معرفی و دانلود کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن: پنج کلید موفقیت شما در کار و زندگی

عکس جلد کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن: پنج کلید موفقیت شما در کار و زندگی
قیمت:
۱۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن: پنج کلید موفقیت شما در کار و زندگی

راهنمایی‌های جان جی میلر در کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن به مخاطبان یاری می‌رساند تا با کاربرد پنج‌ اصل ساده اما کاربردی، بر مشکلات خود در زندگی فردی و شغلی غلبه کنند. مسئولیت‌پذیری در رویارویی با مشکلات و جلب اعتماد سایرین، دستاوردهایی هستند که پس از مطالعه‌ی این کتاب حوزه‌ی خودسازی و خودیاری، کسب خواهید کرد. ‌‌

درباره‌ی کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن

بسیاری از افراد، هنگامی که در زندگی شخصی و کاری خود با مشکلی مواجه می‌شوند، تصمیم می‌گیرند با سرزنش کردن دیگران، گله و شکایت، قربانی پنداشتن خود یا حتی با مسامحه و تعلل، از خودشان سلب مسئولیت کنند. چنین افرادی به شکل موقت با مشکل پیش‌آمده کنار می‌آیند و بدون این‌که آن را حل کنند، تنها حواس خود و اطرافیانشان را از بروز چنین مشکلی پرت می‌کنند. باید بگوییم افرادی که معمولاً از این روش برای مقابله با مشکلات استفاده می‌کنند، هرگز موفقیت چشمگیری نه در زندگی فردی خود و نه در محل کارشان به دست نمی‌آورند. برعکس، انسان‌هایی که هنگام مواجهه با مشکل، مسئولیت حل کردن آن را می‌پذیرند، هم زندگی شخصی موفق‌تری دارند و هم در محیط کاری به پیشرفت‌های قابل‌توجهی می‌رسند. برای این‌که شما هم بتوانید به گروه دوم بپیوندید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن (Flipping the switch) را تهیه کرده و اصول پنج‌گانه‌ای را که جان جی میلر (John G. Miller) در این اثر برایتان مطرح کرده، به کار بگیرید. قطعاً به‌زودی نتایج درخشان آن را در زندگی خود خواهید دید. ‌‌

برای این‌که بتوانید مسئولیت مشکلات را بپذیرید و از عهده‌ی حل کردن آن‌ها برآیید، نویسنده تکنیکی را با عنوان «س.پ.س» به شما می‌آموزد. نام این تکنیک در حقیقت «سؤال پس از سؤال» است و به شما کمک می‌کند تا با روشن کردن چراغ‌های ذهنتان به‌سرعت بر مشکلات خود پیروز شوید. علاوه‌بر این، نویسنده شما را با پنج مفهوم و ارزش اساسی آشنا می‌کند که شاید در ظاهر چندان مهم به نظر نرسند اما در واقع می‌توانند تغییرات گسترده‌ای را در رفتار شما به وجود بیاورند. این مفاهیم کلیدی شامل یادگیری، مالکیت، خلاقیت، خدمات‌دهی و اعتماد هستند که هر کدام طی فصول کتاب حاضر، به‌طور کامل برایتان شرح داده می‌شوند.

کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن، بیست‌و‌سه بخش را در برمی‌گیرد. در بخش اول آن، تکنیک س.پ.س به‌عنوان اصل برتر معرفی شده است. بخش دوم چگونگی به‌کاربردن این تکنیک را توضیح داده و زوایای مختلف آن را برای مخاطبان تحلیل می‌کند. در بخش سوم به مقوله‌ی یادگیری پرداخته شده. نویسنده در بخش چهارم به خوانندگان نشان داده که چطور با دور ریختن افکار منفی و مزاحم، ذهن‌شان را برای یادگیری موضوعات جدید آماده کنند.

