معرفی و دانلود کتاب صوتی برج عاج

عکس جلد کتاب صوتی برج عاج
قیمت:
۵۷۰۰۰ ۲۸,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برج عاج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برج عاج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برج عاج

کتاب صوتی برج عاج رمانی تاثیرگذار به قلم جان فاولز، نویسنده مشهور انگلیسی است. داستان این کتاب درباره نقاشی کهنسال و معروف به نام هنری پریزلی است که دیدگاه‌های جالبی نسبت به زندگی و هنر دارد.

درباره کتاب صوتی برج عاج:

هنری بریزلی نقاشی مسن، گوشه‌گیر و مشهور است که در دوران بازنشستگی خود قرار دارد و در جنوب فرانسه و در قلعه‌ای قدیمی، همراه با دو زن جوان زندگی می‌کند. این دو دختر انگلیسی که هردو دانشجویان سابق رشته هنر هستند، دیانا و آن نام دارند و رابطه‌ای عجیب میان آن‌ها و هنری وجود دارد. اما سرانجام با ورود روزنامه‌نگاری جوان که می‌خواهد مطالعه‌ای بر روی زندگی بریزلی داشته باشد، نظم همه‌چیز بهم می‌خورد و ارتباط خاص میان ساکنین قلعه کوئت مینه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کتاب برج عاج (The Ebony Tower) که در سال 1974 منتشر شد، به خوبی توانسته کاوشی در طبیعت هنر، و هنر انتزاعی مدرن انجام دهد و در قالب شخصیت‌های داستانش، نگرش خود نسبت به مفهوم زندگی و هنر را نمایان می‌سازد.

رمانی شایسته تقدیر و تامل برانگیز که با نثری شاعرانه و عمیق نوشته شده و روایتی مجذوب کننده از رابطه این چهار شخصیت ارائه می‌دهد. درواقع می‌توان ویژگی‌های رمان مدرن را در این کتاب نیز مشاهده کرد. همانطور که بسیاری از منتقدان ادبی سبک نگارش جان فاولز را مدرن و بعضی از داستان‌هایش را پست مدرن می‌دانند. با این حال چیزی که کتاب برج عاج را از بسیاری جهات متمایز و جذاب می‌کند، ضرب‌آهنگ نرم و دلنشین اثر، شکستن چارچوب‌های ادبیات کلاسیک، واکاوی افکار و ذهنیت شخصیت‌ها و دیالوگ‌های ماندگار میان آن‌هاست.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی برج عاج:

در سال 1984 کارگردانی انگلیسی به نام رابرت نایتز از روی رمان برج عاج، فیلمی به همین نام ساخت.

نکوداشت‌های کتاب صوتی برج عاج:

- این کتاب بسیار مهیج، سرشار از تصاویر، دیالوگ‌های قوی، شخصیت‌پردازی عمیق و توصیفی خیره‌کننده است که مدام با ریتم و طرح جسورانه و زیبایش شما را تسخیر می‌کند. (مجله تایم)

- این کتاب به اندازه هر رمانی که فاولز تاکنون منتشر کرده، ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. (گاردین)

- نمی‌توانید کتاب برج عاج را کنار بگذارید! (فایننشال تایمز)

کتاب صوتی برج عاج به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقه‌مندان به ادبیات انگلستان و داستان‌هایی با حال و هوای فلسفی و هنری، از شنیدن رمان صوتی برج عاج لذت خواهند برد.

جان فاولز را بیشتر بشناسیم:

او یکی از مشهورترین رمان‌نویسان انگلیسی بود که همواره سبک نگارش او بین مدرنیسم و پست مدرنیسم قرار می‌گرفت و به گفته بسیاری از منتقدان، افکارش تحت تاثیر ژان پل سارتر و آلبر کامو بود. جان فاولز (John Fowles) در سال 1926 به دنیا آمد و در دوران جوانی پس از تحصیلات در آکسفورد به جزیره‌ای یونانی رفت و به تدریس زبان انگلیسی پرداخت. در همانجا بود که اولین کتاب پرفروش خود با نام «مجوس» را در سال 1965 منتشر کرد و پس از آن کتاب‌های دیگری همچون «زن ستوان فرانسوی، برج عاج، دانیل مارتین، کلکسیونر و ...» را نوشت.

گفتنی‌ست آثار جان فاولز به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده است و چندین فیلم سینمایی نیز از روی رمان‌هایش اقتباس شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی برج عاج می‌شنویم:

دیوید چند دقیقه‌ای مبهوت ایستاد و بعد او هم رفت بالا. روی نیمکتی نشست و یادداشت نوشت. شرم‌آور بود که نمی‌توانست مطلب سرراستی از قول این پسرک پیر نقل قول کند، اما این دو ساعت اول خیلی مفید بود و باید منتظر می‌ماند تا بیشتر از بریزلی سردربیاورد.

لحظه‌ای بعد دیوید رفت و روی تخت‌خواب دراز کشید. دست‌هایش را زیر سرش گذاشت و به سقف چشم دوخت. با وجود اینکه کرکره‌ها را باز کرده بود، هوای اتاق گرم و بی‌حرکت بود. عجیب بود؛ طی مدتی که آنجا بود بفهمی نفهمی از خودش ناامید شده بود و درباره بریزلی احساس می‌کرد، درباره آخرین کارش، بیش از اندازه تظاهر کرده و بدجنسی به خرج داده است. بین این مرد و هنرش ناهماهنگی بسیار زیادی وجود داشت و هرچند دیوید خواسته بود، او را از قهرمان کتابش دور کند اما به طرزی غیرمنطقی همانجا متوقف شده بود و حالا آزرده بود از اینکه پیرمرد درباره کارهای او چیزی نپرسیده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
25 دقیقه
بخش اول
27 دقیقه
بخش دوم
23 دقیقه
بخش سوم
17 دقیقه
بخش چهارم
20 دقیقه
بخش پنجم
24 دقیقه
بخش ششم
23 دقیقه
بخش هفتم
23 دقیقه
بخش هشتم
22 دقیقه
بخش نهم
24 دقیقه
بخش دهم
26 دقیقه
بخش یازدهم
27 دقیقه
بخش دوازدهم
31 دقیقه
بخش سیزدهم
20 دقیقه
بخش چهاردهم
20 دقیقه
بخش پانزدهم
22 دقیقه
بخش شانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برج عاج
نویسنده
مترجمشهریار بهترین
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپیانتشارات کتاب پنجره
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۷۰۰۰ ۲۸,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برج عاج

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برج عاج

برای دریافت کتاب صوتی برج عاج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.