معرفی و دانلود کتاب صوتی ذهن ملتهب: رویکردی کاملاً بدیع و انقلابی به پدیده‌ی افسردگی

عکس جلد کتاب صوتی ذهن ملتهب: رویکردی کاملاً بدیع و انقلابی به پدیده‌ی افسردگی
قیمت:
۷۰۲۰۰ ۴۹,۱۴۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ذهن ملتهب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ذهن ملتهب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ذهن ملتهب: رویکردی کاملاً بدیع و انقلابی به پدیده‌ی افسردگی

آیا از افسردگی روزافزون در رنج و عذاب به‌سر می‌برید؟ ادوارد بالمور کتاب صوتی ذهن ملتهب را برای شما نوشته است. او در این اثر که در زمره‌ی ده کتاب پرفروش ساندی تایمز لندن به شمار می‌رود، روشی بدیع و نو را برای مقابله با افسردگی در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی ذهن ملتهب

در سراسر جهان، افراد بسیاری با پدیده‌ی افسردگی به‌عنوان معضلی بغرنج و پیچیده دست‌وپنجه نرم می‌کنند. با وجود این که روزبه‌روز موارد ابتلا به این عارضه در حال افزایشی معنادار و قابل‌توجه است، درمان آن در سه دهه‌ی اخیر تغییر چندانی نکرده است. بااین‌حال، ادوارد بالمور در کتاب صوتی ذهن ملتهب (The Inflamed Mind) می‌کوشد رویکردی رادیکال و افقی تازه پیرامون درمان این مسئله‌ی جهان‌شمول در اختیار مخاطبان خود بگذارد.

ادوارد بولمور، استاد روان‌پزشکی دانشگاه کمبریج در این کتاب تأمل‌برانگیز، پیشرفت علمی جدیدی را درمورد ارتباط بین افسردگی و التهاب بدن و مغز آشکار می‌کند. او توضیح می‌دهد که اختلالات روانی می‌توانند در سیستم ایمنی بدن ریشه داشته باشند. او از رهگذر این ایده‌، انقلابی قریب‌الوقوع را در جهان روان‌پزشکی متصور است که مبتلایان به افسردگی می‌توانند با کمک آن چرخه‌های معیوب استرس، التهاب و افسردگی خود را از بین ببرند.

کتاب ذهن ملتهب بسیار فراتر از یک اثر آزمایشگاهی است و هیچ شباهتی به بروشورهایی که روی میز در اتاق انتظار مطب روان‌پزشکتان می‌بینید، ندارد. این اثر نمایانگر روشی کاملاً جدید برای نگریستن به نحوه‌ی کارکرد ذهن، مغز و بدن است و می‌کوشد به خوانندگان خود و مبتلایان به این عارضه‌ی جان‌فرسا کمک کند تا در یک دنیای خصمانه زندگی آسوده‌تری را پیش بگیرند. ادوارد بالمور در این کتاب بینش‌هایی را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم در آینده با افسردگی و سایر اختلالات روانی به شیوه‌ای مؤثرتر به مقابله بپردازیم.

کتاب صوتی ذهن ملتهب از برخی جهات، دعوتی برای محققان و متخصصان به شمار می‌رود تا تحقیقات خود را در این‌باره پیش ببرند. اما مطالب کتاب آنقدری مغلق و پیچیده نیست که مخاطب غیرمتخصص و صرفاً علاقه‌مند از فهم آن‌ها عاجز باشد.

ترجمه‌ی الهام شریف را از این اثر با صدای رضا عمرانی می‌شنوید. کتاب صوتی ذهن ملتهب به همت نشر صوتی ماه‌آوا و انتشارات نسل نواندیش تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ذهن ملتهب

  • یک کتاب مهم و امیدوارکننده برای هر کسی که می‌خواهد به شیوه‌ای جدید در مورد افسردگی فکر کند. (تام اینسل)

  • ذهن ملتهب نه‌تنها یک پیشرفت چشمگیر در درک ما از افسردگی است، بلکه کاوشی خارق‌العاده در مورد انسان بودن است. (متیو دانکونا)

  • یک فراخوان مهیج و سرراست برای رویکردی جدید درباره‌ی درمان افسردگی. اثری چشمگیر و ارزشمند که بسیار خواندنی است. (نقد کتاب Kirkus)

  • بالمور ما را در یک سفر هیجان‌انگیز ایمنی-روان‌پزشکی با خود همراه می‌کند و به‌عنوان یک راهنمای عالی ظاهر می‌شود. (رابرت دانتزر، مجله‌ی عصب شناسی)

  • ادوارد بالمور یک استدلال واضح و قانع‌کننده برای اهمیت سیستم ایمنی و التهاب در افسردگی ارائه می‌کند. این کتاب پرجنب‌وجوش یک موضوع اساسی در علوم اعصاب بالینی را توضیح می‌دهد که نه‌تنها بر تحقیقات پیرامون افسردگی، بلکه درمورد اسکیزوفرنی و بیماری آلزایمر نیز تأثیر می‌گذارد. (استیون ای. هیمن، دانشگاه هاروارد)

کتاب صوتی ذهن ملتهب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با عارضه‌ی افسردگی در هر سطح و با هر شدتی درگیر هستید، شنیدن کتاب صوتی ذهن ملتهب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با ادوارد بالمور بیشتر آشنا شویم

