معرفی و دانلود کتاب صوتی خیابان کاتالین

عکس جلد کتاب صوتی خیابان کاتالین
قیمت:
۶۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خیابان کاتالین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خیابان کاتالین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خیابان کاتالین

در خیابان کاتالین، خانواده‌هایی سکونت دارند که بی‌خبر از جنگ پیش‌رو و پیامدهای تلخ آن زندگی را می‌گذرانند. کتاب صوتی خیابان کاتالین، اثر ماندگار ماگدا سابو، نشان‌دهنده‌ی رویارویی این خانواده‌ها با چهره‌ی سیاه جنگ است. این رمان تاریخی، احساسات ناب انسان را در شرایط دشوار زندگی به بهترین شکل نمایش می‌دهد. دریافت جایزه‌‌ی پن و همین‌طور جایزه‌ی وارویک تنها بخشی از افتخارات این کتاب شنیدنی هستند.

درباره‌ی کتاب صوتی خیابان کاتالین

در سال 1968، سه خانواده‌ از اهالی مجارستان در خیابان کاتالین روزهای خوشی را در کنار هم سپری می‌کنند. هنوز خبری از جنگ جهانی دوم نیست و بوداپست روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد. از طرفی کودکان این خانواده‌ها هم روابط دوستانه‌ای دارند؛ دوستی چهارنفره‌ای که با صمیمیت همراه شده است. «بلینت»، «ایرن»، «بلانکا» و «هنریت هلد» که کم‌رو و خجالتی است، روزهای شیرین کودکی را با بازی و سرگرمی می‌گذرانند. اما سرانجام در سال 1944، با حمله‌ی آلمان نازی به بوداپست، این روزهای خوش نیز به پایان می‌رسند.

ماگدا سابو (Magda Szabo) در کتاب صوتی خیابان کاتالین (katalin street)، حقایقی از جنگ را به شما نشان می‌دهد که شاید تاکنون بارها‌و‌بارها در کتاب‌های تاریخی، مستندها یا فیلم‌های سینمایی با آن‌ها برخورد داشته‌اید؛ اما این‌بار قرار است این رخداد و زوایای عاطفی آن را از نگاه دیگری ببینید.

با آغاز جنگ، هنریت به همراه خانواده‌اش می‌کوشد خود را از دسترس آلمان‌ها پنهان کند؛ چراکه یهودی هستند و اگر گرفتار سربازان آلمانی شوند، سرانجام هولناکی در انتظار آن‌ها خواهد بود. خانواده‌ی الکش نیز به یک آپارتمان کوچک نقل‌مکان می‌کنند. آن‌ها هنوز امیدوارند بتوانند با تحولات پس از جنگ کنار آمده و از بحران اقتصادی و سیاسی آن جان سالم به در ببرند.

اگرچه کتاب صوتی خیابان کاتالین در حقیقت نوعی رمان تاریخی است اما باید توجه داشت که زمان در این داستان به صورت خطی پیش نمی‌رود. هر یک از شخصیت‌ها رخدادهای پیش‌آمده را از زاویه‌ی دید خود می‌بینند و این ویژگی باعث می‌شود مخاطب یک بازه‌ی زمانی را به اشکال گوناگون مرور کند.

ماگدا سابو در این رمان مانند بسیاری از آثار مربوط به جنگ، یک پیام ساده دارد: سیاهی جنگ حتی بیش از چیزی که رهبران و سیاستمداران بتوانند تصورش را بکنند، زندگی‌های بی‌شماری را به نابودی کشانده. بااین‌اوصاف، هیچ جنگی در هیچ کجای دنیا، به پیروزی ختم نمی‌شود؛ تمامی طرفین جنگ بازنده هستند.

این داستان هیجان‌انگیز از زمان انتشار تاکنون توجه بسیاری از علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی را به خود جلب کرده و جوایز گوناگونی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است. اثر حاضر را نصراله مرادیانی به فارسی برگردانده و انتشارات بیدگل به چاپ رسانده است. کتاب صوتی خیابان کاتالین با صدای فروغ حداد از سوی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر به مشتاقان رمان‌های ضدجنگ ارائه می‌شود.

