معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی شدن

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی شدن
قیمت:
9800 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی شدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی شدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی شدن

کتاب صوتی شدن (میکروکتاب)، اثر معروف میشل اوباما، روایتی جذاب و دل‌نشین از زبان همسر رئیس جمهور سابق آمریکا باراک اوباما است که درباره‌ی زندگی خود، از زمان کودکی‌اش تا هنگامی که از کاخ سفید بیرون رفت، صحبت می‌کند.

کتاب شدن (Becoming) پس از چاپ اولش به سرعت، عنوان پرفروش‌ترین و درخشان‌ترین کتاب‌ سال آمریکا را دریافت کرد و حاوی 3 بخش با عناوین من شدن، ما شدن و بیشتر شدن است که سه دوره‌ی مختلف از زندگی میشل را بیان می‌کند.

میشل اوباما (Michelle Obama) در این میکروکتاب صوتی، از ابتدا به توصیف زندگی‌ خود می‌پردازد؛ از طبقه‌ی دوم خانه‌ی یکی از دوستانشان در جنوب شهر شیکاگو که به خاطر نرخ زیاد جرم و جنایتش مشهور است. ولی او با کوشش به موفقیت می‌رسد و زندگی حیرت‌آوری برای خود رقم می‌زند. میشل دختر یک خانواده‌ی فقیر و کارگر بود که برای تحصیل در یک دبیرستان خوب پذیرفته می‌شود و از این راه می‌تواند به هاروارد برود. او وکالت می‌خواند و در آخر به کاخ سفید راه می‌یابد.

او شما را با خود در بحث‌های شخصی‌‌اش همراه می‌کند که اگر شوهرش برای رفتن به سمت ریاست جمهوری اقدام کند، وظیفه آینده خودش به عنوان تصویری مشهور ولی دور از نکوهش در کمپین همسرش چه می‌شود. خاطرات بسیار دل‌نشین و با شوخ طبعی و رک‌گویی‌ غیر مرسوم، روایت می‌شوند. او شرح واضحی از پشت صحنه‌ی تاریخ خانوادگی‌ و فرودش به محل توجه جهانی و نیز زندگی‌شان در کاخ سفید در مدت 8 سال را ارائه می‌دهد، همانطور که او می‌آید تا از کشورش آگاهی پیدا کند و کشورش او را بهتر بشناسد.

این میکروکتاب صوتی شما را به آشپزخانه‌های آیوا و سالن‌های رقص باکینگهام، به زمان‌های نفس‌گیر غم و جهندگی عظیمی می‌برد. همان‌گونه که او سعی می‌کند به درستی زندگی کند و از نیروی شخصی و صدایش در خدمت گروهی از عقیده‌های والاتر استفاده کند، شما را درون قالبی از یک ضمیر شگفت و پیشرو از تاریخ می‌برد.

میشل اوباما را بیشتر بشناسیم؟

میشل اوباما نخستین بانوی نخست آمریکایی - آفریقایی در تاریخ ایالات متحده‌ آمریکا است. او از دانشگاه هاروارد و پرینستون فارغ‌التحصیل شده است و مدرک حقوق دارد. او تا قبل از زن اول شدن، فعالیت‌های کاری و اجتماعی بسیاری در شیکاگو انجام داده بود. میشل ارزش بسیاری برای محیط زیست و زنان قائل است و در زمانی که زن نخست بود، سعی می‌کرد در این دو زمینه فعالیت‌های فراوانی انجام دهد. او در حالی در سال 2018 به عنوان بانوی ستایش شده آمریکا برگزیده شد که 16 سال پی در پی این شهرت در اختیار هیلاری کلینتون بود.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

این کتاب صوتی در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش‌های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه‌گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره‌مند شوید. میکروکتاب‌ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه‌نویسی برای شما چکیده شده‌اند. شما با شنیدن آن‌ها‌‌‌ همان اطلاعات مفیدی را دریافت می‌کنید که کتاب اصلی در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از میکروکتاب صوتی شدن می‌شنویم:

در ایالات متحده برای بانوی اول هیچ منصب و وظیفه‌ای در نظر گرفته نشده بود و همه طبق آن چیزی که خودشان می‌خواستند این جایگاه را پیش می‌بردند. من در کاخ سفید احساس بیگانه بودن داشتم. می‌دانستم که ممکن است آنطور که به بانوان اول سفیدپوست احترام می‌گذاشتند هم به من احترام نگذارند. من در هر شرایطی باید وقارم را حفظ می‌کردم. حتی در آن شرایط هم این سوال را از خودم می‌پرسیدم که آیا به اندازه‌ کافی خوب هستم؟ ذهنم از کارهایی که باید انجام دهم پُر شده بود و هیچ راهی برای داشتن یک برنامه‌ دقیق به ذهنم نمی‌رسید.

