معرفی و دانلود کتاب صوتی دندانه‌های شانه

عکس جلد کتاب صوتی دندانه‌های شانه
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دندانه‌های شانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دندانه‌های شانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دندانه‌های شانه

«دیکتاتور عطسه کرد. آزادی را از جیب شلوارش درآورد و در آن فین کرد.» اسامه الحویج العمر در کتاب صوتی دندانه‌های شانه، در قالب داستان‌هایی خیلی کوتاه، ایده و دیدگاه سیاسی و انسانی بزرگی را با ما در میان می‌گذارد. این کتاب مینیمالیستی، ادای احترام نویسنده به دغدغه‌هایش نسبت به زادگاه خود، یعنی سوریه و جهان عرب است.

درباره‌ی کتاب صوتی دندانه‌های شانه

حیوانات شخصیت‌یافته (ازجمله مار، گرگ، گوسفند)، بخش‌هایی از طبیعت (مثل درختان، رنگین‌کمان، دریاچه، برکه) و ساخته‌ها و مصنوعات دست بشر (مانند کامیون و شمشیر)، کاراکترهای کتاب صوتی دندانه‌های شانه (The Teeth of the Comb & Other Stories)، اثر اسامه الحویج العمر یا اسامه العمر (Osama Alomar) را تشکیل می‌دهند. آن‌ها رویا می‌بافند، نقشه می‌کشند، امید می‌بندند، ویران می‌کنند، شکست می‌خورند و عاشق می‌شوند.

داستان‌های کوتاه و شگفت‌انگیز کتاب صوتی دندانه‌های شانه، واقعیت‌ها را به تصویر می‌کشند و کاری می‌کنند تا واقعیت خودمان را از منظری جدید ببینیم. اسامه العمر در این داستانک‌های مینیمالیستی، فشرده‌هایی از دیدگاه‌های سیاسی و فمنیستی خود درباره‌ی جوامع عرب را به تصویر درآورده است.

«کارد» نام یکی از داستانک‌های کتاب صوتی دندانه‌های شانه است که طول آن به دو خط هم نمی‌رسد، اما قادر است تا مدت‌ها و حتی روزها ذهن ما را به خود مشغول دارد. چراکه درواقع فشرده‌ای از سال‌ها اندیشه، تجربه و برداشت هنری نویسنده از وقایع پیرامونش است. حکومت دیکتاتوری، نبودن آزادی، نبود عدالت و نگاه قضاوت‌گرانه و تنگ‌نظرانه‌ی مردان جوامع عرب به زنان، از دغدغه‌های اسامه الحویج العمر در کتاب صوتی دندانه‌های شانه است.

کتاب صوتی دندانه‌های شانه را نشر صوتی نوین کتاب گویا، براساس نسخه‌ی متنی این کتاب از انتشارات کتاب کوچه منتشر کرده است. این کتاب صوتی هم‌اکنون با ترجمه و گویندگی مترجم مشهور، اسدالله امرایی و آهنگسازی صابر جعفری، از اعضای ارکستر سمفونیک تهران، در اختیار شما قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی دندانه‌های شانه

  • داستان‌های کوتاه فوق‌العاده‌ای از یک مهاجر سوری با استعدادی درخشان که آگاهی را وسعت می‌بخشد. (آمازون)

  • فابل‌های (Fables) اخلاقی و زیرکانه‌ی اسامه الحویج العمر و تمثیل‌های کنایه‌آمیز و سیاسی او بسیار هوشمندانه و زیرکانه هستند. (رابعه سلیم، Chicago Review of Books)

  • این نویسنده‌ی سوری‌الاصل که در حال حاضر ساکن شیکاگو است، کتابی معرکه آفریده است که در بعضی بخش‌ها پیرنگی مرثیه‌مانند پیدا می‌کند. تمام قطعات کوتاه او در این کتاب، شاهکارهایی فشرده هستند. (Kirkus)

  • در داستان‌های اسامه الحویج العمر، فانتزی هیچ‌گاه مبدل به خیال صِرف نمی‌شود. هر کدام از آفریده‌های خیالی و جادویی او، برگرفته از اعتقادات فلسفی، سیاسی و اخلاقی عمیق او هستند و به همین دلیل قلب را به تپش می‌اندازند. (لیدیا دیویس، نیویورکر)

کتاب صوتی دندانه‌های شانه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی دندانه‌های شانه به علاقه‌مندان ادبیات، داستان‌ها و شعرهای مینیمالیستی، سیاسی، اجتماعی و فمنیستی توصیه می‌شود.

