معرفی و دانلود کتاب صوتی زنبق دره

عکس جلد کتاب صوتی زنبق دره
قیمت:
۱۳۲۶۰۰ 92820 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنبق دره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنبق دره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زنبق دره

رمانی کم‌نظیر از انوره دوبالزاک، خالق مجموعه‌ی کمدی انسانی... در کتاب صوتی زنبق دره به عشق نامعمول فلیکس و هنریت گوش خواهید سپرد؛ داستان زن دلباخته‌ای که به اختیار خویش به مذبح عشق رفته و چنین می‌نماید که پشیمان است...

درباره کتاب صوتی زنبق دره:

کتاب پیش‌رو،‌ داستان بانویی زیبا به نام هنریت است که با دیده‌ی ترحم به فلیکس می‌نگرد: پسری نوجوان که هیچ شناختی از نوازش‌های مادرانه و مهر پدرانه ندارد و نگارنده‌ی رمان او را کودک و نازیبا توصیف می‌کند. آشنایی هنریت و فلیکس در یکی از مهمانی‌های نجیب‌زادگان، یک دوستی طولانی و نامعمول را رقم می‌زند؛ ارتباطی که سرنوشت هر دوی آن‌ها را دگرگون می‌سازد.

انوره دوبالزاک (Honoré de Balzac) در رمان زنبق دره (The Lily of the Valley) ماجرای زنی را به نمایش می‌گذارد که رسالت زندگی خویش را در مراقبت از فلیکس می‌بیند؛ منجی پاک‌باخته‌ای که تمام توان خود را صرف نجات قربانی‌اش کرده است. اما این ارتباط مادرانه تا کجا ادامه خواهد داشت؟ نویسنده در این رمان کم‌نظیر تصویری بی‌پرده از نجابت و اصالت و عشقی ناپذیرفته را به نمایش می‌گذارد. حالا دیگر با گذشت سال‌ها، فلیکس مردی بالغ شده که از هجوم هیجانات درونی رهایی ندارد. او آرزو دارد تا به همسری هانریت درآید. درمقابل، هانریت زنی‌ست نجیب که به خود اجازه‌ی کوچک‌ترین لغزشی را نمی‌دهد.

کتاب زنبق دره از دو بخش تشکیل شده و در قالب دو نامه به رشته‌ی تحریر درآمده است. نامه‌ی اول، اعترافات کنت فلیکس دو واندنس است که برای کنتس ناتالی دو مانرویل نوشته است. بخش دوم رمان، نامه‌ی چهار، پنج صفحه‌ایِ کنتس را دربرمی‌گیرد.

بالزاک در این رمان تلاش کرده تا به اعماق روان شخصیت‌ها راه جوید. درعین‌حال از عوامل اجتماعی و تأثیر آن‌ها بر فکر و حیات آدمی غفلت نمی‌ورزد. به عبارت دقیق‌تر، منشاء رفتارهای هنریت و دیگر شخصیت‌های رمان زنبق دره را باید بیش از هر چیز، در شرایط اجتماعی و احوال درونی آن‌ها جست. همچنین بی‌راه نیست اگر بگوییم شخصیت بالزاک را می‌توان در شخصیت‌هایش مشاهده کرد.

در داستان بالزاک بیش از آن که از تاریخ فرانسه و جامعه‌ی طبقاتی آن سخن به میان آمده باشد،‌ احساسات عاشقانه و تمایلات افسونگری‌ست که رمان را تحت‌الشعاع قرار داده است. این رمان اولین بار در سال 1835 منتشر شد و مورد توجه مخاطبان و صاحب‌نظران قرار گرفت. جالب است بدانید بالزاک کتاب زنبق دره را رمان موردعلاقه‌ی خویش می‌خواند و شخصیت هنریت را از دوست نزدیک خود، لور آنتوانت دو برنی، وام گرفته است. م. ا. به آذین، از مترجمان نام‌آشنای کشورمان اثر حاضر را به فارسی برگردانده و راضیه هاشمی و رضا عمرانی خوانش آن را برعهده داشته‌اند.

در نکوداشت کتاب صوتی زنبق دره:

- عاشقانه‌ای به روش بالزاک. (Library Journal)

کتاب صوتی زنبق دره مناسب چه کسانی است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی زنبق دره به همه‌ی دوست‌داران ادبیات کلاسیک پیشنهاد می‌شود.

با انوره دوبالزاک بیشتر آشنا شویم:

قطعا نام بالزاک را شنیده‌اید. او یکی از مهم‌ترین نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان فرانسوی در قرن نوزدهم بود که آثارش بخشی از پایه و اساس سنت رئالیستی در ادبیات اروپا را شکل می‌دهند. کتاب‌های انوره دوبالزاک (Honoré de Balzac) در فهرست مهم‌ترین آثار ادبی جای می‌گیرند و بسیاری از آن‌ها به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند. از آثار شناخته شده او در ایران می‌توان به «چرم ساغری، اوژنی گرانده، باباگوریو، دهقانان، زن سی ساله و آرزوهای برباد رفته» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی زنبق دره می‌شنویم:

مگر در قلب تو اسراری هست که نیازمند دانستن اسرار من است تا بخشوده شود؟ باری، ناتالی، خود حدس زده‌ای، و شاید بهتر از آن باشد که همه چیز را بدانی!