اما در این شرایط هم سعی می‌کردم که فقط رو به جلو حرکت کنم و اولویتم ساشا و مالیا بودند. من باید مدرسه‌ مناسبی برای بچه‌ها پیدا می‌کردم تا بتوانم همه چیز را تحت کنترل داشته باشم و باراک هم مشغول انتخاب اعضای کابینه‌ خود بود. محافظان زیادی داشتیم. ماشین‌های بسیار سنگین که به سیستم‌های حفاظتی و مراقبتی مجهز بودند. من یک بار به کاخ سفید آمده بودم که آن هم برای بازدید از طرف یک تور بود.

کاخ سفید بسیار بزرگ بود، 133 اتاق، 35 حمام و 28 شومینه داشت. اما واقعیت را می‌توان زمانی درک کرد که آن جا زندگی کنیم. دو سال بعد من رسما وارد این خانه شدم، این بار باراک و دختران هم همراه من بودند. وارد کاخ شدم و دستپاچگی در وجودم موج می‌زد، اما بوش و همسرش از ما استقبال گرمی به عمل آوردند. همسر بوش سعی کرد بیشتر جاهای کاخ را نشانم دهد و من هم به این باور رسیدم که روزی نوبت من است که بتوانم تجربیاتم را در اختیار بانوی اول بعدی قرار دهم.
در کاخ همه چیز متفاوت بود و من امیدوار بودم که برای ساشا و مالیا متفاوت باشد و چیزی نتواند آن‌ها را محدود کند و از حوزه‌ی فعالیتشان که اقتضای سنشان بود بکاهد. در روز تحلیف همه‌ اعضای خانواده‌ام آمدند. این روز نمادین بسیار فوق‌العاده برای خانواده‌ ما بود که امیدوار بودم برای کشور هم همینطور باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست
1 دقیقه
درباره کتاب
1 دقیقه
درباره نویسنده
5 دقیقه
مقدمه
47 دقیقه
فصل اول: من شدن
43 دقیقه
فصل دوم: ما شدن
21 دقیقه
فصل سوم: بیشتر شدن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی شدن
نویسنده
راویراضیه اسدی
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه
قیمت نسخه صوتی
9800 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی شدن

