معرفی و دانلود کتاب صوتی اگنس

عکس جلد کتاب صوتی اگنس
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اگنس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اگنس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اگنس

کتاب صوتی اگنس رمانی درخشان از پتر اشتام، نویسنده‌ی مطرح اهل سوئیس است. اشتام در این اثر عاشقانه که از مایه‌های روان‌شناختی نیز خالی نیست، سرگذشت عشق غریبی را روایت می‌کند که میان نویسنده‌ای گمنام و دختری جوان درمی‌گیرد. گفتنی است که این اثر از عناوین سرشناس ادبیات روز سوئیس به شمار می‌رود و نویسنده‌ی خود را به جایزه‌ی معتبر «روریس» رسانده است.

درباره‌ی کتاب صوتی اگنس

پیتر اشتام (Peter Stamm) نزد مخاطبین فارسی‌زبان نویسنده‌ای شناخته‌شده است. اغلب آثار مطرح این داستان‌نویس سوئیسی به زبان فارسی ترجمه شده‌اند و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند. از جمله‌ی این آثار می‌توان به عناوینی چون «ماه یخ‌زده»، «بی‌تفاوتی نرم جهان» و البته اگنس (Agnes) اشاره کرد؛ رمانی کم‌حجم و خواندنی که از اپیزودهایی کوتاه و پیوسته تشکیل شده و از حیث شیوه‌ی روایت، زیبایی نثر، و شخصیت‌پردازی، بهترین اثر نویسنده محسوب می‌شود.

کتاب صوتی اگنس اولین بار در سال 1998 به انتشار رسید و اگرچه تا یکی‌دو سال، چندان توفیقی در فروش کسب نکرد، به مرور به عنوان یکی از آثار قابل توجه ادبیات اروپا از سوی مخاطبین مشتاق ادبیات داستانی مورد توجه واقع شد. آنچه کتاب صوتی اگنس را به اثری مهم و ارزنده بدل ساخته، بیش از آن‌که درونمایه‌ی عاشقانه‌ی اثر و یا خط داستانی آن باشد، شیوه‌ی منحصربه‌فرد نویسنده در روایت جزئیات داستانی و تکنیک‌های نسبتاً پیچیده‌ای است که برای نمایان ساختن ذهنیات شخصیت‌های رمان، به کار برده است.

شخصیت اصلی رمان اگنس نویسنده‌ای گمنام است که مثل هر نویسنده‌ی دیگری، آرزوهای دور و درازی برای آینده‌ی خود دارد. او شاید چندان بااستعداد نباشد، اما برای کاری که می‌کند ارزش بالایی قائل است و به تعبیری، از تمام وجود خود برای آن مایه می‌گذارد. این شخصیت جذاب که ضمناً مردی سرد و مغرور است و نگاه نسبتاً بدبینانه‌ای به دنیا دارد، تا حدودی شبیه به خود نویسنده (پیتر اشتام) به نظر می‌رسد. گویی اشتام با خلق کاراکتری که مثل خودش به نوشتن اشتغال دارد، پرتره‌ای ادبی از خود ترسیم نموده.

باری، قهرمان رمان اگنس، برای کاری که بی‌ارتباط با حرفه‌اش -نویسندگی- نیست، به ایالات متحده سفر کرده. او که در شیکاگو ساکن شده، امید دارد که ظرف مدت‌زمانی کوتاه، قدم‌‌هایی بلند در مسیر موفقیت ادبی بردارد. اما غافل از این است که رویدادهای زندگی آدمیزاد، معمولاً برخلاف انتظارات او رقم می‌خورند.

روزی از روزها، چشمان آقای نویسنده در کتابخانه‌ی شهر به دختر جوانی می‌افتد که از نوعی زیبایی مرموز بهره‌مند است. او که نمی‌تواند بر وسوسه‌ی نزدیکی به دختر غلبه کند، سر صحبت را با او باز می‌کند. درمی‌یابد که نام او «اگنس» است و ویولن‌سل می‌نوازد. چنان‌که می‌توان حدس زد، ظرف مدت‌زمانی کوتاه رابطه‌ای عاطفی میان مرد و دختر جوان شکل می‌گیرد و افت‌وخیزهای همین رابطه‌ی عاشقانه است که رمان را پیش می‌برد.

کتاب صوتی اگنس در نگاه اول داستانی معمولی و عاری از هیجان به نظر می‌رسد. اما خواننده نباید فریب این پندار آغازین را بخورد. هرچه با روایت پیش می‌رویم، بیشتر و بیشتر درمی‌یابیم که در پس این روایت آرام، نوعی پیچیدگی و نابه‌هنجاری وجود دارد. پیچیدگی و نابه‌هنجاری‌‌ای که از نگرش خاص نویسنده به دنیای روابط انسانی نشأت می‌گیرد.

کتاب صوتی اگنس توسط رادیو گوشه تهیه و تولید شده است. گفتنی است که نسخه‌ی متنی این اثر نیز که به نشر افق تعلق دارد، در کتابراه موجود است.

