسوزد و دوباره به زمین بیفتیم.

نشر گویا کتاب شاگرد شمس بودن را با ترجمه‌ی شهرزاد صدر روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب شاگرد شمس بودن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب الهام‌بخش علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی خودسازی و عرفان، خواهد بود.

در بخشی از کتاب شاگرد شمس بودن می‌خوانیم

چرا ناله می‌کنیم؟

برای اینکه کسی بیاید و اتفاقات بدی که سر ما آمده را به‌جای ما درست کند، و مسئولیت آن را بپذیرد.

مسئولیت هیچ‌کدام از اتفاقاتی که درست پیش نمی‌رود را به عهده نمی‌گیریم و فکر می‌کنیم حق این را داریم که برای هر اتفاقی ناله کنیم و گلایه سر دهیم.

از طرفی شکایت کردن حس خوبی می‌دهد. همیشه دیگران مقصرند، همیشه چیزی از بیرون درست کارش را انجام نداده، اگر همه‌ی این‌ها به‌خوبی پیش برود احساس خوبی به ما دست خواهد داد اما رویدادهای بیرونی مانع این می‌شود که ما احساس خوبی داشته باشیم. از اینکه ما خوشبخت و موفق نیستیم، همه مقصرند به‌جز خودمان.

ریشه‌ی شکایت کردن در اصل عدم اعتمادبه‌نفس است. اگر نتوانیم و جرئت آن را نداشته باشیم که چیزی را تغییر دهیم پس از آن شکایت می‌کنیم. انگار وقتی دیگران را مقصر می‌دانیم ما باارزش‌تر می‌شویم و بی‌گناه‌تر.

«این خدمتکار احمق حتی نمی‌تواند یک قهوه‌ی درست حسابی هم درست کند؛ غذاهایش هم خوشمزه نمی‌شود، نمی‌تواند چای را بدون اینکه روی سینی بریزد بیاورد، زیباست اما عرضه ندارد؛ آدم ساکتی است اما یک قهوه‌ی درست‌وحسابی نمی‌دهد؛ از او خیلی راضی نیستیم اما به‌هرحال دارد با ما کار می‌کند.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
سخن آغازین
بخش اول: در مکتب شمس
بخش دوم: تواضع دروغین
بخش سوم: پشت پرده‌ها
بخش چهارم: چشمانی عیب‌جو
بخش پنجم: عشق هم عاشق است
بخش ششم: شکایت و ناله کردن انرژی ما را به هدر می‌دهد
بخش هفتم: قدرت سادگی
بخش هشتم: بندگی اطلاعات
بخش نهم: دام کمال‌گرایی
بخش دهم: لبخند شفابخش
بخش یازدهم: مشغله‌ی درمانی
بخش دوازدهم: این نیز بگذرد
بخش سیزدهم: پادشاه نفس
بخش چهاردهم: رقص بی‌نظیر آب و آتش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاگرد شمس بودن
نویسنده
مترجمشهرزاد صدر
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-312-090-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شاگرد شمس بودن

کیومرث سبحانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بی نظیر عالی و آموزنده برای کسانی که به معنویت علاقه مند هستند
لاله آرپناهی
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
چقدر این نویسنده کتابتش روح ادم رو لمس میکنه
ساراکریمی
۱۴۰۳/۱/۵
این کتاب واقعا عالی و آموزنده بود و تاثیرگذار
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب شاگرد شمس بودن

برای دریافت کتاب شاگرد شمس بودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.