معرفی و دانلود کتاب صوتی رازهای تاب آوری

عکس جلد کتاب صوتی رازهای تاب آوری
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رازهای تاب آوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رازهای تاب آوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رازهای تاب آوری

آیا خود را فردی تاب‌آور می‌دانید؟ در مقابل گردبادهای زندگی تا چه میزان از خود انعطاف و پذیرش نشان می‌دهید؟ راسل تاکری و کلر کارادیس در کتاب صوتی رازهای تاب آوری به زوایای گوناگون این ویژگی ضروری برای انسان می‌پردازند.

درباره‌ی کتاب صوتی رازهای تاب آوری

«نمی‌توانستم، دیگر نمی‌توانستم/ صدای پایم از انکار راه برمی‌خاست/ و یأسم از صبوری روحم وسیع‌تر شده بود.» تا به حال چند بار این جملات از شعر «وهم سبز» را زندگی کرده‌اید؟ زمانی که در پی اتفاقی یا حتی بی هیچ پیش‌آمدی، چگالی اندوه و ناامیدی در زندگی‌تان از همیشه بیشتر شده است و به هیچ حیله نتوانسته‌اید غلظت شب دیرپا و تیره‌تان را رقیق کنید. زمانی که ایمان داشته‌اید این شب بی‌ماهتاب صبحی در پی نخواهد داشت و جهان را در تاریکی خواهد مکید. اما شما اکنون در حال خواندن این متن هستید. این یعنی آن شب‌ها به هر پیچش و دشواری که بوده‌اند، به صبح رسیده‌اند و اکنون شما اینجایید: زنده اما با زخم‌هایی تازه یا بهبودیافته بر روح. چرا که شما تمامی آن لحظه‌ها را «تاب آورده‌اید». راسل تاکری و کلر کارادیس در کتاب صوتی رازهای تاب آوری (Secrets of resilience) با شما حرف‌هایی در این باب دارند.

هر یک از ما رویارویی متفاوتی با ناملایمتی‌های زندگی داریم. عده‌ای چنان ریشه‌های قرصی در زمین ایمان، اعتماد و یا خودباوری دارند که سهمناک‌ترین طوفان‌ها نیز خمی به شاخ‌ورگشان نمی‌آورد. از طرفی حساسیت، آسیب‌پذیری و نازک‌طبعی عده‌ی دیگر چنان که حافظ می‌گوید «تا به حدی‌ست که آهسته دعا نتوان کرد.» چه رسد به ناملایمتی‌های روزگار. این گروه تاب آوری کمتری در مقابل ناخوشی‌ها از خود نشان می‌دهند. اما آیا می‌توان این مسئله را در زمره‌ی نقاط ضعف شخصیتی به شمار آورد؟ ویژگی‌های گروه اول چیست و چه چیزی آن‌ها را به افرادی چنین تاب‌آور تبدیل کرده است؟ چرا گروه دوم گاهی طوفان که هیچ، با نازک‌ترین بادها نیز آسیب می‌بینند؟ نویسندگان کتاب صوتی رازهای تاب آوری پاسخ‌های رهگشای خود را برای این پرسش‌ها و سؤالات دیگری از این دست ارائه می‌دهند.

راسل تاکری (Russell Thackeray) و کلر کارادیس (Claire Carradice) در کتاب صوتی رازهای تاب آوری با رهنمودهای روشنگر خود به ما کمک می‌کنند که که بهتر بیندیشیم، لگام احساساتمان را در دست بگیریم و توانایی‌مان را برای بیان آن‌ها تقویت کنیم و از خلال همه‌ی این‌ها شیوه‌های سالم و مناسب رویارویی با گردنه‌های بحرانی زندگی را یاد بگیریم و به فردی تاب‌آور تبدیل شویم.

این کتاب صوتی به همت نشر صوتی موج کتاب و انتشارات ورجاوند منتشر شده است و ترجمه‌ی محمدرضا مقدسی را از آن، با صدای مجتبی حیدری می‌شنوید.

