معرفی و دانلود کتاب صوتی تفویض اختیار

عکس جلد کتاب صوتی تفویض اختیار
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تفویض اختیار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تفویض اختیار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تفویض اختیار

کتاب صوتی تفویض اختیار اثری است که توسط دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد به انتشار رسیده است. در این کتاب صوتی می‌آموزید چگونه به‌عنوان یک مدیر، به‌شکلی مؤثر، انجامِ بخشی از وظایف و کارهای خود را بر اساس مهارت و تخصص کارکنان‌تان به آن‌ها محول کنید تا دستیابی به موفقیتِ حرفه‌ای برای خودتان و سازمان و همکارانِ شما، با سهولت و سرعت بیشتری امکان‌پذیر شود.

درباره‌ی کتاب صوتی تفویض اختیار

آیا همیشه انبوهی از کارهای انجام نشده روی میز شماست و فرصت نمی‌کنید به انجام تمامِ آن‌ها بپردازید؟ آیا پرداختن به برخی اموری که اولویت چندانی ندارند، تمامِ وقتِ شما را به خود اختصاص داده و شما را از اقدامات اصلی و کارهای ضروری باز داشته‌اند؟ آیا مدام بر فعالیت‌هایی متمرکز هستید که دیگر اعضای تیم‌تان هم از پسِ انجامِ آن برمی‌آیند؟ اگر چنین است، می‌توانید بخشی از کارهای خود را به دیگران واگذار کرده یا به‌اصطلاح تفویض کنید! اگر نمی‌دانید چطور باید این کار را انجام دهید، می‌توانید از راهنمایی‌های کتاب صوتی تفویض اختیار (Delegating Work) که توسط دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد (Harvard Business School) تهیه و تدوین شده است، بهره ببرید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تفویض اختیار

تفویض اختیار اقدامی ضروری برای هر سازمان و مجموعه است. در نتیجه‌ی واگذاری وظایف به افراد، علاوه بر تقسیمِ عادلانه‌ی حجم و فشار کارهای در دست اقدام میانِ اعضای یک گروه، سرعت انجام آن کارها نیز افزایش یافته و موجب می‌شود تا مدیرِ آن گروه، با سهولت و فراغِ خاطرِ بیشتری به کارهای حیاتی‌تر بپردازد. اما انجامِ این کار به سادگیِ صحبت درباره‌ی آن نیست.

با شنیدنِ کتاب صوتی تفویض اختیار متوجه می‌شوید که طی این فرآیند، همواره باید چندین نکته‌ی ضروری را در نظر داشته باشید: ابتدا مشخص کنید کدام یک از وظایف و اقدامات، به لحاظ ماهیت و تخصصِ افراد تیمِ شما و همین‌طور ملاحظات امنیتی، قابلیت آن را دارند که توسط دیگران انجام شوند. پس از آنکه مهارت‌های مورد نیاز برای هر وظیفه‌ای را به‌دقت بررسی کردید، آن را با قابلیت‌های فنی، تجربه‌ها و سرعتِ انجامِ کار در افراد گروه خود تطبیق دهید و بهترین گزینه‌ها را برای انجام آن کار انتخاب کنید. در طول این فرآیند، همواره بر انجام صحیح و به‌موقعِ هر بخشی از کار اطمینان حاصل کرده و در نهایت، با نظارتِ فعالانه، مشکلاتی را که حینِ انجامِ کار به‌وجود می‌آیند، برطرف کنید.

تفویض اختیار به این دلیل فرآیندی مهم و ضروری در هر مجموعه و سازمان به‌شمار می‌رود که اگر به‌درستی انجام شود، می‌تواند بار را از روی دوش یک نفر برداشته، کارها را به‌تساوی میان افراد تقسیم کند، از انباشتِ وظایف جلوگیری کرده و در نهایت، با افزایش سرعت و کیفیتِ انجامِ کارها، دستیابی به پیشرفت را میسر نماید.

