معرفی و دانلود کتاب صوتی انگیزه: تکنیک‌های موثر ایجاد انگیزه در دنیای امروز

عکس جلد کتاب صوتی انگیزه: تکنیک‌های موثر ایجاد انگیزه در دنیای امروز
قیمت:
۱۰۱,۴۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انگیزه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انگیزه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی انگیزه: تکنیک‌های موثر ایجاد انگیزه در دنیای امروز

کتاب صوتی انگیزه اثری از دنیل اچ. پینک، نویسنده‌ی حوزه‌ی مدیریت و علوم رفتاری است. پینک در این کتاب، زیربنای باورها و انگیزهای ما را برای انجام کارها مورد پرسش قرار می‌دهد و معتقد است بر خلاف تصور رایج که پول بهترین مشوق برای انجام هر کاری است، انگیزه‌های درونی مانند یادگیری و آفرینش چیزهای جدیدی هستند که اشتیاق را در ما بیدار می‌کنند. گفتنی‌ست این اثر در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب صوتی انگیزه

دنیل اچ. پینک (Daniel H. Pink) در کتاب صوتی انگیزه (Drive) به مخاطبانِ خود الگو و روشی نوین برای اندیشیدن درباره‌ی انگیزه ارائه می‌کند. اغلب مردم بر این باورند که پول به‌تنهایی، انگیزه‌ی لازم و کافی را برای انجام هر کاری ایجاد می‌کند اما پینک در این کتاب، به ما نشان می‌دهد که چنین تفکری الزاماً صحیح نیست.

پینک در کتاب صوتی انگیزه از قانون نخست نیوتن می‌گوید: هر شی در حال حرکتی، متحرک باقی خواهد ماند و هر شیء ثابتی، وضعیتِ ثبات خود را حفظ خواهد کرد مگر آنکه یک نیروی خارجی بر آن‌ها اِعمال شود. به همین منوال، اگر پاداشی برای فعالیتی در نظر گرفته شود، بر میزانِ آن افزوده خواهد شد. این واقعیتِ ساده، می‌تواند نقطه‌ی شروعی درباره‌ی بحث در خصوص انگیزه باشد. اما همیشه امور به این سادگی نیستند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی انگیزه

گاهی‌ اوقات، برخی سیاست‌ها و راهکارهایی که برای افزایش انگیزه در نظر گرفته‌ شده‌اند، ممکن است انگیزه را نابود کرده و خلاقیت را در فرد از بین ببرند. تلاش بیش‌ از اندازه برای ترویج اصول اخلاقی و رفتارهای خوب، به دوری از آن‌ها منجر می‌شوند و پاداش‌ها و تنبیهات، دیگر مانعی برای کردارهای غلط نخواهند بود. بدین ترتیب، ترفندهایی که آن‌ها را قطعی تصور می‌کنیم، به نتایجی منتهی می‌شوند که دور از انتظار ماست. چرا این اتفاق می‌افتد؟ دنیل اچ. پینک در کتاب صوتی انگیزه تلاش کرده تا دلایل آن را برای ما شرح دهد.

به باور او، آنچه به‌راستی مشوق و انگیزه‌بخش برای انجام هر کاری است، نه محرک‌های خارجی مانند پول و پاداش یا تنبیه – که پینک از آن با نام سیاست هویج و چماق یاد می‌کند – بلکه محرک‌های درونی از قبیل نیازِ عمیق انسان به در دست گرفتنِ کنترل زندگیِ خود و علاقه‌ی او به آموختن و خلق کردن است. پینک در این کتاب، نتایج چهار دهه پژوهش را در خصوص انگیزه‌های انسان گردآوری کرده و به عدم تطابق میان آنچه علم به آن رسیده است و آنچه در حوزه‌ی کسب‌وکار انجام می‌شود و اثری که آن عدم مطابقت بر هر جنبه از زندگیِ ما می‌گذارد، اشاره می‌کند. پینک سه عنصر اصلیِ انگیزه‌ی واقعی، آزادی عمل، مهارت و هدف را بررسی کرده و روش‌های هوشمندانه و جالب‌توجهی را برای عملی کردنِ آن‌ها به ما ارائه می‌دهد تا بدین‌وسیله بتوانیم زندگی و شیوه‌ی تفکرِ خود را متحول کنیم.

کتاب انگیزه را مرجان فرجی به فارسی برگردانده و انتشارات لیوسا آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی شنیداری این کتاب را به همت نشر صوتی ماه‌آوا و با خوانش امیر فرحان‌نیا می‌شنوید.

افتخارات کتاب صوتی انگیزه

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • حضور در فهرست کتاب‌های پرفروش وال‌استریت ژورنال، لس‌آنجلس تایمز، واشنگتن پست، سانفرانسیسکو کرونیکل، آمازون،...

