معرفی و دانلود کتاب صوتی ذهن فضول: به من چه! به تو چه! به ما چه!

عکس جلد کتاب صوتی ذهن فضول: به من چه! به تو چه! به ما چه!
قیمت:
۶۲۴۰۰ 43680 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ذهن فضول: به من چه! به تو چه! به ما چه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ذهن فضول: به من چه! به تو چه! به ما چه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ذهن فضول: به من چه! به تو چه! به ما چه!

کتاب صوتی ذهن فضول: به من چه! به تو چه! به ما چه! یک اثر تمام عیار برای آموزش یک مهارت بسیار مهم است:‌ «احترام به حریم شخصی دیگران». علی شمیسا (نویسنده و روانشناس) در کتاب حاضر راهکارهایی را به شما آموزش می‌دهد که از طریق به‌کاربستن آن‌ها می‌توانید حریم شخصی خود و دیگران را حفظ کنید.

درباره کتاب صوتی ذهن فضول: به من چه! به تو چه! به ما چه!

بعضی از انسان‌ها انگار رسالتشان در زندگی این است که سرک بکشند به زندگی دیگری و از کار او سر در بیاورند و بعد با دخالت‌های بی‌مورد و نظرات نه‌ چندان ضروری‌شان زهر و ناکامی به جانش بچشانند. بیایید با یکدیگر روراست باشیم؛ این گروه از انسان‌ها که هیچ بعید نیست خودمان هم کم‌وبیش در زمره‌ی آن‌ها قرار بگیریم، دارای ذهنی فضول هستند! ذهنی که نه تنها به هیچ طریقی به دیگران کمک نمی‌کند،‌ بلکه تنها به آن‌ها آسیب می‌رسانند.

اغلب مردم هم دلیل خود را برای توجیه رفتار ناپسندشان دارند؛ حال چه دلیلشان عقیدتی باشد، چه از طریق دخالت در حریم دیگری خشمشان را تخلیه کنند؛ تفاوتی نمی‌کند. به هر روی، هیچ دلیلی نمی‌تواند به توجیه این رفتار بپردازد. هیچکس نمی‌تواند این گفته‌ی ارسطو را انکار کند که «انسان حیوانی اجتماعی است». شکی نیست که انسان بدون حضور دیگران نسبتش را با واقعیت از دست می‌دهد، نمی‌تواند در انزوا زنده بماند و در یک کلام، به نگاه دیگری نیاز دارد. اما این دیگری گاه‌وبی‌گاه در بعضی از مواقع می‌تواند بلای جان شود و حریم خصوصی هم‌نوعش را به خطر بیندازد.

علی شمیسا در اثر تأثیرگذارش با عنوان کتاب ذهن فضول: به من چه! به تو چه! به ما چه! به شما کمک می‌کند تا بر رفتار خود آگاه‌تر شوید،‌ خود را از چنین رفتاری مبرا ندانید و همچنین هنگام مواجهه با ذهن‌های فضول تکنیک‌هایی را به کار ببندید که کمتر آسیب ببینید. او گام‌ به گام همراه شماست تا انگیزه‌های مثبت دخالت‌های خود را کشف کنید، درجه و شدت ذهن فضول خود را بسنجید و از دیگران بخواهید در زندگی شما دخالت نکنند.

خوانش کتاب صوتی ذهن فضول: به من چه! به تو چه! به ما چه! را نسرین رضایی بر عهده داشته و انتشارات ماه‌آوا آن را به صورت کتابی صوتی منتشر کرده است.

