معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراجو در همدان

عکس جلد کتاب صوتی ماجراجو در همدان
قیمت:
19900 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در همدان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در همدان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجراجو در همدان

کتاب صوتی ماجراجو در همدان نوشتۀ موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، شما را با خصوصیات و ویژگی‌های مختص این استان آشنا می‌کند و نکات جالبی دربارۀ تاریخچه، زبان و گویش، آداب و رسوم، غذاهای محلی، صنایع دستی، سوغات، مناطق گردشگری و... می‌گوید.

دربارۀ کتاب صوتی ماجراجو در همدان:

استان همدان از قدمت بسیار بالایی برخوردار است که به قرن هفتم پیش از میلاد می‌رسد. کوروش هخامنش، پش از شکست آخرین پادشاه ماد، پایتخت وی یعنی همدان را به تصرف خود درآورد و به علت جایگاه طبیعی مناسب آن، این شهر را مقر تابستانی‌اش قرار داد.

همدان در گذشته نام‌های مختلفی چون امدانه، هگمتانه، سارو و زینستان ایرانشهر داشته و با توجه به شنیده‌ها تاریخ بنای آن به 3000 سال قبل می‌رسد. این شهر در زمان اشکانیان نیز یکی از پایتخت‌های آنان به شمار می‌رفت و اهمیت بسیاری داشت. بافت مرکزی این شهر از لحاظ شهرسازی خارق‌العاده بوده و مهندس آلمانی به نام کارل فریش در سال 1312 آن را طراحی کرده است.

استان همدان با مساحتی حدود 19 هزار کیلومترمربع، 2/1 درصد از مساحت کل کشور را شامل می‌شود. این استان از شمال با استان‌های زنجان و قزوین، از جنوب با استان لرستان، از شرق با استان مرکزی و از غرب با استان‌های کردستان و کرمانشاه همسایه است. نهاوند، تویسرکان، کبودرآهنگ، اسدآباد، ملابر، رزن، لالجین و... از شهرهای مهم این استان محسوب می‌شوند.

بیشتر مردم همدان با لهجه زیبای همدانی صحبت می‌کنند اما در برخی نقاط زبان ترکی و لری نیز رواج یافته است. آش خشکبار، آبگوشت قرمه، آش برنج همدان، آش بادمجان ملایر، آش هویج و جو، آش کاچی، کوفته نخودی، آش کلم‌قمری و... از غذاهای محلی و لذیذ این استان هستند.

کتاب صوتی ماجراجو در همدان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اهل سفر و گردشگری باشید و بخواهید با مناطق و مردمان مختلف ایران آشنا شوید، این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ماجراجو در همدان می‌شنویم:

غار علیصدر یکی از زیبا‌ترین جلوه‌های طبیعی ایران و جهان و پدیده‌ای منحصر به فرد در نوع خود است که فقط در معدودی از غارهای جهان مثل غار مولیس در فرانسه و غارهای شوالیه و بوکان در استرالیا چنین زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای وجود دارد. در زمستان آب دریاچه گرم و در تابستان خنک است.

غار علیصدر زمین‌های آهکی دوران دوم زمین‌شناسی است. آب دریاچه غار بدون رنگ و بو است و مزه آن معمولی است و هیچ‌گونه حیات جانوری در آن وجود ندارد. منظره داخل غار بسیار زیبا و هوای آن بسیار پاک و لطیف بوده و عاری از هرگونه گرد و غبار و آلودگی میکروبی است و در تابستان خنک و در زمستان گرم و مطبوع است. همچنین هوای داخل غار سبک بوده و حالت سکون مطلق دارد به طوری که چنانچه شمعی در آن جا روشن کنند، هیچ گونه حرکتی در شعله شمع دیده نمی‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
قسمت اول
24 دقیقه
قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجراجو در همدان
نویسنده،
راویحدیثه حیدری
ناشر صوتیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه صوتی
19900 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماجراجو در همدان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجراجو در همدان

برای دریافت کتاب صوتی ماجراجو در همدان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.