معرفی و دانلود کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم: 25 درس برای شاد زیستن و رهایی از اضطراب و افسردگی

عکس جلد کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم: 25 درس برای شاد زیستن و رهایی از اضطراب و افسردگی
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم: 25 درس برای شاد زیستن و رهایی از اضطراب و افسردگی

اگر مشغله‌های زندگی چنان شما را درگیر کرده‌اند که حتی فرصت یا امکان مراجعه به درمانگر را هم ندارید، کریستف آندره در کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم 25 درس کاربردی برای شاد زیستن و رهایی از اضطراب و افسردگی ارائه می‌دهد. او با آموزش ذهن آگاهی و مراقبه کمک می‌کند تا به میزان چشم‌گیر و مؤثری از افسردگی، اضطراب و هیجانات منفی دور شوید. این کتاب به‌مدت بیش از صد هفته در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های فرانسه بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم

اغلب ما در زندگی روزمره، بخش زیادی از انرژی و توان خود را صرف اندیشیدن و نگرانی راجع‌به اتفاقات گذشته و احتمالات آینده می‌کنیم. کریستف آندره (Christophe André) که از متخصصان حوزه‌ی ذهن‌آگاهی و کاربرد آن در روانشناسی است، در کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم (Méditer, jour après jour) به ما کمک می‌کند تا از هدر رفتن انرژی خود جلوگیری کنیم و از هیجانات منفی مانند افسردگی و اضطراب دور بمانیم.

در هر بخش از کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم، یک تمرین برای مسلط شدن بر مراقبه و ذهن آگاهی مطرح شده است. به اعتقاد کریستف آندره ذهن آگاهی به ما کمک خواهد کرد که رنج‌هایمان را تسکین دهیم و معنای دیگری به زندگی خود ببخشیم. ذهن آگاهی نیازمند تمرکز و توجه ماست. برای انجام این تمرینات باید هر روز زمان بگذاریم و مدام تکرارشان کنیم. درواقع ذهن آگاهی، یک سبک زندگی ویژه است.

کریستف آندره در کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم قدم‌به‌قدم برای تسلط بر ذهن آگاهی با ما همراهی می‌کند. او به می‌آموزد که چطور بر تنفس خود متمرکز شویم و درست نفس بکشیم، از بدن خود آگاه باشیم، صداهای اطراف را بپذیریم، از هجوم افکار پراکنده و انبوه رها شویم، در حال و لحظه‌ی فعلی زندگی کنیم، هیجانات ناخوشایند خود را بپذیریم و خلاصه بر ذهن آگاهی مسلط شویم. این کتاب در فرانسه تابه‌حال ده نوبت چاپ شده و بالغ بر دویست‌وپنجاه‌هزار نسخه از آن به فروش رسیده است.

کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم را نشر صوتی شمعدونی با صدای نسرین عنایت مهر منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را نیز همین انتشارات با ترجمه‌ی محیا احمدی پور از زبان فرانسه، در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار داده است. نشر شمعدونی این کتاب را به گونه‌ای مناسب برای تمرین تکنیک‌هایش تهیه کرده و حتی در حین گوش دادن به کتاب صوتی با سکوت‌های متعدد، زمان و فضای کافی برای تمرین را به ما می‌دهد.

در نکوداشت کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم

کتابی بی‌نظیر و درخشان که در زندگی به کارمان خواهد آمد. (فردریک لنوآر، شبکه‌ی France Culture)

کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم پر از تکنیک‌هایی آرامش‌بخش برای تمام انسان‌هایی است که در جهان پرهیاهوی فعلی زندگی می‌کنند. این کتاب برای مخاطبان کتاب‌های مدیتیشن، ذهن‌آگاهی، ذن و خودیاری مناسب است.

