معرفی و دانلود کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

عکس جلد کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا
قیمت:
76000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا اثری دوران‌ساز و مهم از ویکتور فرانکل، روانپزشک برجسته‌ و مبدع رویکرد معنادرمانی در روانشناسی‌ست. او در این اثر از طریق مرور خاطرات تلخ خود در اردوگاه‌های مرگی که نازی‌ها برپا کرده بودند، به بررسی مفاهیمی چون رنج، معنای زندگی و ارتباط میان آن‌ها پرداخته است. گفتنی‌ست که انسان در جستجوی معنا یکی از پرفروش‌ترین عناوین روانشناختی در کشورمان ایران به شمار می‌رود.

درباره کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا:

بسیاری از متفکران بزرگ، از جمله فیلسوفی چون کامو، روان‌شناسی چون یونگ و الهی‌دانی چون اونامونو، معتقدند که انسان موجودی معناساز است، و نیاز او به خلق معنا، درست به اندازه‌ی نیازش به آب و غذا حیاتی‌ست. چه بسا که آدمی بتواند چند روزی را بدون آب و غذا سر کند، اما قادر نباشد یک لحظه بی‌توسل به معنا به زیستن ادامه دهد.

البته «معنا» واژه‌ای مناقشه‌برانگیز است. در بیانی طنزآمیز، می‌توان چنین گفت که معنای مفهوم معنا چندان روشن نیست. آنچه پیداست این است که در طول تاریخ، سیستم‌های فکری گوناگون معناهای گوناگونی را برساخته و به عنوان حقیقت به مردم معرفی کرده‌اند. در برخی از فلسفه‌ها معنا را تنها در معرفت و از طریق آن می‌توان یافت؛ در بیشتر مذاهب معنا را باید از طریق رابطه با خدا کشف کرد؛ و در اغلب عرفان‌های جهان ، معنا را نهایتاً باید در در عشق جست.

با این ملاحظات، می‌توانیم چنین تعریفی از معنا به دست دهیم: آنچه زندگی را برای فرد انسانی ارزشمند می‌سازد. حُسن این تعریف در آن است که برداشت‌های گوناگون از معنا را شامل می‌شود، و به طور تلویحی این مطلب مهم را نیز می‌رساند که معنای زندگی، از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ اما هر کس معنایی برای زندگی خویش قائل است.

ویکتور فرانکل یکی از مهم‌ترین روانشناسان قرن بیستم است که در باب اهمیت مباحث معنوی (یعنی مربوط به معنا، و نه لزوماً الهی) در سلامت روان انسان به بحث و فحص پرداخته است. او که خود تجربه‌ی اسارت در یکی اردوگاه‌های مرگ نازی را داشت، به خوبی از معنای رنج آگاه بود. به واقع، اگر حتی اندکی با شرایط اسفبار زندگی در اردوگاه‌های مرگ آشنا باشیم، بی‌چون و چرا تصدیق خواهیم کرد که فرانکل رنج را تا بن استخوان زیسته بود. با این حال هرگز در مقام انکار ارزش زندگی برنیامد. بلکه با توسل به معنادرمانی که بعدها بدل به رویکرد او در روانشناسی شد، با رنج و درد به مقابله برخاست. کتاب انسان در جستجوی معنا شرح این مقابله‌ی قهرمانانه است.

فرانکل در این اثر از مجرای مرور خاطرات خویش در اردوگاه‌های مرگ، در کنار ترسیم تصویر دهشتناک این مکان‌ها، به تأثیری که رنج بردن، ترس از مرگ، شکنجه و تحقیر شدن و... بر روان آدمی می‌گذارد پرداخته، و اینگونه پاسخی خاص خود به این پرسش اساسی و جاوادانه‌ی بشر داده است: آیا زندگی ارزش زیستن دارد...؟

افتخارات کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا:

- از پرفروش‌ترین آثار روانشناختی در ایران
- حضور در فهرستِ «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد»

نکوداشت‌های کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا:

- کتاب انسان در جستجوی معنا یکی از اثرگذارترین آثار در کشور آمریکاست. (Library of Congress)
- بزرگداشت امید و امیدواری در مقابله با سوگ و فقدان. (Barnes & Noble)
- یک کار جاودانه. (New York Times)

کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار روانشناختی و دوست‌داران کتاب‌های اتوبیوگرافیک، دو گروهی‌اند که مخاطبین اصلی کتاب انسان در جستجوی معنا را تشکیل می‌دهند.

