معرفی و دانلود کتاب ایکیگای کاربردی

عکس جلد کتاب ایکیگای کاربردی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایکیگای کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایکیگای کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایکیگای کاربردی

تا به حال احساس کرده‌اید که انگیزه زندگی در شما کم شده و یا هدفتان را گم کرده‌اید؟ کتاب ایکیگای کاربردی نوشته آلن ریچاردسون یک راهنمای بی‌نظیر ژاپنی برای رسیدن به زندگی بهتر و دوری از آشفتگی‌های درونی است. اگر می‌خواهید ایکیگای درون خود را پیدا کنید،‌ همین حالا با این کتاب همراه شوید.

درباره‌ی کتاب ایکیگای کاربردی

خستگی و آشفتگی درونی مسأله‌ای است که همه آدم‌ها آن را تجربه می‌کنند. اما تنها افراد اندکی روش حل کردن آن را بلدند! قطعاً شما هم بارها در طول زندگی خود با این سوال روبه‌رو شده‌اید که «من کیستم و برای چه کاری به این جهان آمده‌ام؟» پاسخی ما به این سوال در شرایط گوناگون زندگی متفاوت است و بعضی اوقات بسیار دشوار می‌شود. می‌توان گفت که درون هر فردی، آتشی از انگیزه و تمایل برای زیستن روشن است که گاهی شعله‌ور می‌شود و گاهی به کم‌فروغ‌ترین حالت خودش می‌رسد. پس، برای آنکه همیشه این آتش را روی نقطه اعتدال حفظ کنید، باید دلایل محکمی را برای آن بیابید و با پیدا کردن آن‌ها به آرامش و سکون لذت‌بخش برسید.

کتاب ایکیگای کاربردی (Practical Ikigai) اثر آلن ریچاردسون (Allen Richardson) دقیقاً همان چیزی است که شاد زیستن، رسیدن آرامش و دوری از اضطراب‌ها را به شما هدیه می‌کند. ایکیگای یک فلسفه ژاپنی است که از تفکر مردم جزیره‌‌ای به نام اوکیناوا در این کشور سرچشمه گرفته که اهالی آن بیشترین میزان طول عمر را دارند! ساکنان جزیره به شکل سنتی بیشتر طول عمرشان را درگیر فعالیت‌های معنوی، بهبود ارتباط خود با طبیعت و حفظ اجتماع هستند و به‌همین‌دلیل ایکیگای را به عنوان شیوه زندگی انتخاب کرده‌اند. بسیاری از آدم‌ها به دنبال ایکیگای می‌گردند تا به‌کمک آن آرامش را به زندگی خود باز گردانند و هدف روشنی را برای ادامه حیات بیابند.

باید بدانید که ایکیگای درون شما قرار دارد و فقط کافی‌ست آن را کشف کنید و پرورش دهید، به کمک آن دلایل «بودن» خود را پیدا کنید و در نهایت به شادی و خوشبختی دست یابید.

این کتاب در 2 بخش و 7 فصل نوشته شده است و نویسنده در هر فصل یک توصیه عملی را برای کشف کردن و یافتن ایکیگای درونی شما بیان می‌کند. در پایان این اثر به‌خوبی می‌آموزید که چطور شعله انگیزه‌ی درونی‌تان را حفظ و از خاموش شدن آن جلوگیری کنید.

کتاب ایکیگای کاربردی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به همه کسانی که می‌خواهند به آرامش درونی و موفقیت دست یابند و شیوه رها شدن از اضطراب و استرس‌های زندگی را بیاموزند، پیشنهاد می‌شود.

جملات برگزیده‌ی کتاب ایکیگای کاربردی

- کسی شو که باید باشی، آتش درونت را روشن کن و به ندای قلبت گوش بده.

- اگر چیزی از درون تو را روشن می‌کند، پس تو ابزاری برای ساختن یک میراث ماورایی در اطرافت هستی که جهانت را مقدم خواهد ساخت.

- انسان فقط وجود ندارد بلکه همیشه تصمیم می‌گیرد چگونه وجود داشته باشد و لحظه بعد به چه چیزی تبدیل شود. هر انسانی این آزادی را دارد که فوراً تغییر کند.

- اینکه کاملاً توسط یک نفر دیده شوی و سپس دوست داشته شوی، یک هدیه انسانی است که می‌توان آن را هم‌مرز با معجزه دانست.

- ایکیگای هر کدام از ما با هم فرق می‌کند اما نقطه اشتراک این است که همه ما در جستجوی معنا هستیم.

در بخشی از کتاب ایکیگای کاربردی می‌خوانیم

تعداد بسیار کمی از مردم قادر به دستیابی به ایکیگای کامل در تمام جنبه‌های زندگی خود و در تمام مدت هستند. اشکالی ندارد. ممکن است نسبت به شغل یا جنبه دیگری از برنامه روزانه خود اشتیاق نداشته باشید. شاید هنوز نیاز باشد مهارت‌ها و استعدادهای خود را توسعه دهید تا به جایی که می‌خواهید در زندگی برسید. شاید سبک زندگی کاملاً متعادلی نداشته باشید که در آن ایکیگای شما بی‌وقفه در همه جنبه‌ها فعال باشد. به یاد داشته باشید ایکیگای در مورد فرآیند یا سفر تجربه یک زندگی معنادار است، نه مقصد. بنابراین، ایکیگای شما همیشه تا حدی ناقص به نظر می‌رسد، زیرا زندگی همچنان در حال پیشرفت است و همیشه خواهد بود. مهم نیست چقدر تا رسیدن به ایکیگای خود فاصله دارید، به خود یادآوری کنید که ایکیگای را نمی‌توان از دست داد. این هسته اصلی شماست و با گذشت زمان و رشد، آشکار خواهد شد.

حتی با یک ایکیگای تثبیت شده، همچنان روزهای بدی خواهید داشت. هنوز جنبه‌هایی از زندگی خود را خواهید داشت که از آن‌ها ناراضی هستید. هنوز شکست را تجربه خواهید کرد. و به دلیل شرایطی که اغلب خارج از کنترل شماست، ممکن است متوجه شوید ترکیب کامل ایکیگای در هر گوشه و کناری ممکن نیست. اشکالی هم ندارد. آنچه می‌توانید را انجام دهید. کمی تلاش بهتر از هیچ است. اشکالی ندارد یکباره به هدف نرسید. تلاش‌ها و گام‌های آهسته و پیوسته همه خوب‌اند. و اگر اشتباهی کردید و پایتان در جایی لغزید هنوز هم فرصت جبران دارید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: معنا و ارزش ایکیگای
فصل 1: ریشه و اساس ایکیگای
فصل 2: برداشت‌های اشتباه - چیزی که ایکیگای نیست
فصل 3: عوامل زنده کردن ایکیگای
بخش 2: ایکیگای خودت را پیدا کن
فصل 4: شناخت خود، شناخت ایکیگای
بخش 3: ایکیگای خود را زنده کن
فصل 5: تصمیمات آگاهانه بگیر
فصل 6: فکر کن- بگو (بنویس) - انجام بده
فصل 7: ایکیگای برای روابط بهتر
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایکیگای کاربردی
نویسنده
مترجمیاسین قاسمی بجد، طلعت اصغری درمیان
ناشر چاپیانتشارات پل
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-964-233-442-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایکیگای کاربردی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ایکیگای کاربردی

برای دریافت کتاب ایکیگای کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.