معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراجو در زنجان

عکس جلد کتاب صوتی ماجراجو در زنجان
قیمت:
19900 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در زنجان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در زنجان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجراجو در زنجان

کتاب صوتی ماجراجو در زنجان نوشتۀ موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، به تاریخچه، موقعیت جغرافیایی، طبیعت، آب‌وهوا، صنایع دستی، غذاهای بومی و... این استان می‌پردازد.

دربارۀ کتاب صوتی ماجراجو در زنجان:

استان زنجان از جمله مناطق تاریخی ایران به شمار می‌رود و کاوش‌های باستان‌شناسی انجام شده و آثار تاریخی به دست آمده در آن، حکایت از قدمت و دیرینگی این استان دارد. وسعت این استان در حدود 22 هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن نزدیک به دو میلیون نفر است.

زنجان از دو ناحیه جلگه‌ای و کوهستانی تشکیل شده و آب‌وهوایی کوهستانی و سرد در ارتفاعات و آب‌وهوایی معتدل و نیمه‌مرطوب در دشت‌ها دارد. این تنوع آب‌وهوایی باعث به وجود آمدن انواع مختلفی از زندگی جانوری شده است و این گونه‌های متفاوت از حیوانات وحشی و پرندگان مهاجر و جانوران آبزی گردشگران فراوانی را به این ناحیه جذب می‌کند.

زبان اغلب اهالی زنجان ترکی آذربایجانی است. چاقوسازی، ملیله‌کاری، چاروق‌دوزی، مسگری، فرش، گلیم، فلزکاری، سرویس‌های چایخوری و شربت‌خوری و... از جمله صنایع دستی این استان و زیتون، انار، برنج، انگور، پیاز، فندق، بادام، گردو و... از سوغاتی‌های زنجان به شمار می‌روند.

از مشهورترین غذاهای محلی و بومی زنجان می‌توان از سوت آشی، چکدرمه، باغ شوربا، قره شوربا، کوفده، ایبردک، قائق لش، آش ترش و... نام برد. گنبد سلطانیه، خانه ذوالفقاری، مسجد جامع، غار کتله‌خور آهکی، چشمه معدنی وننق، کوه بلقیس، آتشکده الزین، مقبره حسام‌الدین چلبی و... از جمله جاذبه‌های گردشگری این استان محسوب می‌شوند.

شنیدن کتاب صوتی ماجراجو در زنجان به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب به تمام افرادی که به گردشگری و سفر و آشنایی با شهرهای دیگر علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ماجراجو در زنجان می‌شنویم:

بازار زنجان در دوران آقامحمدخان قاجار آغاز و در سال 1213 در زمان فتحعلی‌شاه قاجار خاتمه یافته و مساجد و سراها و گرمابه‌ها در سال 1324 به آن اضافه شده است. مجموعه بازار قدیمی به صورت یک خط مستقیم به عنوان بازار بالا و پایین به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده است.

گستردگی جغرافیایی بازار زنجان و تنوع راسته‌ها، تعدد سراها و کاروانسراهای درون شهری در راسته‌های فرعی که هر کدام به نامی و به فعالیتی خاص اختصاص یافته و وجود مساجد فراوان گویای پویایی این مجموعه در طول زمان‌های گذشته و شرایط حاکم بوده است. این بازار که طویل‌ترین بازار ایران می‌باشد از سوی غرب و شرق گسترده شده و بدین لحاظ بازار پایین و بازار بالا تقسیم و نامگذاری شده است.

این مجموعه بازار در فهرست آثار ملی کشور ایران نیز به ثبت رسیده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
قسمت اول
24 دقیقه
قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجراجو در زنجان
نویسنده،
راویحدیثه حیدری
ناشر صوتیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه صوتی
19900 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماجراجو در زنجان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجراجو در زنجان

برای دریافت کتاب صوتی ماجراجو در زنجان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.