معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان غربی

عکس جلد کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان غربی
قیمت:
۲۳۹۰۰ 16730 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان غربی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان غربی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان غربی

کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان غربی نوشته‌ی موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، شما را با ویژگی‌های آب و هوایی، مناطق تاریخی و طبیعی، صنایع دستی و سوغاتی‌های ویژه این استان آشنا می‌کند.

درباره کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان غربی:

استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از تاریخی‌ترین و جذاب‌ترین مناطق غربی ایران، از فرهنگ و پیشینه‌ی خاص و جالبی برخوردار است و کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان غربی می‌تواند مهم‌ترین اطلاعات این استان را به شما معرفی کند تا بتوانید با دانشی کامل به این منطقه سفر کنید و از جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید.

این استان در منطقه آذربایجان ایران واقع شده و با داشتن حدود 4 درصد جمعیت کل کشور، هشتمین استان پرجمعیت به حساب می‌آید. همچنین این استان تنهای منطقه‌ای است که با کشور ترکیه مرز مشترک دارد؛ البته تمامی مرزهای آذربایجان با کشور عراق و ترکیه به وسیله رشته کوه‌های مرتفعی از همدیگر جدا شده‌اند.

استان آذربایجان غربی از دو گروه آذری‌ها و کردها تشکیل شده و از نظر تاریخی نیز، گذشته این سرزمین با قوم ماد گره خورده است؛ چرا که این قوم زمانی که می‌خواسته به ایران مهاجرت کند، از قسمت‌های غربی و شمال غربی وارد کشور شده‌اند. همچنین گروهی از مورخان معتقدند نام آذربایجان از کلمه آذرآبادگان گرفته شده که به معنای سرزمین آتش است. این موضوع نیز اشاره به وجود آیین زرتشت در این منطقه دارد و آتشکده‌های مختلفی نیز در آنجا مشاهده می‌شود که آذرگشتسب مشهورترین آن است.

آش دوغ، آش کلم، دلمه برگ مو، دلمه بادمجان، دلمه کلم، کنگر خورش، یتیمچه، گاتخ شورباسی، خورش آق ماش، شورجا و ... از غذاهای بومی و لذیذ این ناحیه هستند و گلیم، جاجیم، انواع فرش، شال‌گردن، دستکش، نمد، عبای نمدی، جوراب‌های پشمی، مجسمه‌های حیوانات مختلف، قالی، معرق‌کاری و... از صنایع دستی این استان به شمار می‌روند.

برخی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی استان آذربایجان غربی عبارتند از: «تخت سلیمان تکاب، آبشار قینرجه تکاب، قلعه ساری قورخان تکاب، تپه خلیل‌آباد شوط، غار چهل پله خضرلو شوط، آرامگاه شمس تبریزی خوی، آبشار شلماش سردشت سنگ‌نگاره ساسانی خان‌تختی، آرامگاه سرداران مکری در بوکان، قره‌کلیسا، فقرگاه مهاباد، تپه قلایچی، شهر باستانی سه هزار ساله موصاصیر سردشت، سلطان یعقوب نقده، مسجد جامع ارومیه، سنگ کاظم خان، کلیسای ننه مریم.»

کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان غربی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اهل سفر و گردشگری باشید و بخواهید با مناطق و مردمان مختلف ایران آشنا شوید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان غربی می‌شنویم:

رودخانه پرآب قطور چای که از حوالی جنوبی این شهر می‌گذرد، دشت حاصل خیز خوی را آبیاری می‌کند و رونقی بیش از پیش به کشاورزی و دامداری این ناحیه بخشیده است.

فاصله زمینی خوی تا تهران 775 کیلومتر، تا تبریز 165 کیلومتر و تا شهر ارومیه 134 کیلومتر است. جاده‌ی ترانزیتی ایران-اروپا از 30 کیلومتری شهر خوی یعنی تقاطع جنوبی ایو اوقلی عبور می‌کند. همچنین مسیر راه آهن تهران-رازی یعنی مرز کشور ترکیه از 45 کیلومتری جنوب شهر خوی می‌گذرد و ایستگاه قره تپه کوتاه‌ترین مسافت دسترسی به شهر خوی می‌باشد.

با افتتاح دومین فرودگاه استان آذربایجان غربی در شهر خوی، اهمیت اقتصادی و توریستی این شهر رو به افزایش است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
مقدمه و بخش اول
33 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان غربی
نویسنده،
راویعاطفه هشمتیان
ناشر صوتیانتشارات شکیب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه صوتی
۲۳۹۰۰ 16730 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان غربی

برای دریافت کتاب صوتی ماجراجو در آذربایجان غربی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.