معرفی و دانلود کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها

عکس جلد کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها

اسپنسر جانسون در کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها زندگی را به طبیعتی وحشی با قله‌ و درّه‌های بی‌شمار تشبیه می‌کند. او با روایت داستانی جذاب و آموزنده به ما یاد می‌دهد چگونه ناهمواری‌های این مسیر را تاب بیاوریم و توانایی لذت بردن از زیبایی‌ها را پیدا کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها

اسپنسر جانسون (Spencer Johnson)، نویسنده‌ی داستان قله‌ها و دره‌ها (Peaks and valleys) زندگی را شبیه به سفری چالش‌برانگیز در طبیعت می‌بیند که در این سفرِ طبیعت‌گردی، هرکس به‌اندازه‌ی عمرش با پدیده‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود. او در جاده‌ی طولانی زندگی، قله‌ها و دره‌ها را مهم‌ترین پدیده‌ها می‌داند و به وسیله‌ی روایت سرگذشت مردی جوان توضیح می‌دهد چرا باید به این دو قسمت از مسیر بیشترین توجه را نشان دهیم.

در طبیعت‌گردی قله‌ها و دره‌ها و دیگر پدیده‌ها وجود دارند؛ ما نقشی در بودن یا نبودن آن‌ها نداریم و صرفاً تماشاگریم. ولی در زندگی، چنان که جانسون در کتاب قله‌ها و دره‌ها می‌گوید، اوضاع کمی فرق می‌کند. درست است که دره‌ها -در اینجا استعاره از شرایط سخت- در اغلب موارد بدون نقش ما به وجود آمده‌اند و نه ما، بلکه عوامل بیرونی آن‌ها را ساخته‌اند. اما قله‌های موفقیت و کامیابی را بیشتر خودمان می‌سازیم. در این کتاب یاد می‌گیریم چطور در دره‌ها جان سالم به در ببریم و خودمان را بیرون بکشیم، مسیر قله را پیش بگیریم و در نهایت روی نوک قله ایستاده و از دور به تماشای دره‌هایی که از آن‌ها گذشته‌ایم، بنشینیم.

مرد جوانی به‌نام مایکل و پیر دانا دو شخصیت اصلی کتاب قله‌ها و دره‌ها هستند. مایکل جوان در قعر یک دره زندگی ملالت‌باری را از سر می‌گذراند. او روزی با پیرمردی آشنا می‌شود که در نوک قله‌ی یک کوه زندگی می‌کند و این دیدار زندگی مرد جوان را برای همیشه تغییر می‌دهد... .

کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید بدانید چطور باید خودتان را از قعر دره‌های زندگی و موقعیت‌های سخت بیرون بکشید و چگونه مسیر قله‌های موفقیت را پیش بگیرید، کتاب، خودآموز فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. علاقه‌مندان به ژانر خودسازی، از دیگر مخاطبان کتاب حاضر هستند.

اسپنسر جانسون را بیشتر بشناسیم

دکتر اسپنسر جانسون یکی از معروف‌ترین نویسندگان پرفروش نیویورک‌تایمز است. او که با انتشار کتاب «چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟» به شهرتی جهانی رسید، به دلیل مهارتش در بیان مسائل پیچیده به زبانی ساده شهرت دارد.

جانسون که فارغ‌التحصیل روانشناسی از دانشگاه کالیفرنیا است، سابقه فعالیت در مدرسه کسب و کار هاروارد را در کارنامه دارد و هم اکنون در مرکز مشاوره جان. اف. کندی فعالیت می‌کند. جالب است بدانید آثار او به بیش از چهل زبان دنیا از جمله فارسی ترجمه شده‌اند. برخی از معروف‌ترین کتاب‌های او عبارتند از: «پدر یک دقیقه‌ای»، «خارج از هزارتو»، «نقش پدر در تربیت کودک» و «هدیه».