جوایز و افتخارات کتاب اگنس

  • کسب جایزه‌ی ادبی روریس (Rauris) در سال 1999
  • کسب جایزه‌ی ادبی راینگو (Rheingau) در سال 2000

نکوداشت‌های کتاب اگنس

  • رمان اگنس روایتی آرام و باشکوه و بدیع از عشق است. (وال استریت ژورنال)
  • کتاب اگنس و روایتی که در آن جریان دارد، احتمالاً در نگاه اول معمولی به نظر می‌رسد، اما اشتباه است اگر فکر کنیم که پتر اشتام به روایت امور آشنا بسنده می‌کند. (روزنامه‌ی فرانکفورتر)
  • اشتام از ردیف کردن کنایه و استعاره لذت نمی‌برد، بلکه از شیوه‌ای به‌کل جدید برای نوشتن بهره می‌گیرد. (نشریه‌ی دی‌ولت)
  • کتاب اگنس اثری جذاب و سحرانگیز است. (پابلیشرز ویکلی)

اقتباس سینمایی از کتاب اگنس

در سال 2016 میلادی یک فیلم سینمایی تماشایی با اقتباس از رمان اگنس ساخته شد. اثر مذکور را یوهانس اشمید کارگردانی کرده است.

کتاب صوتی اگنس مناسب چه کسانی است؟

رمان صوتی اگنس را به سه دسته از مخاطبین پیشنهاد می‌دهیم: دوست‌داران ادبیات مدرن؛ علاقه‌مندان به ادبیات داستانی روز اروپا؛ و طرفداران قصه‌های عاطفی و عاشقانه.

در بخشی از کتاب صوتی اگنس می‌شنویم

گفتم: «فکر کنم طبقه رو اشتباه کردم. واقعاً متأسفم.»

مرد ژاپنی سر تکان داد، بدون کم‌ترین حرکتی در خطوط چهره، بدون این‌که حرفی بزند، در را بست. یک طبقه پایین‌تر بودم. از پله‌ها بالا رفتم. راه‌پله‌ها برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده بود و روز و شب چراغ‌هایش روشن بود. روی پله‌ای نشستم. از پشت دیوار صدای حرکت آسانسور را می‌شنیدم و فکر کردم چه کسی دارد در اتاقک آسانسور، فقط چند متر دورت از من، بالا یا پایین می‌رود.

در آن یک سالی که در دورال پلازا زندگی می‌کردم، با هیچ‌کس آشنا نشده بودم. فقط با فروشنده‌ی مغازه‌ی هم‌کف.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
14 دقیقه
قسمت یک
14 دقیقه
قسمت دو
17 دقیقه
قسمت سه
21 دقیقه
قسمت چهار
21 دقیقه
قسمت پنج
19 دقیقه
قسمت شش
19 دقیقه
قسمت هفت
22 دقیقه
قسمت هشت
23 دقیقه
قسمت نه
18 دقیقه
قسمت ده
19 دقیقه
قسمت یازده
14 دقیقه
قسمت دوازده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اگنس
نویسنده
مترجمسید محمود حسینی زاد
راویعلی خسروی، الهه احسانی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اگنس

فرنوش محسن
۱۴۰۳/۲/۱
داستانی که می‌توان به راحتی در یک پاراگراف خلاصه کرد با هنرمندی نویسنده تبدیل به اثری قابل توجه شده است. داستان از زبان نویسنده‌ای سوئیسی که مشهور نیست به شرح آشنایی و ارتباط با دختری آمریکایی بسیار جوانتر از خود (در قسمتی از داستان به او می‌گوید می‌توانست جای دخترش باشد) می‌پردازد. شخصیت نویسنده و سرد خودخواه و دختر جوان در ابتدا شاد و حساس نشان داده می‌شود به مرور و با بوجود آمدن گره تغییراتی در شخصیت هردو بوجود می‌آید ولی انتهای داستان باز است و به سرانجامی نمی‌رسد. علت اینکه اگنس با وجود سردی و نچسب بودن نویسنده به او علاقمند می‌شود برای مخاطب جا نمی‌افتد و خارجی بودن نویسنده هم ابزاری برای بیان فاصله بین دختر و نویسنده است. ریتم کند داستان بیشتر شبیه به خاطره نویسی است و گره دیر بوجود می‌آید. مثلث عشقی هم که برای مدتی در داستان ایجاد می‌شوددر ایجاد هیجان تاثیرگذار نیست. صدای راوی اصلی با وجود اجرای خوب شاد و جوان است و با شخصیت نویسنده که میانسال و مغروروسرد است همخوانی ندارد. داستان بیشتر برای کسانی قابل فهم است که تجربه اینگونه روابط غیر معمول را داشته‌اند.
جیل ایرانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
اجرای صوتی کتاب خوب بود، به عمد یا غیرعمد رو نمی‌دونم ولی همون حالت سردی متن رو همراهش داشت‌. بیان هر دو گوینده خوب بود مخصوصا راوی. مدل داستان برای ما یک مقدار بیگانه است چون این قدر دغدغه و مسایل داریم که زیاد وقت نداریم خودمون به موضوعاتی که شخصیت‌ها بهش فکر می‌کنن و ازش حرف می‌زنن بپردازیم! و و داستان هیجان انگیزی نیست آرومه پایان خیلی واضحی نداره. با توجه به این‌که کوتاهه، به یک بار خواندن یا گوش دادن می‌ارزه.
مژگان کلانتر
۱۴۰۲/۱۲/۷
کتاب خیلی بی سر‌ و‌‌ ته بود. تمام داستان روزمرگی‌های نویسنده بود و هیچ مورد آموزنده‌ای نداشت. صدا و خوانش گوینده عالی بود.
m salimi
۱۴۰۳/۱/۱۵
خیلی جالب بود حتما یک بار هم شده گوش کنید
زینب طهرانی
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
از متن داستان خوشم نیومد
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اگنس

برای دریافت کتاب صوتی اگنس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.