معرفی و دانلود کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی

عکس جلد کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی

داستانی فراموش نشدنی و دردناک از عشقی پایدار... کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی روایتی غنی و تامل‌برانگیز درباره مفاهیمی نظیر مرگ، تنهایی، عشق، سوگ و فقدان ارائه می‌دهد و قصه زندگی اروین د. یالوم و همسرش مریلین یالوم را به تصویر می‌کشد که پس از سال‌ها زندگی مشترک، متوجه رشد بیماری سرطان در جسم مریلین می‌شوند.

درباره کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی:

از دست دادن و حس فقدان همواره امری جانکاه و سنگین بوده است و هر انسانی در طول زندگی خود ممکن است بارها چنین تجربه‌ای را پشت سر بگذارد. این احساس فقدان و نبود یکی از عزیزان، می‌تواند چنان تلخ و دردناک باشد که گویی بخشی از وجود آدمی برای همیشه از دست رفته و به فراموشی سپرده شده است. به همین خاطر مواجهه با تنهایی و مرگ و پذیرش این قبیل موضوعات همواره امری سخت محسوب می‌شود. تفاوتی هم نمی‌کند که یک انسان معمولی باشید یا روان‌پزشک و نویسنده‌ای مشهور همچون اروین د. یالوم، به هر صورت گاه تاب آوردن جهان دشوار به نظر می‌رسد.

کتاب دغدغه مرگ و زندگی (A Matter of Death and Life) روایتگر روزهای پایانی مریلین یالوم، نویسنده محترم فمینیست، و همراهی‌های همسرش اروین یالوم است. پزشکی و روان‌درمانگری که در تمام سال‌های فعالیت خود به افراد زیادی مشاوره داد تا بتوانند با رنج‌ها و مشکلات خود کنار بیایند. حال خود در جایگاهی قرار گرفته که می‌داند ممکن است همسرش پس از سال‌ها زندگی مشترک، او را ترک کند و رهسپار دیار مرگ شود. یالوم تلاش کرده در این کتاب خاطرات خود از آن دوران را با ما به اشتراک بگذارد و از تلاش مریلین برای داشتن مرگی خوب و تلاش خودش برای تاب آوردن زندگی بدون او سخن بگوید.

آن‌ها در گزارش‌هایی که از آخرین ماه‌های زندگی مشترک خود ارائه کرده‌اند، پنجره‌ای ناب برای چگونگی زندگی کامیاب‌‌کننده‌تر، مواجهه با مرگ و یا از دست دادن معشوق به روی ما می‌گشایند. اروین و مریلین از نعمت‌های بی‌شماری برخوردار بودند: خانواده‌ای گرم و صمیمی، حلقه‌ای بزرگ از دوستان، مخاطبان مشتاق در سراسر جهان و ازدواجی طولانی. اما آن‌ها نیز مانند ما با مرگ و فقدان روبه‌رو شدند. این دو نویسنده‌ی توانا در این کتاب به بررسی مسائل مختلف انسانی از جمله صمیمیت، عشق و اندوه می‌پردازند.

سرانجام در سال 2019، زمانیکه نگارش کتاب به اواسط خود رسیده بود، مریلین درگذشت و یالوم مجبور شد که به تنهایی و در سوگ عزیزش این اثر را به اتمام برساند و آن را در سال 2021 منتشر کند. نویسندگان کتاب دغدغه مرگ و زندگی تمام کوشش خود را کردند تا وجهی دیگر از معنای زندگی را به مخاطبان خود نشان دهند و هرچند از رنج و وداع و فقدان سخن می‌گویند، با این حال شما را مشتاق می‌کند تا درباره‌ی شیوه‌ی عشق ورزیدن و زندگی بدون پشیمانی تامل کنید و شاهد عشقی نجیب و زیبا باشید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی:

- کتابی که به‌ مانند اروین و مریلین یالوم، بزرگ و فوق‌العاده است. (آرتور کلاینمن، نویسنده کتاب روح مراقبت)

- یک داستان عاشقانه‌ی عمیق با درس‌هایی برای چگونگی زندگی و مرگ. (Kirkus Reviews)

- عاشقانه‌ای عجیب و فراموش‌نشدنی. کتابی که گذشته و حال را درمی‌نوردد. (جوآن کاچیاتوره، نویسنده کتاب تحمل غیرقابل‌تحمل‌ها)

- دو استاد برجسته و شرکای مادام‌العمر، درحالی‌که با پیری، آسیب‌‌پذیری و مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در مواجهه‌ای صادقانه با ناپایداریِ زندگی، به ارزش عمیق‌تری از آن پی می‌برند. (فرانک اوستاسسکی، نویسنده کتاب پنج دعوت: آنچه مرگ می‌تواند در مورد زندگی به ما بیاموزد)

- مریلین و اروین چنان درخشان می‌نویسند که احساس می‌کنم آن دوره را در کنار آن‌ها زندگی کرده‌ام. این کتاب به ما موجودات فانی می‌آموزد که برای روز جدایی آماده شویم. (کاترین مانیکس، نویسنده‌ی کتاب پرفروش پایان در ذهن: مردن، مرگ و حکمت در عصر انکار)

کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی برای چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث روانشناسی به خصوص روانشناسی اگزیستانسیال از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد. به علاوه افرادی که یکی از عزیزان خود را در زندگی از دست داده‌اند و رنج فقدان را به دوش می‌کشند، نکات این کتاب برایشان آموزنده خواهد بود.

