معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد

عکس جلد کتاب صوتی ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد
قیمت:
19900 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد

کتاب صوتی ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد نوشتۀ موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، تاریخچه، طبیعت و موقعیت، صنایع دستی و سوغات، آداب و رسوم، غذاهای محلی و جاذبه‌های گردشگری این استان را معرفی می‌کند.

دربارۀ کتاب صوتی ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد:

ساختار این استان به صورت ایلاتی است و قدمت بالایی دارد. مردم آن برای کسب درآمد اغلب کوچ‌نشین هستند و ییلاق و قشلاق می‌کنند. کشاورزی و دامپروری از مهم‌ترین شغل‌های اهالی این استان به شمار می‌رود.

استان کهگیلویه و بویراحمد مساحتی حدود 16 هزار کیلومترمربع دارد و یاسوج، گچساران، سی‌سخت، دهدهشت، باشت و... از جمله شهرهای این استان هستند. کهگیلویه و بویراحمد از شرق با استان اصفهان و فارس، از جنوب با بوشهر، از غرب با خوزستان و از شمال با چهارمحال و بختیاری همسایه است.

یاسیگ یا یاس ایگ نامی بوده که واژه یاسوج را از آن اتخاذ کرده‌اند. یاس ایج یا یاس ایگ از دو بخش یاس به معنای گل یاس و ایگ به معنای جا، آبادی می‌باشد و یاسوج به معنای سرزمینی سرشار از گل‌های یاس است. شله ماسی، شله شیری، شله بادامی، کله‌جوش، آبگوشت محلی، دمپخت، آش دنگو، نان بلوط، آش کارده و... از جمله غذاهای محلی و خوشمزه این استان است.

گبه‌بافی، جاجیم‌بافی، قالی‌بافی، سبدبافی، چادربافی، نمدبافی، گلیم، سیاه‌چادر، سفره‌های محلی، خورجین، توبره و... از مهم‌ترین و ارزشمندترین صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد و گیاهان دارویی، روغن محلی، گردو، عسل کوهی، عسل دنا و کاکان، کنجد، سیب، قره‌قروت، کره و کشک محلی و... از جمله سوغات آن به شمار می‌روند.

مردم این استان اغلب به گویش‌های جنوبی زبان لری سخن می‌گویند. جاذبه‌های طبیعی زیبا با شرایط آب‌وهوایی عالی و برخورداری از منابع غنی دریاچه‌ها، آبشارها، غارها و... این استان را به یکی از مقصدهای خوب گردشگری تبدیل کرده است. همچنین زندگی با عشایر کوچ‌کننده و به دست آوردن تجربه از آنان و حضور در مراسم‌ها و جشن‌های محلی‌شان بسیار دوست‌داشتنی و جذاب است.

شنیدن کتاب صوتی ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب به تمام افرادی که به گردشگری و سفر و آشنایی با شهرهای دیگر علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد می‌شنویم:

مردم استان غالباً به گویش‌های جنوبی زبان لری صحبت می‌کنند. این گویش برای دیگر لرزبانان به ویژه لُرهای بختیاری قابل درک است و تا سواحل شمالی خلیج فارس شهرستان‌های گناوه، دیلم و تنگستان رواج دارد. به استناد کتاب «ممسنی در گذرگاه تاریخ» مردم لرستان، ممسنی و حتی دشتستان بوشهر از یک نژاد بوده و با یک زبان صحبت می‌کنند؛ ولی مردم بویراحمدی اصالتاً لرتبار هستند.

اصلی‌ترین مشخصه فرهنگی و اجتماعی منطقه، در گذشته ساختار اجتماعی عشایری بوده ‌است. هرچند امروزه این ساختار دگرگونی زیادی داشته اما هنوز موقعیت اجتماعی و شناسایی افراد حتی در جامعه شهری استان نیز از طریق وابستگی و تعلقات آن‌ها به ساختار ایلی تعیین می‌گردد. این منطقه در گذشته نه چندان دور، در قلمرو شش ایل بویراحمد، طیبی، بهمئی، دشمن زیاری، بابویی بوده ‌است. اکثر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، به زبان لری صحبت می‌کنند. این گویش بازمانده زبان ایرانیان قدیم است که کمتر تحت تأثیر زبان‌های بیگانه قرار گرفته ‌است و اختلافات ریشه‌ای با سایر گویش‌های زبان لری ندارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
قسمت اول
24 دقیقه
قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد
نویسنده،
راویحدیثه حیدری
ناشر صوتیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه صوتی
19900 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد

برای دریافت کتاب صوتی ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.