معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان شرقی

عکس جلد کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان شرقی
قیمت:
23900 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان شرقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان شرقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان شرقی

کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان شرقی نوشته‌ی موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، شما را با اماکن سیاحتی و گردشگری استان آذربایجان شرقی آشنا می‌کند و درباره سوغاتی‌ها، غذاهای محلی و صنایع دستی آن اطلاعات جذاب و مفیدی ارائه می‌دهد.

درباره کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان شرقی:

استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از تاریخی‌ترین مناطق غربی ایران، از فرهنگ و پیشینه‌ی خاص و جالبی برخوردار است و کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان شرقی می‌تواند مهم‌ترین اطلاعات این استان را به شما معرفی کند تا بتوانید با دانشی کامل به این منطقه سفر کنید و از جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید.

این استان در منطقه آذربایجان ایران واقع شده و در همسایگی کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار دارد و رشته‌ کوه‌های البرز و زاگرس نیز در این استان بهم متصل می‌شوند.

براساس آخرین سرشماری کشور در سال 1395، این منطقه پنج درصد از جمعیت کل ایران را تشکیل می‌دهد و کلان شهر تبریز نیز پایتخت آذربایجان شرقی محسوب می‌شود. همچنین این استان پیش از انقلاب اسلامی و در زمان حکومت پلهوی به نام آذربایجان خاوری شناخته می‌شد.

از شهرهای مهم آن می‌توان به مراغه، میانه، اهر و بناب اشاره کرد که هر یک از این شهرستان‌ها جاذبه‌های گردشگری مخصوص به خود را دارند. همچنین مردم این استان به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند اما جمعیت کمی از مردم تات نیز در آنجا زندگی می‌کنند که زبان و لهجه متفاوتی با اکثر آذری‌ها دارند.

از سوغاتی‌ها و شیرینی‌های لذیذ استان آذربایجان شرقی می‌توان به فرش‌ دستبافت، نقره کاری، آجیل و انواع شیرینی اشاره کرد.

برخی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری و توریستی این استان عبارتند از: «قلعه بابک (آتا بابک قالاسی) در کلیبر، ییلاق خاروانا، تالاب قوری‌گل بستان‌آباد، دره شاهیوردی بستان آباد در دامنه کوه جام سهند، آبشار آسیاب‌خرابه جلفا، دربند هرزه‌ورز هریس، آبشار عیش‌آباد مرند، غار دوگیجان مرند، پل پنج چشم بناب، روستای تاریخی مجارشین، رصدخانه مراغه، ارگ تبریز، مقبره الشعرای تبریز، بازار تبریز، جایگاه و قلعه شهر تاریخی اوجان بستان آباد.»

کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان شرقی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر اهل سفر و گردشگری باشید و بخواهید با مناطق و مردمان مختلف ایران آشنا شوید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان شرقی می‌شنویم:

شب چله (چیله گجه‌سی)، چهارشنبه‌سوری و نوروز از آیین‌های ملی هستند که آذری‌ها بسیار به برگزاری آن‌ها پای‌بند هستند.

مراسم خواستگاری، نامزدی و عروسی هم در این استان با آداب و رسوم فراوان که آذری‌ها هنوز هم به شدت به آن‌ پای‌بندند، برگزار می‌شود.

در شب‌های چله و چهارشنبه‌سوری برای تازه‌عروس و تازه‌‌دامادی که هنوز جشن عروسی خود را برگزار نکرده باشند، ضیافت‌های محفلی به همراه طبق‌کشی و پایکوبی برگزار می‌شود.

عاشیق‌ها در شهرهای مختلف استان آذربایجان و در مناسبت‌های گوناگون محفل‌گردانی و شعرخوانی می‌کنند و با نواختن موسیقی و خواندن شعرهای محلی که اغلب سرایندگان آن‌ها نامشخص‌ هستند، حاضران را با سنت‌های دیرین دم‌ساز می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
مقدمه و بخش یک
33 دقیقه
بخش دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان شرقی
نویسنده،
راویعاطفه هشمتیان
ناشر صوتیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه صوتی
23900 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان شرقی

برای دریافت کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان شرقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.