معرفی و دانلود کتاب صوتی عروسک فرنگی

عکس جلد کتاب صوتی عروسک فرنگی
قیمت:
۸۲۰۰۰ ۵۷,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عروسک فرنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عروسک فرنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عروسک فرنگی

کتاب صوتی عروسک فرنگی اثر آلبا دسس پدس، داستان مشاور حقوقی موفق به نام جولیو بریجینی است که مردی میانسال و ثروتمند بوده و هیچ علاقه‌ای به ازدواج ندارد.

جولیو یک روز در یک کافه متوجه دختری بسیار معمولی در حدود سن 17 می‌شود و ناگهان نسبت به دختر کشش پیدا می‌کند و سعی می‌کند هر طور شده به او نزدیک شود. کار به جایی می‌رسد که حتی تحت عنوان خواستگار وارد زندگی دختر شود تا بتواند بعد از یک رابطه کوتاه مدت او را قال بگذارد. دختری‌ نه‌ زشت‌ و نه‌ زیبا، نه‌ دوست‌ داشتنی‌ و نه‌ نفرت‌انگیز، دختری‌ که‌ ساده‌ است‌ و نیست‌، معصوم‌ است‌ و نیست‌، دختری‌ که‌ به‌ رغم‌ روزمرگی‌ درنیافتنی‌ است‌. آنچه‌ جولیو را در خود کشیده‌ است‌ اگرچه‌ بنا به‌ گفته‌هایش‌ هوسی‌ بیش‌ نیست‌، اما چنان‌ ژرف‌ است‌ که‌ بازشناسیش‌ از عشق‌ ساده‌ نیست‌.

مسیر داستان به گونه‌ای است که نویسنده قصد نشان دادن فکر پلید مرد در برابر زن را دارد. اما با توجه به قصد شوم جولیو در برابر ایوانا حدس پایان داستان بسیار سخت است.

آلبا دسس پدس در کتاب صوتی عروسک فرنگی (la bambolona) در پی به تصویر کشیدن شخصیت‌های مطلقاً خوب یا بد نیست. قهرمان‌های داستان این کتاب خاکستری بوده که تمام غرایز خوب و بد انسانی را در خود دارند و با توجه به این غرایز زندگی را سپری می‌کنند.

در داستان‌های دسس پدس، گاهی زنان بر علیه هم می‌شوند؛ در حالی که نویسنده، جهان مردانه را نیز انکار نمی‌کند. داستان‌های پدس به گونه‌ایست که هم گروه مردان و هم زنان مشتاق خواندن آن هستند.

یکی از ویژگی‌های این نویسنده ایتالیایی، این است که در هر دوره از زندگی‌اش، درباره آن دوره می‌نویسد. و دیگری، مسئله «تردید» است. نویسنده همواره خوانندگان را با این «تردید» مواجه می‌کند که میان «عشق و نفرت» یا «ماندن و رفتن» یکی را انتخاب کنند.

یکی از هنرمندی‌های پدس در نمایاندن شیوه برخورد زنان با یکدیگر است که چون از سوی یک زن اتفاق می‌افتد، باورپذیر و تکان‌ دهنده است.
نویسنده در داستان‌های مختلف، تقابل مادر و دختر، مادر و مادرشوهر، 2 رقیب و 2 دوست را در زندگی خانوادگی و اجتماعی‌شان نشان می‌دهد و با نقل شکل مواجهه آن‌ها و ناراستی و پنهان کاری‌شان در قبال همدیگر، طرح تازه‌ای در تحلیل روابط زنان با همدیگر می‌اندازد که تاثیرگذار و به یادماندنی است.

آلبا دسس پدس (Alba DeCespedes) در رم ایتالیا به دنیا آمد. وی کار خود را با نوشتن مقالات در نشریات آغاز کرد و در سال 1938، با نوشتن رمان «هیچ یک از آن‌ها باز نمی‌گردند» به شهرت رسید. دسس پدس در تمامی آثار خود، زنان بعد از جنگ را، در جامعه ملتهب قرن بیستم به تصویر می‌کشد. وی که سوسیالیست است و نگاه مثبت اندیشانه‌ای به دین و معنویات آن ندارد، زنان داستان‌هایش نیز همانند او، با معنویات بیگانه‌اند. از دیگر آثار او می‌توان به «یک دسته گل بنفشه»، «از طرف ‌او»، «دفترچه ممنوع»، «تازه عروس»، «درخت‌ تلخ» و «عذاب وجدان» اشاره کرد.

در قسمتی از کتاب صوتی عروسک فرنگی می‌شنویم:

«با ورود به خانه احساس خفقان کرد. اتاق‌ها بوی ماندگی می‌داد. احساس می‌کرد قدم به خانه‌ای متروک گذاشته است. سابقاً مکالمه‌های تلفنی شبانه نمی‌گذاشت احساس کند تنها زندگی می‌کند، ولی حالا تلفن زنگ می‌زد و او جواب نمی‌داد. اصلاً و ابداً کنجکاو نبود ببیند چه کسی دارد آن طور اصرار می‌کند. به نامه‌هایش نگاهی سطحی می‌انداخت. نامه را کنار می‌گذاشت و دعوت‌های میهمانی‌های رسمی را پاره می‌کرد و دور می‌ریخت. آن هم او که مدام به این گونه ضیافت‌ها می‌رفت و حتی یکی را هم رد نمی‌داد. همیشه می‌گفت باید خودم را نشان دهم، شغلم ایجاب می‌کند. در ورودی خانه چشمش به تقویمی افتاد که یادداشت‌های روزانه‌اش را روی آن می‌نوشت و شب‌ها به آن رجوع می‌کرد تا چیزی را فراموش نکند. از روز بیست و هفتم ماه مه چیزی را یادداشت نکرده بود...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
22 دقیقه
بخش اول
13 دقیقه
بخش دوم
31 دقیقه
بخش سوم
33 دقیقه
بخش چهارم
20 دقیقه
بخش پنجم
30 دقیقه
بخش ششم
28 دقیقه
بخش هفتم
27 دقیقه
بخش هشتم
16 دقیقه
بخش نهم
21 دقیقه
بخش دهم
14 دقیقه
بخش یازدهم
33 دقیقه
بخش دوازدهم
31 دقیقه
بخش سیزدهم
26 دقیقه
بخش چهاردهم
25 دقیقه
بخش پانزدهم
29 دقیقه
بخش شانزدهم
18 دقیقه
بخش هفدهم
20 دقیقه
بخش هجدهم
23 دقیقه
بخش نوزدهم
20 دقیقه
بخش بیستم
20 دقیقه
بخش بیست و یکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عروسک فرنگی
نویسنده
مترجمبهمن فرزانه
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۲۰۰۰ ۵۷,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عروسک فرنگی

Mahsa Bashiri
۱۴۰۲/۱۲/۹
در یک کلام میتوان گفت کتاب داستان مردی است که شهوت او را به دردسر می‌اندازد.
داستان از دیدار یک دختر در خیابان وهوس هم خوابگی با او شروع نمی‌شود و دختر که بسیار زرنگ و شخصیتی مرموز است در کل داستان خود را دست نیافتنی جلوه می‌دهد و مرد که وکیلی پولدار است برای حلب دختر که از خانواده ضعیفی است هزینه و وقت زیادی راسرف می‌کند ولی پایان داستان غافلگیر می‌شود.
زینب.م
۱۳۹۸/۱/۲۵
ازهمون اولای داستان برام بی‌معنی بود که یهو یه نفر که آدم حسابیه و تو ساعت استراحتش اومده بیرون، بی‌دلیل دنبال یکی راه بیفته تاجاییکه بره خونشون و...
لحن گوینده هم بااینکه سغی میکرد بالا و پایین داشته باشه اصصصصصصلا شما رو جذب نمیکرد. موسیقی به کار رفته مخصوصا فصل اول به داستانی که داشت روایت میشد نمیخورد. درکل توصیه نمیکنم.
M R
۱۳۹۹/۷/۳
برای دوست داران رمان بخصوص رمانهای کلاسیک ورمانتیک انتخاب خوبیه، بخصوص سبک خاص نویسنده باعث میشه علاقه مند باشین داستان رو تا پایان دنبال کنین.
saeed keikha
۱۳۹۹/۱/۲۶
کتاب جالبیه کتابای آلبا دسس پدس رو قبلا خوندم مثل دفترچه ممنوع و عذاب وجدان این کتاب هم جالب بود پیشنهاد می‌کنم بهتون. مرسی کتابراه
نگار جوادی
۱۳۹۸/۱۱/۲۴
این داستان سبک عجیبی داره و در عین اینکه شخصیت‌ها به نظر معمولی میرسن ولی یک کشش خاصی برای شنیدن ادامه داستان پیدا میکنم
شهلا جعفرزاده
۱۴۰۲/۱/۱۹
عالی بود😄 داستان بسیار مفرّح و شیرین بود. بیست قسمت من رو دنبال خودش کشید و در نهایت سورپرایزم کرد. اجرای راوی عالی👌🏻
اتابک اصغری
۱۴۰۱/۲/۲۳
روایتگری نویسنده زیاد خاص و متفاوت نیست ولو اینکه شرح و توصیف موقعیت هاش قابل قبوله
ولی چندان نظر من رو جلب نکرد
شیما جودزاده
۱۳۹۸/۴/۱۳
داستان شروع و پایان خوبی داشت ولی میانه‌ی داستان خیلی کشدار و یکنواخت بود.
گویندگی هم خوب بود.
س ض
۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اجرای بسیار خوبی داشت. داستان ساده و دلنشین بود. کشش خوبی داشت و تشویق به شنیدن ادامه داستان می‌کرد.
Loebat Lotfi
۱۴۰۱/۸/۱۳
با سلام
داستان کوتاه‌های آلبادسس پدس
چند جلده که همه معرکه هستند
با ترجمه آقای بهمن فرزانه
مهران در
۱۴۰۱/۵/۲۰
کتاب جالبیه هنوز وسطاشم
هیجان خوبی داره دوست داری دنبالش کنی
صدای گوینده هم خیلی خوبه
Mitra Roosta
۱۴۰۰/۱۰/۱۳
از یک وکیل تحصیل کرده بعیده اینطور گول بخوره و زود تسلیم بشه البته ارزش خوندن داشت
سارا امیری
۱۳۹۸/۱/۱۶
یکی از جذابترین داستانهایی که خوندم
واقعا پایانش برای من غیرمنتظره بود
ناهید براتی
۱۳۹۷/۱۲/۱۶
ازون دسته داستانهایی بود که انتهاش یه تعلیق داشت... عالی بود
Atousa Ap
۱۳۹۷/۱۲/۱۴
داستانی بی‌محتوا و بی‌ سر و ته
مشاهده همه نظرات 21

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عروسک فرنگی

برای دریافت کتاب صوتی عروسک فرنگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.