معرفی و دانلود کتاب صوتی امیدواری: یادداشت‌هایی درباره‌ی زیستن در سایه‌ی امید

عکس جلد کتاب صوتی امیدواری: یادداشت‌هایی درباره‌ی زیستن در سایه‌ی امید
قیمت:
۶۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی امیدواری: یادداشت‌هایی درباره‌ی زیستن در سایه‌ی امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی امیدواری: یادداشت‌هایی درباره‌ی زیستن در سایه‌ی امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی امیدواری: یادداشت‌هایی درباره‌ی زیستن در سایه‌ی امید

امید همان شاه‌کلیدی است که آنا لاموت، نویسنده‌ی پرفروش نیویوک تایمز در کتاب صوتی امیدواری: یادداشت‌هایی درباره‌ی زیستن در سایه‌ی امید راه رسیدن به آن را به ما می‌آموزد. نویسنده در این کتابِ روان‌شناختی یادداشت‌هایی را گرد آورده که به شما کمک می‌کنند تا با عبور از کسالت‌های زندگی روزمره و ملالی که در اثر رخوت گریبان زندگی‌تان را می‌گیرد، به امیدی دست بیابید که معنای جدیدی به حیات و وجود شما می‌بخشد.

درباره‌ی کتاب صوتی امیدواری: یادداشت‌هایی درباره‌ی زیستن در سایه‌ی امید

کافی‌ست چند دقیقه پای اخبار تلویزیون بنشینیم یا سری به فیلم‌های موجود در شبکه‌های مجازی بزنیم. در همین چند دقیقه می‌بینیم که فقر در گوشه‌گوشه‌ی دنیا بیداد می‌کند، انسان‌های بدخواه در حال نابودی انسان‌های بی‌گناه هستند، آتش جنگ در عصر کنونی نیز خاموش نشده، گرسنگی جان کودکان معصوم را می‌گیرد و اگر بلایای طبیعی را به این حجم از فجایع اضافه کنیم، ممکن است به این نتیجه برسیم که «امید» از زندگی انسان معاصر رخت بربسته و دیگر راهی جز ناامیدی و اندوه برای‌مان نمانده است. با وجود همه‌ی این مشکلات، آنا لاموت (Anne Lamottt) با این عقیده کاملاً مخالف است و تلاش دارد تا در کتاب صوتی امیدواری (Almost every thing: notes on hope) دریچه‌ای از نور امیدواری را به روی زندگی‌تان بگشاید.

نویسنده ثابت می‌کند که زیر انفجارهای پی‌درپی دنیای مدرن می‌توان با دیدن شکوفه‌ها سرمست شد و در همان حال که کمرمان زیر بار مصیبت‌های انکارناپذیر خم شده، می‌توان از تماشای بازی کودکان، از قاب پنجره لذت برد. لاموت برای زخم‌هایی که مدام بر پیکر روح‌مان وارد می‌شود، داروی «عشق» را تجویز می‌کند. عشق است که در تاریکی‌های ناامیدی به کمکمان می‌آید و راهمان را روشن می‌کند. عشق همان دلیلی است که امیدواری ما را در پی دارد و بدون آن دیگر امیدی برای ادامه‌ی زندگی نخواهیم داشت. آمار قابل‌توجه افرادی که با خودکشی زندگی‌شان را به پایان می‌رسانند، پیامی است که به ما می‌گوید عشق هنوز هم به زندگی بسیاری از انسان‌ها راه نیافته است.

کتاب صوتی امیدواری در دوازده بخش پیام‌های آگاهی‌بخش خود را به مخاطبانش منتقل می‌کند. در طی این بخش‌ها، نویسنده شما را به کنکاش در دنیای درونتان وا می‌دارد. البته که خانواده و افراد دیگر هم در بهبود حال روحی شما مؤثر خواهند بود، اما هیچ‌یک به اندازه‌ی قدرت درونی‌تان توان رویارویی با ناامیدی را ندارند. آن لاموت پیش از آن‌که راه‌حلی را پیش پایتان بگذارد، ابتدا شما را با پارادوکس زندگی مواجه خواهد کرد. پارادوکسی که هر لحظه و هر ساعت در حال تجربه‌ی آن هستید، اما ممکن است تاکنون به فکر تحلیل و بررسی آن نیفتاده باشید. همان پارادوکسی که وجود امید و ناامیدی، خوشی و رنج، اندوه و خوشحالی را توجیه می‌کند. برای اینکه بتوانیم حال خودمان و اطرافیانمان را بهتر کنیم و روح امید را به دنیایمان بدمیم، راهی نداریم جز اینکه این پارادوکس را بپذیریم. پس از این پذیرش است که قادر خواهیم بود به‌سوی امید گام برداریم و رویمان را از ناامیدی‌ها برگردانیم.

