معرفی و دانلود کتاب گلبرگ برافراخته دریا

عکس جلد کتاب گلبرگ برافراخته دریا
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گلبرگ برافراخته دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گلبرگ برافراخته دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گلبرگ برافراخته دریا

کتاب گلبرگ برافراخته دریا نوشته‌ی ایزابل آلنده که از سوی آمازون به عنوان یکی از بهترین آثار‌ تاریخی- عاشقانه‌ی قرن بیستم برگزیده شده است، ماجرای فرار و مهاجرت ناخواسته‌ی زنی باردار به همراه برادرشوهرش را روایت می‌کند که پس از جنگ داخلی اسپانیا در جست‌وجوی خانه‌ای جدید از اقیانوس‌ها و قاره‌ها عبور می‌کنند.

درباره‌ی کتاب گلبرگ برافراخته دریا:

در اواخر دهه‌ی 1930، جنگ داخلی اسپانیا شکل می‌گیرد و این فاجعه هزاران انسان بی‌گناه را با خود به کام مرگ می‌کشاند. هنگامی که ژنرال فرانکو همراه با نیروهای سرکوبگر فاشیست موفق به سرنگونی دولت می‌شود، صدها هزار نفر دست به فراری مخاطره‌آمیز می‌زنند و بر فراز کوه‌ها تا مرز فرانسه پیش می‌روند. «روزر» نیز یکی از همین افراد بی‌گناه است اما شرایط او با دیگران فرق دارد. او بیوه‌ی جوان و بارداری است که زندگی خود را با زندگی ویکتور دالماو، برادرشوهرش گره می‌زند و برای زنده ماندن و فرار، به ناچار با او ازدواج می‌کند. روزر و ویکتور به همراه دو هزار پناهنده دیگر به شیلی می‌روند و زندگی خود را در تبعید آغاز می‌کنند و انتظار روزی را می‌کشند که بالاخره بتوانند به سرزمین مادری بازگردند. این زوج جوان که قرار است در کتاب گلبرگ برافراخته دریا (A Long Petal of the Sea) شاهد نبردی میان آزادی و سرکوب در سراسر جهان باشند، درمی‌یابند خانه ممکن است از آنچه تصور می‌کردند نزدیک‌تر باشد.

ایزابل آلنده (Isabel Allende) نویسنده‌ی شناخته شده‌ای است و با قلم توانمند خود در این رمان، عاشقانه‌ای حماسی برای‌تان به تصویر می‌کشد که در بستر وقایع تاریخی شکل می‌گیرد و شما را مجذوب زندگی و احساسات روزر و ویکتور می‌کند.

از نکات مهم این کتاب، حضور شخصیت‌های واقعی مانند پابلو نرودا و سالوادور آلنده در داستان است که بر باورپذیری ماجرا می‌افزاید. از طرف دیگر، «گلبرگ برافراخته‌ی دریا»، اسمی است که پابلو نرودا، به کشور شیلی داده است. برای درک مفهوم این اسم باید نگاهی به نقشه‌ بیاندازید؛ چرا که شیلی مانند نوار بلندی از غرب قاره‌ی آمریکای جنوبی به نظر می‌آید و به همین خاطر از این کشور به عنوان «گلبرگ برافراخته» یاد می‌شود.

مطالعه‌ی این کتاب به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به خواندن رمان‌ها و داستان‌هایی که در بستر وقایع تاریخی رخ می‌دهند، علاقه دارید، این کتاب شما را با یکی از مهم‌ترین و خون‌بارترین جنگ‌های اروپا یعنی جنگ داخلی اسپانیا آشنا می‌کند و از زندگی انسان‌هایی می‌گوید که قربانی سیاست‌ها و تعصب حکمرانان می‌شوند.

افتخارات کتاب گلبرگ برافراخته دریا:

- از بهترین کتاب‌های تاریخی- عاشقانه‌ی قرن بیستم به انتخاب آمازون
- بهترین کتاب سال به انتخاب GNIPEEKESUOH DOOG
- از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب گلبرگ برافراخته دریا:

- یکی از مشهورترین رمان‌هایی که در زمینه‌ی جنگ داخلی اسپانیا نوشته شده، از قوی‌ترین و تاثیرگذارترین آثار آلنده. (نیویورک تایمز)

- این کتاب رابطه‌ی صمیمی زوجی را بررسی می‌کند که ما با عشق حماسی و تاریخی‌شان آشنا خواهیم شد. آلنده ما را به جهان و دنیای دیگری خواهد برد که قطعاً از خواندنش لذت می‌بریم. آلنده یک افسانه است. (کورتنی سالیوان)

- نمادی از پر افتخارترین ادبیات جهان. (خالد حسین)

- طرفداران زیادی مدت‌ها منتظر آخرین کتاب آلنده بودند. مطمئن باشید گلبرگ برافراخته‌ی دریا ناامیدتان نمی‌کند. (ماری کلر)

- رمانی غنی از اتفاقات برجسته‌ی تاریخ که شما را تا آخرین کلمه غافلگیر می‌کند. (لس آنجلس تایمز)

