معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی: با وجود همه معضلات روحی و روانی باز هم شکوفا شوید

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی: با وجود همه معضلات روحی و روانی باز هم شکوفا شوید

اگر استرس، فشارهای روانی و مشکلات روحی گریبان شما را هم گرفته‌اند یا یکی از عزیزانتان گرفتار این معضلات شده است، وقت آن رسیده که بیدار شوید! کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی، اثر مارگارت اس. چیزولم در کنار شماست تا با دیدی واقع‌گرایانه، راهکارهایی عملی برای عبور از مشکلات روانی به شما ارائه کند. گفتنی‌ست کتاب حاضر جایزه‌ی «ناتیلوس» را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی

ممکن است ثروتمند باشید، در خانواده‌ای خوشبخت هم بزرگ شده باشید، کار خوب و تحصیلات مناسب هم بخشی از زندگی شما باشند اما باهمه‌ی این‌ها، از زندگی راضی نباشید! عجیب‌تر آنکه اگر به رضایت از زندگی برسید، دیگر داشتن ثروت، خانواده‌ی خوشبخت، شغل و تحصیلات عالی برای شما دست‌نیافتنی نیستند. همه چیز از ذهن ما شروع می‌شود و در نهایت به ذهن ما هم برمی‌گردد. انتخاب با شماست: آیا می‌خواهید که خود را از شر افکار منفی و بازخوانی اتفاقات تلخ گذشته رها کنید یا بیشتر تمایل دارید که همچنان با مشکلات قدیمی دست‌و‌پنجه نرم کنید؟ اگر احساس می‌کنید که زمان تغییر فرارسیده و باید به انسانی شادتر و خوشبخت‌تر تبدیل شوید، این کتاب برای شماست!

دکتر مارگارت اس. چیزولم (Margaret S. Chisolm) که سال‌ها به عنوان روان‌درمانگر و پژوهشگر با بیماران و مراجعه‌کنندگان بسیاری در ارتباط بوده، در کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی (From Survive to Thrive) مجموعه‌ی ارزشمندی از تجربیات شخصی و کاری خود برایتان فراهم کرده تا در درجه‌ی اول بدانید که با وجود تمام مشکلات‌تان، تنها نیستید و در درجه‌ی دوم راه‌حل‌هایی برای رهایی از درگیری‌های روحی و روانی خود بیاموزید. این کتاب، هدیه‌ای است برای هر کسی که می‌خواهد زندگی خود و اطرافیانش را متحول کند. البته ناگفته نماند که نویسنده نیز مدت‌ها با افسردگی و مشکلات روحی مواجه بوده و در سراسر کتاب خود نیز با شجاعت تمام از تجربیاتش برای شما می‌گوید.

قبل از اینکه خود را به قرص‌های افسردگی و انواع روش‌های پرتودرمانی بسپارید، اجازه بدهید تا به شما بگوییم که هیچ‌کدام از این راه‌ها به شما کمکی نمی‌کنند. اصولاً هیچ اشعه‌ی ایکس و دستگاه ام. آر. آیی ذهنیت و اختلالات روحی شما را نمایش نمی‌دهد و داروهای ضدافسردگی هم اگر تأثیری داشته باشند، موقت است. تنها راهی که باقی می‌ماند اعتماد کردن به روان‌پزشکی است که سال‌ها به مطالعه‌ی رفتار و روحیات افرادی مثل شما مشغول بوده و قصد دارد به شما نشان بدهد که خودتان، نجات‌دهنده‌ی زندگیتان باشید.

مارگارت اس. چیزولم در کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی تمریناتی را برای شما تدارک دیده که با انجام آن‌ها می‌توانید به درک جدیدی از مشکلتان برسید و همچنین آن‌ها را ریشه‌یابی کنید. افرادی را تصور کنید که سال‌ها درگیر اعتیاد بوده‌اند اما باوجود تمایل شدیدی که برای رهایی از مواد مخدر دارند، نمی‌توانند آن را برای همیشه کنار بگذارند. این افراد یا هرکسی که شرایط مشابه ایشان را دارد، ابتدا باید ببینند که چه چیزی در زندگی آن‌ها را به سمت اعتیاد سوق داده است. تمرینات این کتاب به شما کمک می‌کند تا داستان زندگی خود را پیدا کرده و مشکلاتتان را آگاهانه حل کنید.

کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی راهنمایی است برای شمایی که می‌خواهید با رهایی از گذشته به رشد و شکوفایی برسید و دنیا را به جای بهتری برای انسان‌ها تبدیل کنید. حورا شایسته کیا با نثر روان خود این اثر را برایتان به فارسی برگردانده و انتشارات خانه‌ی رود آن را به چاپ رسانده است. این کتاب را با صدای سحر حمیدی، رضا بصیری، معین وصال و ویکتوریا براری می‌شنوید که نشر صوتی ترانه پدرام آن را منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ناتیلوس
  • فینالیست جشنواره‌ی کتاب آمریکا برای بهترین کتاب در حوزه‌ی سلامت روان

نکوداشت‌های کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی

  • مارگارت اس. چیزولم از تجربه‌های افسردگی پس از زایمان خود استفاده می‌کند تا توضیح دهد که چگونه بیماری روانی به دلایل زیست‌شناختی، شخصیتی و تجربیات شخصی فرد شکل می‌گیرد و چگونه درک این عناصر می‌تواند به افراد کمک کند تا به سمت ثروت و رضایت در زندگی حرکت کنند. (لورن ام. آزبورن، پزشک)
  • این کتاب با ارائه‌ی یک رویکرد جدید و تازه برای درک و کاهش بیماری‌های روانی، نگارش روان و بیان جذاب را باهم ترکیب می‌کند. نویسنده در بازگو کردن تجربیات شخصی خود بسیار شجاع است. دکتر مارگارت اس. چیزولم صراحت کلام بالایی دارد. (فالون آر. گودمن، دانشگاه فلوریدای جنوبی)
  • تاکنون کتاب‌های بسیاری در زمینه‌ی خودیاری نوشته شده، اما کتاب حاضر در رویکرد عمل‌گرایانه خود برای راهنمایی افراد به سمت بهبودی، منحصربه‌فرد است. همراهی با این کتاب شما را دگرگون می‌کند. (ژولیت پرژینسکی، کالج پزشکی دانشگاه مرکزی میشیگان)
  • وقتی شروع به خواندن این کتاب کردم، به سختی می توانستم آن را کنار بگذارم. با مثال‌های جذاب، نثر روشن و زنده و راهنمایی‌های عملی! مارگارت اس. چیزولم یک روانپزشک بسیار باتجربه است که ما را در سفری برای یافتن راه‌های جدید خودشکوفایی هدایت می‌کند. این کتاب برای افرادی که با بیماری روانی یا اعتیاد دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و همچنین اعضای خانواده و دوستانشان بسیار روشنگر خواهد بود. (لورا بی. دان، دکترای پزشکی از دانشگاه استنفورد)

کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی مناسب چه کسانی است؟

اگر از طرفداران کتاب‌های روانشناسی، خودیاری و خودسازی هستید، همچنین به لحن جذاب و روایی کتاب نیز اهمیت می‌دهید، کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی دقیقاً برای راهنمایی شما نوشته شده است!

با مارگارت اس. چیزولم بیشتر آشنا شویم

مارگارت اس. چیزولم نویسنده و استاد روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه جان هاپکینز است. او همچنین به‌عنوان معاون آموزشی در گروه روانپزشکی این دانشگاه فعالیت دارد. کتاب از رهایی تا بالندگی نخستین اثری این نویسنده است که ترجمه شده و در اختیار فارسی‌زبانان قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی می‌شنویم

اگرچه گاهی یک بیماری روحی تنها یک توضیح دارد، اما باتوجه به اینکه این نوع بیماری‌ها در درون انسا‌ن‌های واقعی رخ می‌دهد، که داستان‌ها و شخصیت‌های مخصوص به خودشان را دارند، معمولاْ بیش از یک توضیح برای آن‌ها وجود دارد. بنابراین منطقی است که نتوان هیچ رویکرد، روش یا دیدگاهی را به‌عنوان مؤثرترین روش درمانی شناخت. به این خاطر متخصصان سلامت روان، چهار نوع دیدگاه ایجاد کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم تا حدی تشخیص دهیم که چه عاملی باعث به وجود آمدن مشکل شده است؛ فرقی هم نمی‌کند که این اختلال، نوعی اعتیاد باشد، یا افسردگی یا اختلال دوقطبی و یا حتی یک حزن و اندوه ساده.