آری شبحی بر زندگی من چیره است که به کمترین سخنی که آن را برانگیزد به طور مبهم سر بر می‌آورد و غالباً هم به خودی خود بالای سرم به حرکت در می‌آید. مانند آن محصولات دریایی که در هوای آرام به چشم می‌آید و امواج و طوفان تکه‌هایی از آن را به ساحل می‌افکند، خاطرات سنگین و پرشکوهی در اعماق روح من نهفته است. گرچه زحمتی که لازم است تا اندیشه در بیان آید از شدت این هیجان‌های دیرینه می‌کاهد، با این همه اگر پاره‌هایی از آن موجب آزار تو گردد، به خاطر بیاور که تو خود مرا در صورت سرپیچی از فرمان خویش به چه تهدید کرده‌ای! پس مرا برای آنکه از تو اطاعت نموده‌ام تنبیه مکن. آرزومندم رازی که با تو در میان می‌نهم محبت تو را دو چندان کند. به امید دیدار امشب.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
63 دقیقه
بخش اول
79 دقیقه
بخش دوم
59 دقیقه
بخش سوم
84 دقیقه
بخش چهارم
79 دقیقه
بخش پنجم
43 دقیقه
بخش ششم
83 دقیقه
بخش هفتم
76 دقیقه
بخش هشتم
91 دقیقه
بخش نهم
62 دقیقه
بخش دهم
64 دقیقه
بخش یازدهم
55 دقیقه
بخش دوازدهم
73 دقیقه
بخش سیزدهم
17 دقیقه
بخش چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زنبق دره
نویسنده
مترجمم ا به آذین
راویراضیه هاشمی، رضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات فردوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۳۲۶۰۰ 92820 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زنبق دره