جوایز و افتخارات کتاب خیابان کاتالین

  • این کتاب در سال 2017 توسط لن ریکس از زبان مجاری به انگلیسی برگردانده شده و در سال 2018 جایزه‌ی پِن را دریافت کرد.
  • برنده‌ی جایزه‌ی وارویک در سال 2019.
  • برنده‌ی جایزه‌ی سیوِن در سال 2007 برای بهترین رمان اروپایی.
  • برنده‌ی جایزه‌ی هیمن وینگیت به خاطر نوشتن درباره‌ی یهودیان.

نکوداشت‌های کتاب خیابان کاتالین

  • در خیابان کاتالین گذشته هیچ‌وقت به خواب نمی‌رود، تسویه نمی‌شود و همچون یک زخم باز است. این زندگی که به صورت اجباری شلوغ و پیچیده شده، زمان کنونی را به‌ شکلی سردرگم‌کننده شکل می‌دهند. (نقد کتاب نیویورک تایمز)

  • خیابان کاتالین از آن کتاب‌هایی است که وقتی تمام شد، دوباره می‌خواهید آن را از ابتدا بخوانید تا سرنوشت ایرن را بهتر درک کنید. (پریانکا کومار، سانتافه نیومکزیکی)

  • خیابان کاتالین رمانی قدرتمند درباره زندگی، مرگ و احساس گریز انسان از فضا و هدف است. (اسکات نوفر)

  • رمان ماگدا سابو مرثیه‌ای باشکوه است برای زندگی شاد سه خانواده‌ای که در همسایگی هم زندگی می‌کنند. مخاطبان تحت‌تأثیر صراحت لهجه و بیان شیوای سابو قرار خواهند گرفت. این کتاب یک رمان فراموش‌نشدنی و درخشان است. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

  • رمان سابو بر معنای وطن یا زندگی در وطن تمرکز دارد، در جهانی که این مفهوم در آن فرو می‌پاشد و به ویرانه‌ای تبدیل می‌شود. (اندرو مارتینو)

کتاب صوتی خیابان کاتالین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های تاریخی، به‌ویژه دوران جنگ جهانی دوم علاقمند هستید، حتماً شیفته‌ی کتاب صوتی خیابان کاتالین خواهید شد.

با ماگدا سابو بیشتر آشنا شویم

ماگدا سابو، رمان‌نویس و شاعر مجارستانی در سال 1917 متولد شد. او در کودکی به زبان‌های لاتین، آلمانی، انگلیسی و فرانسه می‌توانست صحبت کند. سابو در رشته زبان و ادبیات لاتین و مجاری به تحصیل ادامه داد و به مدت دو سال در مناطقی که تحت تصرف آلمان و شوروی بود، به‌عنوان معلم فعالیت می‌کرد. او فعالیت ادبی خود را با سرودن شعر آغاز کرد و نخستین کتابش را در سال 1947 نوشت.

ماگدا سابو مطرح‌ترین نویسنده مجارستانی قرن بیستم است و آثارش به بیش از سی زبان در سراسر دنیا ترجمه و در بیش از چهل کشور منتشر شده است. سابو علاوه بر رمان به نوشتن مقاله، شرح حال، نمایشنامه و کتاب‌های کودک نیز پرداخته است. از جمله آثار او می‌توان به کتاب «در» (جزء 10 کتاب منتخب نیویورک تایمز در سال 2015)، «ترانه ایزا»، «خیابان کاتالین» و «شهر ممنوعه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی خیابان کاتالین می‌شنویم

دلش برای دخترش بلانکا هم تنگ شده بود، جوری که وقتی نامه‌ای که مدت‌ها منتظرش بود به دستش نمی‌رسید، پاک درمانده می‌شد. توی چارچوب باریک در ورودی با قیافه‌ای به استقبال پستچی می‌رفت که پستچی سرش را پایین می‌انداخت، انگار تقصیر او بود که پاکت نامه‌ای که پیرزن چشم به راهش بود نرسیده است. خیلی وقت‌ها با اشتیاق توأم با ناامیدی که بیشتر و بیشتر می‌شد، مدام به بلانکا فکر می‌کرد و هرچه زمان برگشتن ایرن از سرِ کار به خانه نزدیک می‌شد، دلهره‌ی او هم بیشتر می‌شد.