با ویکتور فرانکل بیشتر آشنا شویم:

ویکتور امیل فرانکل (زاده‌ی سال 26 مارس 1905 و متوفی به تاریخ 2 سپتامبر 1997) روانپزشک برجسته‌ی اهل اتریش و بنیانگذار رویکرد معنادرمانی بود. فرانکل هنوز به سن جوانی نرسیده بود که با روانکاوی آشنا شد، و از این مکتب بسیار تأثیر پذیرفت. در همان دوران بود که با فروید به مکاتبه پرداخت، و آثار او را با جدیت دنبال کرد. کمی بعد اما روانشناسی‌ای را که آدلر نمایندگی می‌کرد جذاب‌تر یافت و به سوی آرای او گرایش پیدا کرد. تا اینکه سرانجام از میان این بزرگان توانست راه مستقلی برای خویش بیابد و خود به یکی از چهره‌های برجسته‌ی تاریخ روانشناسی بدل شود.

مشهورترین کتاب ویکتور فرانکل، بی‌تردید «انسان در جستجوی معنا» است. با این حال از وی آثار خواندنی دیگری نیز به جا مانده؛ از جمله عناوینی چون: «آری به زندگی»، «میل به معنا» و «روان‌درمانی و اگزیستانسیالیسم».

جملات برگزیده کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا:

- عشق تنها شیوه‌ای است که با آن می‌توان به اعماق وجود انسانی دیگر دست پیدا کرد‌. هیچ‌کس توان آن را ندارد جز از راه عشق به جوهر وجود انسانی دیگر آگاهی کامل یابد.

- اگر همه چیز را از انسان بگیرند، باز هم، حتی اگر یک لحظه و یک دم هم که شده، می‌تواند خوشبخت بماند و آن زمانی است که به محبوب خویش بیندیشد.

- می‌توان همه چیز را از انسان گرفت، مگر یک چیز را؛ آزادی انسان در انتخاب رفتارش در هر شرایط و نیز انتخاب راه خود.

در بخشی از کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا می‌شنویم:

تقریباً همه، حتی شده یه مدت کوتاه، به خودکشی فکر می‌کردن. دلیلش ناامیدی، زجرکش شدن دیگران، و خطر مرگی بود که هر لحظه حسش می‌کردیم. به دلایل عقاید محکمی که داشتم و بعداً درباره‌شون حرف می‌زنم، همون شب اول با خودم عهد کردم که سمت سیم‌های خاردار نرم. دست زدن به سیم‌های خارداری که برق داشتن، رایج‌ترین روش خودکشی توی اردوگاه بود. در کل گرفتن چنین تصمیمی خیلی هم سخت نبود. دلایل کافی برای خودکشی داشتم. یه زندانی معمولی نمی‌تونست انتظار داشته باشه هیچ‌وقت توی لیست مرگ قرار نگیره. زندانی‌های آشویتس توی همون مرحله‌ی اول، یعنی مرحله‌ی شوک، ترسشون از مرگ می‌ریخت. حتی بعد چند روز دیگه از اون دودکش‌ها هم وحشتی نداشتن. همه‌ی این‌ها باعث می‌شد به خودکشی فکر کنن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
قسمت یک
16 دقیقه
قسمت دو
15 دقیقه
قسمت سه
16 دقیقه
قسمت چهار
18 دقیقه
قسمت پنج
17 دقیقه
قسمت شش
16 دقیقه
قسمت هفت
16 دقیقه
قسمت هشت
16 دقیقه
قسمت نه
16 دقیقه
قسمت ده
17 دقیقه
قسمت یازده
17 دقیقه
قسمت دوازده
16 دقیقه
قسمت سیزده
16 دقیقه
قسمت چهارده
18 دقیقه
قسمت پانزده
17 دقیقه
قسمت شانزده
15 دقیقه
قسمت هفده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی انسان در جستجوی معنا
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویمهدی خلیلی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
76000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

