معرفی و دانلود کتاب صوتی راز جنگل پیر

عکس جلد کتاب صوتی راز جنگل پیر
قیمت:
۴۶۸۰۰ 32760 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راز جنگل پیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راز جنگل پیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راز جنگل پیر

مرثیه‌ای دربارهٔ پایان طبیعت و مرگ انسان! دینو بوتزاتی، نویسنده نامدار ایتالیایی، در کتاب صوتی راز جنگل پیر داستان فانتزی و اسطوره‌ای جنگل عجیب و جادویی را روایت می‌کند که با ازبین‌رفتن آن، موجودات دیگر هم نابود می‌شوند.

درباره کتاب صوتی راز جنگل پیر:

نویسندگان زیادی تابه‌حال سعی کرده‌اند که دربارهٔ رابطهٔ میان انسان و طبیعت در آثارشان صحبت کنند. دینو بوتزاتی یکی از این نویسندگان است که در کتاب راز جنگل پیر (Bàrnabo delle montagne) در قالب داستانی زیبا درمورد طبیعت و تأثیر مستقیم آن بر روی زندگی انسان‌ها صحبت کرده است. با شنیدن این داستان متوجه این نکته می‌شوید که با مرگ طبیعت، انسان‌ها هم کم‌کم به مرگ نزدیک می‌شوند.

داستان درباره مردی به اسم سرهنگ سباستیانو پروکولو است. او صاحب تقریباً نیمی از ارثیهٔ دایی‌اش می‌شود که آن ارثیه نیز یک جنگل قدیمی و پیر است. سرهنگ بعد از مدتی متوجه می‌شود که جنگل پیر عناصری جادویی و سحرآمیز در خود دارد و هرکدام از درخت‌های سخنگوی آن خانهٔ یک جن هستند. این درختان اما توسط انسان‌ها در حال نابودی هستند و با ازبین‌رفتن هرکدام یک جن نیز می‌میرد.

ادامهٔ داستان درواقع روایتی فانتزی و تخیلی از رابطهٔ انسان و جن و عناصر دیگر طبیعت است. کتاب صوتی راز جنگل پیر به زیبایی حالتی اسطوره‌ای به این روابط بخشیده است. تمام جملات و توصیفات کتاب به‌نوعی در ستایش جهان طبیعت و رازهای پنهان آن نوشته شده است. نویسنده با خلق یک جهان خیالی به توصیف عینی واقعیتی که در آن زندگی می‌کنیم پرداخته و با زبانی ساده، اتفاقات داستان را در فضایی سیال توصیف کرده است.

فیلم اقتباس شده از کتاب صوتی راز جنگل پیر:

در سال 1994 یک فیلم درام ایتالیایی به اسم Barnabo of the Mountains به کارگردانی ماریو برنتا ساخته شد که داستان آن بر اساس این رمان بود و موفق شد به جشنواره کن راه یابد.

کتاب صوتی راز جنگل پیر مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های فانتزی و تخیلی و ادبیات ایتالیا علاقه دارید، شنیدن رمان راز جنگل پیر برایتان جذاب خواهد بود.

با دینو بوتزاتی بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار ایتالیایی در اکتبر 1906 در سن پیگرینو متولد شد. او در سال 1924 تحصیلات خود را در دانشکده حقوق شروع کرد و هم‌زمان با تحصیل با روزنامهٔ «کوریره دلا سرا» شروع به کار کرد. دینو بوتزاتی (Dino Buzzati) بعد از اتمام تحصیلات به ادبیات روی آورد و سرودن شعر را از سر گرفت.

وی در بیست و دوسالگی خبرنگار روزنامهٔ معروفی در اتیوپی و پس از آن، خبرنگار جنگی در نیروی دریایی ایتالیا شد. مشهورترین کتاب بوتزاتی «بیابان تاتارها» است که ترجمهٔ فرانسوی آن موفقیت بزرگی برای این نویسنده به ارمغان آورد. از دیگر کتاب‌های این نویسندهٔ برجسته که به فارسی ترجمه شده است، می‌توان به کتاب «سفر به دوزخ» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی راز جنگل پیر می‌شنویم:

یک شب، بیست و یک ماه ژوئن، جشن جنگل. سرهنگ خودبه‌خود ملتفت آن شد. طرف‌های ساعت ده شب بدون آنکه دلیلی بیاورد، از آیوتی که آمده بود با او دربارهٔ کارهایی مشورت کند پرسید آیا راه میان‌بری بلد است که بتوان از آن طریق پا به جنگل پیر گذاشت و آیا می‌تواند همراهی‌اش کند؟ در بعضی از شب‌های صاف با قرص کامل ماه، در جنگل‌ها جشنی برپا می‌شود.

البته هرگز معلوم نیست چه وقت و چگونه. از قبل اعلام نمی‌شود. آن را در حالت خاصی از هوا درک می‌کنیم. اکثر مردم هرگز متوجه آن نمی‌شوند. ولی خیلی‌ها هم بلافاصله متوجهش می‌شوند. به حساسیت بستگی دارد. بعضی‌ها طبعاً آن حس را دارند و برخی هم نفوذناپذیر هرگز آن را به دست نمی‌آورند. در شب‌های زیبا از آنجا عبور می‌کنند و نمی‌دانند در وسط جنگل دارد چه اتفاقی رخ می‌دهد.

در عرض نیم ساعت به کنار جنگل رسیدند. فانوس به دست راه افتاده بودند. از راه باریکه‌ای عبور کرده و پا به قلب جنگل گذاشته بودند. نور مهتاب نیز کمک می‌کرد راه خود را پیدا کند. در پیرامونشان درختان کاج عظیمی در تاریکی سربه‌هوا کشیده بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
بخش یک
42 دقیقه
بخش دو
44 دقیقه
بخش سه
48 دقیقه
بخش چهار
53 دقیقه
بخش پنج
38 دقیقه
بخش شش
42 دقیقه
بخش هفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راز جنگل پیر
نویسنده
مترجمبهمن فرزانه
راویبهناز بستاندوست
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۶۸۰۰ 32760 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی راز جنگل پیر

ساناز اسعدی
۱۴۰۱/۱/۲۷
راوی خیلی دوست داشتنی اجرا کرده بود، اما داستان به نظرم منسجم نبود ، هدف و موضوع داستانو متوجه نشدم ، و باعث میشد که انگیزه و شوق گوش کردن نداشته باشم
ا ا
۱۴۰۱/۳/۲
داستان فانتزی با ترجمه بی‌نظیر استاد بهمن فرزانه
Maryam M
۱۴۰۱/۱/۲۵
برای طرفداران داستانهای فانتزی میتونه جذاب باشه.
پروین شریعتی
۱۴۰۱/۱/۱۳
عالی بود بعضی از قسمت‌ها رو چند بار گوش دادم
Miss Zingin
۱۴۰۱/۱/۳
آخی چقدر قشنگ بود چقدر لطیف و دوست داشتنی و البته غم انگیز
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راز جنگل پیر

برای دریافت کتاب صوتی راز جنگل پیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.