معرفی و دانلود کتاب قتل در رود نیل

عکس جلد کتاب قتل در رود نیل
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قتل در رود نیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قتل در رود نیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قتل در رود نیل

یک سفر دریایی در کرانه‌ی رود نیل با پیدا شدن جنازه‌ی لینت ریچ‌وی، به یک معمای تمام‌عیار تبدیل می‌شود. قربانی کتاب قتل در رود نیل دختری زیبا، جوان، ثروتمند و همه‌چیزتمام، به‌تازگی با نامزد سابق صمیمی‌ترین دوستش ازدواج کرده بود. آگاتا کریستی در این رمان جنایی، هرکول پوآرو را مسئول کشف راز این جنایت هولناک قرار داده. اما هیچ‌چیز آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست...

درباره‌ی کتاب قتل در رود نیل

به نظر شما انگیزه‌ی اصلی قاتلان چیست؟ پول، انتقام، عشق یا نفرت؟ هرکول پوآرو در کتاب قتل در رود نیل (Death on the Nile) با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود که هر کدام به دلایل مختلف می‌توانند انگیزه‌ی قتل داشته باشند. لینت ریچ‌وی به‌تازگی با نامزد بهترین دوستش، ژاکلین یا جکی، ازدواج کرده. پس می‌توان ژاکلین را قاتل او دانست؛ زیرا می‌خواسته بابت دزدیدن عشقش از او انتقام بگیرد. حتی او چند روز پیش به پوآرو گفته بود که دلش می‌خواهد اسلحه را بر سر لینت بگذارد و ماشه را بچکاند. شاید با خودتان بگویید که قطعاً ژاکلین قاتل لینت بیچاره است، اما صبر کنید و ببینید آگاتا کریستی (Agatha Christie) چه خوابی برای شخصیت‌های اصلی داستان دیده.

معرفی و دانلود کتاب قتل در رود نیل

داستان رمان قتل در رود نیل این‌گونه شروع می‌شود: کارآگاه هرکول پوآروو در تعطیلات خود در مصر به سر می‌برد تااینکه یک ماجرای مرموز، توجه او را به خود جلب می‌کند. زوجی جوان که ماه‌عسل خود را در مصر می‌گذرانند، از تعقیب‌های یک شخص مزاحم در هراسند. لینت ریچ‌وی، دختری پولدار و زیبا که به نظر می‌رسد همه چیز دارد، با مردی ازدواج کرده که نباید. سایمن دویل، پسری فقیر و روستایی که نامزد ژاکلین بوده اما عاشق لینت می‌شود و با او ازدواج می‌کند. ژاکلین دوبلفورت، دوست صمیمی بچگی‌ لینت، دقیقاً در نقطه‌ی مقابل او قرار دارد: خانواده‌اش همه‌ی ثروت خود را در بحران بزرگ آمریکا از دست داده و حال، نامزد خود را به دختری زیباتر و ثروتمندتر از خودش می‌بازد. ژاکلین که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد، شروع به تعقیب دوست و نامزد سابقش می‌کند. این زوج که به مقصد مصر، انگلیس را ترک می‌کنند، دیگر مطمئند که هیچ‌کس در تعقیب‌ آن‌ها نیست. اما وقتی ژاکلین را می‌بینند که در کرانه‌ی رود نیل منتظر آن‌هاست، وحشت‌زده به‌سراغ کارگاه معروف، هرکول پوآرو، می‌روند. پوآرو در ابتدا قضیه را جدی نمی‌گیرد. اما وقتی چند روز بعد جسد لینت با گلوله‌ای در سر پیدا می‌شود، همه چیز تغییر می‌کند...

کتاب قتل در رود نیل یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین داستان‌های جنایی آگاتا کریستی به شمار می‌رود. کلاف سردرگمی که در این کتاب خلق شده، خواننده را به بیراهه می‌کشاند، او را در مسیر دیگری قرار می‌دهد و سرانجام این نویسنده است که با هوشمندی تمام، راز قتل را فاش می‌کند. هرکول پوآرو برای کشف معما، می‌کوشد درست‌ترین کارها را انجام دهد. با مظنونین و دیگر مسافران کشتی صحبت می‌کند، سعی دارد متوجه شود هر کدام چه چیزی را پنهان می‌کنند و برای جست‌وجوی انگیزه‌ی قتل هر کدام، ساعت‌ها وقت می‌گذارد. شما هم می‌توانید با این کارآگاه کارکشته همراه شوید و بعد از تحلیل شخصیت‌ها، مظنون اصلی خود را پیش از پایان یافتن رمان قتل در رود نیل پیدا کنید.

جالب است بدانید که آگاتا کریستی در ابتدا خانم مارپل را برای حل این پرونده در نظر گرفته؛ زیرا داستان قتل در رود نیل در روستایی انگلیسی شروع می‌شود که شبیه دیگر داستان‌های خانم مارپل به نظر می‌رسد. اما وقتی روایت به سمت و سویی دیگر می‌رود، نویسنده احساس می‌کند انتخاب هرکول پوآرو بهتر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسد و احتمالاً با فضای داستان همخوانی بیشتری دارد.

نشر گویا کتاب قتل در رود نیل را با ترجمه‌ی علی سلامی روانه‌ی بازار کرده است.