فرخ بافنده برگردان این اثر خودیاری را به زبان فارسی به عهده داشته و شهره روحی نیز خوانش آن را به عهده گرفته است. انتشارات بذر خرد با همکاری نشر صوتی جیحون این کتاب گویا را به مخاطبان آثار روانشناختی عرضه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب امیدواری: یادداشت‌هایی درباره‌ی زیستن در سایه‌ی امید

  • لاموت ترکیبی از حقیقت آگاهی‌بخش و نکات الهام‌بخشی را که دانستن‌شان ضرورت دارد، به ما ارائه می‌کند. (مجله‌ی Parade)

  • کتابی کوچک و فوق‌العاده آرامش‌بخش که آن لاموت در آن درمورد عشق، ناامیدی و ظرفیت ما برای تغییر سخن می‌گوید. (Brain Pickings)

  • آن لاموت استعداد ویژه‌ای در زمینه‌ی ساده‌نویسی دارد. قلم او آن‌چنان گرم، صمیمانه و شاداب است که وقتی کتاب‌های او را می‌خوانید، احساس می‌کنید که به‌تازگی با دوستتان ملاقات کرده‌اید. (مجله‌ی وال استریت)

  • بسیاری از ما خوانندگان آثار لاموت، به جنبه‌های معنوی کتاب‌هایش اعتماد داریم. کتاب امیدواری ما را در جایگاهی قابل‌اعتماد قرار خواهد داد. خواندن هر جمله از آن قادر خواهد بود گشایشی در قلبمان ایجاد نماید. مخاطبان کتاب‌های آن لاموت به هر حقیقتی که از جانب او بیان می‌شود تا مدت‌ها می‌اندیشند. (شیکاگو تریبون)

کتاب صوتی امیدواری: یادداشت‌هایی درباره‌ی زیستن در سایه‌ی امید مناسب چه کسانی است؟

اگر رهایی از مسائل زندگی مدرن و ترس‌ها و ناامیدی‌هایی که زندگی‌تان را مورد هجوم قرار داده‌اند، دغدغه‌ی شما هم هست و به دنبال کتابی هستید که شما را در یافتن معنای زندگی یاری کند، کتاب صوتی امیدواری یاری‌رسان شما خواهد بود.

با آن لاموت بیشتر آشنا شویم

آن لاموت (10 آوریل 1954) نویسنده‌ی آمریکایی است که در نگارش آثار داستانی و غیرداستانی تبحر بالایی دارد. فعالیت سیاسی و سخنرانی برای عموم مردم از دیگر اقدامات ارزنده‌ی او هستند. لاموت در کتاب‌های غیرداستانی خود غالباً به سراغ زندگی‌نامه‌ها رفته اما می‌کوشد تا به مسائلی چون اعتیاد به الکل، افسردگی و ناامیدی نیز که مشکلات معمول انسان‌های امروزی هستند بپردازد.

فریدا لی‌موک در مستندی که در سال 1999 از زندگی لاموت ساخته، احوال و اندیشه‌های او را به تصویر کشیده است. ناگفته نماند که طنز در آثار لاموت حضور پررنگی دارد. او کوشیده تا در کتاب‌های خود لایه‌های عمیق زندگی واقعی انسان‌ها را، چه درمورد امور خانوادگی و چه در زمینه‌ی روحیات شخصی بررسی نماید. «بیدهای تنهای سانفرانسیسکو»، «پرنده به پرنده» و «از غروب تا سپیده دم» در شمار کتاب‌های آن لاموت قرار دارند.

در بخشی از کتاب صوتی امیدواری: یادداشت‌هایی درباره‌ی زیستن در سایه‌ی امید می‌شنویم

چطور اینقدر پر از نفرت شدیم؟ ما که این نیستیم. نفرت بدترین احساس‌هاست. فقط حسادت ویران‌گر بدتر از آن است. آدم‌های خاصی این اواخر موجب شده‌اند که خیلی از ما اختلال مشاعر بگیریم. برخی از ما غوز درآورده‌ایم یا چشممان می‌پرد. حتی دوستان بودایی هم احساس ناامیدی کرده‌اند و وقتی آن‌ها حالشان بد می‌شود می‌دانی که آخرالزمان نزدیک است. تی واشنگتن گفته: من نمی‌گذارم هیچ بشری با متنفرکردن من از خودش روحم را کوچک کند و این وحشتناک‌ترین جنبه‌ی نفرت است با این حال بخشی از وجود من یک جورهایی از نفرت خوشش می‌آید. به‌خاطر فوران حق‌به‌جانبی و حس الفت نسبت به نیمی از رأی‌دهندگان. ما بدون نفرت کیستیم؟ در سیاست در جدایی‌ها در دعواهای حضانت نفرت نیروی محرک ما می‌شود تا به‌مانند آن‌ها عمل کنیم و حقمان را بگیریم البته از خماری بعدش گریزی نیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
متن پشت جلد
33 دقیقه
سخن نخست
29 دقیقه
فصل یک: معماها
34 دقیقه
فصل دو: کار درونی
23 دقیقه
فصل سه: انسان‌ها به زبان ساده
1 دقیقه
فصل چهار: از پریزکشیده
32 دقیقه
فصل پنج: نگذار باعث شوند از آن‌ها متنفر شوی
33 دقیقه
فصل شش: نویسندگی
1 دقیقه
فصل هفت: حقیقت تلخ
32 دقیقه
فصل هشت: در باغ
3 دقیقه
فصل نه: دستان زمان
34 دقیقه
فصل ده: خدا
27 دقیقه
فصل یازده: غذا
29 دقیقه
فصل دوازده: خانواده
24 دقیقه
کلام آخر: امید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی امیدواری: یادداشت‌هایی درباره‌ی زیستن در سایه‌ی امید
نویسنده
مترجمفرخ بافنده
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی امیدواری: یادداشت‌هایی درباره‌ی زیستن در سایه‌ی امید

برای دریافت کتاب صوتی امیدواری: یادداشت‌هایی درباره‌ی زیستن در سایه‌ی امید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.