نکوداشت‌های کتاب صوتی انگیزه

  • اقتصادی که به‌واسطه‌ی خلاقیت و ایده‌ها مدیریت می‌شود، بهتر است عوامل دیگری را به‌جای انگیزه‌های مالی مورد نظر قرار دهد. دنیل اچ. پینک در کتاب خود، انگیزه، از این عوامل مهم صحبت کرده است. (دیلی تلگراف)
  • درس‌های کتاب انگیزه ارزش آن را دارند که تکرار شوند. اگر شرکت‌های بیشتری بتوانند از توصیه‌های دنیل اچ. پینک استفاده کنند، می‌توانیم انتظار یک دگرگونی شگفت‌انگیز را داشته باشیم. (وال‌استریت ژورنال)
  • انگیزه، کتابی الهام‌بخش و جذاب است. (مالکوم گلدول، نویسنده‌ی کتاب پلک زدن)
  • انگیزه کتابی متحول‌کننده و ماحصل دهه‌ها پژوهش روان‌شناسان و پژوهشگران علم اقتصاد رفتاری است. (واشنگتن پست)
  • دنیل پینک نویسنده‌ی آثار جالب‌توجهی است. او در آثار خود عقاید متداول را به چالش کشیده و ذهن مخاطب را به بیشتر اندیشیدن ترغیب می‌کند. (فایننشال تایمز)

کتاب صوتی انگیزه برای چه کسانی مناسب است؟

تمام مدیران، کارآفرینان، صاحبان کسب‌وکار و همین‌طور همه‌ی افرادی که درصددند تا انگیزه‌ای قوی و پایدار در خود و دیگران ایجاد کنند، با شنیدنِ مطالبِ کتاب صوتی انگیزه، به نکات کلیدی و مفیدی در این خصوص دست پیدا خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی انگیزه: تکنیک‌های موثر ایجاد انگیزه در دنیای امروز می‌شنویم

بچه‌ها از همان ابتدا از کنجکاوی و خودگردانی نوع آی برخوردارند. اما بسیاری از آن‌ها به تبعیت از رفتارهای نوع ایکس این کنجکاوی را از دست می‌دهند. موضوع چیست؟ شاید مشکل خود ما بزرگ‌ترها باشیم که مدرسه را می‌چرخانیم و خانواده را سرپرستی می‌کنیم. اگر می‌خواهیم جوان‌ترها را برای مطابقت با دنیای جدید کار مجهز کنیم و از آن مهم‌تر، اگر می‌خواهیم زندگی رضایت‌بخشی داشته باشند، باید سایه‌ی سنگین نسخه‌ی شماره‌ی دو انگیزه را از سر مدرسه و خانه برداریم.

متأسفانه در اینجا نیز درست مانند کسب‌وکار، نوعی ناهمخوانی بین دانسته‌های علمی و شیوه‌ی کار مدارس وجود دارد. علم می‌داند (و چنانچه فصل دو را مطالعه کرده باشید، شما هم می‌دانید) که اگر به یک کودک پیش‌دبستانی در ازای کشیدنِ نقاشی قول یک گواهی‌نامه‌ی پرزرق‌وبرق بدهید، به احتمال زیاد برایتان نقاشی خواهد کشید، اما بعد علاقه‌اش را به نقاشی از دست خواهد داد. اما با وجود این – و با توجه به اینکه اقتصاد جهان نیازمند توانایی‌های خلاق، فکری و غیرتکراری است – بسیاری از مدارس در مسیری نادرست حرکت می‌کنند. در واقع تأکید خود را بر کارهای روال‌دار تکراری، پاسخ‌های درست و استانداردسازی مضاعف کرده‌اند و یک تریلی پر از پاداش‌های مشروط یدک می‌کشند: پیتزا برای کتابخوانی، آی‌پاد برای حضور در کلاس، پول نقد برای نمره‌های خوب. ما به‌جای به‌چالش کشیدن دانش‌آموزان و برانگیختن حس کنجکاوی و درگیر کردنشان، داریم آن‌ها را به متابعت و فرمانبرداری وامی‌داریم.

ما می‌توانیم بهتر عمل کنیم و باید هم بهتر عمل کنیم. اگر می‌خواهیم در خانه و مدرسه کودکان نوع آی پرورش دهیم، باید به آن‌ها کمک کنیم به‌سمت آزادی عمل، خبرگی و هدف والا حرکت کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
پیشگفتار
56 دقیقه
قسمت اول
71 دقیقه
قسمت دوم
54 دقیقه
قسمت سوم
71 دقیقه
قسمت چهارم
58 دقیقه
قسمت پنجم
68 دقیقه
قسمت ششم
59 دقیقه
قسمت هفتم
55 دقیقه
قسمت هشتم
50 دقیقه
قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی انگیزه: تکنیک‌های موثر ایجاد انگیزه در دنیای امروز
نویسنده
مترجممرجان فرجی
راویامیر فرحان نیا
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انگیزه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی انگیزه

برای دریافت کتاب صوتی انگیزه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.