معرفی و دانلود کتاب شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن)

عکس جلد کتاب شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن)
قیمت:
۲۲۰۰۰ 11000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن)

کتاب شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن)، نوشته‌ی نویسنده‌ی شناخته‌شده‌ی ژانر موفقیت، ست گودین است. نویسنده در این اثر از مهم‌ترین موانع راه موفقیت یعنی «وابستگی اشتباه» سخن می‌گوید. او در کتاب حاضر، توانایی رها کردن را یک هنر رفتاری می‌داند و با استفاده از تجربیات خود در طی سال‌ها مشاهده، راه و اصول درست رها کردن و ادامه دادن را برای مخاطب بازگو می‌نماید. کتاب نامبرده رتبه‌‌ی اول پرفروش‌ترین‌ کتاب نیویورک تایمز را به دست آورده است.

دربار‌ه‌ی کتاب شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن)

چه چیز‌هایی ارزش حفظ کردن دارند و چه چیزهایی را باید در زندگی رها کرد؟ ست گودین (Seth Godin) در کتاب خود، شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن) (The Dip) به ما می‌آموزد درست رها کردن در حقیقت یک هنر است.

رها کردن شاید یکی از سخت‌ترین کار‌ها برای ما باشد. هر یک از ما در زندگی به موضوعات زیادی احساس تعلق داریم. علایق، فعالیت‌ها و افراد بخش عظیمی از وابستگی ما را شکل داده‌اند. اما کیست که نداند همین وابستگی بارها و بار‌ها، در طی روابط کاری، حرفه‌ای و حتی عاطفی گریبانمان را گرفته‌اند.

برای آن که از وابستگی مضاعف رها شویم، یا به بیان دیگر، هنر رها کردن را بیاموزیم، چه باید انجام دهیم؟ فرض کنید یک پروژه‌ی جدید را شروع کرده‌اید، یک ایده‌ی کاری یا یک برنامه‌ی تفریحی تازه. مدتی می‌گذرد و به نظر می‌رسد مشکلی وجود دارد. انگار هیچ چیز خوب پیش نمی‌رود. موانع سرراهتان سبز می‌شوند یا شاید همه‌چیز به‌نظر کسالت‌بار و یکنواخت شده است. شاید اسمش را یک شکست کوتاه بگذارید و به راه خود ادامه دهید و فشار بیشتری به خود بیاورید؛ اما یک لحظه صبر کنید! اگه این مسیر واقعاً یک بن‌بست باشد چه؟ اگر بهترین کار رها کردن این مسیر باشد، آیا حاضر هستید این واقعیت را بپذیرید و به یک شروع تازه تن دهید؟ ست گودین به ما می‌گوید که نقطه‌ی تمایز افراد موفق در همین نکته است...

او در کتابش بیان می‌کند برندگان واقعی کسانی هستند که می‌دانند کجا رها کنند و بدون احساس ترس یا گناه این کار را انجام دهند. اما چگونه؟ نویسنده‌ی کتاب شیب یک اصل مهم را برایمان فاش می‌کند: «هرچه مانع بزرگ‌تر باشد، پاداش عبور از آن نیز بزرگ‌تر است.» با استفاده از این اصل و دیگر نکاتی که در طول کتاب به ما گفته می‌شود، یاد می‌گیریم چگونه از شیب موانع عبور کنیم و این اصل مهم را گوشه ذهن داشته باشیم: برندگان ترک می کنند و کسانی که ترک می کنند برنده می‌شوند. با کتاب شیب و درس‌های منحصر‌به‌فرد آن همراه باشید.

این کتاب اولین بار در سال 2007 وارد نشر جهانی شد. نسخه‌ی فارسی این کتاب همچنین به همت نشر آموخته و با ترجمه‌ی امیر انصاری در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن)

  • در فهرست پرفروش‌ترین‌های یو‌اس‌ای تودی
  • در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
  • در فهرست پرفروش‌ترین‌های استریت ژورنال

نکوداشت‌های کتاب شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن)

  • خواندن این کتاب کاملاً لذت‌بخش است، ترکیبی از جملات قصار و روایت‌های حکیمانه. (کریس اندرسون، نویسنده)
  • یک خواندنی کوتاه که باید در فهرست کتاب‌های هر کارآفرینی باشد. (Entrepreneur.com)

کتاب شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام علاقه‌مندان دنیای خودسازی و همچنین صاحبان کسب‌وکار پیشنهاد می‌شود. کتاب شیب همچنین پیشنهاد ویژه‌ای‌ست به مدیران، معلمان و مشاورینی که دیگران را در گذر از مسیرهای اشتباه یاری می‌دهند.

