معرفی و دانلود کتاب صوتی اولدوز و عروسک سخنگو

عکس جلد کتاب صوتی اولدوز و عروسک سخنگو
قیمت:
26900 تومان - 3.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اولدوز و عروسک سخنگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اولدوز و عروسک سخنگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اولدوز و عروسک سخنگو

کتاب صوتی اولدوز و عروسک سخنگو از صمد بهرنگی داستان دختربچه‌ای است که در خانواده‌اش احساس تنهایی می‌کند و هیچ دوستی ندارد، تا اینکه عروسک دوست داشتنی‌اش یک روز به حرف می‌آید و درهای دنیایی جدید را به روی او باز می‌کند. نویسنده در این کتاب زیبایی محبت، انصاف و احترام را به کودکان آموزش می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد در برخورد با دیگران رفتاری خیرخواهانه داشته باشند.

درباره‌ی کتاب صوتی اولدوز و عروسک سخنگو

روایت زیبای صمد بهرنگی از دوستی! اولدوز دختربچه‌ای است که مادرش را در سن کم از دست داده و پدرش دوباره ازدواج کرده است. نامادری که چشم دیدن دخترک را ندارد به هر دلیل با او بدرفتاری می‌کند و اولدوز همه‌ی تنهایی‌ها و غم هایش را پیش عروسکی می‌برد که مادرش قبل از مرگ با دستان خودش برای او ساخته. قهرمان کتاب صوتی اولدوز و عروسک سخنگو که کسی را برای دردودل ندارد، ‌هر روز با عروسک صحبت می‌کند؛ آنقدر که بالاخره او را هم به حرف می‌آورد!

پیدا کردن یک دوست وقتی کسی را برای درد و دل ندارید نعمت بزرگی است، اما نامادری بدجنس جشم دیدن شادی اولدوز را ندارد. او هر بار با بهانه‌های جدید دخترخوانده‌اش را آزار می‌دهد. اولدوز که دلش به بودن عروسک گرم است او را نادیده می‌گیرد، ‌تا اینکه نامادری درخواستی ظالمانه از همسرش می‌کند و اولدوز را بیشتر از همیشه می‌رنجاند...

این داستان آموزنده مفاهیم اخلاقی بسیاری مانند مهربانی، فداکاری، دلسوزی و همدردی را به کودکان آموزش می‌دهد و به دلیل تخیل غنی و زیبای نویسنده، شنیدن آن تجربه‌ای لذت‌بخش برای همه‌ی شنوندگان خواهد بود.

کتاب صوتی اولدوز و عروسک سخنگو مناسب چه کسانی است؟

کودکان 9 تا 12 ساله مخاطبان اصلی این اثر هستند.

با صمد بهرنگی بیشتر آشنا شویم

صمد بهرنگی، نویسنده‌ی معروف ایرانی، در سال 1318 در تبریز متولد شد. او جزء اولین نویسندگانی است که برای کودکان قلم زده، دانش گسترده‌ای از فرهنگ فولکلور آذربایجان دارد و داستان‌هایش همواره مورد توجه و علاقه‌ی خوانندگان فارسی زبان قرار گرفته است.

صمد بهرنگی (Samad Behrangi) در سال 1347 به شکلی مشکوک درگذشت، اما در طول عمر اندکش آثار بسیاری را تالیف کرد. «اولدوز و عروسک سخنگو»، «اولدوز و کلاغ ها»، «ماهی سیاه کوچولو»، ‌«یک هلو، هزار هلو» و «تلخون» معروف‌ترین داستان‌های بهرنگی هستند.

در بخشی از کتاب صوتی اولدوز و عروسک سخنگو می‌شنویم

کنار برکه‌ی آب، سارا، بزرگ عروسک‌ها داشت حرف می‌زد و عروسک‌های دیگر ساکت گوش می‌دادند. اولدوز کنار ایستاده بود. سارا می‌گفت: ‌«من دیگر بیشتر از این دردسرتان نمی‌دهم. اول چله‌ی کوچک باز همدیگر را می‌بینیم و در پایان حرف هایم بار دیگر از مهمانان عزیزمان تشکر می‌کنم که با مهربانی‌ها و خوبی‌های خودشان عروسکشان را به حرف آورده‌اند.

همه می‌دانیم که تا کنون هیچ بچه‌ای نتوانسته بود اینقدر خوب باشد که عروسکش را به حرف بیاورد. امیدوارم که دوستی اولدوز و یاشار و عروسکشان همیشگی باشد. حالا به افتخار مهمانان عزیزمان رقص گل سرخ را اجرا می‌کنیم».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
فصل اول: عروسک سخنگو می‌شود
11 دقیقه
فصل دوم: تلخ برای زن بابا، شیرین برای اولدوز
8 دقیقه
فصل سوم: شب جنگل، شبی که انگار خواب بود - پشتک وارو در آسمان
11 دقیقه
فصل چهارم: طاووسی با دم چتری و پرچانه
9 دقیقه
فصل پنجم: شب‌های تاریک جنگل و کرم شب‌تاب
14 دقیقه
فصل ششم: رقص گل سرخ
15 دقیقه
فصل هفتم: یاشار، نظرکرده‌ی امام‌ها شده بود
11 دقیقه
فصل هشتم: مهمانان زن‌بابا و پری
9 دقیقه
فصل نهم: گربه سیاه آخرش کار خودش رو کرد
9 دقیقه
فصل دهم: آه عروسک گنده!

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اولدوز و عروسک سخنگو
نویسنده
مترجمراضیه رستمانی، سمیه میرزایی، سمیه سادات حسینی، ندا غفارزاده، مصطفی گودرزی
ناشر صوتیانتشارات ناک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
26900 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اولدوز و عروسک سخنگو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اولدوز و عروسک سخنگو

برای دریافت کتاب صوتی اولدوز و عروسک سخنگو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.