معرفی و دانلود کتاب صوتی با دلفین حرف بزن

عکس جلد کتاب صوتی با دلفین حرف بزن
قیمت:
۵۰۰۰۰ 35000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی با دلفین حرف بزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی با دلفین حرف بزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی با دلفین حرف بزن

کتاب صوتی با دلفین حرف بزن رمانی زیبا به قلم جینی رربی است که اگرچه برای نوجوانان نوشته شده، می‌تواند به مذاق بسیاری از شنوندگان بزرگسال نیز خوش بیاید. در این اثر سه شخصیت اصلی نقش ایفا می‌کنند: آدام که کودکی مبتلا به اوتیسم است، خواهرش لیلی، و بالاخره، دلفینی به نام نوری!

درباره کتاب صوتی با دلفین حرف بزن:

جینی رربی نویسنده‌ی مطرح کودک و نوجوانِ اهل آمریکاست. او در رمان شنیدنی و تأثیرگذار با دلفین حرف بزن (How to Speak Dolphin) ماجرایی درباره‌ی پسربچه‌ای به نام آدام را تعریف کرده که مبتلا به بیماری اوتیسم است. داستان از زبان لیلی، خواهر آدام روایت می‌شود. این دو خواهران و برادران ناتنی هستند. در واقع، آدام حاصل ازدواج مادر لیلی با پزشکی به نام دان است. مردی که حاضر نیست مسئولیت مراقبت از فرزند بیمار خویش را آنطور که شایسته است بپذیرد. اوضاع زمانی دشوار می‌شود که مادر لیلی از دنیا می‌رود و اینگونه، او مجبور می‌شود که علاوه بر خواهر بزرگ‌تر، نقش مادر را هم برای برادر خود بازی کند.

اما این تمام ماجرا نیست. اصل داستان از جایی شروع می‌شود که دلفینی به نام نوری وارد قضیه می‌شود! حیوانی بامزه که متأسفانه به بیماری سرطان دچار است. آدام به واسطه‌ی پدرش که مسئول درمان نوری شده، آن را می‌بیند و خیلی زود بهش وابسته می‌شود. لیلی اما باور دارد که دلفین باید به اقیانوس‌ها برگردد. آیا حق با اوست؟ آیا او می‌تواند بدون شکستن دل آدام دلفین را از اسارتِ آدم‌ها رها کند...؟

جینی رربی با نوشتن رمان با دلفین حرف بزن، ضمن سرگرم کردن مخاطبین نوجوان خود با داستانی زیبا و پرماجرا، به آنها نکاتی درباره‌ی نحوه‌ی رفتار درست با بیماران اوتیسمی، و البته، لزوم مهربانی با حیوانات را می‌آموزد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی با دلفین حرف بزن:

- پیشنهادی عالی به آن دسته از افرادی که به دنبال کتاب داستانی با محوریت حیوانات می‌گردند. (Booklist)
- رمانی که پرسش‌های اخلاقی جدی‌ای در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. (School Library Journal)
- کاوشی جالب در مورد روابط حیوان‌ها و انسان‌ها. (Kirkus Reviews)

کتاب صوتی با دلفین حرف بزن مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان و کودکان 8 تا 12 ساله، مخاطبین اصلی این رمان به شمار می‌روند.

با جینی رربی بیشتر آشنا شویم:

او اهل آمریکا، متولد سال 1944 میلادی، و بزرگ‌شده‌ی فلوریداست. جینی رربی (Ginny Rorby) ابتدا در رشته‌ی زیست‌شناسیِ دانشگاه میامی تحصیل کرد و بعد از آن، در رشته‌ی نویسندگی خلاق نیز مدرک گرفت. او تاکنون شش رمان نوشته که بیشترشان آثاری مختص به نوجوانان محسوب می‌شوند. رربی برنده‌ی جوایزی نیز شده، که از جمله‌ی آنها می‌توان به جایزه معتبر کتاب خانواده اشنایدر اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی با دلفین حرف بزن می‌شنویم:

صبح یکشنبه‌ی هفته‌ی بعد، پشت میزم نشسته‌ام که دان جلو در می‌ایسته و چند ضربه به چهارچوب می‌زنه.
«سرت شلوغه؟»
از این سوال تعجب می‌کنم. می‌گم: «نه زیاد.»
جلو میاد. «چه کار می‌کنی؟»
دست چپمو نشون می‌دم: «لاک می‌زنم.»
«سیاه؟!»
«آره... خیلی از بچه‌ها لاک سیاه می‌زنن.»
«ازش خوشم نمیاد.»
«چه بد. ولی من خوشم میاد.»
تپش قلبم تندتر می‌شه. هیچ‌وقت در برابر اون حاضرجوابی نمی‌کنم. تماشام می‌کنه که انگشت‌هامو دارم لاک می‌زنم و بعد می‌گه: «داشتم فکر می‌کردم بد نیست به اونجایی که دلفین دارن سری بزنیم.»
«کدومشون؟»
«اون درمانیه.»
«واقعاً؟ چی باعث شد نظرت عوض بشه؟»
«نظرم عوض نشده. مطمئنم سرکاریه. ولی ضرر نداره یه نگاهی بهش بندازیم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
6 دقیقه
فصل یک
11 دقیقه
فصل دو
5 دقیقه
فصل سه
6 دقیقه
فصل چهار
8 دقیقه
فصل پنج
14 دقیقه
فصل شش
7 دقیقه
فصل هفت
19 دقیقه
فصل هشت
6 دقیقه
فصل نه
11 دقیقه
فصل ده
12 دقیقه
فصل یازده
11 دقیقه
فصل دوازده
10 دقیقه
فصل سیزده
10 دقیقه
فصل چهارده
9 دقیقه
فصل پانزده
17 دقیقه
فصل شانزده
5 دقیقه
فصل هفده
8 دقیقه
فصل هجده
7 دقیقه
فصل نوزده
12 دقیقه
فصل بیست
13 دقیقه
فصل بیست و یک
11 دقیقه
فصل بیست و دو
11 دقیقه
فصل بیست و سه
11 دقیقه
فصل بیست و چهار
17 دقیقه
فصل بیست و پنج
13 دقیقه
فصل بیست و شش
5 دقیقه
فصل بیست و هفت
9 دقیقه
فصل بیست و هشت
4 دقیقه
فصل بیست و نه
14 دقیقه
فصل سی
7 دقیقه
فصل سی و یک
9 دقیقه
فصل سی و دو
10 دقیقه
فصل سی و سه
9 دقیقه
فصل سی و چهار
8 دقیقه
فصل سی و پنج
5 دقیقه
فصل سی و شش
11 دقیقه
فصل سی و هفت
12 دقیقه
فصل سی و هشت
13 دقیقه
فصل سی و نه
15 دقیقه
فصل آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی با دلفین حرف بزن
نویسنده
مترجممریم رفیعی
راویفرانک یوسفی
ناشر چاپیانتشارات مدرسه
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۵۰۰۰۰ 35000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی با دلفین حرف بزن

