معرفی و دانلود کتاب صوتی ایکیگای کاربردی

عکس جلد کتاب صوتی ایکیگای کاربردی
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکیگای کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکیگای کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایکیگای کاربردی

چرا غرب و شرق نگاه متفاوتی به دنیا دارند؟ آلن ریچاردسون در کتاب صوتی ایکیگای کاربردی اشتباهات مرسوم درباره‌ی این مفهوم باستانی را بررسی می‌کند. شنیدن نقطه نظرات دقیق او می‌تواند دانسته‌های شما درباره‌ی ایکیگای را تغییر دهد و بعدی جدید از زندگی به رویتان بگشاید.

درباره‌ی کتاب صوتی ایکیگای کاربردی

اگر بخواهیم جان کلام ایکیگای را کوتاه بگوییم به این گفته از قیصر امین‌پور، شاعر معاصر ایرانی می‌رسیم: «ساحل بهانه‌ای است، رفتن رسیدن است». هدف اصلی یافتن این مفهوم، پیدا کردن دلیل بودن ماست که مانند خون در رگ‌ها به ما حیات می‌بخشد. این هدف، نه یک عصا برای عبور از لحظات دشوار، بلکه خودِ خودِ زندگی است! درباره‌ی چیستی و ماهیت این مفهوم ژاپنی بسیار گفته و نوشته‌اند. حالا کمتر کسی را می‌توان یافت که حداقل یک‌بار کلمه‌ی ایکیگای را نشنیده باشد. اگر شما اینجا، مشغول خواندن این کلمات هستید به احتمال زیاد جزء این گروه به‌شمار می‌روید؛ اما صبر کنید، کتاب صوتی ایکیگای کاربردی (Practical Ikigai) از آلن ریچاردسون (Allen Richardson) حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد!

فصل‌های ابتدایی کتاب با شرح مختصری از معنا و ریشه‌های ایکیگای آغاز می‌شود. بعد از این معرفی کوتاه، نوبت به هسته‌ی اصلی بحث، یعنی مقایسه تعابیر غرب و فرهنگ ژاپنی از این مفهوم پرطرفدار می‌رسد. احتمالا هیچ‌کس نمی‌داند ایکیگای اولین‌بار کی و چگونه راه خود را به کتاب‌های پرمخاطب انگیزشی باز کرد، اما تردیدی نیست که رسانه‌ی آمریکا مانند همیشه در شناسایی سوژه‌ی پول‌ساز موفق عمل کرده است. خیل نویسندگان غربی که اصالت ژاپنی داشتند یا فرهنگ منحصربه‌فرد این کشور برایشان تازگی داشت به نوشتن آثاری درباره‌ی ایکیگای پرداختند و همانطور که مشرق‌شناسان گذشته از شناخت اهالی شرق ناتوان بودند، عجیب نیست که آن‌ها هم در فهم معنای آن به خطا رفتند.

به همین دلیل کتاب صوتی ایکیگای کاربردی که توسط جزیره کتاب منتشر شده، در سومین فصل خود اشتباهات رایج در این مورد را بررسی می‌کند. چرا مفهومی چنین اصیل و باستانی به ابزاری برای کسب درآمد نویسنده‌ها تبدیل شد؟ بشر مدرن چگونه عطشی عمیق برای خودشناسی را در خدمت آژانس‌های کاریابی به کار گرفت؟ چرا ایکیگای در سرزمین زادگاه خود معنای بسیار متفاوتی نسبت به دیگر کشورهای جهان دارد؟ آلن ریچاردسون که به خوبی از تفاوت‌های فرهنگی غرب و شرق آگاه است به این سوالات پاسخ‌های شفافی می‌دهد. با کمک راهنمایی‌های او موفق می‌شوید دور از هیاهوی کتاب‌های پرفروش، تعبیر شخصی خود را از ایکیگای به دست آورید.