البته این دلهره را همه‌شان داشتند، حتی آقای الکش. او با اینکه اتفاقاتی را که می‌افتاد نمی‌دید، همیشه متوجه برگشتن دخترش می‌شد، وقتی می‌آمد توی خانه و موقع احوال‌پرسی به بقیه چیزی می‌گفت - که چقدر از پا درآمده و چه روز پردردسری توی مدرسه داشته - و بلافاصله مثل یک ربات دست به کار می‌شد و همه چیز را مرتب می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
14 دقیقه
مقدمه مترجم
4 دقیقه
بخش اول
28 دقیقه
بخش دوم
30 دقیقه
بخش سوم
28 دقیقه
بخش چهارم
26 دقیقه
بخش پنجم
37 دقیقه
بخش ششم
24 دقیقه
بخش هفتم
34 دقیقه
بخش هشتم
28 دقیقه
بخش نهم
26 دقیقه
بخش دهم
28 دقیقه
بخش یازدهم
29 دقیقه
بخش دوازدهم
24 دقیقه
بخش سیزدهم
23 دقیقه
بخش چهاردهم
32 دقیقه
بخش پانزدهم
27 دقیقه
بخش شانزدهم
29 دقیقه
بخش هفدهم
19 دقیقه
بخش هجدهم
20 دقیقه
بخش نوزدهم
1 دقیقه
پشت جلد 1
1 دقیقه
پشت جلد 2

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خیابان کاتالین
نویسنده
مترجمنصراله مرادیانی
راویفروغ حداد
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خیابان کاتالین

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۳/۱/۲۶
خیابان کاتالین آخرین رمان سابوی فقید در کتابخانه من، همین الان به اتمام رسید در حالی دارم افسوس میخورم چرا کتاب دیگری از این بانوی نویسنده در اختیارم نیست نمی دانم به جز کتاب های کتابراه آیا اثر دیگری هم دارد یا نه ولی قطعا به دنبال آن خواهم بود و اگر ندارد که فقط افسوس باقی خواهد ماند. خیابان در و کاتالین ابتدا رمان پیچیده ای است که برای فهمیدن همگام شدن با قصه به حواس شش دانگ نیاز دارد. داستان از دو راوی اول شخص مفرد و دانای کل بهره می گیرد و همین به نویسنده کمک می کند زندگی و روابط افراد را از چند دیدگاه بیان کند. رفت و برگشت در زمان بسیار است و از آن جا که حتی مرده ها هم در داستان رها نمی شوند گاهی دو جهان زندگان و مردگان در هم می آمیزد ولی با داستان فانتزی رو به رو نیستیم. داستان های سابو به شدت انسانی هستند و درباره پیچیدگی های روابط انسانی. شخصیت پردازی های به یاد ماندنی او هیچ گاه از ذهن پاک نمی شوند. خیابان کاتالین داستانی است درباره زندگی و عشق به آن و گویای این نکته که زندگی ادامه دارد حتی پس از مرگ و حتی پس از تغییرات بسیار. داستانی است درباره عشق به وطن. در آخر اینکه کاتالین خیابانی است که در هر شهر و کشوری می تواند باشد. خوانش و برگردان اثر بسیار خوب بود. با سپاس از کتابراه
Mehrdad Sajjad
۱۴۰۳/۱/۱۲
داستان در خیابان کاتالین، خیابان سنگفرش شده‌ای در بوداپست، رخ می‌دهد. در این خیابان، زنی به نام "کاتالین" زندگی می‌کند که در آستانه پنجاه سالگی با چالش‌های متعددی در زندگی خود روبه رو است. او از یک سو با بیماری همسرش و از سوی دیگر با بحران هویت و روابط عاطفی خود دست و پنجه نرم می‌کند. سابو در این و رمان، با ظرافت دقت، به بررسی پیچیدگی‌های روابط انسانی می‌پردازد. او به وضوح نشان می‌دهد که چگونه عشق و دلسوزی می‌تواند منجر به رنج و عذاب شود. شخصیت‌های داستان، به ویژه کاتالین، به طور کامل و دقیق پرداخت شده‌اند و خواننده به راحتی می‌تواند با آن‌ها همذات پنداری کند
Ylda Hm
۱۴۰۲/۱/۶
من در حال خوندن این کتابم... باید بگم من عاشق این سبک کتاب‌ها هستم... که راجب جنگ هستن... اون حالو هوا و سبک زندگیشونو افکارشونو توضیح میدن... کتابها بهمون از چیزایی میگن و بهمون یاد میدن که لازم نیست حتما تجربشون کنیم:)
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خیابان کاتالین

برای دریافت کتاب صوتی خیابان کاتالین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.