اولین دیدگاه، دیدگاه داستان زندگی است که اهمیت رویدادهای زندگی فرد را مشخص می‌کند و ممکن است به وضعیت روحی فعلی او ربط داشته باشد. دومین دیدگاه، دیدگاه بُعدی است که در درک فرد نسبت به وضعیت روحی‌ فعلی‌اش، جنبه‌های شناختی و اخلاقی را در نظر می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
معرفی
27 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
فصل اول - قسمت اول: در حال شکوفا شدن هستید؟
4 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم: خودکاوی
12 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول: نگرش جدید
8 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم: دیدگاه داستان زندگی
4 دقیقه
فصل دوم - قسمت سوم: خودکاوی
12 دقیقه
فصل دوم: قسمت چهارم: دیدگاه بُعدی
2 دقیقه
فصل دوم - قسمت پنجم: خودکاوی
7 دقیقه
فصل دوم - قسمت ششم: دیدگاه رفتاری
1 دقیقه
فصل دوم - قسمت هفتم: خودکاوی
10 دقیقه
فصل دوم - قسمت هشتم: دیدگاه بیماری
2 دقیقه
فصل دوم - قسمت نهم: خودکاوی
19 دقیقه
فصل سوم - قسمت اول: اولین قدم
17 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم: شرح حال من
4 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم: خودکاوی
10 دقیقه
فصل چهارم - قسمت اول: اهمیت تیپ‌های شخصیتی
5 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم: خودکاوی
5 دقیقه
فصل چهارم - قسمت سوم: شرح حال من
11 دقیقه
فصل پنجم - قسمت اول: نقش عادت‌ها در رفتار ما
12 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم: خودکاوی
12 دقیقه
فصل ششم: قسمت اول: معضلات روحی و روانی
4 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم: شرح حال من
3 دقیقه
فصل هفتم - قسمت اول: چهار مسیر تکامل
5 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم: مسیر خانواده
5 دقیقه
فصل هفتم - قسمت سوم: مسیر کار
4 دقیقه
فصل هفتم - قسمت چهارم: مسیر تحصیل
6 دقیقه
فصل هفتم - قسمت پنجم: مسیر جامعه
13 دقیقه
فصل هفتم - قسمت ششم: فرمول شکوفایی
20 دقیقه
فصل هشتم - قسمت اول: نقشه‌ی راه شما
1 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم: خودکاوی
8 دقیقه
فصل هشتم - قسمت سوم: شرح حال من
14 دقیقه
فصل نهم: رشد و بالندگی در زندگی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از رهایی تا بالندگی: با وجود همه معضلات روحی و روانی باز هم شکوفا شوید
نویسنده،
مترجمحورا شایسته کیا
راویسحر حمیدی، رضا بصیری، معین وصال، ویکتوریا براری
ناشر چاپیانتشارات خانه‌ی رود
ناشر صوتیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی

fatemeh jodayri
۱۴۰۲/۵/۱۷
کتاب خوبیه کمک میکنه مشکلاتتون رو واقع بینانه در نظر بگیرید ریشه یابی کنید و راهکارهایی که میتونه بهتون کمک کنه تا به بالندگی و رشد برسید. به نظرم از خیلی روانشناسها که فقط پول میگیرن و ما میریم میشین انقدر حرف میزنیم تا خسته بشیم و بگیم آخیش خالی شدم حالم خوبه بهتره. البته که در نهایت هرکسی خودش بهترین کمک کننده به خودشه
احمد
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کتاب مفیدی بود و اینکه لذت بخش بود
دقیقا وقتی به من کمک کرد که نیاز داشتم
برای من خیلی مفید بود زمانی که که من خیلی نیاز داشتم‌به من کمک کرد
بنظر من زیاد کردن کتاب‌های اینطودی خیلی مفید و کمک کننده است
با سپاس
سلمان سروراحمدی
۱۴۰۲/۹/۲۴
رهایی از هرچیزی که داره بهتون آسیب میرسونه کاریه سخت اگه سخت نبود که ادامه نمیدادیم امااین کتاب کمکم کرد امیدوارم بشماهم کمک کنه
Morteza Nasiri
۱۴۰۲/۹/۴
این کتاب مناسب برای کسانی است که از معضلات روحی و روانی رنج میبرند و راهکارهای عملی برای برون رفت از این بحران ارائه شده است.
محمود قربانی
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
کتاب خوبیه ولی انتظارم ازش بیشتر بود. جلد و اسمش توقعم رو بالا برده بود. ولی بخونیدش. چکیده خوبی میشه ازش دریافت
MORTEZA JAFARI
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
سلام خدمت دوستان. کتاب خوبیه ولی بیشتر داستان وار موضوع جلو میره تا علم روانشناسی
Akbari
۱۴۰۲/۸/۲۷
توصیه میکنم بخونید خیلی جذاب و تاثیر گزار خوبیه❤👌🏻
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی

برای دریافت کتاب صوتی از رهایی تا بالندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.