- آلنده در گلبرگ برافراخته‌ی دریا، داستانی را روایت می‌کند که آغازش با قلب است و پایانش هم به قلب می‌رسد. داستان عشق روزر و ویکتور بسیار جذاب است. همان‌طور که با قلمی شیوا اتفاقات تاریخی را به تصویر می‌کشد، یادمان می‌اندازد تمام تاریخ در دل عشق و فداکاری اتفاق افتاده است و جهانی بی‌عشق، وجود نخواهد داشت. (yadoT ASU)

ایزابل آلنده را بیشتر بشناسیم:

ایزابل آلنده، روزنامه‌نگار و نویسنده اهل شیلی است و بیشتر در سبک رئالیسم جادویی می‌نویسد. آلنده در آثار خود بر زنان و تقویت جایگاه آنان تمرکز دارد و تلاش می‌کند با آمیختن رئالیسم و اسطوره داستان‌های متمایزی خلق کند. او تابعیت ایالات متحده‌ی آمریکا را در سال 2003 پذیرفت و در چندین دانشگاه این کشور تدریس می‌کند. از میان کتاب‌های ایزابل آلنده می‌توان به مواردی مانند خانه ارواح، در دل زمستان، عاشق ژاپنی زورو و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب گلبرگ برافراخته دریا می‌خوانیم:

در همان غارهای تروئل، ویکتور اعصابی فولادین و آموزش‌های عملی پزشکی‌ای به دست آورد که هیچ آموزشگاهی در جهان نمی‌توانست به او یاد بدهد. فهمید که می‌تواند تقریباً به هر چیزی عادت کند. به خون (خون خیلی زیاد)، جراحی بدون بی‌هوشی، بوی گند فاسد شدن بدن انسان، کثافت و عفونت، سیل بی‌پایان سربازان مجروح و حتی گاهی زنان و بچه‌های کوچک.

در همان حال، خستگی بیش از حد، شیره‌ی اراده‌اش را بیرون می‌کشید و از همه بدتر باید با شکی موذی و ویران‌گر روبه‌رو می‌شد. شکی که می‌گفت ممکن است همه‌ی این رنج و فداکاری‌ها به هیچ و پوچ برسد. همان‌وقت بود که موقع بیرون کشیدن مرده‌ها و زخمی‌ها از آوار بمباران، دیواری فرو ریخت و پای چپ او را شکست. یکی از پزشک‌های انگلیسی از تیپ بین‌المللی، معاینه‌اش کرد. بقیه‌ی پزشک‌ها به محض دیدن وضعیت ویکتور، می‌خواستند پای آسیب دیده‌اش را قطع کنند، اما پزشک انگلیسی که چند ساعتی بعد از تمام شدن شیفتش استراحت کرده بود، با لکنت دستوراتی به پرستار داد و آماده‌ی سرهم‌بندی کردن استخوان‌های شکسته شد. پرستار گفت: «خیلی خوش‌شانسی جوانک. لوازم پزشکی دیروز از صلیب سرخ رسید، برای همین می‌تونیم بیهوشت کنیم.» و ماسک اتر را روی صورت ویکتور گذاشت.

ویکتور می‌گفت چون آیتور ایبرا و ستاره‌ی شانسش کنارش نبودند، دیوار روی پایش افتاده بود. آیتور باید او و چندین نفر از مجروح‌ها را با قطار به ایستگاه والنسیا می‌برد. پای ویکتور را با چند تکه چوب و بانداژ ثابت کرده بودند. به خاطر زخم‌های باز گوشت پا، نمی‌توانستند پای شکسته را گچ بگیرند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
بخش اول: جنگ و مهاجرت
بخش دوم: تبعید، عشق‌ها و سوءتفاهم‌ها
بخش سوم: بازگشت و ریشه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گلبرگ برافراخته دریا
نویسنده
مترجمزهرا چفلکی
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات346
زبانفارسی
شابک978-622-233120-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گلبرگ برافراخته دریا

Samia A
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
عالی بود
کتاب در واقع بیوگرافی ویکتور دالمائو پزشک اسپانیایی در زمان جنگ داخلی اسپانیاست... این شخصیت واقعا وجود داشته و نام اصلیش ویکتور پری بوده... از اونجا که ایزابل آلنده، نوه‌ی سالوادور آلنده ست اشراف خوبی به اتفاقات اون زمان داره و خیلی خوب تونسته مسائل اجتماعی و سیاسی رو در کنار زندگی شخصی
ویکتور روایت کنه... من بسیار از این کتاب و از اتفاقات شیلی و اسپانیا درس گرفتم و فکر می‌کنم خوندنش به درد این روزهای ما هم می‌خوره
Babak Afshari
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
مثل همیشه، ایزابل آلنده با قلم شیوای خود، ساخته شدن یک زن را از خلال مصیبتها به زیبایی نشان می‌دهد.
ترجمه روان و زیبا این اثر نیز مزید بر علت شده تا نتوانیم با خواندن چند صفحه اول کتاب، از خواندن باقی، دل بکنیم
maryam nazemi
۱۳۹۹/۹/۱۷
من به هر کتابی که ایزابل آلنده نوشته باشد پنج ستاره میدهم
اسم این نویسنده کافیست که بدانید کتابی که میخوانید ارزش دارد
طیبه حسینی
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
بر خلاف سایر آثار این نویسنده این رمان را نپسندیدم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب گلبرگ برافراخته دریا

برای دریافت کتاب گلبرگ برافراخته دریا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.