با کریستف آندره بیشتر آشنا شویم

کریستف آندره، متولد سال 1956، یک نویسنده و روان‌پزشک فرانسوی است که در زمینه‌ی روان‌شناسی هیجانات، اختلال اضطراب و افسردگی و درمان شناختی-رفتاری تخصص دارد. او به‌مدت پانزده سال در شهر تولوز به روان‌پزشکی پرداخت و سال‌های زیادی از فعالیتش را نیز در واحد روان‌‌درمانی شناختی-رفتاری بیمارستان دانشگاه سنت آن (Sainte-Anne) گذراند. کریستف آندره ازجمله روان‌پزشکانی است که از مدیتیشن و روش‌های مراقبه در درمان بیماران خود استفاده می‌کند. او برای اولین‌بار در فرانسه، ذهن‌آگاهی را به‌عنوان شیوه‌ای درمانی معرفی کرد. کریستف آندره در سال 2016، برنده‌ی جایزه‌ی ژان برنارد از طرف آکادمی تحقیقات پزشکی شد.

کتاب‌های «سه دوست در جست‌وجوی عقل (Three Friends in Search of Wisdom)»، «شادی: 25 راه برای زندگی لذت‌بخش به کمک هنر (Happiness: 25 Ways to Live Joyfully Through Art)» و «رهایی برای همه (Freedom for All of Us)» ازجمله آثار منتشرشده‌ی کریستف آندره هستند.

در بخشی از کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم: 25 درس برای شاد زیستن و رهایی از اضطراب و افسردگی می‌شنویم

دست از کار بکشید. چشمانتون رو ببندید و گوش فرادهید. تمام صداهایی که به گوشتون می‌رسند، پذیرا باشید. چه اصوات خوشایند، مانند آواز پرندگان و حتی صدای تنفس خودمون و چه اصوات ناهنجاری که آزاردهنده هستند. هدف این تمرین صوتی در ذهن‌آگاهی، رسیدن به احساس خوشایند نیست. بلکه قصد آن داریم از هر صدایی که در اطرافمون هست یا از هر هیجان، احساس یا فکری که صدایی رو برمی‌انگیزه، آگاه بشیم و البته یاد بگیریم چگونه طعم سکوت رو نیز بچشیم.

برای شروع، با صبوری کمی وقت می‌گذاریم و توجه و آگاهی رو به سمت تنفس‌هامون می‌بریم. سپس چرخش آگاهی رو در سرتاسر بدن انجام می‌دیم و از هر حالت و وضعیتی که هم‌اکنون و در این مکان داره، آگاه می‌شیم و اجازه می‌دیم کل بدن نفس بکشه. به هرآنچه احساس می‌کنیم، با دقت و موشکافی گوش می‌سپاریم. به‌آرامی تمام اصواتی رو که در اطرافمون هستند می‌پذیریم. از محیط صدادار اطراف آگاه می‌شیم؛ آگاه از حجم صداهایی که مدام به گوشمون می‌رسه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
شناسنامه - مقدمه
8 دقیقه
بخش اول: درآمدی بر تمرین توجه بر تنفس
11 دقیقه
بخش دوم: درآمدی بر تمرین آگاهی از بدن
9 دقیقه
بخش سوم: درآمدی بر تمرین پذیرش صداها
10 دقیقه
بخش چهارم: درآمدی بر تمرین رهایی از افکار
9 دقیقه
بخش پنجم: درآمدی بر تمرین حضور در لحظه‌ی حال
9 دقیقه
بخش ششم: درآمدی بر تمرین توجه بر جسم رنجور
11 دقیقه
بخش هفتم: درآمدی بر تمرین توجه بر هیجانات ناخوشایند
9 دقیقه
بخش هشتم: درآمدی بر ذهن‌آگاهی سرشار از آرامش و نیک‌بختی
10 دقیقه
بخش نهم: درآمدی بر مراقبه‌ی عشق و مهرورزی
18 دقیقه
بخش دهم: درآمدی بر مراقبه به‌سوی آگاهی کامل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی من ذهن آگاه هستم: 25 درس برای شاد زیستن و رهایی از اضطراب و افسردگی
نویسنده
مترجممحیا احمدی پور
راوینسرین عنایت مهر
ناشر صوتیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم

علیرضا رضایی
۱۴۰۲/۴/۱۷
سلام دوستان همراه کتاب راه.
این کتاب صوتی، راهنمایی عملی برای رسیدن به آرامش در زندگی و در هیاهوی شلوغی‌ها و زندگی ماشینی و امروزی می‌باشد.
حتما بهمراه سلامت جسمی و تندرستی، سلامت روح و فکر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست. هر آنچه بتواند و حتی سعی کند این نعمت باارزش را به انسان ارابه دهد واقعا ارزش هزینه کردن و وقت گذاشتن دارد.
امیررضا امجدی
۱۴۰۲/۵/۷
لحن گوینده فوق العاده است، کتاب هم تمارینی فوق العاده‌ای رو داراست هرچند برای کسانی که تجربه‌ای از تمارین مدیتیشن داشته باشند مثل من تا حدی تکرار مکررات محصوب میشه اما در دلش نکات فوق العاده‌ای وجود داره که به بهود عملکرد کمک میکنه
Masih Khosravi
۱۴۰۲/۸/۷
به طور کلی برای مدیتیشن و آرامش و حضور در لحظه حال خوب بود. صدای گوینده خیلی آروم و زیبا بود و خودم به شخصه اخر شبا قبل خواب بهش گوش میکردم که هم خواب بهتری داشته باشم و هم روز بعد از تکنیک هاش استفاده کنم
دلا
۱۴۰۲/۴/۲۲
کتاب آرامش بخشی بود من لذت بردم، مطالب خوب. ترجمه خوب و صدای گوینده خیلی مناسب بود، فقط بین مدیتیشن‌ها جای خالی یک موزیک آرام حس می‌شد و سکوت‌ها بیش از اندازه طولانی بود. در کل من استفاده بسیار بردم و سپاسگزارم.
رحیمه رئوفی
۱۴۰۳/۱/۵
برای رسیدن به آرامش و مدیتیشن واقعا عالی هست.
توصیه می‌کنم حتما گوش بدین و تمریناتش رو انجام بدین. صدای گوینده هم بی نهایت آرامش بخشه
م موسوی
۱۴۰۲/۴/۲۳
سلام ب دوستان کتابراهی گلم
بسیار کتاب عالی و ارامش بخشی هست ک با مراقبه همهمه و دغدغه هارو ازت دور میکنه توصیه میکنم مفیده حالتو خوب میکنه
Amir Malekniazi
۱۴۰۲/۷/۱۱
خیلی متوجه اعتبار و پایه حرفاش نشدم کتاب‌های زیادی درباره ذهن آگاهی خوندم اما این کتاب بیشتر شبیه برداشت شخصی است
Hoori
۱۴۰۲/۶/۶
بسیار کتاب صوتی آرامبخشی هست با صدای کاملا آرام و مناسب که مدیتیشن‌ها رو هم توضیح میدن و هم اجرا میکنن عالیه
Nil
۱۴۰۲/۶/۲۳
کتابی درمورد حضور در لحظه حال می‌باشد و روش‌های حضور در لحظه را آموزش می‌دهد.
m.hashemifar
۱۴۰۲/۵/۱۷
کتاب خیلی عالی برای کنترل از افکار پریشان و غلبه بر ترس واسترسهاست
رویا
۱۴۰۲/۵/۱۳
بسیار عالی ولذت بخش بود و حسی خوبی به آدم می‌داد صدای گوینده‌ام بسیار خوب بود
نازنین مرادی
۱۴۰۲/۵/۵
بسیار خوب به تمام معنی به شنونده کمک می‌کند تا یوگا داشته باشد
یاسین
۱۴۰۳/۲/۵
کتاب عالی هست من دارم روی این موضوعات تحقیق میکنم عالی بود
سارا شریفی
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
بسیار خوب و کاربردی
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم

برای دریافت کتاب صوتی من ذهن آگاه هستم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.