معرفی و دانلود کتاب صوتی صورتک‌ها

عکس جلد کتاب صوتی صورتک‌ها
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صورتک‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صورتک‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی صورتک‌ها

منوچهر، خجسته را مانند یک عروسک چینی معصوم و بی‌گناه می‌بیند و حتی دلش نمی‌آید به او دست بزند. کتاب صوتی صورتک‌ها، از داستان‌های کوتاه انتقادی و تأثیرگذار صادق هدایت، ماجرای مشکلاتی است که نگاه پوچ، احمقانه و سرکوب‌گر مردان به زنان ایجاد می‌کند. این کتاب، داستان مردی را روایت می‌کند که ناگهان، معشوقه‌ی تا دیروز معصوم خود را خطاکار پنداشته و حالا باید تصمیم بگیرد که با این سرشکستگی و دل‌شکستگی چه کند.

درباره‌ی کتاب صوتی صورتک‌ها

«پدر او از آن شاهزاده‌کهنه‌ها بود با افکار پوسیده که موضوع صحبتش همیشه از معجزه‌ی انبیا و حکایت‌های معجزه‌آسا که از مسافرت‌های خودش نقل می‌کرد بود و دور اتاق، در قفسه‌ها، شیرینی چیده بود. پیوسته چشم‌هایش می‌دوید و آرواره‌هایش می‌جنبید و شکر خدا را می‌کرد که این همه نعمت آفریده و معده‌ی قوی به او داده.» صادق هدایت (Sadegh Hedayat) در کتاب صوتی صورتک‌ها با همین لحن تند و تیز، نگاه اکثریت مردان جامعه را نسبت به زنان نقد می‌کند.

منوچهر که شخصیت اصلی کتاب صوتی صورتک‌ها است، از آن مردهای به‌اصطلاح روشنفکر و به‌روز است که با افکار و عقاید پدر سنتی خود زاویه دارد. اما صادق هدایت داستان خود را طوری جلو می‌برد که نشان دهد اگر منوچهر در نگاه و قضاوتش نسبت به زنان از پدرش بدتر نباشد، بهتر هم نیست! منوچهر که چندوقتی است دل به دختری به نام خجسته باخته، در تب‌وتاب و حرارت این عشق می‌سوزد و قصد دارد هر طور که شده به خجسته برسد. اما در همین حین عکسی از خجسته در آغوش مردی دیگر به دستش می‌رسد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی صورتک‌ها

صادق هدایت در کتاب صوتی صورتک‌ها نشان می‌دهد که یک‌مشت افکار و پیش‌فرض‌های احمقانه و پوچ، قادرند تاچه‌حد عواطف یک فرد را تحت تأثیر خود قرار دهند و حتی عشق را تبدیل به کینه کنند. منوچهر در بخشی از داستان با زبان خودش می‌گوید که ما مردها وقتی عاشق زنی می‌شویم، درواقع عاشق تصویری شده‌ایم که به دست خودمان از او ساخته‌ایم. صادق هدایت به این طریق نشان می‌دهد که بخش بزرگی از مردان جامعه، هیچ‌گاه حاضر نیستند شخصیت واقعی یک زن را به هر صورتی که هست بپذیرند و تنها رویاهای خود را به او تحمیل می‌کنند. اما این قضیه به همین‌جا ختم نمی‌شود. این مردان اگر احساس کنند زنی که تا دیروز معشوقه‌شان بوده، دیگر مطابق میل آن‌ها نیست، حتی به فکر می‌افتند که حق حیات را هم از او بگیرند.

کتاب صوتی صورتک‌ها را نشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای علیرضا ناصحی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه روایت آواهای سوپرانو

نشر صوتی نوین کتاب گویا تعدادی از آثار برگزیده‌ی ادبیات جهان را که به‌نوعی طنین مطالبه و صدای زنان هستند، گلچین کرده و آن‌ها را در قالب کتاب صوتی و با عنوان مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو به انتشار رسانده است. این مجموعه شامل داستان‌های کوتاه صوتی از برترین داستان‌نویسان ایران و جهان مانند صادق هدایت، ابراهیم گلستان، دینو بوتزاتی، آنتون چخوف، جووانی ورگا و ارنست همینگوی است.

کتاب صوتی صورتک‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی صورتک‌ها را به همه‌ی علاقه‌مندانِ داستان کوتاه و داستان‌های فارسی و همچنین قلم بی‌همتای صادق هدایت توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی صورتک‌ها می‌شنویم

همه‌ی فکر منوچهر، بدون اراده، دور یک سالَک کوچک پرواز می‌کرد. سالک کوچکی که آن‌قدر به‌جا، گوشه‌ی لب خجسته واقع شده بود و بر خوشگلی او افزوده بود. چشم‌های میشی گیرنده. دندان‌های سفیدی که هر وقت می‌خندید، با رشادت آن‌ها را بیرون می‌انداخت. سر کوچک. فکر کوچک. و آن نگاه بی‌گناه؛ مثل نگاه بره‌ای که به سلاخ‌‎خانه می‌برند. برای منوچهر، او یک بُت یا یک عروسک چینی لطیف بود که می‌ترسید به آن دست بزند و کنفت بشود. از روزی که با خجسته آشنا شده بود، او را به طرز وحشیانه‌ای دوست داشت. هر حرکت او برای منوچهر پر از معنی، پر از دل‌ربایی بود و فکر متارکه‌ی با او به نظرش غیرممکن می‌آمد. ولی دیروز عصر بود که فرنگیس، خواهر بزرگش، با چشم‌های اشک‌آلود وارد اتاق او شد و بعد از یک مشت گِله، به او گفت: «اگر تو خجسته را بگیری، آبروی چندین و چندساله‌ی ما به باد می‌رود. دیگر نمی‌توانیم با مردم مراوده داشته باشیم. جلوی همه خوار و سرشکسته خواهیم شد که بگویند برادرت، خجسته، مِترِس ابوالفتح را گرفته!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
صورتک‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی صورتک‌ها
نویسنده
راویعلیرضا ناصحی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی صورتک‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی صورتک‌ها

برای دریافت کتاب صوتی صورتک‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.