s m
۱۴۰۱/۳/۲۱
اگر بخواهم در یم اصطلاح کتاب را خلاصه کنم میشود: معنادرمانی! اگر به دنبال درمان زخمها و گره‌های درونتان هستید با این کتاب میتوانید همراه شوید و شاهد روند بهبودتان باشید.
این کتاب متشکل از دو بخش اصلی است. بخش اول با عنوان «تجاربی از اردوگاه اجباری» شرح حالی از درون اردوگاه‌های کار اجباری است که و
خود نویسنده آن‌ها را تجربه کرده دیده است. بخش دوم به معرفی لوگوتراپی (معنادرمانی) می‌پردازد. در این بخش مفاهیمی چون معناجویی، پویایی اندیشه‌ای، خلأ وجودی، جوهر وجود و... مطرح می‌شود.
فرانکل مدت زیادی در اردوگاه کار اجباری اسیر بود و تمام خانواده او به جز خواهرش در این راه قربانی شدند؛ اما چنین فرد باتدبیری چگونه این‌گونه زندگی و محیط سرشار از تنش و آشوبناک را قابل زیستن می‌دانست؟ شاید بهترین جواب را خود او می‌دهد: آنچه انسان‌ها را از پا درمی‌آورد، رنج‌ها و سرنوشت نامطلوب‌شان نیست، بلکه بی‌معنا شدن زندگی است که مصیبت‌بارتر است و معنا تنها در لذت و شادمانی نیست، بلکه در رنج و مرگ هم می‌توان معنایی یافت و در جایی دیگر سخن معروف نیچه یعنی «آنچه را که موجب مرگ من نشود، مرا نیرومندتر می‌کند» نقل قول می‌کند.
Sara Najafi
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
کتابیه که خیلی طول کشید تا تمومش کنم برعکس عادتم که کتابهارو دوست دارم زود بخونم و هیجان دارم که به آخرش برسم طول کشید چون دردناکه و با گوش دادنش روحم آزرده میشد با اینکه تازه در این کتاب خیلی کم راجع به مصیبتی که بوده کم گفته شده و خیلی دردناکش نخواسته بکنه ولی بدون شک کتابیست پر از معنا و پر از و امید حتی در اون شرایط سخت که حتی فکر کردن بهش آدم رو پیر میکنه چه برسه که بخوای تجربش کنی ولی واقعا انسان‌های عجیبی هستیم ما که هم عادت میکنیم به هر شرایطی هم سازش پیدا میکنیم با هر شرایطی. اما مهم اینکه باورمون چی باشه و بخوایم چی رو ببینیم و تجربه کنیم که حتی میتونی تو ناریکترین لحظات عمرت نور رو ببینی و معنی بدی به همه چیز.
F L
۱۴۰۲/۶/۲۳
عالی و فوق العاده. پیشنهاد میکنم دوستانی که اهل کتاب خوندن هستن و کمی هم به مسائل روانشناسی علاقه دارند این کتاب زیبا رو از دست ندهند. سپاس.
دریا جهانگیری
۱۴۰۰/۱۲/۹
کتاب بخوانید تا حقیقت را در لا به لای صفحات پیدا کنید
محدثه نصر
۱۴۰۱/۳/۳۰
کتاب خوبیه فقط برای کسی که سطح‌اش مقدماتیه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

برای دریافت کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.