معرفی و دانلود کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار

عکس جلد کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار

کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار اثری از جان جی میلر، مشاور، سخنران انگیزشی و نویسنده‌ی آمریکایی است. میلر در این کتاب صوتی به بررسی نقش مسئولیت‌پذیری در زندگی شخصی و حرفه‌ای افراد پرداخته است و با ارائه‌ راهکارهایی عملی و کارآمد، مترصد افزایش میزان و کیفیتِ آن در مخاطبانِ خود است.

درباره‌ی کتاب صوتی تمرین مسئولیت‌پذیری فردی در زندگی و محل کار

جان جی میلر (John G Miller) در کتاب صوتی تمرین مسئولیت‌پذیری فردی در زندگی و محل کار (Practicing Personal Accountability at Work and in Home) بر موضوع مسئولیت‌پذیری و نقش آن در زندگیِ افراد متمرکز است. میلر به تجربه دریافته است که بسیاری از افراد، چه در زندگیِ فردی چه در حوزه‌ی شغلی خود، به دنبال آن هستند تا از زیر بارِ مسئولیت‌ها شانه خالی کرده و آن را بر دوش دیگران بگذارند. پاسخ جان میلر برای چنین شرایطی آن است که در عوضِ فرار از مسئولیت و مقصر قلمداد کردن خود یا دیگران، از خود بپرسیم حال که اوضاع از این قرار است، بهترین کاری که برای بهبود این وضعیت می‌توانم انجام دهم چیست؟ این پرسش می‌تواند اولین گام در فرآیند «سؤال پشتِ سؤال» باشد که روش ابداعی میلر برای حل مشکلات است. اما این روش چه ویژگی‌هایی دارد و آیا می‌تواند در افزایش مسئولیت‌پذیری افراد اثرگذار واقع شود؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار

جان جی میلر در کتاب صوتی تمرین مسئولیت‌پذیری فردی در زندگی و محل کار به این موضوع اشاره می‌کند که آنچه به طور عام به گسترش احساس نارضایتی، سرزنش، شکایت، تعلل و ایجاد تفکر قربانی در افراد منجر می‌شود، فقدان پاسخگویی آنان است. هیچ فرد یا سازمانی نیست که بتواند در بازارها و فضاهای رقابتیِ دنیای امروز، همواره موفق باشد، به تمامی اهداف خود دست پیدا کند، ویژگی‌های مثبتِ شخصی و شغلی را در خود تقویت کرده و نتایج پربارتری کسب کند مگر آنکه بتواند احساس مسئولیت‌پذیری را در خود و دیگران رشد دهد. به باور میلر، بلند کردنِ انگشتِ اتهام به سوی افراد، هنگامی که با یک مشکل مواجه می‌شویم تنها منجر به بروز اختلافات شدیدتر و عمیق‌تر شده و آنان را در حالت تدافعی و انکار قرار می‌دهد. هنگامی در مسیر درستِ برطرف کردن تعارضات قرار خواهیم گرفت که مسئولیتِ اقدامات و رفتار و کردار خود را بپذیریم.

جان جی میلر همچنین فرآیند سؤال پشت سؤال یا QBQ (The Question Behind The Question) را نیز راهکاری مناسب و کارآمد برای حل معضلات به شمار می‌آورد. او در کتاب صوتی مسئولیت‌پذیری فردی در زندگی و محل کار، این نوع پرسش‌ها را پرسش‌های مسئولانه می‌نامد که پاسخ‌هایی مسئولانه را هم در پی خواهند داشت. پرسش‌هایی که در آن‌ها نقش «من» بسیار پر رنگ است و پاسخی که به آن‌ها داده می‌شود، به افزایش توجهِ فرد به وظایف او و در نتیجه احساس مسئولیت در قبال آن‌ها منتهی خواهد شد. میلر در این کتاب پس از توصیف ویژگی‌های اساسیِ پرسش‌های کارآمد، به افراد می‌آموزد که چگونه چنین سؤالاتی را مطرح کرده و چطور از پاسخی که به آنان می‌دهند در جهت افزایش بهره‌وری فردی و حرفه‌ای خود استفاده کنند.