اروین د. یالوم را بیشتر بشناسیم:

بسیاری از ایرانی‌ها اروین دیوید یالوم (Irvin D. Yalom) را با کتاب وقتی نیچه گریست می‌شناسند. او روانپزشک اگزیستانسیال، نویسنده و استاد روان‌پزشکی دانشگاه استنفورد محسوب می‌شود که آثار داستانی و غیرداستانی ارزشمندی را در حوزه روان شناسی و فلسفه را برجای گذاشته است.

کتاب‌های «مامان و معنی زندگی»، «دروغ‌گویی روی مبل»، «وقتی نیچه گریست»، «هر روز نزدیک‌تر از پیش»، «جلاد عشق و دیگر داستان‌های روان‌شناسی»، «درمان شوپنهاور»، «پلیس را خبر می‌کنم»، «مسئله اسپینوزا» و «خلق‌ شدگان در یک روز و داستان‌های روان‌ درمانی دیگر» از آثار داستانی یالوم هستند.

همچنین اروین یالوم موفق شد در سال 2002 جایزه‌ی انجمن روان‌پزشکی آمریکا را دریافت کند و در سال 2007 فیلمی به کارگردانی پنچاس پری ساخته شد که از کتاب وقتی نیچه گریست اقتباس شده بود. همچنین اگر دوست دارید که یالوم را بهتر بشناسید، فیلم مستندی از زندگی و آثار او در سال 2014 با نام درمان یالوم ساخته شده است.

در بخشی از کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی می‌‌‌‌شنویم:

برای انجام سومین درمان ایمونوگلوبولین به بیمارستان استنفورد می‌روم. ایرو هم من را همراهی می‌کند و ساعت یازده تا پنج بعد از ظهر کنار من می‌ماند. فقط یکی دو ساعتی برای ناهار و استراحت بیرون می‌رود و در این زمان دوست عزیزم ویدا می‌آید، کنارم می‌نشیند و به من دلگرمی می‌دهد. در طول مدت این بیماری خیلی مراقب من بوده‌اند. دائم به دیدارم می‌آید و برای غذاهای خوشمزه و زود هضم درست می‌کند. امروز هم برایم مرغ، برنج و هویج پخته شده آورده است.

در کمال تعجب روزی را که در بیمارستان می‌گذرانم، یکی از بهترین و آرام‌ترین روزهایم است. بدون هرگونه اثرات جانبی. کارکنان بیمارستان فوق‌العاده متین، مهربان و حرفه‌ای هستند. راحت روی تحت دراز می‌کشم و قطرات دارو آرام آرام وارد بدنم می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
1 دقیقه
شناسنامه
10 دقیقه
مقدمه
8 دقیقه
مقدمه مترجم
28 دقیقه
فصل اول: جعبه حیات‌بخش
24 دقیقه
فصل دوم: بی‌بها شدن
19 دقیقه
فصل سوم: آگاهی از زوال تدریجی
19 دقیقه
فصل چهارم:چرا ما به خانۀ سالمندان نمی‌رویم؟
15 دقیقه
فصل پنجم: بازنشستگی: لحظۀ ظریف تصمیم‌گیری
22 دقیقه
فصل ششم: شکست‌ها و امیدهای دوباره
37 دقیقه
فصل هفتم: یک‌بار دیگر، «خیره شدن به خورشید»
9 دقیقه
فصل هشتم: بالاخره چه کسی در حال مرگ است؟
15 دقیقه
فصل نهم: رویارویی با پایان
17 دقیقه
فصل دهم: فکر کردن به مرگ با کمک پزشک
23 دقیقه
فصل یازدهم: شمارش معکوس برای پنجشنبه
12 دقیقه
فصل دوازدهم: یک سورپرایز تمام عیار
22 دقیقه
فصل سیزدهم: دیگر تو می‌دانی
16 دقیقه
فصل چهاردهم: حکم مرگ
9 دقیقه
فصل پانزدهم: خداحافظ شیمی‌درمانی و خداحافظ امید
31 دقیقه
فصل شانزدهم: از بخش مراقبت‌های تسکینی به آسایشگاه
11 دقیقه
فصل هفدهم: آسایشگاه
8 دقیقه
فصل هجدهم: یک توهم آرامش‌بخش
13 دقیقه
فصل نوزدهم: کتاب‌های فرانسوی
12 دقیقه
فصل بیستم: راهکار‌های پایانی
12 دقیقه
فصل بیست و یکم: مرگ فرا می‌رسد
31 دقیقه
فصل بیست و دوم: تجربۀ پس از مرگ
23 دقیقه
فصل بیست و سوم: زندگی به عنوان یک بزرگسال مستقل و مجرد
8 دقیقه
فصل بیست و چهارم: تنها در خانه
9 دقیقه
فصل بیست و پنجم: تحریک و اندوه
16 دقیقه
فصل بیست و ششم: دنیای غیرواقعی
9 دقیقه
فصل بیست و هفتم: کرختی
16 دقیقه
فصل بیست و هشتم: کمکی از جانب شوپنهاور
9 دقیقه
فصل بیست و نهم: انکار
12 دقیقه
فصل سی‌ام: بیرون زدن از پیله
7 دقیقه
فصل سی و یکم: تردید
12 دقیقه
فصل سی و دوم: خواندن آثار خودم
12 دقیقه
فصل سی و سوم: هفت درس پیشرفته برای درمان غم و اندوه
10 دقیقه
فصل سی و چهارم: روند یادگیری در من ادامه می‌یابد
24 دقیقه
فصل سی و پنجم: مریلین عزیز

