معرفی و دانلود کتاب صوتی سال درخت

عکس جلد کتاب صوتی سال درخت
قیمت:
34000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سال درخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سال درخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سال درخت

کتاب صوتی سال درخت نوشته‌ی ضحی کاظمی، به شرح زندگی یک خانواده‌ی اصیل ‌ایرانی می‌پردازد و از زبان یکی از فرزندان این خانواده به نام پیمان که سال‌ها پیش در یک درگیری چاقو خورده و به قتل رسیده، روایت می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی سال درخت:

کتاب صوتی «سال درخت» رمانی جذاب و غافلگیر کننده درباره‌ی فرزندان زن و شوهری به نام علی و زری است. پیمان، پویا، پریسا نام فرزندان آن‌هاست که این سه شخص آخرین بازماندگان شاخه شکوهمند شجره‌نامه پورسالاری و نادرخوانی هستند. پیمان در درگیری به ضرب چاقو از دنیا رفته است و راوی رمان است و پریسا و پویا، خواهر و برادرش مورد خطاب او هستند. پریسا تنها دختر این خانواده برای مهاجرت به کانادا مجبور است، برادر عقب مانده خود یعنی پویا را که به بیماری سندروم دان مبتلاست، به آسایشگاه بفرستد.

برخلاف تصور زودهنگام مخاطب، موضوع اصلی رمان گذشته این خاندان است و در حال حاضر آن‌ها در سایه این گذشته پررنگ رنگ‌باخته به نظر می‌رسند. نام‌ها و تعداد افراد ثبت شده در شجره‌نامه، به شما نشان می‌دهد که رمانی پرشخصیت و پرماجرا پیش‌ روی شماست. پس با این پیش‌زمینه ذهنی به دنیای داستانی ضحی کاظمی قدم بگذارید.

ضحی کاظمی را بیشتر شناسیم:

ضحی کاظمی در سال 1361 در تهران متولد شد. او دوران دبستان خود را در تهران و راهنمایی و دبیرستان را در لندن سپری کرد. مدرک کارشناسی‌‌اش را در رشته مهندسی مواد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی اخذ نمود. در آغاز فعالیت کاری خود با نشریاتی هم‌چون داستان همشهری و چوک همکاری کرد.

او از سال 87 به صورت حرفه‌ای کار داستان‌نویسی را شروع کرد. نخستین رمان او «آغاز فصل سرد» در سال 91 توسط نشر افراز منتشر شد. این رمان نامزد نهایی جایزه واو (رمان متفاوت سال) شد. کتاب دیگر او با عنوان سال درخت با ترجمه‌ی کارولین کراسکری در سال 95 در انگلستان به چاپ رسید. هم‌چنین او داستان‌های علمی تخیلی و فانتزی بسیاری برای کودکان و نوجوانان به نگارش درآوده است که مجموعه‌ی آدم‌نباتی‌ها از آن جمله است.

کتاب صوتی سال درخت به چه کسانی پیشنهاد می‌شود:

کتاب صوتی سال درخت برای کسانی که به داستان‌هایی با شخصیت‌های بسیار و اتفاقات عجیب و هیجان‌انگیز علاقه دارند، مناسب است. هم‌چنین اگر از شنیدن داستان‌های ایرانی غافلگیر کننده لذت می‌برید، این کتاب صوتی را بشنوید.

در قسمتی از کتاب صوتی سال درخت می‌شنویم:

«بی‌فایده بود. برگشتنی نبودم. آمبولی یا سکته قلبی بعد از عمل. هرچه بود، راه بازگشتم را به زندگی، در یکی از رگ‌هایم مسدود کرده بود. پیرمرد ناشناس هم از ضربه‌های چاقو نمرده بود. پزشک قانوین تشخیصش این بود که از ترس سکته کرده. پیش از اینکه بدنش شکافته شود و به زمین بیفتد، قلبش از کار افتاده بود. هیچکس برای بردنش نیامد. چندماه بعد از رفتن پریسا، خانمی به نام جمیله بهروزی برای یافتن برادر گمشده‌اش از آمریکا عازم تهران می‌شود. بالاخره بعد از گشتن همه‌ی بیمارستان‌ها و تیمارستان‌ها و زندان‌های آمریکا و تهران سراغ پزشکی قانونی تهران می‌آید. عکس پیرمرد بی‌نام و نشان کشته شده با عکسی که جمیله همراه دارد، مطابقت می‌کند. آدرس قبر برادرش را می‌گیرد. قطعه 238 قبر کنار رضاخانی پرشکوه. مامان و بابا همان موقع، هزینه‌های دفن پیرمرد ناشناس را به عهده گرفته و صوابش را نثار روح من کرده بودند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
بخش اول
48 دقیقه
بخش دوم
38 دقیقه
بخش سوم
45 دقیقه
بخش چهارم
50 دقیقه
بخش پنجم
39 دقیقه
بخش ششم
43 دقیقه
بخش هفتم
41 دقیقه
بخش هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سال درخت
نویسنده
راویکاوه یانقی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
34000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سال درخت

فاطمه حبیبی
۱۳۹۹/۳/۹
داستان جالبی بود گوشه‌ای از مشکلات وجود عضوی از خانواده که مبتلا به سندرم داون است را به تصویر کشیده درکنار یک داستان جالب
عیاری بکتاش
۱۳۹۹/۱۲/۸
رمان نسبتا خوبی هست صدای راوی هم مناسبه. فقط پایان بهتری میتونست براش نوشت.
درکل مفید بود%
★★★★☆۴از۵ستاره
زاها م
۱۳۹۹/۳/۱۶
جالب بود و از علوم ماوراالطبیعه هم بخوبی استفاده شده و پیچیدگی قشنگی به داستان داده
Azadeh Akbari
۱۳۹۹/۱۱/۲۶
خوب بود بخونید حوصلتون سر نمیره
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سال درخت

برای دریافت کتاب صوتی سال درخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.