معرفی و دانلود کتاب صوتی بیابان تاتارها

عکس جلد کتاب صوتی بیابان تاتارها
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیابان تاتارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیابان تاتارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بیابان تاتارها

یکی از بهترین و اثرگذارترین رمان‌های رئالیسم جادویی، همچنین یکی از آثار فهرست 100 کتاب قرن لوموند، هم‌اکنون در مقابل شماست. دینو بوتزاتی در کتاب صوتی بیابان تاتارها داستانی آمیخته با خیال برایتان روایت می‌کند که به نظر می‌رسد با الهام از رمان قصر، اثر کافکا به نگارش درآمده باشد. این رمان ماجرای مردی‌ست که برای کسب افتخارات و دلاوری‌های نظامی، رهسپار دژی در مرز تاتار می‌شود تا حوادثی خاطره‌آفرین را رقم بزند اما...

درباره‌ی کتاب صوتی بیابان تاتارها

«جووانی دروگو» سربازی‌ست که با پشت سر گذاشتن روزهای تلخ دانشکده‌ی افسری، اکنون آماده است تا قدرت جنگاوری خود را ثابت کرده و هر طور شده، خود را به قلعه‌ی «باستیانی» برساند. دژی که مدت‌هاست برای جووانی روز و شب نگذاشته و فکر و خیال این سرباز جوان را درگیر خود کرده است. در کتاب صوتی بیابان تاتارها (The Tartar Steppe) ماجرای عزیمت این جوانک و تقابل رویاهای او با واقعیت‌ها را می‌شنویم. اثری که با قلم هنرمندانه‌ی دینو بوتزاتی (Dino Buzzati) نگاشته شده و ناکامی در رسیدن به آرزوها، درون‌مایه‌ی اصلی آن را می‌سازد.

بخش گسترده‌ای از رمان به رویاپردازی‌های جووانی اختصاص دارد. او که از دوران تحصیل، تنها تحکم گروهبان، شب‌بیداری برای درس خواندن و سکون و سکوت آسایشگاهی سرد را به خاطر دارد، اکنون خود را در رویارویی با دوران جدیدی می‌بیند: آغاز نخستین مأموریت! او در یک صبح پاییزی بیدار می‌شود، لباس افسری‌اش را به تن کرده و شهر خود را ترک می‌کند تا به دژ باستیانی برسد. جووانی که گمان می‌کند زندگی راستینش آغاز شده، از این بابت در پوست خود نمی‌گنجد.

شاید بتوان مضمون کتاب صوتی بیابان تاتارها را در یک کلمه خلاصه کرد: سراب! البته سبکی که دینو بوتزاتی برای بازنمایی این مفهوم برگزیده نیز هوشمندانه است. رئالیسم جادویی که با فضای خواب و بیدار این رمان نیز هماهنگی دارد برای نگارش این کتاب انتخاب شده است.

احساس مهم بودن، یکی از نیازهای اساسی تمام انسان‌هاست که بدون وجود آن، خوشبختی هرگز محقق نخواهد شد. در اثر حاضر نیز با همین موضوع روبه‌رو هستیم. تمام تلاش جووانی برای رسیدن به قلعه، از این موضوع سرچشمه می‌گیرد که نیاز دارد تا برای وجود و هستی خود در این دنیا دلیلی ارزشمند بیابد. درحالی که دوستانش صاحب خانه و خانواده شده‌اند و چه بسا زندگی سعادتمندی را می‌گذرانند، او هنوز به دنبال معنایی برای زندگی خود است؛ غافل از اینکه جوانی‌اش را لحظه‌لحظه دارد از دست می‌دهد. بااین‌حال، آیا نبردی که جووانی دروگو در انتظار آن است، آغاز خواهد شد؟ چه کسی پیروز این میدان خواهد بود؟ برای دانستن پاسخ این سؤال‌ها، بهتر است با کتاب صوتی بیابان تاتارها همراه شویم و پایان داستان را از زبان دینو بوتزاتی بشنویم.

سروش حبیبی برگردان این رمان تخیلی را به عهده داشته و نشر ماهی آن را به چاپ رسانده است. نشر صوتی ماه آوا نسخه‌ی گویای این کتاب را منتشر کرده و متین بختی آن را برایتان می‌خواند.

نکوداشت‌های کتاب بیابان تاتارها

  • کتابی آرام و باارزش! (تایمز)

  • معمولاً این اتفاق رخ نمی‌دهد که یک شاهکار ادبی به دستمان برسد اما کتاب بیابان تاتارها بدون شک یک شاهکار است. کتابی عالی از دینو بوتزاتی. (جان کیگان، ساندی تایمز)

  • رمان زیبا و استادانه‌ای که مانند سراب می‌درخشد و اوج و فرود جاه‌طلبی‌های ما و فرسایش بی‌رحمانه‌ی زمان را در کانون توجه قرار می‌دهد. (یان مارتل)

  • کمدی‌ای از اشتباهات، افسانه‌ای زیبا و دردناک، فراخوانی برای مقاومت در برابر حماقت! (آلبرتو مانگول)

  • اسامی‌ای هستند که نسل‌های آینده هرگز آن‌ها را فراموش نخواهند کرد. مطمئناً یکی از آن‌ها نام دینو بوتزاتی است. (خوزه لوئیس بورخس)

