معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراجو در اردبیل

عکس جلد کتاب صوتی ماجراجو در اردبیل
قیمت:
23900 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در اردبیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در اردبیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجراجو در اردبیل

کتاب صوتی ماجراجو در اردبیل نوشتۀ موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، به آداب و رسوم، موقعیت جغرافیایی، صنایع دستی، سوغات، آب‌وهوا و تاریخچه‌ی این استان می‌پردازد.

دربارۀ کتاب صوتی ماجراجو در اردبیل:

مردم استان اردبیل به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. شهر اردبیل مرکز این استان کوهستانی است. اردبیل که آب‌هوای بسیار سردی دارد، دارای چهار اقلیم متفاوت مدیترانه‌ای گرم، مدیترانه‌ای معتدل، کوهستانی سرد و معتدل است و با کوه سبلان در بین سرزمین‌های اطرافش خودنمایی می‌کند. این استان دارای چشمه‌های آب معدنی بسیاری است که مردم برای درمان مفاصل، درد کمر و زانو و... به سراغ این چشمه‌ها می‌روند.

انواع زیرانداز، فرش، پاپوش، جوراب‌های زمستانی، گلیم، جاجیم، سجاده، نقره‌کاری، قلم‌کاری و... از صنایع دستی اردبیل و سرشیر، عسل، شکلات، حلوای طبقی، تخمه آفتاب‌گردان، قره حلوا، خشکبار، انواع فرآورده‌های لبنی و... از محصولات و سوغاتی‌های این استان به شمار می‌رود.

آش دوغ معروف‌ترین غذای سنتی اردبیل است که طرفداران بسیاری در سراسر کشور دارد. کوفته، ترشی قیمه، خورش قاتق، قورمه سبزی، قویماق، رشته پلوقیس، بزباش، دلمه، پیچاق قیمه، سوغان سو، آش یارما، تاس کباب و... از دیگر غذاهای بومی این استان است.

جمعیت استان اردبیل نزدیک به دو میلیون نفر و مساحت آن در حدود 17800 کیلومترمربع است. آب گرم سردابه، آب گرم قطور سوئی، گاومیش گلی، مجموعه آب‌درمانی سرعین، دریاچه شورابیل، جنگل فندق‌لو، جاده حیران، جاده اسالم - خلخال، آب سرد و گازدار روستای ویلادره و... از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل محسوب می‌شوند.

کتاب صوتی ماجراجو در اردبیل به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب به تمام افرادی که به گردشگری و سفر و آشنایی با شهرهای دیگر علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ماجراجو در اردبیل می‌شنویم:

در سال 650 هجری قمری در روستای کلخوران اردبیل کودکی چشم به جهان گشود که بعدها شیخ صفی‌الدین اسحاق اردبیلی نام گرفت. پس از فوت شیخ صفی، پسرش صدرالدین گنبد الله الله را بنا کرد و پدرش را در زیر آن به خاک سپرد و خود جانشین پدر شد. این دور جانشینی پدر به پسر، تا زمان شاه اسماعیل صفوی ادامه پیدا کرد. با فوت شاه اسماعیل و دفن وی در کنار شیخ صفی، ارزش این بقعه در نظر شاهان صفوی به مراتب فزونی یافت.

قسمت ورودی بقعه محلی است که به آن قندیل خانه یا دارالحافظ می‌گویند. در شمال شرقی این گنبد، گنبد دیگری قرار دارد که مقبره شاه اسماعیل اول است. شاه عباس اول در اوایل حکومت خود تعداد زیادی (حدود 1400 قطعه) ظرف نفیس چینی به آستان شیخ صفی هدیه کرد که در محلی به نام چینی خانه نگهداری می‌شد. در حال حاضر مقدار کمی از آن ظروف نفیس باقی‌ مانده که در موزه چینی خانه اردبیل، که یکی از زیباترین فضاهای موزه‌ای کشور است، به نمایش گذاشته شده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
قسمت اول
20 دقیقه
قسمت دوم
25 دقیقه
قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجراجو در اردبیل
نویسنده،
راویعاطفه هشمتیان
ناشر صوتیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه صوتی
23900 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماجراجو در اردبیل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجراجو در اردبیل

برای دریافت کتاب صوتی ماجراجو در اردبیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.