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی
نویسنده،
مترجمفرزاد مرتضایی
راویویکتوریا براری، نوید پدرام
ناشر چاپیانتشارات خانه‌ی رود
ناشر صوتیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی

شکوفه عصاره
۱۴۰۱/۴/۱۷
من با خوندن کتاب مسئله اسپینوزا با دکتر اروین د. یالوم آشنا شدم. بعد از اون کتاب «مامان و معنی زندگی»، «دروغگویی روی مبل»، «خیره به خورشید نگریستن»، «یالوم خوانان» و «پلیس را خبر می‌کنم» هرکدوم به شیوه‌ای با داستان‌های روان درمانی خاصشون، منو تحت تاثیر خودشون قرار دادن.
امروز کتاب مسئله مرگ و که
زندگی به قلم ایشون و همسر مرحومشون هست رو تموم کردم. کتابی که روایتگر ماه‌های پایانی زندگی مریلین یالوم و دست و پنجه نرم کردن اون با مرگ هست. این دو نویسنده، توی این کتاب مشترک، از شرایط و احساس خودشون نوشتن و نیمه کتاب زمانی که میریلین میمیره، باقی کتاب و سختی گذر از این فراق رو دکتر یالوم به تنهایی مینویسه. ❤️
اگه شما هم این سوال تو ذهنتونه که روانشناس‌ها و روان درمانگرهایی که برای بیمارانشون نسخه‌های با عنوان نگاه کردن به جلو و پشت سر گذاشتن گذشته و گذر از مشکلات و این حرفا میپیچن، خودشون چطور با غم فقدان کنار میان، حتما این کتاب رو بخونید.
somayeh tohidlou
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
درست در زمانی که درگیر معنی و مفهوم مرگ بودم و با سوگ و سوگواری عجین این کتاب تمام شد. کتابی که یالوم و همسرش با هم فصل به فصل نوشته‌اند تا زنش که درگیر سرطان بوده، در میانه راه از دنیا رفته. نحوه مردن اوست و امادگیشان در این سوگ جدای از تعاریفی که در آمادگی برای مرگ دارد، روایت خودش است بعد از مرگ همسر و حتی آغاز شیوع کرونا. مواجهه‌اش با کتب خودش مثل درمان شوپنهاور و اثراتی که کارهای پیشینش در زمانی که لازم است بر او داشته همگی باعث شده انگار فیلم مستندی از داستان زندگی این روان‌درمانگر مطرح ببینید
امیر پیراحمدیان
۱۴۰۲/۶/۲۹
درود کتابهای یالوم با نص سلیس و روان بسیار پرمعنا و اموزنده است. کتاب خیره به خورشید نیز در خصوص مرگ است و همچنین مامان و معنی زندگی. در این کتاب زندگی همسر نویسنده به زیبایی در دوران نزدیک به مرگ به رشته تحریر در امده است، یالوم دوران مرگ و پس از مرگ همسر خود را بصورت ملموس بیان میکند و بسیار مستند و واقعی است. خواندن این کتاب و خیره به خورشید به دوستان توصیه میگردد.
فراز فرنیا
۱۴۰۳/۱/۴
باتشکر از زحمات همه هنرمندان گرامی، بدلیل اینکه با این نوع بیماریها و سختیهای آن آشنا هستم و در زندگی بنوعی با آن مواجه بوده‌ام متاسفانه نتوانستم داستان غم انگیز و واقعی را تا آخر ادامه بدهم چون باعث مرور خاطرات دردناک و آزردگیم میشد، مسلما چون داستان با قلم خود کسانیست که مستقیما درگیر بیماری بوده‌اند بسیار تاثیر گذار خواهد بود. روح همه رفتگان شاد
مهدی عباسی
۱۴۰۱/۷/۲۱
میشود گفت کتابی است چند بعدی،
نوعی بیوگرافی، تقریبا روانشناختی و روایتی داستان گونه
