معرفی و دانلود کتاب صوتی جیرجیرک

عکس جلد کتاب صوتی جیرجیرک
قیمت:
۴۴۰۰۰ ۲۲,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جیرجیرک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جیرجیرک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جیرجیرک

کتاب صوتی جیرجیرک نوشته‌ی احمد غلامی، روایتگر سه دوره از زندگی پسری به نام بابک است که او را در قامت یک بازیکن فوتبال، رزمنده جنگ و روزنامه‌نگاری زندانی خواهید شناخت. این رمان کوتاه به شیوه جریان سیال ذهن نوشته شده و وقایع آن به صورت موازی تعریف می‌شود.

درباره کتاب صوتی جیرجیرک:

شاید بسیاری از مردم ایران بر سر این موضوع اتفاق نظر داشته باشند که متولدین دهه چهل، دوران جوانی‌شان با اتفاقات سخت و عجیبی مصادف بوده و بخشی از زندگی‌شان به رویدادهای انقلاب و سال‌های جنگ گره خورده است. احمد غلامی نیز با نگاه تیزبین خود، قصه‌ای را خلق کرده که شخصیت اصلی آن یک پسر متولد دهه چهل به نام بابک است که سه دوره از زندگی او به طور موازی روایت می‌شود.

کتاب جیرجیرک به شیوه جریان سیال ذهن تعریف می‌شود و خط زمانی مشخص و مستقیم ندارد. به همین خاطر شما هنگام شنیدن این داستان سری به دوران کودکی و نوجوانی این پسر می‌زنید. زمانیکه به خاطر عشق پدرش به فوتبال مجبور است که این رشته ورزشی را دنبال کند اما فضای داستان در این بخش باقی نمی‌ماند و وارد دوران جوانی بابک می‌شوید.

جنگ ایران و عراق آغاز شده و بابک مجبور است به عنوان سرباز راهی جبهه‌های نبرد شود. شما روایتی ناب و دقیق از شب‌های دلهره‌آور جنگ و مبارزه‌های مسلحانه خواهید شنید. با این حال به خاطر ریتم بالای کتاب جیرجیرک و تغییر ناگهانی فضاها، بابک را به عنوان یک روزنامه‌نگار خواهید شناخت که عشقش به نویسندگی و داشتن دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی او را راهی زندان انفرادی می‌کند. این رویداد در حوادث کوی دانشگاه و ناآرامی‌های سال 78 رخ می‌دهد و بابک که برای تهیه گزارش به محل حادثه رفته، توسط ماموران امنیتی بازداشت می‌شود.

قصه کتاب جیرجیرک با مرگ آغاز می‌شود و با مرگ نیز خاتمه می‌یابد. با این حال ریتم داستان و لحن و بیان نویسنده چنان جذابیت دارد که شما را تا پایان کتاب خواهد کشاند و در آنجا ضربه نهایی به شما وارد می‌شود و از شنیدن پایانی چنان غافلگیر کننده لذت خواهید برد.

کتاب صوتی جیرجیرک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات معاصر ایران و رمان‌های نه چندان بلند علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

احمد غلامی را بیشتر بشناسیم:

او یکی از باسابقه‌ترین روزنامه‌نگاران و نویسندگان سال‌های اخیر است که در سال 1340 در شهر ساوه به دنیا آمد. وی در رسانه‌هایی همچون روزنامه شرق در سمت سردبیری فعالیت می‌کرد و همچنین عنوان دبیر هیئت داوران جایزه منتقدان مطبوعات را در کارنامه کاری خود دارد.

این نویسنده ایرانی در سال 1381 به خاطر نوشتن داستان «فعلا اسم ندارد» برگزیده دوره سوم جایزه هوشنگ گلشیری شد. برخی از مهم‌ترین کتاب‌های احمد غلامی عبارتند از: «عشیره، کسی در باد گریه می‌کند، همه زندگی، فعلا اسم ندارد، کفش‌های شیطان را نپوش، این وصله‌ها به من می‌چسبد، نرخ تن و...»

در بخشی از کتاب صوتی جیرجیرک می‌شنویم:

توی سنگر نگهبانی تنها بودم و مثل احمق‌ها از ترس زل زده بودم به روبه‌رو و تاریکی را می‌پاییدم. تاریکی بود و تاریکی. اگر فکرم را نمی‌دادم به جاهای دیگر، حتما از ترس می‌مردم. اما ذهنم می‌پرید به جاهای شیرین. شب، سکوت و دشت برایم جذاب میشد و احساس می‌کردم کسی کنارم نشسته و بوی عطر موهایش با هر نسیمی توی دشت می‌پیچید. شب بود. سکوت بود. یک اسب بود و صدای تپش بیهوده قلبی که هیچ چشمی منتظرش نبود. رفته بودم توی عالم خودم که مرغ دریایی از بالای سرم گذشت و چنان جیغی کشید و تا چند دقیقه زانوهام از ترس می‌لزرید. خواب و رویا از چشم‌هام پرید و ترس از مرگ و اسارت تمام وجودم را گرفت. آن موقع کلاشینکف جای همه چیزهای زیبا را پر کرد و من چنان اسلحه را به خودم فشار دادم که تیزی گلنگدنش را روی سینه‌ام احساس می‌کردم. تفنگ یاور ماست!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
36 دقیقه
بخش اول
28 دقیقه
بخش دوم
18 دقیقه
بخش سوم
20 دقیقه
بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جیرجیرک
نویسنده
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۴۴۰۰۰ ۲۲,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جیرجیرک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جیرجیرک

برای دریافت کتاب صوتی جیرجیرک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.