معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراجو در قم

عکس جلد کتاب صوتی ماجراجو در قم
قیمت:
19900 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در قم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در قم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجراجو در قم

کتاب صوتی ماجراجو در قم نوشتۀ موسی زمان‌زده دربان و محمد جولایی تهرانی، به تاریخچه، نقاط گردشگری، سوغات، صنایع دستی، آب‌وهوا، آداب و رسوم و ویژگی‌های خاص این استان می‌پردازد.

دربارۀ کتاب صوتی ماجراجو در قم:

به این دلیل این نام را بر این استان نهادند چرا که منطقۀ کنونی قم به علت پست و گود بودن، آب رودهای تیمره و اناربار و قم را در خود جمع‌آوری می‌کرد. قم در زبان عربی به معنای محل جمع شدن آب است.

به علت شرایط و ناهمواری‌های پراکنده در استان قم، در نقاط مختلف دمای هوا متفاوت است. ارتفاعات جنوبی قم آب‌وهوای سرد کوهستانی دارد. در مناطق کوهپایه‌ای هوا معتدل‌تر از مناطق مرکزی و نقاط شرقی استان به دلیل نزدیکی به دشت کویر دارای هوای گرم و خشک است.

جمعیت استان قم نزدیک به یک و نیم میلیون نفر و مساحت آن حدود 14 هزار کیلومتر است. صنایع دستی این استان عبارتند از: قالی ابریشمی، درودگری، کاشی‌سازی و سرامیک، مهر و تسبیح، صنایع سنگی، سجاده، ظروف سفالی، منبت‌کاری، چاقوسازی، حجاری و... .

سوهان بدون تردید معروف‌ترین سوغات قم به شمار می‌رود و گردو، زردآلو خشکه، انجیر، انار، فندق و... از دیگر سوغاتی‌های این استان هستند. کال‌جوش، کوفته، آب‌گوشت قونبید، حلیم، آش پلته، حلوا ارده، حلوا کنجدی، دم‌پختک، آش اوماج و... از جمله غذاهای بومی لذیذ و خوشمزۀ قم هستند.

از نقاط دیدنی استان قم می‌توان به حرم حضرت معصومه، خانه تاریخی زند، گنبد نمکی، غار وشنوه، خانه یزدان‌پناه، دریاچه حوض سلطان، گنبد سبز، مدرسه فیضیه، شهرک سینمایی نور و... اشاره کرد.

کتاب صوتی ماجراجو در قم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام افرادی که به گردشگری و سفر و آشنایی با شهرهای دیگر علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ماجراجو در قم می‌شنویم:

خانه یزدان‌پناه واقع در محله‌های باغ پنبه شهر قم قرار دارد و متعلق به اواخر دوره قاجاریه و اوایل پهلوی است.

عمارت یزدان‌پناه در قم دارای معماری برجسته ایرانی است. این بنا نزدیک بازار کهنه قدیمی‌ترین محل داد و ستد شهر است و تا اواخر نیز کاربری مسکونی داشته است. با توجه به فرم ساختمانی مصالح به کار رفته و کسب اطلاعات از مالکین آن بنای ساختمان متعلق به دو نسل پیش و با قدمتی نزدیک به 120 سال متعلق به اواخر دوره قاجاریه و اوایل پهلوی است. در این خانه امکانات در حد بسیار خوب و عالی تدارک دیده شده بوده مثلاً آب‌انبارها به صورت مستقیم به وسیله قنات‌هایی که حفر شده بودند پر می‌شد. همچنین بادگیری زیبا برای خنک کردن زیرزمین خانه در فصل تابستان ساخته شده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
قسمت اول
20 دقیقه
قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجراجو در قم
نویسنده،
راویحدیثه حیدری
ناشر صوتیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه صوتی
19900 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماجراجو در قم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجراجو در قم

برای دریافت کتاب صوتی ماجراجو در قم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.