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 کتاب شدن از زبان بانوی اول آمریکا! یه کتابی که از دوران کودکی، تا لحضه‌ی حال میشل رو توصیف میکنه! اینکه منه خواننده می‌تونم زندگی میشل و باراک اوباما رو این همه دقیق بفهمم و برام ‌خیلی ارزشمنده.
اینکه لحظه‌های شکست، پیروزی، سختی، ناراحتی، تبعصض نژادی، مشکلات زندگی مشترک و گرفتن مشاور، مشکلات و
مالی، درمان برای بچه دار شدن، کشمکش‌های سیاسی خانوادگی میشل و باراک، و خیلی چیزای دیگه‌ی این کتاب، همه و همه از زبان نویسنده و راوی، برای تک تک ما به صورت مونولوگ بیان میشه، بسیار ارزشمنده!!!
من بعد این کتاب فهمیدم که، میشل و‌ باراک چقدر شبیه هر آدم عادی دیگه‌ای بودند!!!! و فقط تلاش و پشتکار می‌تونسه اونها رو تا این حد موفق کنه. به نظر من باراک اوباما، شیک ترین، کاربلد ترین، مردمی‌ترین و صلح جو‌ترین ریئس جمهور امریکا در طول تاریخ بوده! دوستان خواهش میکنم یه مقدار از کم لطفی هاتون رو کم کنید. این کتاب تهی نیست، سطحی نیست!!! آخه این کتاب که یک کتاب ادبی نیست، این فقط ماهیت ژورنالیستی داره. یه آدم بی نهایت موفق داره داستان زندگی خودشو میگه، انتظار دارین چی کار کنه؟!! ادبیات کلاسیک رو با سورئالیست و سانتیمانتالیسم تلفیق کنه، بعد افسانه و تخیل رو هم چاشنی کار کنه؟؟؟!! نهههه! این فقط یه قصه واقعی از یه زندگی هستش! همین! همین قدر ساده ‌و دلنشین. حتما نسخه کامل کتاب رو هم در اولین فرصت خواهم‌خوند. بینظیر بود
ممنون دوست عزیزم کتابراه… ☘️
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۱۱
شاید فکر کنید کتاب شدن خانم میشل اوباما مخصوص بانوان است، باید بگویم اصلأ اینطور نیست، در این کتاب بسیار جالب در ابتدا با زندگی شخصی که هشت سال بانوی اول کشور آمریکا بوده آشنا میشوید.
این کتاب بسیار جالب و تأثیرگذار از ۳ بخش تشکیل شده است، بخش اول من شدن که زندگی بانوی اول قبل از ازدواج با رئیس و
جمهور را به نمایش میگذارد مرحله دوم ما شدن که زندگی میشل اوبا ما بعد از ازدواج با باراک اوباما را توضیح میدهد و بخش بیشتر شدن که فعالیت‌های بانوی اول بعنوان یک شخص تأثیرگذار در جامعه و در کنار رئیس جمهور را توضیح میدهد.
بنده تصمیم گرفتم بعد از خواندن یا گوش دادن به کتابهای کتابراه حتماً امتیاز بدم و نظر و نقدم رو در مورد هر کتاب بنویسم و در انتهای نگارش نظراتم یک جمله بنویسم، در مورد کتاب شدن میگم که: هر چه سریعتر بخونید یا گوش بدید (فرقی نمیکنه) که از قافله عقب نمونید.
یداله کثیرلو
۱۳۹۹/۷/۴
با سلام و سپاس از زحمات مترجم و تمام کسانی که این اثر را فراهم کردند متأسفانه به خاطر عدم امانت داری و سانسور قسمتهای که اصلا مورددار نیست مورد پسند بنده واقع نشد مثلا وقتی در مقدمه میگه آرزوهام ساده بود دوست داشتم سگ داشته باشم و خونه پله دار و ماشین چهار درب و... و خطهای بعدی و طوری پیش میره اینگار یه ترجمه بسیار آزاد با دخل و تصرف دل بخواهی است
firooz bahmani
۱۴۰۰/۸/۹
با هر نژاد ورنگی و حتی داشتن خانواده فقیر وهماهنگی اعضای خانواده وبا اتکا بر توانائیها و برنامه ریزی واستفاده از فرصتها می‌توان به هر موفقیتی دست پیدا کرد اگر هرکس خودش را باور کند
اسرین رستگاری
۱۴۰۱/۶/۶
دست گوینده درد نکنه، ولی صدای ایشون برای رمان مناسب نیست بیشتر برای کتاب‌های داستان کودک و نوجوان مناسبه چون خیلی با هیجان و با آب و تاب میخونن. در کل لحنشون مناسب بزرگسال نیست.
میثم کیوانی
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
کتاب بسیار خوبی است و به ما درس می‌دهد که در هر شرایطی باید زندگی خود را جهت بهتر شدن شرایط آن تغییر داد و با نقاط قوت آن سرخوش و نقاط ضعف نادیده گرفت.
Sepide
۱۴۰۰/۱/۹
کتاب خیلی روان و دوستانه روایت شده که نکته مثبتیه. روایتی از یک دختر جنوب شهر تا بانوی اول آمریکا شدن!
نکته منفی اینکه احساسات در لحن گوینده بیش از حده
کیمیا اشرفی
۱۳۹۸/۱۲/۱۰
بنظرم چون بازبان ساده نوشته شده میتونه تاثیر بیشتری روی خواننده بزاره و میشه باهاش ارتباط برقرار کرد وهمینطور میتوان احساس میشل رو درک کرد. ممنون
معصومه مولایی
۱۴۰۲/۱۱/۹
خیلی خلاصه بود با توجه به اینک ه میشل با این کارها قهرمان و بانوی اول شده باید بگم تک تک بانوان ایران ارزش برابر با او را دارند
Haniyeh
۱۴۰۲/۱/۱
در کل کتاب خوبی بود و با زندگی زن اول آمریکا آشنا میشیم و اتفاقات سخت و هیجان انگیزی که در طی رئیس جمهور شدن همسرش اوباما پیش میاد
فرزاد محمدی
۱۴۰۱/۴/۱۵
کتاب در مورد سرنوشت انسانی با محدودیت‌های نژادی و طبقاتی و سعی و تلاش مستمر این انسان و دست و پنجه نرم کردن با مشگلات و موانع زندگی میباشد
نازنین شریفی
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
دادن شرایط یکسان و فراهم کردم زمینه‌های پیشرفت برای همه مردم در کشورهای آنسوی آب در این کتاب به وضوح بیان شده است
آزیتا مهندس
۱۴۰۱/۲/۴
کتاب بسیار آموزنده که باعث انگیزه بخشیدن و ایجاد امید و تلاش برای رسیدن به آرزوهای بزرگ می‌شود.
خاطره لو
۱۴۰۰/۳/۱
کتاب بدی نبود. میشود انگیزه گرفت برای پشتکار داشتن برای آینده.
پرنیا قاسمی
۱۳۹۹/۶/۱۴
کتاب بی محتوایی بود و در کل هیچ اثری روتون نمیزاره، نگارش ساده و ابتدایی
مشاهده همه نظرات 24

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی شدن

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی شدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.