با ست گودین بیشتر آشنا شویم

ست گودین (متولد 1960) سخنران، کار‌آفرین، وبلاگ‌نویس و نویسنده‌ی دنیای کسب‌وکار است. این نویسنده‌ی آمریکایی علاوه بر تحصیل در دو رشته‌ی علوم کامپیوتر و فلسفه در دانشگاه تافتس، دارای مدرک MBA از دانشگاه استنفورد نیز هست. او تاکنون نوزده کتاب پرفروش در زمینه‌ی مدیریت کسب‌وکار نوشته، کتاب‌های گودین تاکنون به ده‌ها زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. هریک از این کتاب‌ها عناوین و جوایز مختلفی را برای او به ارمغان آورده‌‌اند. او همچنین از معروف‌ترین وبلاگ‌نویسان جهان در عرصه‌ی کسب‌وکار است. وبلاگ معروف او تا کنون راهنمای هزاران نفر در ارتقای حرفه و کسب‌وکارشان بوده.

جملات برگزیده کتاب شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن)

  • متوسط از آنِ بازنده هاست.
  • فقط افراد بااستعداد همواره نگران متوسط بودن هستند.
  • کسانی که پی درپی رها می‌کنند زمان زیادی در صف می مانند.

در بخشی از کتاب شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن) می‌خوانیم

در نمایشگاه‌های تجاری، ده‌ها شرکت می‌خواهند وارد صنایع مختلف شوند. این شرکت‌ها پول و وقت خود را سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا محصولی بسازند، تیم بازاریابی تشکیل دهند و غرفه‌ای اجاره کنند؛ همه این‌ها تلاشی برای ورود به بازاری پرسود است. یک سال بعد، بیشترشان به نمایشگاه برنمی‌گردند. بیشترشان رفته‌اند و نتوانسته‌اند از پس شیب بربیایند.

برای کسانی که رؤیای ثروت و قدرت وصف‌نشدنی مدیران‌عامل شرکت‌های فورچن 500 را در سر دارند نیز همین اتفاق می‌افتد. جت‌های خصوصی، باشگاه‌های برون‌شهری لوکس، قدرت تصمیم‌گیری بدون اینکه کسی تصمیم‌تان را بررسی کند. چه‌کسی است که نخواهد مانند پادشاه‌ها زندگی کند؟ البته با نگاهی به رزومه هر مدیرعامل، می‌بینید پیش از رسیدن به این سِمت، شیب بیست‌وپنج‌ساله‌ای را تحمل کرده است. یک ربع قرن باید تحمل می‌کرده، سرش را پایین می‌انداخته و هر چه را به او می‌گفته‌اند انجام می‌داده است. باید به هدف می‌زده، از هر کس دیگری بیشتر کار می‌کرده و برای رئیسش چاپلوسی می‌کرده است. روزها و سال‌های یکنواختی را گذرانده است.

مدیرعامل بودن آسان است. مدیرعامل شدن دشوار است. در این مسیر، شیب بزرگی وجود دارد. اگر آسان بود، افراد بسیاری برای رسیدن به این سِمت رقابت می‌کردند و حقوق دریافتی مدیران زیاد نبود، بود؟ همان‌طورکه دیده‌ایم، کمیابی راز رسیدن به ارزش است. اگر شیب نبود، کمیابی هم نبود.

نکته مهم: این‌طور نیست که افراد موفق بی‌هیچ مشکلی از شیب رد شوند. این‌طور نیست که دست‌ به کار شوند و نجات یابند. نه، فقط به شیب تکیه می‌دهند. بیشتر تلاش می‌کنند و قواعد را در حین حرکت تغییر می‌دهند. صرف دانستن اینکه در شیب هستید به این معنا نیست که به‌راحتی با آن کنار آمده‌اید. شیب‌ها خیلی دوام نمی‌آورند، به‌شرط آنکه آن‌ها را بتراشید و شکل‌ دهید.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
پیشگفتار مترجم
بهترین در جهان؟
«شیب» را با دیگران به اشتراک بگذارید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن)
نویسنده
مترجمامیر انصاری
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-6650-35-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۲۰۰۰ 11000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن)

برای دریافت کتاب شیب: هنر رها کردن (و ادامه دادن) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.