در بخش پنجم به مخاطبان یادآوری می‌شود که یادگیری در نهایت به تغییر منجر می‌شود. بنابراین، افرادی که می‌خواهند تغییراتی اساسی را در زندگی خود پدید بیاورند، راهی ندارند جز این‌که مدام در حال یادگیری باشند. در بخش ششم کتاب، به ارتباط میان حس مالکیت و مشکلات پیش‌آمده اشاره شده. جان جی میلر در بخش هفتم به خوانندگان نشان داده که سرزنش کردن درست نقطه‌ی مقابل احساس مالکیت است و هرگز به حل شدن یک مشکل کمکی نمی‌کند. سرزنش کردن و نتایج مخرب آن در بخش هشتم مورد واکاوی قرار گرفته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن

بهانه تراشیدن‌های بی‌مورد و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت در بخش نهم بررسی شده است. مخاطبان با کمک مطالب بخش دهم یاد می‌گیرند که حل مشکلات را وظیفه‌ی خود بدانند و به‌جای فرار کردن از آن‌ها، آستین‌ها را بالا بزنند و برای رفع مسائل خود تلاش کنند. مسئولیت امنیت فردی در بخش یازدهم مطرح و تحلیل شده. در بخش دوازدهم، جان جی میلر در مورد پیامدهای زیانبار احساس مالکیت افراطی به مخاطبان خود هشدار داده است. نقش خلاقیت در موفقیت و بهره‌گیری حداکثری از امکانات موجود، موضوع اصلی فصل سیزدهم به شمار می‌رود. خوانندگان به کمک بخش چهاردهم کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن، قادر خواهند بود، تغییرات خلاقانه‌ای را در طرز فکر خود پدید آورند و به این شکل، تفکر خلاقانه را در قبال مشکلات خود به کار ببرند.

اصل خدمات‌دهی در بخش پانزدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفته. در بخش شانزدهم نیز ارتباط میان خدمات‌دهی و تواضع توضیح داده شده. نویسنده در بخش هفدهم به مخاطبان خود نشان داده که خدمت‌رسانی نه وظیفه‌ی مؤسسات، بلکه از وظایف افراد محسوب می‌شود. مزایای خدمت‌دهی در بخش هجدهم و نتایج آن در بخش نوزدهم بیان شده‌اند. اصل اعتماد و جنبه‌های مختلف آن در بخش بیستم معرفی شده. در بخش بیست‌و‌یکم رفتار افرادی که توانایی بالایی در اعتماد دیگران دارند، تجزیه و تحلیل شده است. زمان‌بر بودن فرایند اعتماد کردن، موضوع محوری بخش بیست‌و‌دوم به شمار می‌رود. در پایان کتاب نیز، به‌طور موردی، ثمرات استفاده از اصول برتری در زندگی افراد ترسیم شده‌ است.

اگر شما هم می‌خواهید اصول و مراحل برتری، همچنین راهبرد س.پ.س را فرابگیرید و در مواقع لزوم با به‌کارگیری آن‌ها بر مشکلات خود فائق شوید، مطالعه‌ی کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن را به شما توصیه می‌کنیم.

این اثر روان‌شناختی با قلم عطیه رفیعی به فارسی ترجمه شده و از سوی نشر لیوسا در اختیارتان قرار گرفته است.

‌در نکوداشت کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن

  • جان جی میلر به مخاطبان خود می‌آموزد که پرسش‌های سازنده و تأمل‌برانگیز را جایگزین افکار متعصبانه و ناراحت‌کننده‌ی خود کنند تا بتوانند دیدگاهشان را نسبت به زندگی تغییر داده و دست از سرزنش و شکایت کردن بردارند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان کتاب‌های خودسازی و خودیاری، همچنین افرادی که خواهان موفقیت در زندگی شخصی و شغلی خود هستند، از مطالعه‌ی کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن، بهره‌ی بسیاری خواهند برد.