جملات برگزیده‌ی کتاب قله‌ها و دره‌ها

- این طبیعی است که هر کسی در هر جایی قله‌ها و دره‌هایی چه در کار و چه در زندگی‌اش داشته باشد.
- قله‌ها لحظاتی هستند که شکرگزار داشته‌هایت هستی. دره‌ها لحظاتی هستند که حسرت از دست رفته‌هایت را می‌خوری.
- راه خروج از دره زمانی آشکار می‌شود که نگاهت را تغییر دهی.
- یک دشت می‌تواند جایی برای استراحت تفکر و نو شدن باشد.
- می‌توانی لحظات بد کمتری داشته باشی اگر لحظه‌های خوب را عاقلانه مدیریت کنی و قدردان آن باشی.
- دره‌ی من ترس است.

در بخشی از کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها می‌شنویم

علی‌رغم اشتیاقی که داشت، مرد جوان نتوانست تا قبل از شب هنگام به نوک قله برسد. از خستگی بر زمین نشست و ناله‌کنان گفت:‌«اوه، نه! از دست دادم!». صدایی در تاریکی از آن نزدیکی‌ها پرسید: «چه چیزی را از دست دادی؟». مرد جوان از جایش پرید. ترسیده بود. سرش را برگرداند و پیرمردی را دید که روی تخته سنگی در چند قدمی او نشسته بود. مرد جوان با لکنت گفت :«متاسفم، ببخشید که متوجه حضور شما در اینجا نشدم. تماشای غروب خورشید از قله را می‌گویم که از دست دادم. قصه‌ی زندگی‌ام به همین منوال است. همیشه دیر می‌رسم». پیرمرد خندید و گفت :«احساسات را درک می‌کنم». در آن لحظه مرد جوان نمی‌دانست که با یکی از نجیب‌ترین و در عین حال موفق‌ترین افراد دنیا ملاقات کرده است ... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
مقدمه
6 دقیقه
پیش داستان
7 دقیقه
فصل یک: احساس ناخوشایند در یک دره
21 دقیقه
فصل دو: یافتن پاسخ‌ها
12 دقیقه
فصل سه: فراموش کردن
4 دقیقه
فصل چهار: استراحت
20 دقیقه
فصل پنج: یادگیری
17 دقیقه
فصل شش: کشف کردن
7 دقیقه
فصل هفت: سهیم کردن
18 دقیقه
فصل هشت: به کار بردن روش قله‌ها و دره‌ها
4 دقیقه
فصل نه: لذت بردن از یک قله
11 دقیقه
پایان داستان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها
نویسنده
مترجمالناز قاضی
راویامیررضا علی زاده
ناشر چاپیانتشارات فرشته
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها

لیلا عزیزی پناه
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
کتاب قله‌ها و دره‌ها اثر اسپنسر جانسون واقعا کتاب بسیار خوب و تاثیر گذاری هستش، من نسخه خطی این کتاب رو هم خریدم ولی وقتی که این کتاب رو به شکل صوتی در کتابراه دیدم و به فایل صوتی آن گوش کردم واقعا از صدای آقای علی زاده خیلی خوشم اومد و ترغیب شدم که این کتاب رو بخرم، و با کتاب خطی من کمی فرق داره و
از این کتاب چیزهای زیادی آموختم اینکه باید دره هایت رو درک کنی و دره‌های هرکسی همان ترس‌های اوست تا از دره هایت رد نشوی قدر قله هایت را هم نمی‌دانی
و زندگی هر کسی سرشار از قله‌ها و دره هاست و باید یاد بگیریم که چالش‌های زندگی رادر هر موقعیتی مدیریت کنیم
یک نکته، زمانی می‌توانی دره را به قله تبدیل کنی که نکته‌های خوبی را که در اوقات بد پنهان هستند رو بیابی و از آنهابه نفع خودت استفاده کنی، گوش کردن این کتاب صوتی رو به همه شما عزیزان توصیه می‌کنم چون دریچه‌های جدیدی در زندگی شما رو به رویتان باز می‌کند
Ramin zahmatkesh
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
بیان جذابی نداشت ولی محتوای کتاب خوب بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها

برای دریافت کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.