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب قتل در رود نیل

مشهورترین اقتباس‌های کتاب قتل در رود نیل عبارتند از:

  • فیلم محصول سال 1978 که بسیار موفق بود و پیتر یوستینوف در این فیلم برای اولین بار ایفای نقش هرکول پوآرو را بر عهده گرفت. بتی دیویس، میا فارو، مگی اسمیت و دیوید نیون از دیگران بازیگران این فیلم هستند. در فیلم‌نامه‌ی این اثر تغییراتی جزئی در داستان آگاتا کریستی به وجود آمد.
  • قسمت سوم مجموعه‌ی تلویزیونی هرکول پوآرو با بازی دیوید سوشی، براساس داستان قتل در رود نیل ساخته شده است. این نسخه‌ی اقتباس‌شده در سال 2004 تا حد زیادی وفادار به کتاب بود.
  • شرکت فاکس در سال 2022 اقتباسی دیگر از این رمان تهیه و تولید کرد. کنت برانا در فیلم »مرگ بر روی نیل» نقش هرکول پوآورو را بازی می‌کرد و همچنین کارگردانی و تهیه‌کنندگی اثر را بر عهده داشت. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به تام بیتمن، آنت بنینگ و راسل برند اشاره کرد.

نکوداشت‌های کتاب قتل در رود نیل

  • ساختار داستان قتل در رود نیل بی‌عیب‌ونقص است. (دیلی میل)
  • کتاب را باید دو بار بخوانید. یک بار برای لذت بردن و پیدا کردن راز قتل و یک بار دیگر برای پی بردن به راز نویسندگی آگاتا کریستی. (روزنامه‌ی تایمز)
  • یک پرونده‌ی عالی برای هرکول پوآرو. من به احترام نویسنده کلاه از سر برمی‌دارم؛ زیرا نبوغ بدیع او در کتاب قتل در رود نیل انکارناپذیر است. (ساندی تایمز)
  • آگاتا کریستی شخصیت‌های خود را با جزئیاتی باورنکردنی توصیف می‌کند. اگر سرنخ‌های او را دنبال کنید، می‌توانید پیش از هرکول پوآرو هویت قاتل را کشف کنید! (گاردین)
  • یکی از بهترین کتاب‌های معمایی درجه‌یک کریستی. (مجله‌ی کرکوس ریویوز)

کتاب قتل در رود نیل برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب قتل در رود نیل را به علاقه‌مندان داستان‌های جنایی و معمایی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب قتل در رود نیل می‌خوانیم

پوآرو مکثی کرد و گفت: «آه! بله رخ می‌دن مادام. تصور می‌کنم یکی از مؤمنان کلیسای انگلستان هستید؟»

«بله.» لینت کمی گیج به نظر می‌رسید.

«پس بخش‌هایی از کتاب مقدس رو شنیدید که در کلیسا می‌خونن. درباره‌ی ملک داوود و اون مرد ثروتمند شنیدید که گوسفندان فراوانی داشت و بره‌ی یه مرد بینوا رو گرفت. مادام، این چیزیه که رخ داد.»

لینت صاف نشست. چشمانش از شدت خشم برق می‌زد.

«موسیو پوآرو، کاملاً می‌فهمم منظورتون چیه. به زبان ساده می‌خواید بگید که من نامزد جوان دوستم رو قاپیدم. اگه بخوام با حالت احساسی به این مسئله نگاه کنم، نگاهی که آدم‌های نسل شما به مسائل دارن، این احتمالاً درسته؛ اما واقعیت تلخ متفاوته. انکار نمی‌کنم که جکی واقعاً عاشق سایمن بود اما تصور نمی‌کنم شما بتونین در نظر بگیرید که شاید سایمن به همون اندازه شیفته‌ی اون نبود. خیلی به جکی علاقه داشت اما به گمانم، حتی قبل از اینکه سایمن با من ملاقات کنه، خودش کم‌کم می‌فهمید که دچار اشتباه شده. سایمن متوجه می‌شد که عاشق منه نه عاشق جکی. حالا باید چه‌کار کنه؟ مثل یه قهرمان شریف باشه و با زنی ازدواج کنه که علاقه‌ای به اون نداره و ازاین‌رو زندگی سه نفر رو تباه کنه چون بعید می‌دونم تحت این شرایط می‌تونست جکی رو خوشبخت کنه؟ اگه وقتی با اون ملاقات کرد، واقعاً با اون ازدواج می‌کرد، قبول دارم که وظیفه داشت نسبت به اون پایبند بمونه، هرچند خیلی هم مطمئن نیستم. اگه شخصی بدبخت باشه نفر دیگه نیز رنج می‌کشه؛ اما نامزدی هیچ‌گونه پایبندی رو ایجاد نمی‌کنه. اگه اشتباهی رخ داده باشه، پس یقیناً بهتره پیش از آنکه خیلی دیر بشه، با واقعیت روبرو بشیم. قبول دارم که برای جکی خیلی دشواره و من از این بابت متأسفم اما کاریه که شده. اجتناب‌ناپذیر بود.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قتل در رود نیل
نویسنده
مترجمعلی سلامی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات358
زبانفارسی
شابک978-622-312-129-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قتل در رود نیل

یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۳/۱/۱۲
سلام. فقط برای یکبار خوندن بد نیست. زیاده از حد به دهکده جهانی و اتفاقات و دیدارهای تصادفی توش تکیه شده.
لیلا تشکر
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
مثل بقیه آثار آگاتا کریستی معمای جالبی داشت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب قتل در رود نیل

برای دریافت کتاب قتل در رود نیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.