  • یک رمان عجیب و دلهره‌آور، یک کلاسیک عجیب و غریب. (J.M. Coetzee)

اقتباس سینمایی از کتاب بیابان تاتارها

کارگردان ایتالیایی، والریو زورلینی در سال 1976 فیلمی را به روی پرده‌های سینما برد که براساس رمان بیابان تاتارها تولید شده بود. ژاک پرین، ماکس فون سیدو و ویتوریو گاسمن در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

کتاب صوتی بیابان تاتارها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های رئالیسم جادویی علاقه‌مند هستید و گوشه‌چشمی هم به ادبیات ایتالیا دارید، شنیدن کتاب صوتی بیابان تاتارها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با دینو بوتزاتی بیشتر آشنا شویم

دینو بوتزاتی، نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار ایتالیایی است که در اکتبر 1906 به دنیا آمده. این نویسنده در رشته‌ی حقوق به تحصیل پرداخت و همزمان با حضور در فضای آکادمیک، همکاری خود را با روزنامه‌ی «کوریره دلا سرا» نیز آغاز کرد. او سرانجام راهی دنیای ادبیات و شعر شد و آثار ارزشمندی را در این حوزه خلق کرد.

اثر حاضر، مشهورترین و موفق‌ترین کتاب اوست که ترجمه‌ی فرانسوی آن، موجب توجه گسترده به دینو بوتزاتی و آثارش شد. کتاب‌های «سفر به دوزخ» و «راز جنگل پیر» از دیگر تألیفات او به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب صوتی بیابان تاتارها می‌شنویم

آن دو با هم حرف نمی‌زدند. دروگو با دل‌نگرانی از خود می‌پرسید دژ باستانیایی چگونه جایی‌ست؟! اما نمی‌توانست آن را در ذهن تصور کند. حتی به‌درستی نمی‌دانست این دژ کجاست و از چه راهی باید به آنجا رسید. بعضی می‌گفتند سواره، یک روز راه است و برخی آن را نزدیک‌تر می‌دانستند، اما درواقع هیچ‌کدام از کسانی که جووانی از آن‌ها پرس‌و‌جو کرده بود، خود به این دژ نرفته بودند.

به دروازه‌ی شهر که رسیدند، وسکووی با شور و شوق شروع کرد به حرف زدن درباره‌ی موضوعاتی پیش‌پاافتاده. این حرف‌ها با دقایق خطیری که دروگو از سر می‌گذراند هیچ تناسبی نداشت، انگار او به قصد گردشی کوتاه از خانه به راه افتاده باشد. وسکووی بعد از مدتی گفت: «این کوه سبز را نگاه کن. بله، همین را می‌گویم! آن ساختمان را روی قله‌اش می‌بینی؟ خب، این قسمتی از دژ است، یکی از اولین پاسگاه‌های آن. یادم می‌آید دو سال پیش که با عمویم رفته بودیم شکار، از آنجا گذشتیم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
بخش یک
54 دقیقه
بخش دو
52 دقیقه
بخش سه
69 دقیقه
بخش چهار
75 دقیقه
بخش پنج
91 دقیقه
بخش شش
59 دقیقه
بخش هفت
65 دقیقه
بخش هشت
76 دقیقه
بخش نه
32 دقیقه
بخش ده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بیابان تاتارها
نویسنده
مترجمسروش حبیبی
راویمتین بختی
ناشر چاپینشر ماهی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بیابان تاتارها

Pejman Pirmoradi
۱۴۰۲/۲/۲۰
واقعا عجیبه؟! مدتها منتظره صوتی شدن این کتاب بودم و وقتی اومد با توجه به عدم شناخت از روای با شک و تردید گرفتمش.. اما.!! واقعا چرا یک همچین کتابی که در یک فضای سورئال شدیدا مردانه در حال سپری شدنه و اکثر شخصیتها مردان مستبد و نظامی هستن باید با صدای یک خانم خوانده بشه؟!! حس و حال رو نابود کرده!! رو خودتون کتابها گوش نمیدید؟! البته صدا بسیار عالی و خوش لحنه اما برای پادگان نظامی تمام دیالوگها مثه التماس شده واقعا حیف. اگر براتون فضاسازی مهم نیست دانلود کنید.
من که فعلا به همینم قانعم و دارم گوش میدم اما اینقدر کتاب با راویان خانوم ندید همه کتابها نمیشه راویشون خانوم باشه
مجتبی نوری
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
درود بر همگی زحمت‌کشان. کتاب خیلی خوبی بود حیف و صد حیف که دیر خوندمش. 27 سال به امید بهتر شدن کار کردم و زندگی نکردم و در آخر هیچ و...
Minam
۱۴۰۲/۵/۲۵
خوانش، لحن و صداسازی گوینده صحیح و درجه یک بود.
پانیذ رضوی
۱۴۰۲/۳/۲
عالی و بی نظیر 👌🏻 در انتخابش شک نکنید.
مهدی سه
۱۴۰۲/۱۱/۳
واقعا لذت بخش بود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بیابان تاتارها

برای دریافت کتاب صوتی بیابان تاتارها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.