در بخشی از کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن: پنج کلید موفقیت شما در کار و زندگی می‌خوانیم

بیستم مه سال 1975، زمانى‌که فقط شانزده سال داشتم، ناگهان سروکله‌ى پدرم در پمپ‌بنزینى که بعد از مدرسه به صورت نیمه وقت در آن کار مى‌کردم، پیدا شد. او با برادر بزرگ‌ترم اى. جى در وانتش بود. هیچ‌کدام از آن‌ها خوب به‌نظر نمى‌رسید. صورت پدرم مثل لبو سرخ بود و صورت اى. جى مثل گچ سفید. هرگز این تضاد بین آن دو را فراموش نمى‌کنم. پدرم گفت: «جانى، مى‌خواهم با ما به خانه بیایى.» از آن جا که من خودم اتومبیل داشتم، به او گفتم کمى بعد به خانه خواهم رفت.

او اصرار کرد: «نه، الآن با ما به خانه بیا.»

پرسیدم: «اما چرا، بابا؟» دلیلش را درک نمى‌کردم، اما احساس مى‌کردم مشکلى جدى وجود دارد. محتاطانه پرسیدم: «چه شده، بابا؟»

نمى‌توانستم باور کنم. نمى‌خواستم باور کنم. در تلاشى بیهوده براى انکار آنچه شنیده بودم، با صدایى ضعیف پرسیدم: «منظورتان مادربزرگ است، نه بابا؟» مادر مادرم حدوداً هشتادوخرده‌اى ساله بود.

او به‌آرامى گفت: «نه، مامان یک ساعت قبل فوت کرد.»

مادرم در پنجاه‌ودو سالگى از خونریزى مغزى رنج مى‌برد. در یک لحظه بدون هیچ هشدارى زندگى‌مان براى همیشه دگرگون شد. با اینکه سال‌ها از فوت مادرم گذشته، ما هنوز دلمان برایش تنگ مى‌شود، و من حاضرم همه‌ى دارایى‌ام را بدهم تا او برگردد و با همسرم کارن و فرزندانمان آشنا شود.

فهرست مطالب کتاب

1: سؤال پس از سؤال! اصول تفوق و برترى
2: س.پ.س! سؤال پس از سؤال
اصل تفوق و برترى اول: یادگیرى
3: تصویرى از یادگیرى
4: افکار به دردنخور: مانعى براى یادگیرى
5: س.پ.س! یادگیرى مساوى است با تغییر
اصل تفوق و برترى دوم: مالکیت
6: احساس مالکیت: مشکل را حل کنید!
7: بازى سرزنش: نقطه‌ى مقابل احساس مالکیت
8: تحقیقى در مورد سرزنش: جنگ ایمیل‌ها
9: هیچ عذر و بهانه‌اى پذیرفته نیست
10: عذر و بهانه‌ى نهایى: این وظیفه‌ى من نیست!
11: قبول مسئولیت امنیت فردى
12: افراط در احساس مالکیت نسبت به مشکلات
اصل تفوق و برترى سوم: خلاقیت
13: س.پ.س خلاقیت: دستیابى به موفقیت با آنچه داریم
14: تغییرى خلاق در طرز تفکر
اصل تفوق و برترى چهارم: خدمات‌دهى
15: س.پ.س خدمات‌دهى: انجام کارى که مجبور به انجامش براى دیگران نیستیم
16: خدمات‌دهى و تواضع
17: این مؤسسات نیستند که خدمت مى‌کنند، بلکه افراد هستند که خدمات‌رسانى مى‌کنند
18: خدمات‌دهى: کار درستى است
19: یادگار خدمات‌دهى
اصل تفوق و برترى پنجم: اعتماد
20: س.پ.س اعتماد: به خودم بستگى دارد
21: کسانى که اعتماد ایجاد مى‌کنند
22: اعتماد کردن به زمان نیاز دارد
زندگى با اصول تفوق و برترى
23: زیستن همچون لرى
پیوست: عمل کردن به اصول تفوق و برترى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن: پنج کلید موفقیت شما در کار و زندگی
نویسنده
مترجمعطیه رفیعی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-5138-77-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن

رضا زمانی
۱۴۰۲/۹/۶
کتاب خوبط بود کتاب دیگه این نویسنده هم خوبه درباره مسولیت پذیری و روشی که به صورت پرسشگری مسئولانه است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن

برای دریافت کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.