پری سا
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
اگر میخواید با سبک ناتورالیسم (طبیعت گرایی) آشنا بشید ناگزیر از مطالعه آثار بالزاک و متاخرین ایشون مثل امیل زولا هستید. پرداختن زیاده از حد بالزاک به محیط پیرامون با وصف ظریف‌ترین و نادیده‌ترین جزئیات ممکنه برای برخی مطبوع و دلپذیر و بر طبع برخی دیگه گرد ملال بنشونه. داستان، حکایت عشق اثیری یک جوان بر بانویی آسمانیه که تا پرتگاه هوس و خیانت پیش می‌ره اما در نهایت به صورت انوار پاک و بی آلایش خورشید بر روح آدمیزاد می‌تابه. من به شخصه از لحظه لحظه این کتاب لذت بردم. کتاب مجموعه‌ای از جملات قصار پند آمیز و زیباست که میشه هر کدوم از اونها رو با خطی خوش تابلویی کرد و باهاش سالن باشکوه‌ترین کاخ هارو زینت بخشید. در نهایت شنیدن اثر با صدای گرم علی عمرانی لطف اون رو دو چندان می‌کنه. ممنون از کتاب راه و ماه آوا
Khaterh Seif
۱۴۰۱/۴/۲۷
کتاب زنبق دره، ممکنه در ابتدا حوصله شما رو سر ببره، چون اصلا یک داستان عاشقانه شبیه عشقهای پر تب و تاب و پر از حادثه‌ی امروزی نیست، متن سنگینی داره و نویسنده‌ای باهوش و بسیار ریز بین که شما رو آهسته آهسته در دل داستان پیش میبره، در شناخت زوایای پنهان شخصیت آدمها، بدون شک به شما بسیار کمک خواهد کرد، روایت انسانی رنج دیده و دور از محبت والدین در دوران کودکی...... طبق نظریه جان بالبی، شکل گیری دلبستگی نا ایمن در شخصیت فیلیکس باعث شد که او در دلبستگی‌اش به زنان دنبال یک مادر باشد یا کسی که نیازهای اولیه او را ارضا کند......
لیلی راکعی
۱۴۰۲/۳/۱۹
رمانی بود که حوصله زیادی می‌طلبید ولی آموزنده بودنش جذابش می‌کرد
م.عارفیان
۱۴۰۱/۳/۹
متن داستان ثقیل هست و باید فقط در سکوت و زمانی که کاملا حواستون جمع هست گوش بدید تا متوجه بشید که داستان با متن پر از عشق به چه شکلی پیش میره.
صدای داستان سرا بسیار آرامش بخش و جدی اما بسیار زیبا و روان هست.
من هیچ وقت داستان عاشقانه گوش نمیدم و بر اساس چیزی که تو اینترنت خوندم انتظار این و پر
داستان عاشقانه فراز و نشیب رو نداشتم داستان شبیه به مرثیه پر از اندوه هست که در نهایت در یک قبر تموم شد.
Rahil najafi
۱۴۰۱/۸/۴
عشقی نا فرجام و نا متعارف
عشق بچه‌ای به زنی که خود دو فرزند دارد و به پسر بچه به چشم یک فرزند نگاه میکرد و پسر این مهربانی‌ها را برای خود عشقی جان گداز میپندارد و تا جایی پیش میرود که بانوی قصه خود نیز عشق را باور مینماید
بسیار روان و زیبا بود
از تمامی عوامل که باعث گیرایی بیشتر این کتاب شدند بسیار سپاسگذارم
حتما مطالعه آن را پیشنهاد مینمایم
Monir Naghikhani
۱۴۰۱/۴/۱۷
بدنبود، آموزنده است، نوجوانی که از سر یأس وکمبود محبت از طرف خانواده، دل به بانویی جوان ومتأهل با دوفرزندمیبندد، واین بانو حاضربه قبول عشق اونمیشود، استعاره زیاد دارد، توصیه میکنم برای آن‌ها که میخواهند بنویسند، حتما مطالعه کنند، با سپاس از دست اندرکاران محترم.
مهران نشیبی
۱۴۰۲/۱۲/۴
داستان زیبایی داره، اما مترجم اصرار عجیبی در بکارگیری واژه‌های پیچیده عربی داره. عبارت‌هایی که حتی در زبان ما که سرتاسر با واژه‌های عربی پوشیده شده، جا افتاده نیستند. من که با زبان عربی بیگانه نیستم، در فهم برخی عبارت‌ها ناتوان بودم.
نیکو دییا
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
هانریت که یک عمر خودش را برای پرواز روح و دیدار با خدایش آماده کرده بود چون سهم نفس و کودک درونش را نداده بود نتوانست پرواز دل انگیزی داشته باشد و کودک درونش بال پروازش رو شکستو دست و پا بسته و با دلی پر از افسوس تسلیم مرگ شد
مریم محبی
۱۴۰۲/۴/۲۰
سبک رومانتیسم افراطی، شاید سلیقه خیلی‌ها باشه، اما سلیقه من نبود، البته این کتاب هم بهترین اثر آنوره دو بالزاک نیست. اما این کتاب نماد کاملا جالبی از عقده ادیپ فرویدی می‌باشد. عشق پسر یک مادر نامهربان، به مادری مهربان و زیبا.
زهرا پالیزدار
۱۴۰۱/۱۱/۶
کتاب قشنگی بود سرشار از احساس، تصویر رنج کشیدن زنی که به خاطر فرزندانش از همه‌ی دلخوشی هاش گذشته، اجرای کتاب هم دلنشین بود، فقط بعضی قسمت‌ها خیلی یکنواخت می‌شد اگه از موسیقی بیشتر استفاده می‌کردند تاثیر گذار تر می‌شد
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۱/۲/۲۸
این داستان همه چیز داشت از لحظات عاشقانه و پر شور تا تقابل دو تفکر افراطی، خودخواهی بی‌حد جوان در خواستن و عشق‌ورزیدن و عاقبت آن، و شاهکار آن نامه‌ی آخر داستان که حقیقت عریان و بی‌رحم را برای جوان قصه نمایان میکند
ممنون
گودرز صادقی هشجین
۱۴۰۱/۴/۱۶
داستان عشق پاک را موضوع اصلی خودش قرار داده ولی واقعیتش چیزی جز عشق گناه‌آلود یک پسر جوان و یک زن شوهردار نیست. درست است که آدم را دنبال خودش می‌کشد، ولی فاقد یک پیام انسانی ژرف است.
حسین طوّافی
۱۴۰۱/۲/۲۵
بالزاک نویسنده‌ی بسیار بزرگی است و به قولی آثارش بخشی از انجیل نویسندگان است. این رمان به یادماندنی با صدای گرم رضا عمرانی و ترجمه‌ی بسیار خوب استاد به‌آذین واقعا شنیدنی است‌.
رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۲/۶/۳
پس از گوش دادن به کتابهای پر از هیجان، شنیدن این داستان فوق العاده عاشقانه ساده با صدای گرم‌جناب عمرانی برایم بسی دلنشین بود
هما اشتری
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
چقدر دوسش داشتم
چه توصیفات و جزئیات دقیق و قشنگی
چه نگاه دقیقی به احساسات و عواطف و اخلاق و رفتار ادمی
و چه گفتار زیبایی از آقای عمرانی👏🏻
مشاهده همه نظرات 29

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زنبق دره

برای دریافت کتاب صوتی زنبق دره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.