فصل‌های بعدی این کتاب به یافتن ایکیگای شخصی شما اختصاص یافته. حتما شنیده‌اید که به‌ازای هر فرد تعاریف مختلفی از این مفهوم وجود دارد، اما لازم به یادآوری است که هم‌راستا با تغییرات فردی، معنی ایکیگای هم عوض می‌شود و چیزی که امروز معنابخش روزهای شماست، شاید فردا جزئی کم‌اهمیت از زندگی‌تان باشد. در این شرایط معیار تشخیص چیست؟ چگونه می‌توان ضمن گذراندن فرازونشیب‌ها در مسیر تقدیر شخصی ماند و ارتباط با اصل خود را از دست نداد؟ برای یافتن پاسخ، شما را به شنیدن کتاب صوتی ایکیگای کاربردی با ترجمه‌ی یاسین قاسمی بجد و طلعت اصغری درمیان دعوت می‌کنیم. ایکیگای شما چه آب‌دادن گل‌های باغچه باشد و چه نجات دنیا، قطعا سرنوشتتان را دگرگون خواهد کرد.

کتاب صوتی ایکیگای کاربردی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به همه کسانی که می‌خواهند به آرامش درونی و موفقیت دست یابند و شیوه رهاشدن از اضطراب و استرس‌های زندگی را بیاموزند، پیشنهاد می‌شود.

جملات برگزیده‌ی کتاب ایکیگای کاربردی

  • ایکیگای ارزش ذاتی است که شما برای زندگی خود قائلید.
  • آیا شگفت‌انگیز نیست هر روز صبح از خواب بیدار شوید و بدانید در حال تلاش برای چیزی ارزشمند هستید؟
  • برای تبدیل اشتیاق به هدف، باید آن را چیزی فراتر از یک آرزو یا فکر گذرا ببینید.
  • برای بسیاری معمولاً شناسایی قابلیت‌هایی که دیگران به نمایش می‌گذارند آسان‌تر از شناسایی قابلیت‌های خودشان است.
  • برای تسلط بر هر چیزی، باید زندگی یک استاد واقعی را مطالعه کنید که به هدف امروز شما دست یافته است.

در بخشی از کتاب صوتی ایکیگای کاربردی می‌شنویم

آیا تا‌به‌حال با افرادی برخورد کرده‌اید که به نظر می‌رسد همیشه پس از شکست‌های شخصی‌شان پیشرفت می‌کنند؟ مطمئنم که تعجب کرده‌اید چه چیزی در آن‌ها بود که به آن‌ها اعتمادبه‌نفس برای برخاستن از شکست را داده است. این قدرت ذهنی است که افراد را قادر می‌سازد بر چالش‌ها غلبه کنند و چالش‌های جدید را بپذیرند. قدرت ذهنی ظرفیتی است که شما برای مدیریت عوامل استرس‌زای مختلف در زندگی خود دارید و علیرغم ناکامی‌ها به پیشرفت خود ادامه می‌دهید.

شما می‌توانید قدرت ذهنی را به عنوان ماهیچه‌ای تصور کنید که برای بزرگ و قوی شدن آن باید دائماً ورزش کنید. انواع ابزارها و تکنیک‌های ذهنی می‌توانند به شما کمک کنند تا قدرت ذهنی خود را توسعه دهید و پیدا کردن ایکیگای خود، یکی از آن‌هاست. زمانی که بدانید چه کسی هستید و از زندگی چه می‌خواهید، به نوعی شفافیت ذهنی می‌رسید و می‌توانید بر روی وظایف و اهداف مهم تمرکز کنید. وقتی یک شکست ناگهانی را تجربه می‌کنید، شما را از دیدتان منحرف نمی‌کند. تمام معنی آن این است که شما باید مسیر یا استراتژی دیگری برای رسیدن به نقطه عطف خود پیدا کنید. احتمال کمتری وجود دارد که شکست شما را وادار به دست کشیدن از خودتان یا اهدافتان کند، زیرا هدفی را در چگونگی زندگی خود پیدا کرده‌اید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
مقدمه
22 دقیقه
بخش اول
22 دقیقه
بخش دوم
21 دقیقه
بخش سوم
21 دقیقه
بخش چهارم
18 دقیقه
بخش پنجم
19 دقیقه
بخش ششم
20 دقیقه
بخش هفتم
20 دقیقه
بخش هشتم
21 دقیقه
بخش نهم
20 دقیقه
بخش دهم
18 دقیقه
بخش یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایکیگای کاربردی
نویسنده
مترجمیاسین قاسمی بجد، طلعت اصغری درمیان
راویلیلا ولی پور
ناشر صوتیانتشارات جزیره کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایکیگای کاربردی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایکیگای کاربردی

برای دریافت کتاب صوتی ایکیگای کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.