کتاب صوتی ذهن فضول: به من چه! به تو چه! به ما چه! مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های توسعه‌ی فردی علاقه‌منید، کتاب ذهن فضول را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با علی شمیسا بیشتر آشنا شویم

علی شمیسا در سال 1346 به دنیا آمده و مدرک کارشناسی‌اش را در رشته‌ی روان‌شناسی بالینی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران دریافت کرده است. او کتب متعددی در حوزه‌ی روان‌شناسی منتشر کرده که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «بازی‌های روانی مردم، اعتمادبه‌نفس، مردان مجنون زنان لیلی، آشنایی با کودک درون و فوت‌ و فن‌های نوازش» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی ذهن فضول: به من چه! به تو چه! به ما چه! می‌شنویم

منظور ما صرفاً دخالت‌های جزئی در زندگی نیست، بلکه مداخله‌های احساسی و فکری بزرگ در اندیشه دیگران هم فضولی‌های بیمارگون بزرگ است که جامعه افراد را مستعد این دخالت‌ها کرده است. فرهنگ، مذهب، فلسفه زندگی، باورهای بیمارگون، نوع تربیت پدر و مادر و ارزش‌های حاکم بر جامعه و ذهن فرد، باورهای خرده فرهنگی فرد، همه و همه دست به دست هم می‌دهند که فرد در ذهنش به دخالت تمام عیار اقدام کند.

در اتاقش نشسته است، اما همه انتخاب‌ها و تصمیم‌های دیگران را به چالش می‌کشد و فردا در محل کار، در ارتباطات اجتماعی و در تصمیمات مهم فرهنگی جامعه، در نقش مداخله‌گر و آزارگر ابراز وجود و بر دیگران حکم می‌کند که چگونه بیندیشند، چطور زندگی کنند، سبک زندگی‌شان چگونه باشد، مراوداتشان بر چه معیار و ارزشی بنا شود، چطور شاد باشند و چگونه عزاداری کنند. به عنوان نمونه کره شمالی و کشورهای کمونیستی را ببینید که در قالب یک ایدئولوژی واپس‌گرا در دنیای مدرن، افراد خود را مستعد دخالت و فضولی در زندگی یکدیگر می‌کنند و ابتدا خود دولت به عنوان یک الگو عمل می‌کند و بعد هم در زندگی فکری یکدیگر دخالت می‌کنند و در نهایت همه از سایه هم می‌ترسند و حکومت این گونه مسیر خود را ادامه می‌دهد.

ارزش‌های جامعه و حکومت زمینه ساز و مستعد‌کننده فرهنگ فضولی در جامعه اکنون ما هستند. خانواده شما چطور زمینه و شرایط را برای ادبیات و فرهنگ دخالت فراهم می‌آورد؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
72 دقیقه
من فضولی می‌کنم پس هستم
88 دقیقه
کدام دخالت و فضولی زهرآلود است؟
50 دقیقه
گاهی دخالت به ترور شخصیت فردی می‌انجامد
46 دقیقه
آیا فضولی و دخالت در شهرهای کوچک بیشتر است؟
46 دقیقه
دخالت بیشتر در تربیت فرزندان اطرافیان خود
50 دقیقه
فضولی و دخالت آزادی شخصی را هدف قرار می‌دهد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ذهن فضول: به من چه! به تو چه! به ما چه!
نویسنده
راوینسرین رضایی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۶۲۴۰۰ 43680 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ذهن فضول: به من چه! به تو چه! به ما چه!

ali
۱۴۰۲/۷/۲۱
یک کتاب اشغال من فکر میکردم این کتاب برای مقابله با افراد فضول است نه اینطور نیست به افراد فضول داره نصیحت میکنه تو کار مردم دخالت نکن به درد نخور بود یک ریال ارزش ندارد
فاطمه خان احمدی
۱۴۰۲/۲/۹
کتابه خوبیه درد دله جامعه ایرانی که باعث هزار جنگ و خونریزی است فضولی در قالب داستان توضیح میده
Ehsan Bahmani
۱۴۰۱/۶/۱۲
من زیاد با این کتاب حال نکردم
ن لرکی
۱۴۰۱/۵/۱۸
بسیار کتاب عالی و آموزنده بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ذهن فضول: به من چه! به تو چه! به ما چه!

برای دریافت کتاب صوتی ذهن فضول: به من چه! به تو چه! به ما چه! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.