کتاب صوتی تفویض اختیار را به همت نشر هورمزد، با ترجمه‌ی کاظم منافی شرف‌آباد و ابراهیم فربد و خوانش مهربان جزینی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب مدیریت 20 دقیقه‌ای

مجموعه کتاب‌های مدیریت 20 دقیقه‌ای (HBR's 20-Minute Manager series) مهم‌ترین و کاربردی‌ترین مهارت‌های مدیریت و کسب‌وکار را به شما معرفی می‌کند. در هر کتابی از این مجموعه می‌توانید راهنمایی‌هایی گام‌به‌گام و مفید درباره‌ی یکی از مباحث مدیریتی را دریافت کنید. این مباحث شما را یاری خواهند کرد تا بر یک مهارت خاص متمرکز شده و توصیه‌هایی مفید و کارآمد را درباره‌ی آن‌ها بشنوید. این مجموعه کتاب توسط انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده است. از جمله عناوینی از این مجموعه که تاکنون به انتشار رسیده‌اند می‌توان به «تدوین طرح کسب و کار»، «کارسپاری»، «مبانی مالی»، «به انجام رساندن کارها»، «بازخورد‌ اثربخش»، «گروه‌های خلاق»، «مدیریت پروژه‌ها»، «مدیریت زمان»، «مدیرمداری»، «بررسی عملکردها»، «ارائه» و «برگزاری جلسات» اشاره کرد.

کتاب صوتی تفویض اختیار برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی تفویض اختیار را به تمام مدیران و صاحبان کسب‌وکاری که تقسیم وظایف و واگذاری کارها را در یک سازمان بر عهده دارند، پیشنهاد می‌کنیم. مطالب این کتاب همچنین برای افرادی که به‌نوعی در فرآیندهای مشترک و کارهای گروهی مشارکت دارند نیز مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی تفویض اختیار می‌شنویم

چرا باید تفویض اختیار کنیم؟ آیا متوجه هستید که افزایش مسئولیت‌ها و حجم کار، زمانِ موجود را از بین می‌برد؟ آیا بخش عمده‌ای از روز را صرف انجام وظایفی می‌کنید که به مهارت و اختیاری کمتر از مهارت و اختیارِ واقعیِ شما نیاز دارد؟ مثلاً به‌روزرسانی پروژه‌ها یا گردآوری اطلاعات در مورد مشتری‌های جدید. در صورتی که این کارها را می‌توانید به دیگر اعضای تیم‌تان بسپارید. آیا زمانِ کافی برای پیگیریِ اهداف پیشِ روی خود ندارید؟ مثلاً تحلیل نیازمندی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بخش، پیاده‌سازی برنامه‌ی آموزشی برای استخدامی‌های جدید یا بهبود فرآیندها به‌گونه‌ای که زمانِ تحویل کارها سریع‌تر باشد. تفویض یعنی محول کردن وظایف، پروژه‌ها یا اختیارات به دیگری، محدودیتِ زمانی شما را کاهش داده و اجازه می‌دهد مهارت‌های رهبری‌تان را توسعه دهید، بهره‌وریِ سازمان‌تان را بهبود بخشید و موقعیت‌هایی برای کارکنان در گسترشِ قابلیت‌هایشان ایجاد کنید. تفویض کار به معنی مدیریت صحیح است نه مدیریتِ همراه با استبداد. درواقع باید دیگران را رهبری کنید. هنگام بررسی هدف تفویض و مزایای آن، دقت کنید که این کار فقط به نفع شما نیست بلکه به نفع تمام کارکنان و کل سازمان است. با تفویض اختیار، مسئولیتِ یک وظیفه، اتمامِ یک پروژه یا اجرای یک برنامه را به دیگری واگذار می‌کنید. شما همچنان اختیارات، کنترل و مسئولیتِ اصلیِ کار را به عهده دارید اما کسی که کار را به او تفویض می‌کنید، مثلاً زیردست، عضوی از تیم، پیمانکار بیرونی یا شاید یکی از هم‌رده‌هایتان به جزئیات می‌پردازد. مثلاً ممکن است از یک مدیر پروژه‌ی ارشد بخواهید یک به‌‌روزرسانی هفتگی از تمام پروژه‌هایی که در واحد شما انجام می‌شود، تهیه کرده و تأیید کند که استانداردهای داخلی، مشخصات مشتریان و نیازمندی‌های دوره‌ایِ هر پروژه رعایت شده است. این فرد درباره‌ی وضعیت پروژه اطلاعاتی کسب می‌کند اما شما همچنان روابط مستقیمی را که با مشتریان و سایر مدیران واحدها دارید، مدیریت می‌کنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
78 دقیقه
تفویض اختیار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تفویض اختیار
نویسنده
مترجمکاظم منافی شرف آباد، ابراهیم فربد
راویمهربان جزینی
ناشر صوتینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تفویض اختیار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تفویض اختیار

برای دریافت کتاب صوتی تفویض اختیار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.