اروین یالون یکی از روانشناسان و اندیشمندانِ اگزیستانسیالِ معاصر است که شرح حال وی و همسرش در ایام بیماری مرگبار همسرش و چگونگی مواجهه شان با بیماری را به قلم آورده‌اند. مطالعه چنین مواجه‌ای در رویارویی با مرگ بی نهایت تکان دهنده و تاثیر گذار بود برای من.
Bbj Jbj
۱۴۰۰/۱۰/۲۳
مطالعه این کتاب من را عمیقا واداشت به کل پروسه زندگی و دوران پیری که پیش روی همه هست فکر کنم. اینکه چگونه خود را برای آن روزها آماده کنم. اینکه ارزش حفظ پیوندها و روابط دوستانه و خانوادگی در دوران پیری و بیماری و ناتوانی بیش از همیشه اهمیت پیدا می‌کند. به نظرم خوانش کتاب صوتی هم مناسب و هماهنگ بود هرچند میتوانست بهتر هم باشد. ترجمه کتاب هم قابل تقدیر هست.
فرزانه ابراهیم زاده
۱۴۰۲/۶/۲۹
کتاب خیلی خوبی هست من بعد از فوت مادر عزیزم خیلی درگیر مفهوم مرگ و زندگی شدم.. اینکه چرا و به چه علت هستیم و چراهای دیگه.. و تازه دارم با کتاب‌های اروین یالوم آشنا میشم.. ممنون از نویسنده گرامی و کتابراه عزیز.. راوی‌ها هم عالی بودن اجرایشان اصلا خسته کننده نبود.. موسیقی هم خیلی خوب بود.. با سپاس از هردوی ایشان
هاجر زارع خفری
۱۴۰۲/۷/۶
، میدونید، داستان مرگ به زیبایی تموم میشه! خیلی زیبا و تاثیر گذار، از شیوه برخورد و طوری این مرد و زن وقتی متوجه میشن که یکیشون داره کمکم ازدست میده! وا قعا دلم می‌خواد بار‌ها گوشش بدم! امید وارم همیشه بتونیم به مسائل فراتر از قاعده نگاه کنیم و زیبایی‌اش رو درک کنیم
Zara Amani Amani
۱۴۰۱/۳/۲۳
سلام، کتاب خوبی بود، از خیلی‌ها شنیده بودم که ممکن باعث بشه کمی افسرده بشین ولی برای من اصلاً اینطور نبود. یالوم یکی از بهترین نویسنده هاییه که من میشناسم ولی نمیدونم چرا احساس کردم در این کتاب کمی تبلیغ هم بود البته این نظر شخصی منه و میتونه درست نباشه.
علیرضا
۱۴۰۱/۱/۳۱
بنظر من این کتاب برای هر کس در زندگی‌اش در جست و جوی مواجهه با اضطراب نیستی است مفید خواهد بود. زیبا‌ترین ویژگی یالوم خودافشایی اوست که با مخاطبش هر لحظه بیشتر صمیمی میشود
Jaf Kam
۱۴۰۱/۱/۲۹
اگر میخواهید با روشهای آشنایی و کنار آمدن با مراحل مرگ وقبول آن آشنا شوید کتاب خوبیست. ضمن ارائه معنای عشق، مواجهه با واقعیت مرگ را به زیبایی کامل به تصویر میکشد.
شیوا قاسمی
۱۴۰۰/۱۰/۹
یکی از واقعی‌ترین تراژدی‌های زندگیم رو خوندم
اشک ریختم
فکر کردم
به عشق به وابستگی به زندگی
به اقتدار برای حتی مردن
Shahrzad Naderinezhad
۱۴۰۰/۸/۲۱
صوت و‌کتاب و نحوه بیان خیلی ضعیف است. انگار ربات داره کتاب میخونه و هیچ احساسی در این حجم از فقدان و احساس نویسنده‌ها نیست.
فیروزه غفاری
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
من ارتباط نگرفتم با کتاب هر چند همه کتابهای یالوم را که به فارسی برگردان شده خوندم و واقعا کتابهای یالوم عالی بودند
AreZoO F
۱۴۰۲/۱۰/۹
مثل همه کتابهای اروین فوق العاده هست. گویندگان خوبی هم داره. در رابطه با مرگ، و بخشی از زندگی خودشون هست
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی

برای دریافت کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.