معرفی و دانلود کتاب صوتی اخلاق زیستی زنانه‌نگر

عکس جلد کتاب صوتی اخلاق زیستی زنانه‌نگر
قیمت:
41000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اخلاق زیستی زنانه‌نگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اخلاق زیستی زنانه‌نگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اخلاق زیستی زنانه‌نگر

کتاب صوتی اخلاق زیستی زنانه‌نگر اثر آن دانچین از مجموعه‌ دانش‌نامه فلسفه استنفورد، مسائل مربوط به زیست‌شناسی انسان را از منظر اخلاقی مورد بررسی قرار می‌دهد.

اخلاق زیستی زنانه‌نگر با عطف توجه محققان و فعالان زنانه‌نگر به‌ سرعت در حال رشد اخلاق زیستی بود، به طوری که رفته رفته به صورت حوزه جدیدی در مطالعات نظری و دانشگاهی درآمد. زنانه‌نگرها با به‌ کارگیری منابع فلسفه زنانه‌نگر، نظریه اجتماعی و حوزه‌های مرتبط، چارجوب غالب در اخلاق زیستی را نقد کردند و به آن وسعت بخشیدند.

این کتاب به بررسی نقد زنانه‌نگر بر جریان اصلی اخلاق زیستی می‌پردازد و سپس تحول و رشد اخلاق زیستی زنانه‌نگر را به ترتیب زمانی بیان می‌کند و امور زیر را از نظر می‌گذراند: آن حوزه‌های تحقیق و فعالیت که به اخلاق زیستی زنانه‌نگر شکل داده‌اند، ظهور آن به عنوان یک زیرشاخه دانشگاهی متمایز، مسائل کانونی مهم، و مشارکت‌های ناظر به پیشبرد اخلاق زیستی و زنانه‌نگری هم در دانشگاه و هم بیرون از آن.

در کتاب اخلاق زیستی زنانه‌نگر (Feminist Bioethics) به اخلاق زیستی فمنیستی پرداخته می‌شود. اخلاق زیستی به مجموعه مباحثی اطلاق می‌شود که مسائل مربوط به زیست‌شناسی انسان را از منظر اخلاقی مورد بررسی قرار می‌دهد؛ مسائلی که بیش از همه در پزشکی نمود دارند. فمنیست‌ها در این زمینه نیز به‌طور جدی ورود کرده‌اند و سخنان بسیاری گفته‌اند. این امر به این دلیل رخ داده است که زنان به جهت تفاوت‌های زیستی که با مردان دارند، مسائل متفاوتی پیدا می‌کنند. برخی از این مسائل عبارتند از: پیشگیری از بارداری، بارداری، کنترل موالید، وضع حمل، سرطان سینه، سرطان رحم، سقط جنین، روابط جنسی، پزشکی، آزمایش‌ها و معاینات زنان. البته آنان خود را فقط به مسائل زنان محدود نکرده‌اند و مباحث خود را به دیگر انسان‌ها نیز تعمیم داده‌اند، به ویژه کودکان، معلولان و سالمندان. حتی در مورد مردان نیز مباحثی مطرح شده است. مسئله اصلی نگاه فمنیستی به این مسائل است که باعث می‌شود رویکرد دیگری در زمینه اخلاق زیستی در پیش گرفته شود. در این بخش گزارشی از فعالیت‌های گوناگون فمنیست‌ها در این زمینه ارائه شده است.

چنین کتابی برای ما بسیار مفید و آموزنده است؛ به این علت که امروزه نگاه‌های بسیاری به فمنیسم معطوف است و در همه زمینه‌ها شاهد حضور و فعالیت زنان برای نشان‌ دادن ارزش و اهمیت زنانگی هستیم؛ اما کمتر کسی از تنوع و تعدد دیدگاه‌های فمنیستی آگاه است.

بسیاری از افراد و حتی خود زنان گمان می‌کنند که فمنیسم یعنی یک سری آموزه‌های خاص و مشخص است؛ چیزهایی هم‌چون برابری زنان با مردان در حقوق و فرصت‌های شغلی و موقعیت‌های اجتماعی. این تلقی از فمنیسم بسیار دور از واقعیت است؛ زیرا بسیاری از فمنیست‌ها منتقد چنین چیزهایی هستند و نظریات کاملا متفاوتی مطرح کرده‌اند. آن‌چه در جامعه ما به عنوان فمنیسم مطرح می‌شود، تنها یکی از شاخه‌های این درخت پر شاخ‌ و برگ است. البته نمی‌توان پیشاپیش در مورد صحت یا کارایی این آموزه‌ها داوری کرد. حتی اگر هم این نظریه‌ها درست و کارآمد باشند، باید با سایر جریان‌های فمنیستی هم آشنا باشیم تا بتوانیم ارزش، اهمیت و جایگاه هر نظریه را برای جامعه خودمان مشخص کنیم. برای تحقق چنین چیزی مطالعه آثاری هم‌چون این کتاب مختصر بسیار راهگشا است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
15 دقیقه
بخش اول
14 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
28 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
4 دقیقه
بخش سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اخلاق زیستی زنانه‌نگر
نویسنده
مترجممریم خدادادی
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
41000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اخلاق زیستی زنانه‌نگر

شکوفه عصاره
۱۴۰۰/۳/۹
کتاب جالبی بود، فقط در زمینه‌اش چند مسئله رو لازمه ذکر کنم:
۱) نویسنده در متنش در خصوص اخلاق زیستی زنانه نگر، بسیار کلی گویی کرده و سریع جلو رفته و حتی بنده که لیسانس جامعه شناسی دارم به سختی متوجه مفهوم این واژه و باقی متن شدم، چه برسه به مبتدی ها.
۲) اسم کتاب یا مقاله یا حتی نویسنده رو به تا
زبان اصلی پیدا نکردم بتونم ازش به عنوان منبع اصلی استفاده کنم.
۳) قبلا‌ کتاب زیبایی شناسی فمنیستی رو هم با صدای خانم مرکباتی رو شنیده بودم و بنظرم میتونن چنین کتابی که علمی اجتماعی هست، با لحن مناسب تری بخونن، خوانششون نسبتا کمی انشاوار هست.
پریسا روایی
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
کتاب عالی هست ولی خوانش بسیار یکنواخت و بی حسش باعث میشه نتونم گوش بدم. موضوع جدی هست و تمرکز لازم دارد ولی خوانش بسیار حوصله سر بر هست
سمانه پورشمسی
۱۳۹۷/۲/۷
کتابراه عالیه. ممنون. کاش کتاب زنانی که با گرگ‌ها میدوند رو داشتین
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اخلاق زیستی زنانه‌نگر

برای دریافت کتاب صوتی اخلاق زیستی زنانه‌نگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.