کتاب صوتی رازهای تاب آوری برای چه کسانی مناسب است؟

چه در زمره‌ی گروه اول باشید و چه در شمار افراد گروه دوم، پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید تاب آوری، این ویژگی ضروری برای زندگی را در خود تقویت کنید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

با راسل تاکری آشنا شویم

دکتر راسل تاکری مدیرعامل، بنیانگذار و نیروی محرکه توسعه سازمانی مؤسسه‌ی QED است؛ یک شرکت نوآورانه و خلاق که به رهبران و سازمان‌هایشان کمک می‌کند تا عملکرد و نتایج بهتری کسب کنند. حوزه‌ی اصلی فعالیت‌های این روانشناس تجاری، مربی معتبر، مربی و سخنران مشهور در زمینه‌ی مهارت‌های نرم در کسب‌وکارهاست. دکتر راسل تاکری در کمک‌رسانی به رهبران و تیم‌های مختلف برای افزایش انعطاف‌پذیری، به‌ویژه در مواجهه با فشارها و دشواری‌های زندگی مدرن، مهارتی زبانزد دارد.

در بخشی از کتاب صوتی رازهای تاب آوری می‌شنویم

تفاوت بین نحوه‌ی پاسخ‌گویی شما نسبت به یک فرد تاب‌آور چیست؟ جمله‌ی اول: «وقتی در زندگی‌ام اوضاع خوب پیش نمی‌رود، اغلب دیگران را مقصر می‌دانم.» فرد تاب‌آور می‌گوید از آن یاد می‌گیرم. افراد تاب‌آور اغلب عادت ندارند که دیگران را مقصر بدانند. گرچه گاهی دیگران را مقصر می‌دانند، ولی می‌توانند اشتباهات خود را به‌وضوح ببینند و از آن‌ها درس بگیرند. وقتی آن‌ها دیگران را مقصر می‌دانند، می‌توانند مشکلات خود را تشخیص دهند و حتی از کسانی که آن‌ها را مقصر می‌دانند عذرخواهی کنند.

جمله: «من خوب انتقاد منفی را نمی‌پذیرم.» بیشتر ساکت می‌شوم و احساس می‌کنم که ناراحت شده‌ام و یا واکنش دفاعی نشان می‌دهم. فرد تاب‌آور می‌گوید از آن می‌آموزم. فرد تاب‌آور ممکن است خوب انتقاد را نپذیرد و شاید فقط احساسات خود را نشان دهد. اما می‌تواند از احساسات خود برای رشد استفاده کرده و اغلب به‌خاطر انتقاد یا بازخوردی که دیگران به او نشان می‌دهند سپاسگزار است. می‌تواند انتقاد را پذیرفته و ضرورتاً فکر نکند که کسی می‌خواهد احساسات او را جریحه‌دار کند. بلکه فکر می‌کند که فرد مقابل دلسوز اوست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
چرا باید این کتاب را بشنوید؟
11 دقیقه
یک فرد تاب‌آور چه شکلی‌ست؟
9 دقیقه
چرا بعضی از مردم تاب‌آورند و بعضی دیگر نه؟
9 دقیقه
زنگ یادگیری: نمونه‌های واقعی از تاب‌آوری روزانه
11 دقیقه
تاب‌آوری چه موقع مفید است؟
7 دقیقه
نتایج تاب‌آوری
8 دقیقه
استراتژی‌های کلیدی برای رشد تاب‌آوری
7 دقیقه
تمرینات عملی برای افزایش تاب‌آوری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رازهای تاب آوری
نویسنده،
مترجممحمدرضا مقدسی
راویمجتبی حیدری
ناشر چاپینشر ورجاوند وابسته به شرکت ورجاوند
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رازهای تاب آوری

ارسلان کرد
۱۴۰۲/۱۲/۳
نکات مفیدی داره که میشه ازش استفاده کرد.
کاربر Gh
۱۴۰۳/۱/۱۲
بسیار عالی و آموزنده
Behnaz khodabande
۱۴۰۲/۳/۲۰
به به ازین کتاب خیلی پرمحتوا و ارزشمند
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رازهای تاب آوری

برای دریافت کتاب صوتی رازهای تاب آوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.