❁🅽︎🆉︎❁
۱۴۰۱/۱/۹
گوینده صدای مناسبی دارن.
برای کسانی که در مورد اتیسم هیچ پیش زمینه‌ای ندارند و آشنایی مناسبه و تصمیم گرفتم در موردش تحقیق کنم. به نظرم آشنایی با بیماری‌ها میتونه مفید باشه حتی برای کسانی که با افراد مبتلا سروکار ندارن بالاخره ممکنه در جامعه با این افراد ملاقاتی داشته باشن و این باعث میشه رفتار رو
مناسبی نشون بدن. (نه مثل مربی داستان که باعث شد سر بچه به سکوی استخر بخوره🙄) کتاب، داستان خانواده‌ای رو نشون میده که پسر کوچکتر به اتیسم مبتلاست و فقط در مورد بیماری اتیسم اطلاعات نمیده و خواهر بزرگتر اون و دوستش هم در داستان هستن و همینطور که از نام کتاب مشخصه دلفین‌ها هم حضور دارند.
الان میدونم که بچه‌هایی که اتیسم دارن با نگاه کردن به چهره مشکل دارن و...
ابتدای کتاب در مورد داستان خانواده و مشکلات نگهداری پسر خانواده حرف میزنه (ناراحت کننده بود و نشان دهنده اینکه چقدر خانواده‌ها صبور هستن) و توصیفاتی که هنگام به دنیا اومدن دلفین داشت زیبا بود و قسمت‌های پایانی از پسربچه و بیماریش فاصله می‌گیره و به آزاد سازی دلفین و تلاش دخترها برای انجام این کار اختصاص داره که حس خوبی داشت کاش تمام باغ وحش‌ها و مکان‌هایی که حیوانات رو برای منافع مالی نگهداری می‌کنند به کارشون پایان بدن.
دعا کنیم همه بیماران درمان بشن و کمک‌ها و درمان‌های لازم رو دریافت کنن.
Behshad
۱۴۰۱/۱/۱۴
سلام به همگی امیدوارم حالتون خوب باشه.
کتاب بسیار قشنگی بود. پیشنهاد میکنم که بخونیدش. آخر داستان اونجوری که دوست داشتم و انتظار میکشیدم تموم نشد. فک میکنم میتونست اثر گذار تر به پایان ببره ولی خب از خوب بودن این کتاب چیزی رو کم نمیکنه (فقط به همین دلیل از ۵ ستاره ۴ ستاره دادم!) گوینده بسیار خوب
و رسا این کتاب رو خونده بود. بعضی جاها مخصوصا تو مکالمات لحن و تن صدارو عوض میکرد که باعث می‌شد هم با کتاب بهتر بشه ارتباط برقرار کرد و هم افراد رو از هم تشخیص داد. در مورد خود کتاب باید بگم که در مورد یه پسر اوتیسم و زحمت خانواده برای بهبود حال اون بود. نشون داد که این بیماری چقدر نیاز به مراقبت و توجه داره. دوست خواهرش یه دختر کوره و به نظرم به زیبایی افراد کور رو نشون میده که چقدر زیبا بدون توجه به فیزیک ادم‌ها، زیبایی‌های باطنی ادم‌ها رو میبینن. در کل خوندن یا شنیدن این کتاب صوتی رو پیشنهاد میدم چون به نظرم میتونه دیدگاه جدیدی رو به زندگیتون بده.
امیر ذبیحی
۱۴۰۱/۹/۷
داستان زیبایی بود در عین گیرایی و فضاسازی های قشنگ و دوست داشتنی، و نه چندان کم که جا بمونی و نه چندان زیاد که خسته بشی، اطلاعات فرد رو نسبت به تعدادی فجایع زیست محیطی هم ارتقا میده که بسیار پسندیده و ضمنا بخشی جذاب از روند اصلی داستان بود، نه تافته ای جدا بافته که به زور پیوندش زده باشم به گوشه ای از داستانضمنا خوانش صوتی کتاب فوق العاده بودشخصیت پردازی های که از طریق اشکال مختلف صدا انجام شده بود معرکه بودبدون اسم بردن از افراد هم تقریبا همه جای کتاب می فهمیدم الان کدوم شخصیت داستان داره صحبت میکنهدر کل ورژن صوتی به لطف هنرمندی خانوم گوینده زیباییش دوچندان شده بود 👍👍
من یوسف زاده
۱۴۰۱/۵/۲۳
داستانی که با خانوادهای زندگی میکنین که دارای پسر کوچیکی با بیماری اوتیسمه.
دختر خانواده ک روایت داستان از زبان او انجام میشه بشدت احساس تنهایی و یاس میکنه.
نویسنده بقدری عمیق و با جزییات داستان رو بیان کرده ک امکان نداره خودتون رو جای شخصیت‌ها قرار ندید.
داستانی از عشق به خانواده، همراه با و
تمام مشکلات شکست‌ها و در نهایت پذیرش شرایط
بنظر من همه در خانواده مشکلاتی داریم ک ممکنه سالها باهاش دست و پنجه نرم کنیم اما در نهایت روزی درس هامون رو از زندگی میگیریم و ب آرامش میرسیم.
مریم اسلامی
۱۴۰۱/۱۲/۳
باسلام، وقتی‌ یک رمانی رو شروع می‌کنیم، در درجه اول به دید سرگرمی نگاش می‌کنیم، ولی وقتی استارت این کتاب می‌خوره، ی دفعه می‌بینی با‌ی بیماری ودرد اجتماعی که خیلی از خانواده‌ها درگیرش هستن اشنا می‌شی. اولا فوری می‌گی خدارو شکر که سالم هستم ثانیا با مواجهه با افرادی که از کودکان اوتیسم نگهداری عملکرد می‌کنن، بهتری از خودمون نشون می‌دیم. بااین اوصاف دیگه فکر کردن به اینکه صدای گوینده چطور بود یا حجم اهنگ کم یا زیاد بود و…اهمیتش رو از دست می‌ده.