کتاب مسئولیت‌پذیری فردی در زندگی و محل کار را مژگان حیدرعلی به فارسی برگردانده است. این کتاب را به‌همت نشر هورمزد و با خوانش آرمان غفاریان می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار

  • کتاب مسئولیت‌پذیری فردی در زندگی و محل کار برای مدیرانی‌ست که در جست‌جوی راهکارهایی مستقیم و مفید و یافتنِ ابزارهایی کاربردی برای دستیابی به موفقیت هستند. (Amazon)
  • کتاب مسئولیت‌پذیری فردی در زندگی و محل کار، اثری عمیق و خواندنی است که به‌تفصیل به بررسی نقش و جایگاه مسئولیت‌پذیری در زندگی شخصی و حرفه‌ای افراد می‌پردازد. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مترصد فرصتی هستید تا با به کارگیری روش‌هایی کارآمد، احساس مسئولیت را در خود و کارکنان و همکارانتان تقویت کنید و به کیفیتِ زندگیِ شخصی و شغلیِ خود بیفزایید، شنیدنِ کتاب صوتی تمرین مسئولیت‎پذیری فردی در زندگی و محل کار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار می‌شنویم

آیا قبول دارید که استرس یک انتخاب است؟ بسیاری از افراد در این مورد دچار مشکل هستند. آن‌ها فکر می‌کنند موقعیت‌ها و افراد دیگر هستند که موجب می‌شوند در ما احساس استرس ایجاد شود؛ مثلاً مدیر، همکار، مشتری، رئیس، ترافیک شهری، آب و هوا، بازار، موقعیت‌های مختلف، اما این فکر درست نیست.

البته همواره مسائل بد اتفاق می‌افتند: اقتصاد با مشکل مواجه می‌شود، درگیری‌های شغلی وجود دارند، بازار سهام با نوسان مواجه است، بیکاری فراگیر است، مردمِ اطراف ما موافق ما نیستند، به قول و قرارها بی‌توجهی می‌شود، پروژه‌ها شکست می‌خورند و افرادی که دوستشان داریم ما را ترک می‌کنند. زندگی پر است از چنین مواردی اما با این وجود، استرس داشتن یک انتخاب است زیرا هر اندازه که مسائل دلخراش و آزاردهنده باشند، باز هم این ما هستیم که به این مسائل پاسخ می‌دهیم. ما می‌توانیم انتخاب کنیم که با عصبانی شدن به این مسائل پاسخ بدهیم؛ این احساسات تلنبار شده را در خود نگه داریم، سکوت کنیم یا این که نگران و مضطرب شویم و...

یکی از مراجعینم نوشته‌ای روی میزش گذاشته بود با این عنوان: مشکلات زیادی وجود دارند اما فقط تعدادی از آن‌ها به واقعیت می‌پیوندند.

پس از کنفرانس فداکس در شهر تورنتو، خانمی برای من ایمیل فرستاد که در آن نوشته بود: «استرس، یک انتخاب است!» او مؤدبانه خواسته بود مخالفت خود را با این گفته‌ی من ابراز کند. او برای این که این موضوع را اثبات کند یک ماه زمان گذاشته بود تا موارد بیرونی که موجب ایجاد استرس در فرد می‌شوند را جمع کند، اما پس از گذشت یک ماه اعتراف کرده بود که نتوانسته دلایلی برای رد کردن نظر من پیدا کند. او اظهار کرده بود: «من اشتباه می‌کردم. این خودِ من هستم که در خودم استرس ایجاد می‌کنم؛ بنابراین از این به بعد تلاش می‌کنم از طریق سؤالات مسئولانه مشکلات خود را برطرف کنم!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
فصل اول: چه آمد بر سرِ...
13 دقیقه
فصل دوم: سؤال پشتِ سؤال (سؤال مسئولانه)
16 دقیقه
فصل سوم: چرا باید تغییرات را بپذیریم
13 دقیقه
فصل چهارم: چه زمانی دستاورد تازه‌ای خواهیم داشت
19 دقیقه
فصل پنجم: مقصر کیست
23 دقیقه
فصل ششم: یک تست راستی‌آزمایی
19 دقیقه
فصل هفتم: سؤالات سمی را تغییر دهید و سؤالات مسئولانه را جایگزین آن‌ها کنید. پرسش‌های ما می‌توانند دنیای ما را عوض کنند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار
نویسنده
مترجممژگان حیدرعلی
راویآرمان غفاریان
ناشر صوتینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار

Leila Mousavi
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
سلام به کتابراهی‌های عزیز. اول، سپاس از آقای آرمان غفاریان که کتاب را عالی برایمان خواندند؛ دوم، شخصا به همه بخصوص مدیران و والدینی که با آن‌ها برخورد میکنم، مطالعه این کتاب را توصیه خواهم کرد. البته برای به کار گرفتن آنچه در کتاب میشنویم، اول لازم است پذیرش تغییر در ما وجود داشته باشد، اگرنه نرود میخ آهنین در سنگ.
همچنین، اجرای این مطالب برای افراد آگاه از تئوری انتخاب (کتاب تئوری انتخاب، ویلیام گلاسر) ساده تر است. معتقدم تکرار مطالب کتابهایی از این دست از زبان والدین و معلمان آگاه و اجرای عملی آن برای الگوگیری کودکانمان لازم است تا ملکه ذهن‌شان شود و با آن بزرگ شوند.
حسین جعفری
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
انگیزه بخشه و زندگی و چالش‌ها رو لذت بخش می‌کنه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار

برای دریافت کتاب صوتی تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.