پروفسور ادوارد بالمور (Edward Bullmore) در دانشگاه آکسفورد و بیمارستان سنت بارتولومئوی لندن در رشته‌ی پزشکی آموزش دیده است. او در سال 1999 به کمبریج نقل‌مکان کرد و در حال حاضر رئیس مشترک علوم اعصاب کمبریج، مدیر علمی مرکز تصویربرداری مغز ولفسون و رئیس بخش روانپزشکی دانشگاه کمبریج است. ادوارد بالمور بیش از پانصد مقاله‌ی علمی منتشر کرده است و به‌عنوان یکی از پراستنادترین دانشمندان در سراسر جهان در علوم اعصاب و روان‌پزشکی شناخته می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ذهن ملتهب می‌شنویم

ادعاهای فوق‌العاده مستلزم شواهد فوق‌العاده است. در حوالی زمان به بازار آمدن «پروزاک» در حدود سال 1990، زمانی که موج هیجان درمانی ناشی از اکتشافات تصادی ضدافسردگی در دهه‌ی 1950 به اوج خود رسید. چند مقاله به‌طور مبهم منتشر شد. آن‌ها عناوینی داشتند، مانند استرس و ایمنی، دیدگاه یکپارچه از روابط بین مغز و سیستم ایمنی در سال 1989، نظریه‌ی افسردگی ماکروفاش‌ها در سال 1991، شواهدی برای پاسخ ایمنی در افسردگی اساسی در سال 1995». این مقالات و دیگر مقالات مرتبط به‌اجبار در مجلات ناشناس منتشر شدند زیرا فرضیه‌ی آن‌ها به‌سختی می‌توانست از نظر علمی متقاعدکننده‌تر و از نظر ایدئولوژیک محکم‌تر از فرضیه‌های پیشین باشد. در یک کلام ضعیف‌تر بود. آن‌ها ادعا می‌کردند که حالات خلقی به‌نوعی با فعالیت گلبول‌های سفید خون مرتبط است و ذهن در تمام طول تقسیم دکارتی به بدن متصل است. در فضای علمی آن زمان این ایده حتی اشتباه هم نبود، بدتر از آن بود! تقریباً با همان نظریه‌ی قدیمی مساوی بود که حالات خلقی به جریان صفرای سیاه و سایر اخلاط نامرئی مرتبط است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
101 دقیقه
مقدمه + فصل یک + فصل دو
62 دقیقه
سه: حقیقت پشت پرده
99 دقیقه
چهار: مالیخولیای پسادکارتی
76 دقیقه
پنج: چطور؟
73 دقیقه
شش: چرا؟
76 دقیقه
هفت: حالا که چه؟
37 دقیقه
بیماری آلزایمر و یین و یانگ میکروگلیا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ذهن ملتهب: رویکردی کاملاً بدیع و انقلابی به پدیده‌ی افسردگی
نویسنده
مترجمالهام شریف
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۷۰۲۰۰ ۴۹,۱۴۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ذهن ملتهب

ترانه کمالی
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
موضوع افسردگی در جهان امروز ما و پرداختن به آن چیز جدیدی نیست، اما دیدن آن از منظر دکتر ادوارد بالمور هست.
او فلسفه دکارتی را زیر سوال می‌برد و یا بهتر بگویم به‌کل رد می‌کند. دکارت معتقد بود ذهن و جسم ارتباط معناداری با هم ندارند؛ حال آنکه دکتر بالمور بعد از سالها تحقیق و تجربه داشتن بیماران نه و
افسرده، تنها معتقد به ارتباط مستقیم تنگاتنگ ذهن و جسم است بلکه حتی جسم را عامل بیماری ذهن میداند (بیماری خاص باعث بروز واکنش روحی و ذهنی (افسردگی) می‌شود) درحالیکه معمولا عکس آن معمول است…یعنی اغلب ما تصور می‌کردیم ذهن ببماری جسم را ایجاد میکند. مرغ ابتدا آمد یا تخم‌مرغ؟!
متاسفانه پزشک‌ها وقتی برای تشریح بیماری قائل نمی‌شوند و اغلب فرد درگیر با بیماری، در ناآگاهی و تاریکی می‌ماند. در حالیکه آگاهی از فرایند مثل نوری‌ست که برای فرد آرامش‌بخش است: اگر انسان بداند به چه چیز گرفتار شده، «چرا»، «چطور» و نهایتا اینکه «چگونه» می‌تواند در طی این بیماری، راه را بر خود هموارتر کند، بیماری دیگر ترسناک نخواهر بود و مواجهه با آن راحت‌تر خواهد شد.
دکتر بالمور، تحلیل‌های پزشکی را به زبان ساده بیان می‌کند که برای من بسیار کمک‌کننده بود چون هر دو معضل را با هم دارم: بیماری خاص (التهاب که نتیجه اختلال سیستم ایمنی هست) و افسردگی.
علاوه بر همه‌ی اینها، کتاب، اطلاعات بسیار مفیدی درباره تکامل بدن انسان و البته بیماری‌ها دارد که قابل توجه عموم (نه فقط افراد درگیر با التهاب و افسردگی) خواهد بود.
Maziar Mohsenian
۱۴۰۲/۱/۲۹
یک جمله‌ی کوتاه رو به اندازه‌ی یک کتاب طول و تفصیل دادن. کل کتاب:
«التهاب در بدن با پریشانی ذهنی مرتبط است»
عباس نصیری
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
به نظر من، اگه افسرده باشی حالت بدتر میکنه، مطالبش برای روانپزشکان خوبه
امیررضا پورقاسم
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
بدرد ما ایرانیا میخوره کتاب خوبیه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ذهن ملتهب

برای دریافت کتاب صوتی ذهن ملتهب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.