سپاس از کتاب راه
نسیم افتخار
۱۴۰۱/۱/۲۱
سلام به دوستان کتاب خونم، طاعاتتون قبول
به نظرم کتاب صوتی خیلی خوبیه چون مشکلات وسبک زندگی کودکان مبتلا به اوتیسم وخانواده هاشون رو بازبان ساده روایت کرد. ازطرفی نشون داد که اوتیسم پایان زندگی و رسیدن به بن بست نیست یک کودک اوتیسم درسته که دربزرگسالی هم اوتیسم باقی می‌مونه ولی با آموزش خوب می‌تونه بادنیای بیرون ارتباط برقرارکنه و سبک زندگی متفاوت ولی بهتری رو داشته باشه.
مرسی ازکتابراه عزیز
کوثر
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
کتاب جالبی بود از دید و روایت زندگی دختر بچه‌ای دوازده ساله که یه برادر اوتیسم و یه سری مشکلات خانوادگی داره و این کتاب سعی داره تلاش این دختر برای خوب بودن و بهتر شدن همه چی رو به نمایش بذاره اما اصل موضوع اینه که اون هیچ وقت حاضر نیست حقیقت و کار درست رو جایگزین منافع شخصی و خانوادگی‌اش بکنه و با اون سن کمش و با کمک دوستش تونست این مسئله رو هم به اطرافیانش و هم در اصل به پدرش بفهمونه
مجتبی مشمول
۱۴۰۱/۳/۲۵
داستانی که روایت دختر ۱۲ ساله‌ای به اسم لیلیه که برادرش درگیر اوتیسم هست و چالش‌هایی که در مسیر درمانش هست و نقدی به دلفین درمانی هم هست با خوانش فوق العاده و البته سریع خانم رفیعی که روند داستان رو جالب تر میکنه براتون
نکته قشنگ دیگه‌ای هم که داره شخصیت پردازی خوبیه که انجام میده و میتونید کامل متصور بشید و خودتون رو با لیلی همراه کنید
شکوفه عصاره
۱۴۰۱/۵/۱۵
واقعا خوشم اومد، با وجود اینکه تیترش طوری بود که به نظر بچگونه میومد و از محتواش چیزی نمیدونستم ولی از وقتی شروع به گوش دادنش شدم، جذبش شدم. به خوبی، سختی‌های خانواده دارای فرزند اتیسم رو به تصویر کشیده. رمانی نیست که تنها مورد پسند نوجوان باشه، بلکه بیشتر مخاطبش بزرگساله.
گویندگی خانم یوسفی هم قوی، جذاب و گیرا بود.
Gashin Minaiy
۱۴۰۱/۴/۱۹
کتاب رابطه‌ی زیبایی رو بین انواع و انسان‌ها و دلفین‌ها نشون میده اما خب شاید خوندش یه کمی حوصله سربر باشه چون زیاد پسنی و بلندی و هیجان نداره که آدم رو به خوندن وا داره هرچند موضوعش بسیار مهمه و نکات اخلاقی خیلی خوبی رو با روشی متفاوت و بسیار تأثیرگذار به ذهن خواننده‌ها منتقل میکنه خوندنش رو پیشنهاد میکنم.
Sepid Mmm
۱۴۰۱/۶/۱۹
کتاب خوبی بود و البته باید گفت که این کتاب مخصوص رده کودکان و نوجوانان است و می‌تواند دیدگاه آن‌ها را به زندگی عوض کند ‌و بیشتر قدر زندگی خود را بدانند کتاب بسیار روان نگاشته شده بود و گوینده لحن بسیار مناسبی نیز داشت و به موقع تن صدا را عوض می‌کرد و باعث ارتباط بهتر با داستان مشد
mohammad jaafaran
۱۴۰۱/۱/۲۹
سلام و عرض ادب خدمت کتاب راهی‌های عزیز
کتاب بسیار اثر گذار و زیبایی بود.. آشنایی با اوتیسم و مشکلات خانواده‌ها و از طرف دیگر داستان، دوستی حیوانات و انسان که به زیباترین شکل ممکن توصیف شده است.. زیبا، اثرگذار، و یاد دهنده.. عشق و گذشت و محبت فرقی بین انسان و حیوان و... نمیشناسه
نسیم قاسم
۱۴۰۱/۱/۸
اوتیسم و ترس خانواده
چقدر می‌تونه وحشتناک باشه وقتی متوجه میشی پسرت شبیه بچه‌های دیگه نیست
حتی شبیه خودِ شما هم نیست
تصویر جذاب و سخت از بیماری صاحب بیماری و خانواده‌ی بیمار
امید به اینکه روزی دنیای پزشکی علاج بیشتر و بهتری در مورد این بیماری کشف کنند
9384
۱۴۰۱/۷/۲۸
کتاب خیلی خوبی هست، حتما پیشنهاد میدم مطالعه بشه، موضوع کتاب با اینکه ناراحت کننده هست ولی کمک میکنه تا با بیماری اوتیسم وشرایط بد خانواده ودرگیریهاشون آشنا بشیم، درکشون کنیم ورفتار درست تری داشته باشیم، صدای راوی ونوع خوانش کتاب عالی بود، ممنون
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۳/۲۷
موضوعات خوب، واقعی و پرچالشی را انتخاب کرده و راه حلهایی در دنیای واقعی و زندگی را بیان کرده است.
این توصیفات، شامل: روابط اجتماعی مناسب، درک چالش، نبرد برای خواسته‌ها و بیان مساله را به سبکی مختص نویسنده، را به نگارش درآورده که این کتاب را دلنشین تر میکنه.
مشاهده همه نظرات 62

راهنمای مطالعه کتاب صوتی با دلفین حرف بزن

برای دریافت کتاب صوتی با دلفین حرف بزن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.