با اسامه الحویج العمر بیشتر آشنا شویم

اسامه الحویج العمر، نویسنده‌ی مشهوری در سوریه بود که تصمیم به مهاجرت گرفت. او چند مجموعه داستان منتشرشده داشت که برای آن‌ها جوایزی هم برده بود. اسامه الحویج پس از مهاجرت به آمریکا و پیش از اینکه بتواند به‌عنوان نویسنده در آن‌جا هم به شهرت برسد، حتی مدتی به‌عنوان راننده‌ی تاکسی در شیکاگو کار می‌کرد. ازجمله افرادی که در شناساندن و معرفی او به جامعه‌ی نویسندگان و خوانندگان کتاب‌های آمریکایی نقش زیادی داشتند، می‌توان از یک نویسنده به نام لیدیا دیویس (Lydia Davis) نام برد.

اسامه الحویج العمر به داستان‌های خیلی کوتاه یا مینیمالیستی‌اش مشهور است. آثار او در نشریاتی مانند نیویورکر (The New Yorker)، کانجاکشن (Conjunctions) و پاریس ریویو (The Paris Review) هم منتشر می‌شوند. برخی از آثار او به زبان عربی و برخی نیز به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند و بسیاری از آن‌ها به زبان‌های دیگر ترجمه شدند. اسامه الحویج العمر، سال 1968 در دمشق متولد شده و درحال حاضر به‌عنوان نویسنده و شاعری با سبک مینیمال شناخته می‌شود. «ایها الانسان» و «جمیع‌الحقوق غیرمحفوظه» از مشهورترین آثار منتشرشده از او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی دندانه‌های شانه می‌شنویم

آزادی بیان:

حکومت با صدور فرمانی به شهروندان آزادی حالت چهره اعطا کرد.

از آن‌جایی که بسیاری از کشورهای جهان این نوع آزادی را ممنوع کرده بودند، صدور این فرمان گام بزرگی به حساب می‌آمد.

میلیون‌ها نفر از شهروندان به خیابان ریختند و تظاهرات عظیمی در حمایت از این پیروزی غیرمنتظره‌ی دموکراسی به راه انداختند.

موقع راهپیمایی، لبخندی به پهنای صورتشان کش آمده بود و صورتک غریب شادمانی بر چهره داشتند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
ترجمه در تاکسی
1 دقیقه
انتخابات آزاد
1 دقیقه
نور و مردمک
2 دقیقه
آزادی بیان
2 دقیقه
اشک‌های گوشی تلفن
2 دقیقه
پرچم سپید
2 دقیقه
بوی بد
2 دقیقه
بمب هسته‌ای
2 دقیقه
چشم‌های تاریخ‌مصرف‌گذشته
1 دقیقه
ذی‌قیمت
1 دقیقه
میز مستطیل
1 دقیقه
مبارزه‌ی اضداد
1 دقیقه
پیمان صلح
1 دقیقه
توهین
1 دقیقه
پلشتی
1 دقیقه
تفکیک استخوان
1 دقیقه
سنگ‌ها
1 دقیقه
نی عظیم
1 دقیقه
جامعه‌ی بسته
1 دقیقه
نقطه‌ضعف
1 دقیقه
فیش حقوق مستخدم
1 دقیقه
تبرک
2 دقیقه
احترام
3 دقیقه
مرد
1 دقیقه
لگد
3 دقیقه
گردهمایی غیرعادی
2 دقیقه
قبل از من سوار می‌شی؟
1 دقیقه
شعاع نور
1 دقیقه
کارد
3 دقیقه
سیم‌خاردار
1 دقیقه
سرمای گزنده
1 دقیقه
روز گل سرسبد
1 دقیقه
دستمال آزادی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دندانه‌های شانه
نویسنده
مترجماسدالله امرایی
راویاسدالله امرایی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دندانه‌های شانه

معصومه شهیدی
۱۴۰۲/۱۲/۳
اولین بار بود چنین بیان ادبی را تجربه میکردم آموزنده بود. مختصر وبسیار مفید وشنیدنی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دندانه‌های شانه

برای دریافت کتاب صوتی دندانه‌های شانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.